۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

حجم آب 44 سد کشور به کمتر از 20 درصد رسید

 با کاهش کم سابقه بارندگی های کشور در سال آبی جاری، حجم آب 44 سد کشور به کمتر از 20 درصد رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، هم اکنون 44 سد كمتر از 20 درصد حجم خود ذخیره آب دارند که سدهای لار، رییسعلی دلواری، علویان، زاینده رود، جیرفت، ساوه، 15 خرداد، گلپایگان، ملاصدرا و طرق از آن جمله اند.

حجم آب موجود در مخزن 27 سد كشور از جمله لار، سهند، پیشین، بوکان، مهاباد، علویان، زاينده رود، 15 خرداد، ساوه و کرج نيز در مقايسه با زمان مشابه پارسال بيش از 20 درصد كاهش يافته است.

در هفته گذشته پنج سد تهم (استان زنجان)، صلاح الدين كلا (استان مازندران)، مسجد سليمان (خوزستان) و سقزچي (استان اردبيل) و شهید قنبری (آذربایجان غربی) افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

میزان تبخیر از سدهای کشور نیز در پایان آبان ماه جاری 183 میلیون مترمکعب گزارش شده است

بنزين 700 تومانی با اجرای طرح حذف يارانه ها

وزير امور اقتصادي و دارايي از بنزين 700 توماني همراه با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.

روزنامه کیهان در شماره امروز خود نوشته: دكتر حسيني كه همزمان با دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت به مازندران، به تنكابن رفته بود، با حضور در جلسه شوراي اداري شهرستان افزود: علي رغم برخورداري از منابع و سرمايه هاي خدادادي گوناگون، متاسفانه در استفاده و مصرف آنها تاكنون از اصول مصرف غلط و آدرس غلط پيروي شده است كه همين رويه باعث هدر رفت سرمايه هاي ملي شده است.

وي با بيان اينكه هم اكنون 90 هزار ميليارد تومان صرف تامين سوخت فسيلي مي شود، افزود: اگر بتوانيم با اجراي طرح هدفمندي به موفقيت مورد نظر دست يابيم، ديگر مشكل فاصله طبقاتي، دغدغه بيكاري جوانان و مشكل سرمايه گذاري در حوزه توليد را در آينده اين كشور نخواهيم داشت.

تأیید حکم ۱۵ سال زندان وبلاگ نویس در دادگاه تجدیدنظر

 حسین رونقی ملکی در حالی که بیش از ۱۱ ماه است در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد، با تایید حکم ۱۵ سال زندان خود در دادگاه تجدیدنظر مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه «سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران» این حکم صبح امروز به پدر وی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران ابلاغ شده است. پدر حسین رونقی که با نام بابک خرمدین به وبلاگ‌نویس مشغول بود امروز در حالی از تایید حکم خود در دادگاه تجدید نظر باخبر شده که از ملاقات با فرزند خود کماکان محروم است.

زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی در این خصوص به رهانا گفت: «از ۲۲ تیر ماه تا کنون حسین را ندیده‌ام و نگذاشتند ملاقاتی داشته باشیم. هنوز هم در همان سلول‌های انفرادی بند ۲ الف است و با وجود صدور حکم هنوز به بند عمومی زندان منتقل نشده است.»

وی ادامه می‌دهد که «حسین چند شب در هفته آن هم تنها به مدت ۲ دقیقه با ما تماس می‌گیرد، اما هر کاری می‌کنیم و به هر جایی مراجعه می‌کنیم، نمی‌گذارند او را ببینیم.»

حسین رونقی ملکی به اتهامات عضویت در گروه اینترنتی ایران پروکسی و تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهور به زندان محکوم شده است. این حکم هنوز به وکیل وی ابلاغ نشده است. یکی از وکلای وی سارا صباغیان طی هفته‌های گذشته بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد.

حکم بدوی ۱۵ سال زندان این وبلاگ‌نویس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس صادر شده بود.

حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس در ۲۲ آذر ماه سال ۸۸ بازداشت شد و از زمان بازداشتش تا کنون خانواده او تنها چهار بار موفق  به ملاقات با وی شده‌اند. وی اکنون در بند ۲ الف زندان اوین همراه با مهدی خدایی نگهداری می‌شود.

بانكها بيش از مردم از تعطيلات ضرر می‌بينند

با توجه به وارونگي و ايستايي هوا و كاهش سرعت باد به زير يك متر و نهايتا نزديك شدن آلودگي هواي تهران به مرز خطر كليه ادارات دولتي و مدارس روز‌هاي چهار شنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته و هفته جاري تعطيل شدند، از سوي ديگر اداره راهنمايي و رانندگي اعلام كرده است تا اطلاع ثانوي كليه اتومبيل‌ها با طرح زوج و فرد در شهر تردد مي‌كنند.
هر چند بسياري از منتقدين به طرح تعطيلي تهران اقدامات پيشگيرانه را مقدم بر تعطيلي دانسته و معتقدند، تعطيلات پيش‌بيني نشده موجب وارد آمدن ضررهاي جبران‌ناپذير به اقتصاد كشور مي‌شود. گواه اين ادعا نيز محاسبه سرانگشتي از ضرر و زياني‌است كه تعطيلات پيش بيني نشده بر اقتصاد كشور وارد مي‌كند. در حقيقت ضرر و زيان هر روز تعطيلي در تهران، حدود ٣۵۰ ميليارد تومان است.
منتقدان مي‌گويند: با وجود اين همه آلودگي ايجاد شده توسط بشر نمي‌توانيم طبيعت را مقصر صرف بدانيم، بلكه مي‌توانيم با اقداماتي اين پديده را كاهش دهيم و يا از شدت آن جلوگيري كنيم؛ نه اينكه تعطيل كردن شهر يعني آسان‌ترين راه را برگزيده و بر تكاليف و مسئوليت‌هاي انجام نشده توسط مسئولان ذي‌ربط سرپوش بگذاريم.
دولت در اين شرايط بحراني تعطيلي تهران را بر هر تصميم ديگري مقدم دانسته،حتي اگر برخي از نهاد‌هاي شبه دولتي و خصوصي و حتي برخي از ارگان‌هاي دولتي با اين تصميم همراه نشوند و در هواي آلوده تهران به فعاليت اقتصادي خود ادامه دهند. اما در كنار تمام تدابيري كه دولت براي كاهش آلودگي هوا در نظر گرفته تعطيلي شعب بانك‌ها مسئله‌اي‌است كه مخل روند انجام كار توليد كنندگان و بازاري‌ها و حتي مردم عادي مي‌شود. هر چند معاون رئيس‌جمهور اعلام كرده است كه شبكه بانكي در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه با كشيك دايرند. اما به اعتقاد كارشناسان پولي و بانكي فعاليت كشيك بانك‌ها به معناي روند هرروزه بانك‌ها نيست به‌همين خاطردر عمل سيستم بانكي تعطيل است و اين تعطيلي براي هر دو طرف مضر است.

تجمع ۱۶آذر ـ همبستگی دانشجویان شیراز با دانشگاه تهران

شیراز، ۸آذر – دانشجویان دانشگاه شیراز در اعلام همبستگی با دانشجویان دانشگاه تهران برای تجمع در روز ۱۶آذر، اعلام کردند که در همان روز و ساعت (۱۶آذر ساعت ۰۹۳۰ صبح)، در مقابل درب ورودی دانشگاه خود تجمع خواهند کرد. از سوی دیگر کمیته دانشجویان دانشگاه تهران طی اطلاعیه جدیدی، با اعلام این‌که «اراده تجمع شما برای آزادی و دموکراسی در ایران است»، مجدداً به تجمع روز ۱۶آذر در مقابل درب دانشگاه فراخوان داده است.

صدور حکم حبس و شلاق، برای مجتبی هاشمی، دانشجوی دانشگاه تهران

در آستانه روز دانشجو و ادامه فشار بر فعالان دانشجویی، حکم دادگاه مجتبی هاشمی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که ۱٧ آذر سال گذشته مقابل درب دانشگاه تهران با ضرب و شتم ربوده و بازداشت شده بود صادر گردید.
به گزارش منابع خبری جرس، براساس این حکم وی به شش ماه حبس تعزیری برای اقدام علیه امنیت ملی، نود و یک روز حبس تعزیری برای توهین به رهبری، نود و یک روز حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاق برای اخلال در نظم و صد هزار تومان جریمه نقدی برای توهین به رئیس دولت محکوم شده است. هم اکنون بیش از هشتاد دانشجو و فعال دانشجویی، در زندان به سر می برند.

اخراج دو دانشجو از دانشگاه تربیت معلم

امین اریا و عباس رشیدی دو دانشجوی دانشگاه تربیت معلم از این دانشگاه اخراج شدند.در آستانه روز دانشجو (۱۶ آذر)، فشارها بر روی دانشجویان و فعالین دانشجویی دانشگاه تربیت معلم افزایش پیدا کرده است بطوریکه دو فعال دانشجویی این دانشگاه امین اریا و عباس رشیدی، توسط نهاد های امنیتی دانشگاه اخراج شده اند. بنابر این گزارش، اخراج دو دانشجوی دانشگاه تربیت معلم به منظور "ترساندن دانشجویان" و جلوگیری از تجمعات احتمالی در روز دانشجو در این دانشگاه عنوان شده است. امین اریا و عباس رشیدی، پس از آنکه از ورود به دانشگاه محروم شدند، در احکامی جداگانه و به دلیل "حفظ نظم و امنیت دانشگاه و مبارزه با استکبار" با حکم اخراج روبه شدند.

گفتنی است که برخی دیگر از فعالین دانشجویی این دانشگاه نیز با احکام تعلیق از تحصیل مواجه شده اند.

احمدی نژاد می خواهد اعضای شورای امنیت را محاکمه کند


احمدي‌نژاد گفت: شيطان با اساس حركت ملت ايران مخالف است، چون اين اساس براي نجات كل بشريت است.به گزارش خبرنگار اعزامي ايلنا به ساري،  احمدي‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در جمع خانواده شهدا و ايثارگران استان مازندران افزود: به نظر مي‌رسد دشمنان امروز به دنبال فتنه‌گري رفته‌اند و خيال مي‌كنند كه اگر دانشمندان ما را از ما بگيرند حركت روبه‌ رشد ملت ايران متوقف مي‌شود.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه آنها كور خوانده‌اند، گفت: ما اين جنايت‌ها را به حساب كساني مي‌گذاريم كه قطعنامه صادر كرده‌اند چون در قطعنامه اسم دانشمندان را ذكر كرده‌اند.وي تصريح كرد: دست اعضاي ثابت شوراي امنيت با دست صهيونيست‌ها توي هم است. احمدي‌نژاد تاكيد كرد: ملت ايران وقتي چيزي را به حساب كسي نشود، يقه‌شان را مي‌گيرند و رها نخواهند كرد.وی گفت: كشورهاي غربي و دشمنان بدانند اگر به خدا يك بار ديگر اين حوادث تكرار شود اعضاي شوراي امنيت را محاكمه و مجازات مي‌كنيم و اين حرف‌ها را هم از موضع قدرت مي‌زنيم.

وي با اشاره به اينكه ترورها ثابت كرد كه آنها با ملت ايران دشمني دارند، گفت: تاريخ ثابت كرده كه ملت ايران بلد است دشمنان را ادب كند. به گفته احمدي‌نژاد كسي جرات حمله به ايران را ندارد. احمدي‌نژاد گفت: جلوي سگ‌هاي وحشي صهيونيست را بگيريد كه اگر اين كار را نكنيد ما يقه ارباب‌ها را مي‌گيريم و با نوچه‌هاي خياباني درگير نمي‌شويم.  رئيس‌جمهور تاكيد كرد: پاسخ ملت ايران پشيمان كننده خواهد بود .

بازجویی از سی دانشجوی دانشگاه بهشتی

از صبح امروز تعداد زیادی نیروی امنیتی و اطلاعاتی در دانشگاه شهید بهشتی مستقر شده و از روز گذشته سی دانشجوی استاد ترورشده این دانشگاه پس از احضار، تحت بازجویی قرار گرفته اند.بنا به گزارش رسیده به تحول سبز، در حال حاضر تمامی کلاس های دانشگاه های شهید بهشتی تعطیل اعلام شده است و ماموران امنیتی در دانشگاه مستقر هستند.

لازم به ذکر است انفجارهای صبح دوشنبه منجر به شهادت دکتر مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی شد. صفرعلی براتلو معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران که در محل حادثه حضور داشت، گفت: اینکه گفته می‌شود یکی از بمب‌ها در نزدیکی سر در دانشگاه منفجر شده صحت ندارد و در محلی دورتر از دانشگاه حادثه تروریستی مذکور رخ داده است. در ترور دوم دکتر فریدون عباسی دوانی دیگر استاد دانشگاه شهید بهشتی در میدان نزدیک این دانشگاه در اقدامی مشابه مورد سوء قصد قرار گرفت که بلافاصله متوجه موضوع شده و از محل حادثه می گریزد. این استاد دانشگاه و همراه وی در این حادثه جان سالم به در برده اند.

شهلا جاهد را کشتند همانگونه که دیگران را


شهلا جاهد را کشتند همانگونه که دیگران را، اما در همیشه بر یک پاشنه نخواهد چرخید

شهلا جاهد را به جوخه دار سپردند همانگونه که بهنود شجاعی و فرزاد کمانگر و خیلی های دیگر را که در همه این سالها اعدام و تیرباران شدند. اگرچه آنها را به اتهام های مختلفی به قتلگاه بردند اما آنچه که آه و فغان بسیاری از ما را موجب شده و می شود این است که روند دادرسی در هیچیک از این موارد، حتی با معیارهای ناقص قضایی و ضد حقوق بشری در ایران کنونی عادلانه نبوده اند و در مواردی نظیر فرزاد کمانگر که ابهامی نیز وجود نداشته، عملا قتل دولتی را موجب شده اند. اما تو گویی رژیم استبداد با لجاجت تمام می کوشد به احساسات جامعه ای که قصد دارد گذشته اش را نقد کند و از خشونت و قتل و اعدام فاصله بگیرد، دهن کجی کرده و به او نشان بدهد که باید خشونت باشد تا این رژیم خون ریز بتواند سایه ترس و مرگ را همیشه  بر اذهانمان زنده نگاه دارد و از ناتوانی و نا امیدیمان لذت ببرد. از همین روست که تو گویی آنها جشن خون به راه انداخته، خون در جام سر می کشند و هلهله کنان از نومیدی ما سرمست می شوند.

هر از چندگاه یکبار بایستی کارزار خشونت و ترک خشونت میان حکومت  استبداد و افکار عمومی به راه افتد تا ولایت فقیه حاکم نشان دهد که اوست که حرف آخر را می زند و اگر  می گوید کسی مجرم است و باید اعدام شود، هیچ حرفی بالای حرفش نباید زد و اتهام روند ناعادلانه دادرسی و کمپین های بین المللی و افکار عمومی به پشیزی نمی ارزند چون ولی فقیه است که جان و مال و ناموس مردم را در اختیار دارد و مردم فقط امانت دارند و هر گاه اراده کند گزمه هایش را روانه می کند تا هر حکمی را که می راند اجرا کنند..

آنها باید تنور مرگ و اعدام را همچنان گرم نگاه دارند تا ما را از هر حرکتی بترسانند و مناسبت ها در گرم کردن چنین تنوری بی تاثیر نیستند. چند روز دیگر 16 آذر است، شهلا جاهد 32 ساله در زندان 40 ساله شد. 8 سال صبر کردند اما با شتاب رای اعدامش را اعلام کردند تا پیش از 16 آذر بازهم در خود فرو برندمان و از استراتژی مقابله به تاکتیک انفعال بکشانندمان.

آنها اسیران زیادی در اختیار دارند و روز به روز بر شمار آنان می افزایند تا هر از چند گاه به هر مناسبتی یکی را از اسارتگاه بیرون کشیده و به مسلخ ببرند تا بذر ترس و خاموشی را همچنان در دلهایمان بپرورند و میوه استمرار حاکمیت فاسد خود را از آن بچینند.

با اینهمه رژیم خون ریز می داند که به راحتی گذشته نمی تواند اعدام ها  و کشتارها را از چشمان نظاره گر مردمی که بیش از سه دهه خشونت عریانش را تجربه کرده اند بپوشاند و این امیدوارکننده است. پس بگذار آسوده بخوابند قربانیانی که با مرگ خویش ما را در جبهه متحدمان علیه خشونت از هر نوع و به ویژه خشونت دولتی مصمم تر از پیش می گردانند. بیایید امیدوار بمانیم و با هم. فردا از آن نسلی است که خشونت نمی ورزد .

کشته شدن یک مامور دیگر پلیس اینبار در فرودگاه مهرآباد

 افراد مظنون در فرودگاه مهرآباد يك مامور كلانتري در حال گشت زني را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاري ها به نقل از يك منبع آگاه، ساعت 3 دقيقه بامداد ديروز ماموران كلانتري 119 مهرآباد به چند نفر مظنون شده و در پي تعقيب آنها پرداختند اما افراد ياد شده در يك لحظه وارد عمل شده و با ماموران درگير مي شوند كه در نتيجه يك نفر از ماموران پليس به شهادت مي رسد و مامور ديگر مجروح مي شود.

گفتني است در پي وقوع 2 عمليات تروريستي روز دوشنبه كه منجر به شهادت يك استاد دانشگاه شد، نيروي انتظامي اقدامات امنيتي و حفاظتي خود را به منظور افزايش سطح امنيت در شهر گسترش داده است.