۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

اطلاعیه گروه حقوق بشری ایتالیایی ”اوری وان“ حمایت از فراخوان


اطلاعیه گروه حقوق بشری ایتالیایی ”اوری وان“ حمایت از فراخوان
کمیساریای عالی پناهندگان برای تضمین امنیت ساکنین کمپ لیبرتی در عراق

احضار نگار حائری به بیدادگاه رژیم

نگار حائری دختر زندانی سیاسی ماشاء الله حائری به دادگاه انقلاب احضار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نگار حائری فوق لیسانس حقوق و وکیل دادگستری که در طی بازداشت قبلی، پرونده وکالتش به مدت ۱۰ سال به حالت تعلیق در آمده بود، برای تاریخ ۲۰ اسفند ماه به شعبه ۲۶ بیدادگاه رژیم به ریاست دژخیم پیر عباسی احضار شد.

کیهان عزیزی و داوود غفاری دو فعال فرهنگی-ادبی از طرف اداره بدنام‌ اطلاعات پاوه‌ احضار و بازداشت شدن


این دو به اتهام نگارش متن اعلامیه‌ تسلیت بزبان کردی بمناسبت درگذشت یکی ازنویسندگان در ماه گذشته‌ و پس از شکایت امام جمعه‌ جنایتکار و نماینده‌ خامنه ای در پاوه‌(ملا قادر قادری)احضار و بازداشت گردیدند.

مرگ مشکوک یک خلبان و همسرش در تهران

جسد یک خلبان و همسرش که قربانی جنایتی خاموش شده بودند در خانه شان در غرب تهران کشف شد.

به گزارش مهر، راز این جنایت ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه دیروز فاش شد. خانواده این زوج که متوجه غیبت مشکوک آنها شده بودند راهی خانه شان در دره همیلا شده و با جسد آنها روبرو شدند. 

خسرو کُردپور توسط اداره‌ اطلاعات مهاباد بازداشت شد


آژانس کُردپا: یک روزنامه‌نگار و فعال حقوق‌بشر کُرد توسط اداره‌ی اطلاعات مهاباد بازداشت شد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا

دهها ایرانی، داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ

در بلندپروازی ایرانی‌ها شکی نیست، این را مستشرقان و گردشگران غربی که به ایران سفر کرده اند بارها در سفرنامه‌های خود نوشته اند. این بار اما پای سفری بی بازگشت در میان است. سفری جسورانه به سیاره سرخ با بلیتی یک طرفه که 70 ایرانی با داوطلب شدن در پروژه ماجراجویانه «مارس وان» شهامت و اشتیاق ایرانی در شکستن مرزهای رویا و واقعیت را به نمایش گذاشته اند. 

پدر وبلاگ نویس زندانی: تعهد گرفتند که ساکت باشیم

پدر کاوه طاهری وبلاگ نویس شیرازی نسبت به بلاتکلیفی پرونده فرزندش اعتراض کرده و در گفتگویی با مسیح علی نژاد می گوید:‌ نماینده های شهر ما هم نماینده های واقعی مردم نیستند که به داد ما برسند.

گفتگوی آمریکا و روسیه در مورد سرنوشت اسد

در حالی که کشورهای اروپایی با تغییر تحریم‌های خود، ارسال تجهیزات و دستگاه‌های حفاظتی را برای مخالفان سوریه آغاز کرده‌اند، مذاکرات پنهانی میان آمریکا و روسیه نیز برای پایان دادن به بحران سوریه بطور جدی ادامه دارد.

به گزارش رادیو آلمان به نقل از خبرگزاری رویترز

مخالفت چین با تحریم های جدید غرب علیه رژیم تهران

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد گفت: ما از اعمال فشار بیش از حد یا تحریم های جدید علیه رژیم ایران حمایت نمی کنیم.

وی گفته چین پیوسته از راه حلی مسالمت آمیز برای مسئله هسته ای رژیم ایران از طریق گفتگو و مذاکرات حمایت می کند و همواره با به کارگیری یا تهدید به استفاده از زور به شدت مخالف است.

دستگیری اعضای کمیته‌ 8 مارس در سنندج

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی 

دستگیری اعضای کمیته‌ی هماهنگی مراسم هشت مارس در سنندج

امروز پنجشنه ، ماموران امنیتی طی یورشی وحشیانه، چند نفر  نفر از اعضای  کمیته هماهنگی برای برگزاری مراسم هشتم مارس روز جهانی زن،

"فتنه پسته" و "کودتای اجتماعی"

منصور امان

جدیدترین راهکار دولت برای شانه خالی کردن از مسوولیت شرایط وخیم اقتصادی و معیشتی، مُعرفی بازار به عُنوان مُتهم است. این ترفند در همان حال که می تواند در مساله گرانی و کمبود کالا، نگاه ها را به سوی عرضه کنندگان مُنحرف سازد، همزمان قادر است رُقبای فراکسیون نظامی - امنیتی دولت در طیف راست سُنتی را نیز زیر فشار قرار دهد.

انتقال ناگهانی فعال دربند دانشجويی به مکانی نامعلوم

دانشجونیوز: سید ضیا نبوی، فعال دانشجویی و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل که در زندان کارون اهواز در حبس است، دیروز به دادگاه انقلاب اهواز و از آنجا به مکان نامعلومی منتقل شد.

آن طور که سایت کلمه گزارش داده است از دلایل انتقال وی به دادگاه خبر دقیقی در دست نیست ولی احتمال داده می شود وی از دادگاه به اداره اطلاعات شهر اهواز و سلول انفرادی منتقل شده باشد.

دروغگویی و تهدید کوبلر برای کشتار بعدی در اشرف


دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی یک بیانیه اقدام وقیحانه جدید، همکاری مارتین کوبلر با دیکتاتوری مالکی و فاشیسم مذهبی ایران علیه مجاهدین اشرف را برملا کرد.

حضرت چاوز راحل