۱۳۹۲ مهر ۲۹, دوشنبه

فراخوان جيمز بزن نماينده پارلمان كانادا براي آزادي فوري 7 گروگان اشرفي

محکومی که قرار است دوباره اعدام شود، در کما است

 مرد ۳۷ ساله بجنوردی که یک روز پس از اعدام به دلیل داشتن علائم حیاتی در یکی از بیمارستانهای این شهر بستری شد همچنان در حالت کما به سر می برد. 

شبکه ایران/  یک منبع آگاه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: سطح هوشیاری قاچاقچی اعدامی، از سوی پزشکان معالج شش درصد اعلام شده که در صورت عدم افزایش احتمال مرگ مغزی وی وجود دارد. 

وی گفت: پزشکان معالج در شرایط کما و کاهش سطح هوشیاری، قادر به هیچ اقدامی برای عمل جراحی و دیگر معالجات نیستند و وضعیت این فرد همچنان ثابت است. 

این مقام آگاه همچنین از انعکاس وارونه اخبار مربوط به این فرد در رسانه ها انتقاد و بیان کرد: این قاچاقچی پس از انجام اعدام، مرگش از سوی پزشک قانونی حاضر در مراسم تایید و جنازه اش به سردخانه منتقل شده بود. 

ساحل دریا در لیوان آب چالوسی‌ها + عکس

چندماهی است که کیفیت آب شرب در برخی مناطق شهر چالوس کاهش یافته و شن و انواع مختلف املاح در آن جولان می‌دهد و حتی گاهی شن‌های رسوب کرده در ته لیوان به حدی است که هر بیننده‌ای را به یاد سواحل شمال می‌اندازد.
به گزارش فارس، پس از بروز مشکلاتی برای مردم شرق مازندران در زمینه کمبود آب و کیفیت پایین آن، این بار این موضوع، مردم شهر چالوس در غرب مازندران را با مشکل مواجه کرده است.

موجودی صندوق توسعه 22 میلیارد دلار آب رفت

معاون اول رئیس جمهور، موجودی قطعی صندوق توسعه ملی را 32 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: عصر امروز دوشنبه جلسه ای با تمامی بانکها، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی برای شناسایی راهکارهای مهار تورم خواهد داشت.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم هفدهمین سالروز ملی صادرات در تهران از جلسه عصر امروز خود با بانکها، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این جلسه امیدواریم بتوانیم سیاست‌هایی را جهت کنترل تورم و نقدینگی و لغو فشار بر پایه پولی کشور بیابیم.

سقوط 9 پله ای ایران در رده بندی اقتصادهای جهان

صندوق بین المللی پول جدیدترین برآورد خود از میزان تولید ناخالص داخلی 188 کشور جهان را منتشر کرده است که بر اساس آن اقتصاد ایران با افت 160 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی خود در سال 2013 مواجه خواهد شد. 

به گزارش تسنیم، این نهاد بین المللی میزان تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس قیمت های جاری در سال 2012 را 548 میلیارد دلار اعلام و پیش بینی کرده است این رقم در سال جاری میلادی که کمتر از سه ماه به پایان آن باقی مانده است به 388 میلیارد دلار کاهش یابد.

تشديد جنگ گرگها بدنبال محرمانه اعلام شدن مذاكرات اتمي در ژنو توسط وزير خارجه آخوند روحاني

كيهان خامنه اي جواد ظريف را مجددا زير ضرب برد و نوشت: همراه بردن دهها خبرنگار همراه هيأت مذاكره‌كننده و در عين حال به «كلي محرمانه» اعلام كردن مذاكرات ژنو، به اين سؤال دامن زده كه چرا مذاكرات، محرمانه اعلام شده و اگر محرمانه بودن مذاكرات، اقدام سنجيده‌اي بوده پس چرا اين همه خبرنگار در كنار هزينه هنگفت كه بنا بر برخي گزارش‌ها 50نفر بوده‌اند، به ژنو برده شدند. آيا براي هر نوبت اين لشكركشي رسانه‌يي مي‌تواند توجيه مطبوعاتي و حتي اقتصادي داشته باشد؟ با شرايط وخيم اقتصادي كنوني چگونه مي‌شود اين حاتم بخشي را توجيه كرد؟  در حاليكه اين دوره از مذاكرات محرمانه بوده و تمام خبرنگاران اعزامي بجز مخابره محدود چند حاشيه غيرمهم مثل ويلچرنشيني آقاي ظريف، اصلاً چيزي براي مخابره نداشته و هنگام بازگشت هم حتي اگر به نكته‌يي از درون مذاكرات پي برده باشند، حق انتشار آن را نداشته و ندارند!

ورود خودروهای بدون گارانتی به بازار ایران

نماينده رسمي کياموتورز در ايران با اشاره به ورود خودروهای بدون گارانتی به بازار ایران، به خريداران محصولات این شرکت هشدار داد.

به گزارش مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر پذیرفتن مسئولیت گارانتی خودروهای وارداتی کیاموتورز که اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از اطلس خودرو وارد می‌کنند، توسط این شرکت، اطلس خودرو به عنوان نماينده رسمي کياموتورز در ايران اعلام کرد: شركت  اطلس خودرو (سهامي خاص) به عنوان تنها نماينده رسمي فروش و خدمات پس از فروش خودروهاي سواري شركت كياموتورز كره جنوبي در ايران منحصرا" نسبت به " گارانتي" نمودن خودروهايي كه فقط توسط اين شركت وارد و به فروش مي رسند، اقدام مي کند.