۱۳۹۱ دی ۱, جمعه

گرانی کمر مردم ایران را خم کرده است


دیگربان: جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعه با اعلام اینکه گرانی‌ «کمر مردم را خم» کرده از وضعیت نابسامان دارو و درمان انتقاد کرد و نسبت به ادامه این وضعیت به مقام‌های نظام هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای سبحانی روز پنجشنبه (۳۰ آذر) در دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است: «اگر اسباب درجه یک زندگی در دسترس نباشد فریاد مردم بلند می‌شود.»

وی افزوده که «اگر فریاد مردم به دلیل در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه بلند شود٬ مصلحت نظام با خطری جدی مواجه می‌شود.»

این مرجع تقلید همچنین اضافه کرده است: «امروز برای بیماران که وضعیت سختی دارند دارو به آسانی پیدا نمی‌شود و در صورتی که این وضعیت بهبود پیدا نکند با مشکل روبرو خواهیم شد.»

جعفر سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رشد گرانی‌ها گفته که «نوسان قیمت‌‌ها کمر مردم را خم کرده و باید جلوی این مشکلات اقتصادی گرفته شود.»

به گفته وی «نوسان قیمت‌ها در کشور به صلاح نظام نیست و دود آن به چشم نظام اسلامی می‌رود و به این وسیله تغذیه مناسبی برای رسانه‌های غربی فراهم می‌کنیم.»

قیمت‌ کالا و خدمات در ایران در ۱۰ ماه گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و با اعتراض مراجع تقلید٬ کار‌شناسان و مردم مواجه شده است.

مراجع تقلید مدت‌هاست از موج فزاینده گرانی انتقاد کرده و از مقام‌های دولتی خواسته‌اند به «داد» مردم برسند٬ اما گرانی‌ها در ایران همچنان روندی صعودی دارد.

آلمان: بشار اسد به سقوط خود نزدیک می‌شود

دولت آلمان پیش‌‌بینی کرده است که بشار اسد، رئيس جمهور سوریه به سقوط خود نزدیک می‌شود.

به گزارش رادیو آلمان، وزیر دفاع آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی "بیلد" گفت، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان‌دهنده "پیروزی نظامی قریب‌ الوقوع مخالفان رژیم" است.


پرتاب مجدد موشک های اسکاد در سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، دبیرکل سازمان ناتو امروز رژیم سوریه را به پرتاب مجدد موشک های اسکاد متهم کرد.

وی گفت، می توانم تائید کنم که رژیم سوریه از موشک های اسکاد استفاده کرده است.

پیش تر اعلام شده بود که نیروهای بشار اسد با موشک ‌های اسکاد مناطقی که مخالفان رژیم در آن حضور دارند را هدف حمله قرار داده‌ اند.

دبیرکل سازمان ناتو به زمان و مکان استفاده از این موشکها اشاره ای نکرد و فقط گفت، این اقدام رژیمی ناامید و ناتوان است که به مرحله فروپاشی نزدیک می شود.

درخواست از اوباما برای تحرک دیپلماتیک در برابر ایران

بی بی سی : گروهی از مقام های پیشین و تحلیلگران مسائل ایران در نامه ای خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از او خواسته اند مذاکره با ایران را با جدیت بیشتری دنبال کند.
این نامه که به وسیله ۲۴ نفر از مقام های سیاسی و نظامی پیشین آمریکا و چند دیپلمات اروپایی امضا شده است، از آقای اوباما می خواهد به جای گسترش تحریم ها به دیپلماسی توجه بیشتری نشان دهد.
آنها در نامه خود از آقای اوباما خواسته اند تا مذاکرات اتمی با ایران به طور جدی و با هدف پیشگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای ادامه پیدا کند.
نویسندگان نامه نوشته اند:"بر این باوریم که با عزم بیشتر، خلاقیت و پافشاری رسیدن به این هدف امکان پذیر است."
آنها نوشته اند بازنگری کاخ سفید در مواضع خود در برابر ایران، امکان دستیابی به یک توافق دیپلماتیک را افزایش خواهد داد.
این نامه به وسیله انجمن کنترل تسلیحات در آمریکا و شورای ملی ایرانیان آمریکا تهیه شده است.
تعدادی از دیپلمات های سابق آمریکایی مانند تاماس پیکرینگ، جیمز دابینز، جان لیمبرت، چندین مقام نظامی و امنیتی سابق مانند ژنرال جوزف هاور، ژنرال جان جانز و پال پیلار و گروهی از سفرای سابق کشورهای اروپایی در تهران مانند سر ریچارد دالتون و رابرتو توسکانو از امضا کنندگان این نامه هستند.

فرصت کوتاه

به گفته جمال عبدی، از مدیران شورای ملی ایرانیان آمریکا، نیاک ، این نامه در حالی نوشته شده که فرصت برای برگزاری مذاکرات جدی درباره برنامه اتمی ایران محدود است .
آقای عبدی گفت: "وضعیت داخلی در آمریکا در پیش از انتخابات به گونه ای بود که رئیس جمهوری نمی توانست در ازای کوتاه آمدن ایران از غنی سازی، تحریم ها را کاهش دهد. حال که انتخابات تمام شده و چند ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی است، زمان برگزاری مذاکرات جدی فرا رسیده است."
نامه ارسال شده به کاخ سفید در حالی تهیه شده است که نمایندگان کنگره در حال تلاش برای گسترش تحریم های ایران هستند.
امضاکنندگان نامه خطاب به آقای اوباما هشدار داده اند تحریم ها برنامه اتمی ایران را متوقف نخواهد کرد.
به گفته جمال عبدی، نویسندگان نامه به کاخ سفید توصیه کرده اند تا برای تشویق ایران برای توقف غنی سازی ۲۰ درصد در ازای کاهش تحریم ها تلاش کند.
امضاکنندگان تاکید کرده اند که نباید ایران را به طور دائمی از غنی سازی هسته ای منع کرد و کشورهای غربی باید فقط در پی متوقف کردن تولید اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد در این کشور باشند.
امضاکنندگان در پایان نامه نوشته اند: "رویکرد مبتنی بر دیپلماسی تنها گزینه ای است که می تواند مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و بروز جنگ شود... پیگیری این مسیر مشکل است ولی تنها گزینه ای است که بر روی میز قرار دارد."
این نامه در حالی به کاخ سفید فرستاده شده که دیپلمات های گروه ۱+۵ در حال فراهم کردن مقدمات دور بعدی گفت و گوهای هسته ای با ایران هستند.
روسیه ابراز امیدواری کرده است این گفت و گوها ماه آینده برگزار شود.
ایران و گروه ۱+۵ در سال ۲۰۱۲ سه بار به طور مستقیم گفت و گو کردند. هر کدام از این نشست ها بدون نتیجه مهمی به پایان رسیده است.

نسرین ستوده، نامزد دکترای افتخاری از دانشگاه یورک کانادا

کمیته گزارشگران حقوق بشر : نسرین ستوده، وکیل دعاوی برجسته و زندانی سیاسی ایرانی نامزد دکترای افتخاری در رشته حقوق از دانشگاه یورک کانادا شد.
تعدادی از استادان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه یورک با حمایت از نامزدیِ این حقوقدان شجاع، از کمیته سنای دانشگاه و رئیس دانشگاه خواسته اند که دکترای افتخاریِ حقوق سال تحصیلی جاری را به نسرین ستوده اهدا کنند.
در بیانیهِ رسمی نامزدی از جمله آمده است: خانم نسرین ستوده وکیل مدافع سرشناس ایرانی و فعال حقوق زنان است که به خاطر دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر، در یک دادگاه مذهبی به اتهام واهیِ توطئه بر علیه امنیت ملی به زندان افتاده است.
نسرین ستوده در اعتراض به شرایط زندان و محدودیت های ملاقات با فرزندان و همسر خود چندین بار به اعتصاب غذا دست زده. آخرین اعتصاب غذای وی که نزدیک به پنجاه روز طول کشید و سلامت اش را سخت به خطر انداخت، سرانجام مقامات جمهوری اسلامی را به عقب نشینی واداشت و محدودیت های تحمیلی به خانواده اش، از جمله حق مسافرت دختر و همسرش، را لغو کردند.
در بیانیهِ نامزدی، ضمن اشاره به اعتراضات جهانی در حمایت از خانم ستوده و نیز اعطای جوائز معتبر بین المللی به ایشان، از جمله جایزه ساخاروف و جایزه آزادی ‘پنِ’ امریکا، اشاره شده که اعطای دکترای افتخاری از سوی یک دانشگاه معتبر جهانی به خانم ستوده، قدردانی از شهامت و استحکامِ شخصیتِ فردی است که در سخت ترین شرایط به دفاع از حقوق بشر و آزادیِ های سیاسی پرداخته است. به علاوه تاکید شده که اعطای این جایزه از سوی دانشگاه یورک به خانم ستوده بیانگر باور و تعهد این دانشگاه به عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق بشر و مقابله با نقض این حقوق در هر گوشه جهان، و نشان دهنده ی آگاهی جهانیِ این دانشگاه خواهد بود.
در نامه های پشتیبانیِ استادان، دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه، ضمن حمایت از بیانیه رسمیِ نامزدی دکترای افتخاری نسرین ستوده، بر ضرورت و اهمیت اعطای دکترای افتخاریِ حقوق به ایشان تاکید شده است.

پناهنده سياسي”واقعي” كيست؟ ( غلامحسين ساعدي )



اگردر”بنياد انواع“داروين برتكامل جانداران تكيه شده بود,وفرضيه هاي لامارك رنگ باخته وازچشم بسياري افتاده بود,امروزه روز به راي العين هردوفرضيه بين ايرانيان خارج ازكشورمصداق پيداكرده اند.حلقه مفقوده-
داروين درسيماي لاشخوران ودلاكهايي ظاهرمي شود كه ثروت كشور را چاپيده بودند وامروزهركدام درگوشه اي ازدنيا,بي خيال از  وطن وآنچه درآن مي گذرد,ميمون وار زندگي ميكنند ولي ظاهرآدمي دارند.مثال زنده :كافيست كه كتاب”يلوپيج ايرانيان“منتشرشده درلس آنجلس راورق بزنيد,همه چيزدرآن پيداميشود,ازسلماني زنانه گرفته تا محصولات”يك يك“ وتشكيلات”گل آرايي“براي جشنهاوعروسي هاوتجارتخانه هايي كه به كارقبلي خودادامه ميدهندوصرافاني كه ارز ميخرندو ارز ميفروشندو....اما درنگاه عمده,مشروط شدن ايرانيان خارج ازكشوراست كه اعتبارزيادي به”لاماركيسم”ميبخشد.هزاران هزارنفراززيرتسلط رژيم جمهوري اسلامي فراركرده اند و باعنوان پناهنده سياسي؟؟ همه جاي دنيا پراكنده اند.اما اين” پناهنده هاي سياسي“همگون نيستندو از زمين تا آسمان باهم فرق ميكنند,عده زيادي جاخوش كرده اندوازاين كه تمام امكانات زندگي قبلي دردستشان است وحتي امكانات بيشترلهوولعب وسير و سياحت,بسيارراضي هستند.عده اي ديگركه به اجباربه بيرون پرتاب شده اند,تمام مدت نفس نفس مي زنندوتلاش مي كنندكه ازپا نيفتند,ودرحفظ سلامت انديشه خود بكوشند و هركس به نوعي,خودرابراي ساختن ايران ويران شده سرپا نگهدارد.  
فرق است ميان آنكه يارش دربر با آنكه دوچشم انتظارش بردر. 
نكته اين جاست كه افرادگروه اول خودرابه خاطراستفاده ازامكانات پناهندگي سياسي,همترازدسته دوم قرارميدهند,درحالي كه درگذشته نه فعاليت سياسي ونه سابقه سياسي داشته اند,ودر”جمهوري اسلامي“ نيزنه تنهاهيچ خطري آنها راتهديدنمي كرده است,بلكه شايدازامكانات بيشتري هم برخوردارمي شدند,چون درحكومت”لومپن ها”خيلي راحت مي توانستند جابيفتندو پا سفت كنند  و به زالووارخويش ادامه دهند,اگرباهزاردوزوكلك ازكشورخارج شده اند,گرفتاراين توهم بوده اند و خيال مي كرده اندكه واقعه اي كه باعنوان انقلاب اتفاق افتاده,دار و ندار و امكان چپاولگري راازآنهاخواهدگرفت.اين خوشگذرانان خشك مغز,زودترازهمه باانباني انباشته ازدارايي,خويش و بيگانه راچاپيده پابه فرارگذاشته اند.مهمتراينكه فرهنگ گنديده طبقه خودرادرگستره بسياري جاهاپهن كرده اندوباهمان تفرعن به زندگي قبلي خويش ادامه مي دهند.عروسيهاي مجلل راه مي اندازند,مجالس عيش و عشرتشان برقراراست,مرتكب تمام كثافتكاريها و بندوبستها وداد و ستدهايي مي شوندكه درزمان حكومت شاه مي شدند.اينهاابتداسعي ميكننداجازه اقامت بگيرند,ولي وقتي به بن بست برمي خورند,پناهنده سياسي ميشوند.حسابگري وتيزهوشي ودلال صفتي اين جماعت اندازه ندارد.بي هويتي,بي انطباقي وپايمال كردن حقوق ديگران رابه دنبال ميكشند.ميخواهند هم ازآخوربخورند هم ازتوبره,ودراين دوامر هميشه موفقند.از”امكانات پناهندگي سياسي” حتما بايداستفاده كرد,ازحقوق بيكاري بايداستفاده كرد,حتما بايدبيمه داشت,باكمك دولت بايد مسكن خوب بدست آورد و بسياري ازامكانات ديگر.تمام راه وچاههاراهم بلدند.هركدام پرونده عظيمي درخانه دارندانباشته ازكاغذهاي اداري,وحافظه شان انباشته است ازتمام پيچ وخم هاي درهم وراه فرارازگرفتاريهاي”بوروكراسي”.
ايجادرابطه وبدوبستان بين اين جماعت وماموران اداري بسيارآسان است.وكلاي مزدبگير و مزدنگير رابه اسم ورسم خوب ميشناسند,وبازبان بي زباني وتته پته كارخودراراه مي اندازند.گره گشاي مشكلاتشان پررويي است.هيچ وقت دچارتكدرخاطرنمي شوند.درمقابل هرنوع توهين واهانتي لبخندبرلب دارندوكمرخم ميكنند.
وقتي مشكلاتشان حل شد,شانه بالامي اندازند و دركافه اي مينشينند,لم ميدهندولب ترميكنند.اين شناگران قابل تمام سوراخ سمبه ها,كافه هاوكاباره هاوعشرتكده هاي شهرمسكوني خودراخوب ميشناسند.هيچ سگ گرسنه اي آنچنان دنبال استخوان پوسيده اي نمي دود كه اين جماعت دنبال لا شه گنديده لذت بهره گيري مداوم ازنعمات موجود.چراگاه تازه اي پيداكرده اندوهم چون احشامي كه ازييلاق به قشلاق ميروندمدام نفس تازه ميكنندومدام مزه ميريزند.نقل مجلسشان تمام مدت شوخيهاي زشت مستهجن است,ولي چون پناهنده سياسي هستند بايدحرفهاي سياسي هم بزنندواظهارلحيه بكنند.صحبتهاي سياسي آنها شوخيهايي است كه ازاين گوشه وآن گوشه شنيده اند,به خصوص راجع به سردمداران رژيم جمهوري اسلامي.ازشنيدن كلمه ”كوسه“ كه اشاره اي است به هاشمي رفسنجاني,روده برميشونديا ازتقليد صداي” مشكيني“ شب خوشي رابه آخرميرسانند.قيافه وصداي سردمداران رژيم براي آنها جالب است,امابه افكارارتجاعي آنان وظلمي كه برمردم وطن ما ميكنند,اعتنايي ندارند.اعدام جوانان انقلابي و....برايشان اهميتي ندارد.قحطي وگرسنگي وجيره بندي برايشان اهميتي ندارد.جنگ فرسايشي بيهوده” خواست ملايان ” وبمباران شهرها و انباشته شدن جنازه روي جنازه برايشان اهميتي ندارد.تمام مدت درفكرامكانات تازه اند.”كارت سبز“ازآمريكا,”كارت اقامت“ ازكشورهاي اروپايي هم   برايشان مهم است,هم كارت اقامت.بدين سان,مدام اسنادومداركشان جابجا مي شود.بعضي هاشان باخيال راحت ,
مدام به داخل كشورميروندوبرميگردند.اين رفتنهاوآمدنها بي دليل نيست,اين احشام بايد ييلاق وقشلاق بكنند,درهردوجا بايد بچرند, درقشلاق ملك واملاك ودارايي دارند و حكومت جمهوري اسلامي نه تنهاكينه اي ازآنها به دل نداردبلكه با لبخند هم از اين جماعت استقبال مي كند.كارخانه هاي مصادره شده راتحويلشان ميدهد و خانه هاي قصرمانندشان را دو دستي به آنها بازمي گرداند.آنها ميروند و برميگردندوميفروشندوپول بيرون مي آورند.باقدرت حاكم ساخت و پاخت كامل دارند.جنس مي برندوجنس مي آورند.يكي ازپناهنده هاي سياسي اين چنيني وسائل موردنيازمعلولين رابه تركيه ميبردوتحويل شريكش ميدهدوقالي واشياء عتيقه واردميكند.كفن فروش و قالي فروش دوروي يك سكه شده اند.ييلاق وقشلاق اين جماعت ريشه درمنافع مادي دارد و اين چنين است كه حكومت جمهوري اسلامي مستكبرپروري مي كند و دم از”حاكميت مستضعفين”مي زند.اين چنين است, كه”لومپن”و”لومپنيسم”معني اصلي خودراپيداميكند.”لومپن”مال يك طبقه نيست.”لومپن پرولتاريا“اصطلاح رايج شده است.”لومپن روشنفكر“وجودداردو”لومپن بورژوا“.”لومپن “هاي خارج نشين خصلت خودراازدست نداده اند:دربيرون شلنگ تخته مي اندازندولي مرده خواري شكم آنهاراپرميكند,دردرون وطن, هركسي كه ميميرد سكه اي به جيب آنها مي افتد.امتيازداشتن دو گذرنامه ” 2 پاسپورته ”  چنين است.باگذرنامه پناهندگي دركافه وكاباره هاي جورواجور ومجالس عيش عشرت پشت سرجمهوري اسلامي وملاهاي جلاد ليچارمي بافندوروزبعدباگذرنامه عادي درمجالس دولتي وجشنهاي سفارتخانه هاشركت ميكنند.شام نهارتناول ميكنندوعليه”ضدانقلابيان و ....”گاله دهان مي گشايند.اين احشام چنين اند,مدام درحال ييلاق وقشلاق.يك پا اين طرف دارندو يك پاآن طرف.درست مصداق ساعت شني هستند.ازاين كار ضرري هم نمي برند,امابه پناهندگان سياسي واقعي ضربه مي زنند.نمونه هايي هستندكه انگارهمه همرنگ آنها هستند ودر اينجاست كه فرصتي به دست رژيم خميني مي دهندكه همه را به يك چوب براند.انگاركه گرگ وميش باهمند و از يك چراگاه مي چرند.رژيم, پناهندگان سياسي به جان آمده وخودنباخته رابا آنها يكرنگ قلمدادمي كند.يعني ننگ آنهارا لكه ننگي ميكند براي چسباندن به مبارزان مرگ بركف.اگرقوانين هرمملكتي يا صلاح انديشي هردولتي سنگي جلوي پاي پناهنده هاي سياسي مي اندازد,و سختگيريهاي نابجايي ميكند از بركت سراينهاست.تقلب ودودوزه بازي اين جماعت ماموران هركشوري رامشكوك كرده است.بدين جهت است كه روزبه روزشرايط سنگين تري قائل ميشوند.پناهندگان سياسي قلابي(كه مي خواهندمهاجرت كنند)باتوسل به وكلا و دلالان ياوكلاي دلال,مشكلات خودراحل ميكنند.ولي پناهنده,چون دستش به جايي بندنيست,بي آنكه طنابي دركار باشد,بين زمين وآسمان حلق آويزاست. بله,اين چنين است كه روابط جاي ضوابط راميگيردو با همين روابط است كه دلالان وواسطه هاي داخل كشوربه بيرون ميريزند و با انباني پربه داخل كشوربرميگردند.
پناهنده سياسي كيست؟پناهنده سياسي كسي است كه چهره به چهره روبرو,دربرابرحكومت مسلط ايستاده بود,واگر از وطن بيرون آمده,ازترس جان نبوده است.اوباهمان فكرمبارزه وبا صلاح انديشه خويش ترك خاك ودياركرده اند.دراين ميان هستندبسياري ازنويسنده گان,شاعران,نقاشان,مجسمه سازان,كه سلاح آنهاهمان كارشان است ودرجرگه رزمندگان ديگرقرارميگيرند.پناهنده سياسي  و پناهنده واقعي  نيتش اين است كه باجلادان حاكم بروطنش تانفس آخربجنگددودحاضرنيست ازپا بيفتد  آري  به لقمه ناني بسنده مي كند,ناله سرنميدهدوشكوه نميكند.مدام درتلاش است كه ديوارجهنم آخوندهارابشكند و به خانه” ايران ” برگردد.خانه او وطن اوست.براي تميزكردن خانه قدرت روحي كافي دارد و وقتي آشغالها جمع شدند,حاضراست سرتاسروطن را با مژه هاي خودپاك كند, ازجان گذشته است ومطلقاً نميترسد.پناهنده  و پناهنده واقعي  نارنجكي است كه به موقع ميخواهدضامن رابكشد وكوهي را از جا بركند.بادست بريده براي هركاري حاضراست,باپاي بريده مدام مي دود و با چشمان كم سوهمه جارامي بيند.روحيه پناهنده سياسي و واقعي  عضلاني است,انگارازسرب ريخته شده.واهمه اي از مرگ ندارد,وزماني كه خود را درصف پناهنده هاي؟؟؟ قلابي ميبيند,خشم جان اورابه لب ميرساند,چون مي بيند ستون فقرات بشردوستي ساخته وپرداخته حكومتها,فرقي بين او و دلالان اسلحه نمي گذارد.اولي مدام با دوگذرنامه ”2 پاسپورته”  دررفت وآمداست,ولي اواگرپابه وطن بگذارد,جمهوري اسلامي امكان نفس كشيدن نيزبرايش نخواهدگذاشت وپاي ديوارخواهدش كاشت وسوراخ سوراخ خواهدكرد.دراينجاست كه قوانين به يك باره بي اعتبارمي شوند.دراينجاست كه بايدتاَملي مثالاًدر”قرارداد1951“كرد,يادرقوانين ومقررات ديگر.
سوءتفاهم نشود,منظوراين نيست كه كشورهاي پناه دهنده سخت گيري بكنند,اصلاًًًَ.حتي تلاش فراواني بايدكردكه به آواره هاي دورافتاده بيش ازپيش توجه شود,اين تلاش امربسيارلازمي است.غرض اين است كه فرق”پناهنده سياسي قلابي“باپناهنده سياسي واقعي و ترك ديار ”روشن شود.اين دو ازيك جنس وازيك قماش نيستند.پناهنده سياسي قلابي,جانوري است همه چيزخوار,ولي پناهنده سياسي واقعي انساني است مرگ بركف؛كه بي هيچ چشم داشتي مي خواهدكمررژيم جمهوري اسلامي را بشكند,خشت روي خشت بگذاردوخانه تازه ووطن تازه يي بسازد.

        ميان ماه من تاماه گردون              تفاوت اززمين تا آسمان است

زمزمه مسکو برای خالی کردن پشت بشار اسد

به گزارش رادیو فرانسه، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفته است که او بیشتر نگران سرنوشت سوریه است تا سرنوشت بشار اسد.

رییس جمهوری روسیه که این سخنان را در جریان یک کنفرانس خبری سالانه ایراد می کرد، گفت : "ما نگران سرنوشت رژیم اسد نیسیتم. ما اتفاقات سوریه را می فهمیم. ما نگران چیز دیگری هستیم و آن عبارت از این است که چه اتفاقی بعد از سقوط رژیم بشار اسد روی خواهد داد."

ولادیمیر پوتین تأکید کرد که مسکو مایل نیست که مخالفان بشار اسد بعد از به قدرت رسیدن به سرکوب مقامات کنونی سوریه مبادرت کنند و اساساً مسکو مایل نیست که جنگ و منازعه تا بی نهایت در سوریه ادامه یابد.

سخنان بی سابقۀ رییس جمهوری روسیه در قبال رژیم دمشق نوعاً گویای سرانجام محتوم بشار اسد است که به گفتۀ مخالفانش چیز زیادی به عمر رژیمش باقی نمانده است.

هفتۀ گذشته، میکائیل باگدانوف، معاون وزیر امور خارجۀ روسیه و فرستادۀ ویژه این کشور در امور خاورمیانه گفته بود : باید واقع بین بود و دید که بشار اسد در حال از دست دادن کنترل خود بر کشور است و سقوط رژیم او توسط مخالفان غیرمحتمل نیست.

جرج صبرا، رهبر شورای ملی سوریه، که از گرایش های عمدۀ مخالفان رژیم بشار اسد به شمار می رود، در این باره گفت، مسکو در حال فاصله گرفتن از رژیم دمشق و نزدیک شدن به مخالفان آن است و در صورت ارسال اسلحه به مخالفان بشار اسد اثری از رژیم او در هفته های آینده باقی نخواهد ماند.

نيروی قدس سپاه پاسداران در لیست تروریستی کانادا

دولت کانادا اعلام کرد که سازمان مجاهدين خلق را از فهرست گروه های تروريستی حذف کرده  و نام نيروی قدس سپاه پاسداران را به اين فهرست افزوده است.

پيش از اين اتحاديه اروپا و آمريکا نيز سازمان مجاهدين خلق را از فهرست سازمان های تروريستی خارج کرده بودند.

به گزارش رادیو فردا، کانادا، نيروی قدس سپاه پاسداران را به دست داشتن در فعاليت های تروريستی متهم کرده است.

نرخ بیکاری در ۲۰ استان ایران افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم : نرخ بیکاری در تابستان سال 91 در مقایسه با تابستان گذشته در 20 استان افزایش، 10 استان کاهش و یک استان ثابت مانده و استان فارس با بیکاری 21.2 درصد رکورددار است. سرویس: اقتصادی  تاریخ ۱۳۹۱/۱۰/۰۱  ساعت ۰۹:۳۸  شناسه خبر: ۱۳۹۱۱۰۰۱۰۰۰۰۰۸
جزئیات نرخ بیکاری در 31 استان کشور نشان می دهد، استان فارس با نرخ بیکاری 21.2 درصد بالاترین رکورد را دارد و بعد از آن استان لرستان با 20.5 درصد در ربته دوم قرار دارد. پایین ترین نرخ بیکاری با 6.3 درصد در استان خراسان جنوبی مشاهده شده است.

بر اساس گزارش جدید مرکز آمار، مقایسه نرخ بیکاری در 31 استان در مقایسه با تابستان سال جاری و گذشته نشان می دهد، نرخ بیکاری در بوشهر ثابت مانده، در 10 استان شامل البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان، مازندران، هرمزگان و همدان کاهش یافته و در 20 استان دیگر افزایش یافته است.

دستور اوباما برای گسترش عملیات سری در ایران

ایسنا: یک تحلیلگر آمریکایی از همکاری مشترک دو سازمان آمریکایی «DIA» و«CIA» علیه جمهوری اسلامی خبر داد.

مانلو دنوچی، تحلیلگر و نویسنده مسایل سیاسی در مقاله‌ای درباره تاسیس یک سازمان جدید آمریکایی با عنوان (DIA)، به فعالیت‌های آمریکا برای تضعیف نظام ایران با استفاده از روش‌های غیرمتعارف اشاره کرد و نوشت: گزینه باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا گسترش چارچوب عملیات نظامی سری است.

به نوشته این تحلیلگر آمریکایی، ساختار داخلی سازمان DIA کمی شبیه سازمان CIA است از جمله بخش "خانه ایرانی" که هر دو سازمان با هم فعالیت‌های سری در داخل جمهوری اسلامی ایران دارند.

به نوشته این نویسنده آمریکایی، هدف از این جنگ سری جدید، آمادگی برای انجام حملات علنی است همان‌طور که دقیقا در لیبی انجام شد و باراک اوباما هم پرچمدار تشکیل این سازمان جدید بود.