۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

دستگيري بيش از 20نفرازجوانان درخيابان فردوسي تهران


حمله مزدوران به جوانان - آرشيو







  در خيابان فردوسي و انقلاب, مزدوران حكومتي تعدادي جوان را بين ساعت 1300 تا 1330 دستگير كردند, مشخصا در خيابان فردوسي ، مزدوران به نفراتي كه عليه حكومت منفور آخوندي شعارميداند حمله كرده و بيش از 25 نفر را يكباره دستگير كردند. مزدوران به كساني كه گروهي حركت ميكردند ، حمله ميكردند , به هركس كه مشكوك ميشدند بي محابا يورش ميبردند .امروز براي مردم ايران به خوبي روشن بود كه ادامه دهندگان راه يزيد ملعون همانا خامنه اي و عوامل سرسپرده اش هستند .

حکومت نظامی در بهشت زهرا در سالگرد جان باختگان عاشورا

كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها

امروز حکومت نظامي کاملي در بهشت زهرا برقرار شده بود و مأموران
مانع ورود نفرات به قطعات شهداي عاشوراي سال 88 ميشدند.
از ابتداي مراسم سالگرد شهيد شهرام فرج زاده مأموران براي برهم زدن مراسم
و ممانعت از آن به خانواده و دوستداران شهرام مراجعه کرده بودند و قصدشان
اين بوده که نگذارند اين مراسم انجام شود.آنان از خانواده شهرام خواسته
بودند که سريعتر فاتحه خوانده و از آنجا بروند .

پمپ بنزین های مسیر امام حسین تا آزادی در محاصره پلیس

تمامی پمپ بنزین های مسیر میدان امام حسین تا آزادی در محاصره نیروهای پلیس قرار دارند. خیابان ها خلوت و سکوت حکم فرماست. تهران در هیج عاشورایی تا این حد خلوت نبوده است. بر خلاف هر سال که ظهر عاشورا در سطح شهر نماز برپا می شود، امسال از نماز هم خبری نیست!

فوري , دستگيري سه نفرازمعترضين حكومتي در ميدان امام حسين

درعاشوراي حسيني , مزدوران حكومتي سه نفر را در ميدان امام حسين دستگير كردند , مردم در اعتراض به اين عمل شروع به بوق زدن به طور مستمر كرده اند .

بچه ها تو رو خدا بياين

من دارم آماده ميشم برم ميدون امام حسين...اما همش نگرانم نكنه بيام و كسي نباشه...اگه ميخوايم ايرانمونو آزاد كنيم بايد شركت كنيم...نميشه فقط تو خونه بشينيم پاي اخبار...بچه ها بياين...همين سال پيش بود كه داشتيم تهران رو از چنگشون در مياورديم...فقط 1 سال گذشته ها...نكنه دلسرد شديد...بياين با حضورمون (چه كم يا چه زياد) اندكي دل خانواده هاي شهيدان جنش رو گرم كنيم و به اونا بفهمونيم كه فرزندانشون برا هدفي جونشون رو فدا كردن كه مردم ارزشش رو مي دونن...ببينم شما دلتون برا دويدن توي خيابوناي انقلاب تنگ نشده؟! دلتون برا بوي گار اشك آور كه هميشه به آدم اميد ميداد كه جايي مردم دارن تظاهرات ميكنن تنگ نشده؟ برا آتيش ها، برا مرگ بر ديكتاتور گفتن ها و فرار كردن ها؟بچه ها،همه ايران الان چشم اميدشون به اينه كه سر خط خبرهاي بي بي سي امشب اعتراضات ما باشه....بيان....به خاطر ايران بياين

بنیانگذار فیس بوک شخصیت سال مجله تایم شد


فیس بوک







  مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک به‌عنوان شخصیت برگزیده سال مجله تایم انتخاب شد. این میلیاردر 26ساله به‌عنوان پر نفوذترین فرد سال 2010 شناخته شده است.
به گزارش راديو بي بي سي پیشتر جولیان آسانج، بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس برنده نظر سنجی خوانندگان مجله تایم به‌عنوان پر نفوذترین شخصیت سال 2010 شده بود. اما سردبیران و گزارشگران این مجله آقای زوکربرگ را انتخاب کردند.
ریچارد استنگل، سردبیر اجرایی مجله تایم می‌گوید که شبکه اجتماعی آقای زوکربرگ نحوه زندگی روزمره ما را متحول کرده است.
آقای زوکربرگ در سال 2004، زمانی که در هاروارد دانشجو بود، فیس بوک را همراه با چند نفر دیگر تاسیس کرد. این شبکه اجتماعی اکنون پانصد میلیون نفر کاربر و بیش از هزارو هفتصد نفر کارمند دارد.
آقای زوکربرگ در بیانیه‌ای گفت که بردن جایزه تایم ”افتخار بزرگی است و تلاشهای گروه کوچک ما برای مرتبط کردن جهان را به رسمیت می‌شناسد. من از این‌که در جریان این تلاشها قرار گرفته‌ام خوشحالم“.
میزان دارایی آقای زوکربرگ که یکی ثروتمندترین افراد آمریکا به‌شمار می‌رود، نزدیک به هفت میلیارد دلار تخمین زده شده است. او اخیراً اعلام کرد که بخشی از داراییهای خود را به خیریه خواهد بخشید.
بر اساس زندگی آقای زوکربرگ فیلمی سینمایی با عنوان ”شبکه اجتماعی“ ساخته شده که ماجرای تاسیس فیس بوک را از ابتدا تا فراگیر شدنش به نمایش می‌گذارد.
او یکی از اعضای گروهی موسوم به ”قول اعطا“ است که ثروتمندان آمریکایی را قانع می‌کند تا دستکم نیمی از ثروت خود را چه در زمان حیات و یا پس از مرگ به خیریه اعطا کنند.
”قول اعطا“ مبارزه‌ای است که وارن بافت سرمایه‌گذار آمریکایی، بیل گیتس، رئیس مایکروسافت و همسرش شروع کردند.
برندگان جنجال برانگیز
عنوان ”شخصیت سال“ که در گذشته ”مرد سال“ بود، از سوی سردبیران مجله تایم به فردی داده می‌شود که بیشترین تاثیر را بر رویدادهای جهان داشته است. این تاثیر لزوما نباید مثبت باشد.

حرفهاي تكان دهنده وجگر سوز نگين دختر خردسال شهيد عاشورا شبنم سهرابي


شهيد شبنم سهرابي شهيد عاشوراي 88







آژانس ايران خبـــــــــــــر: شبنم سهرابي درعاشوراي 88 توسط جنايتكاران حكومت آخوندي به زير گرفته شد و به شهادت رسيد , دختر كوچكش نگين تامدتها باورنداشت كه ديگر مادري براي نوازش كردن ندارد . وي درفيلم ضميمه با دردست داشتن تصوير مادرش حرفهاي تكان دهنده وجگرسورزي ميزند ...” مامام را ماشين له كرده , ماهيچوقت ازكسي كه مامانم راكشته نمي گذريم و واگذارش به خدا ميكنيم و....” به راستي كه كيست اين صداي مظلومانه را بشنوند وامروز بافرياد مرگ بريزيديان به خيابان نيايد ؟

حسین حسین شعار ماست، کیانوش افتخار ماست

حسین حسین شعار ماست، کیانوش افتخار ماست بنا‌به خبر دریافتی دوستداران شهید سرفراز کیانوش آسا که توسط جنایتکاران حکومت آخوندی به‌شهادت رسید، روز عاشورا ساعت ۱۲ظهر بر مزار این شهید واقع در قطعه ۵۸ باغ فردوس در کرمانشاه تجمع خواهند کرد و یاد این شهید را در عاشورای سرخ حسینی با شعار ”حسین حسین شعار ماست، کیانوش افتخارماست“ گرامی خواهند داشت.

حکم ۷سال حبس تعزیری برای مهدی خدایی تایید شد

ابوالفضل عابدینی نصر روزنامه نگار مستقل و از مدافعان حقوق بشر است که در شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده و هم اکنون در زندان از بیماری های ناراحتی قلب، کبد و اعصاب رنج می برد. کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی


ابوالفضل عابدینی نصر
ابوالفضل عابدینی که فعالیت روزنامه نگاری خود را در سال ۱۳۸۲ با کار در روزنامه های محلی خوزستان ازسر گرفت. به دلیل حرفه روزنامه نگاری در حدفاصل سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶چندین بار توسط نیروهای امنیتی استان خوزستان بازداشت شده که منجر به صدور حکم یک سال حبس تعزیری از سوی دادگاه انقلاب اهواز گردید.
بعد از گذارندان نیمی از دوران محکومیت، با استفاده از آزادی مشروط از زندان آزاد و فعالیت های حقوق بشری خود را در سال ۸۶ در همکاری با مجموعه فعالان حقوق بشر آغاز کرد و تا سال ۱۳۸۸ به عنوان دبیر روابط عمومی مجموعه فعالان فعالیت های خود را ادامه داد.
بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۸ در اهواز دستگیر و به مدت ۴ ماه در بازداشت به سر برد. در هنگام بازداشت تحت شکنجه های فیزیکی قرار گرفت تا اینکه در آبان ماه ۱۳۸۸ بعد از برگزاری دادگاه با قید وثیقه از بازداشت موقت آزاد شد.
لازم به ذکر است که وی در دادگاه مذبور با اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام، همکاری با مجموعه فعالان حقوق بشرو حزب پان ایرانیست ، ارتباط با دول متخاصم رو به رو شد.
پس از آزادی از زندان مجدداً در تاریخ ۱۱ اسفند ماه، همزمان با حدود بیست نفر از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر دستگیر شد. و بلافاصله به زندان اوین تهران منتقل گردید.
مدت زمان کوتاهی از بازداشت اخیر وی گذشته بود که شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز حکم وی را در خصوص اتهامات فوق الذکر به شرح زیر صادر نمود.
_با اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به تحمل یک سال حبس تعزیری.
_با اتهام همکاری با مجموعه فعالان حقوق بشر و عضویت در حزب پان ایرانیست به تحمل ۵ سال حبس تعزیری.
_با اتهام ارتباط با دول متخاصم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
این در حالی است که ابوافضل عابدینی هیچ کدام از اتهامات خود را نپذیرفته و دفاعیات حقوقی محمد اولیایی فر، وکیل مدافع وی طی استعلامی که از وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی با هیچ دولتی در حالت تخاصم نیست ، مورد پذیرش دادگاه انقلاب اهواز واقع نشد. و در دادگاه تجدید نظر استان اهواز، عیناً همان رای مورد تایید شعبه تجدید نظر کننده قرار گرفت.
ابوالفضل عابدینی هم اکنون در زندان اوین نگهداری می شود و از بیماریهایی همچون ناراحتی کبد، قلب و اعصاب رنج می برد.
در آخرین پیگیری هایی که خانواده اش جهت تقلیل حکم یا استفاد از مرخصی برای وی انجام داده اند، با مرخصی در ازای تودیع وثیقه یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی، موافقت شده است. در حالی که نامبرده توانایی تامین چنین وثیقه سنگیینی را نداشته و به دلیل ابتلا به بیماری های مذکور، سلامتی وی درمعرض خطر قرار گرفته است.
ابوالفضل عابدینی بیشترین فعالیت های حقوق بشری اش را در خصوص پیگیری مسایل سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و سندیکای کارکنان اتوبوسرانی تهران انجام داد . وی همچنین از برگزارکنندگان تجمع مسالمت آمیز تابستان ۸۷، در مقابل دادگستری استان کردستان ، جهت تقاضای لغو حکم اعدام فرزاد کمانگر بود.
در حال حاضر تنها دو تن از بازداشت شدگان یازدهم اسفند ماه ۸۸ کماکان در زندان به سر می برند، ابوالفضل عابدینی دبیرسابق روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر و سید مهدی خدایی، دبیرسابق کمیته دانشجویی مجموعه.
VN:F [1.8.1_1037]

خبر غرق شدن پناهجویان ایرانی درآبهای استرالیا خبر بسیار دردآور و تاسف آوری بود.

این اتفاق درست درایام تاسوعا و عاشورا افتاد زمانی که ایرانیان شیعه درسراسر جهان برای امام حسین که ۱۴۰۰ سال پیش درکربلا که خارج از خاک ایران است کشته شده عزاداری می کنند ولی کسی برای هم میهنان ما که دراین شرایط اسف بار با آن وضعیت رقت بار کشته شدن حتی یک دقیقه سکوت هم اعلام نکرد. خبر غرق شدن پناهجویان ایرانی بسیار تاسف آور بود و جای این داشت به هم میهنان ازمیان رفته بیشتر احترام بگذاریم و لااقل با خانواده هایشان همدردی کنیم ولی ظاهرا دراین روزها و این ساعات همه فکر عاشورای امام حسین در ۱۴۰۰ سال پیش هستند.ای کاش وجدان آگاه ما از خواب بیدار شود و به کسانی که درزمانه ما زندگی می کنند بیشتر بیاندیشیم. ما هنوز پس از ۱۴۰۰ سال برای امام حسین همچنان عزاداری می کنیم ولی برای پناهجویان ایرانی که فقط چند ساعت قبل درآبهای استرالیا غرق شدند چه کرده ایم؟

دستگيري دو شعارنويس باعث شكل گيري يك تظاهرات در پل حافظ شد

نا بر خبر دريافتي روز تاسوعاسمت پل حافظ ماموران و مزدوران حكومت آخوندي دو نفر را در حال شعارنويسي گرفتند. اين موضوع باعث شد يك تظاهرات 50 نفره شكل بگيرد.

رو دررويي مردم دلير خرم آباد با مزدوران حكومتي با شعار محلي ”روز جنگه سردار بیرق ته وردار”

در خرم آباد حكومت آخوندي فضا را شدیداً پلیسی و امنیتی کرده وبراي هر هیأت چند مأمور انتظامی و یک مسئول هیأت که مورد تأیید خودشان باشد گذاشته‌اند. به هیاتهای عزاداری اجازه خارج شدن از منطقه و محله خودشان را نمی‌دهد.
با این وصف مردم دلير خرم آباد درروز تاسوعا به زبان محلی (لری) شعارهایی با مضمون: روز جنگه سردار بیرق ته وردار (روز جنگ است سردار، پرچم مبارزه را بردار)، هیهات من الذله، عامل هر پلیدی حکومت یزیدی را در فرصتهای مناسب سر دادند .

امارات دومين واردكننده تجهيزات نظامی از آلمان

گزارش دولت آلمان از ميزان صادرات تسليحاتي اين كشور نشان مي دهد كه اين شيخ نشين كوچك در غرب خليج فارس بعد از آمريكا، در رده دوم ميزباني از كالاهاي نظامي آلمان قرار دارد.
در اين گزارش، كل صادرات تسليحاتي آلمان در سال گذشته ميلادي بالغ بر 5 ميليارد و 400ميليون يورو اعلام شده است.
آلمان در اين سال حدود 540 ميليون و 700 هزار يورو سخت افزار نظامي به امارات صادر كرده است.
رادار، هدايت كننده موشك، نارنجك، زره پوش، قطعات تانك، هاول كرافت، كاميون و موشك هاي زير دريايي از جمله تجهيزات صادرشده آلمان به امارات هستند.
در عين حال يك كشور ديگرحوزه خليج فارس يعني عربستان سعودي نيز در مقام ششم وارد كننده بيشترين تسليحات نظامي از آلمان به ارزش 167ميليون و 900 هزار يورو قرار دارد.
اين كشور نيز هواپيما، قطعات يدكي بمب افكن ها، قطعات موشك، هواپيماهاي سوخت رسان، نارنجك، جمع آور مين هاي دريايي و سيستم هاي ارتباطي از آلمان وارد كرده است.
امارات سال پيش در مقام نهم قرار داشت و عربستان نيز هشتمين وارد كننده تسليحاتي نظامي از برلين در اين سال بود.
در اين گزارش آمريكا در رده اول و بريتانيا نيز در رده سوم وارد كننده تسليحات نظامي از آلمان در سال گذشته قرار داشته اند.
منتقدين در آلمان، به شدت فروش تسليحات نظامي آلمان را به مناطق ناامن و پرتنش از جمله خاورميانه مورد انتقاد قرار مي دهند، زيرا قانون اساسي اين كشور فروش سلاح به مناطق بحراني را ممنوع مي كند.

سردبیر ماهنامه تالش زندانی شد

با کمال تأسف، باخبر شدیم که بالأخره پس از حرف و حدیث های بسیار، شش ماه محکومیت جناب آقای شهرام آزموده، سردبیر ماهنامه ی تالش، امروز به اجرا درآمد و ایشان روانه ی زندان شد. لازم به ذکر است وی در حالی زندانی می شود که دچار بیماری شدید قلبی و تحت نظر پزشک می باشد.

آزموده فعلا به دلیل پرونده ی مربوط به شکایت شهرداری اسالم علیه ایشان راهی زندان شده است. شهرداری اسالم مدعی ست که آزموده در ماهنامه ی تالش به درج اخباری مبادرت نموده که واقعیت ندارد.

جا دارد اضافه شود که ماهنامه ی تالش به دلیل شکایت های متعدد مسئولین منطقه، از جمله شکایت فرمانداری تالش، شهرداری اسالم، دانشگاه پیام نور رضوانشهر و ... ، مدتی پیش توقیف شده است.

ما ضمن همدردی با خانواده ی محترم آقای آزموده و اعلام نگرانی بابت وضعیت جسمی ایشان، به جد خواستار آنیم که مشکل وی و ماهنامه ی تالش به زودی مرتفع شود.