۱۳۹۱ مرداد ۲۷, جمعه

((((( زلزله اخیر 6 هزار مسکن را تخریب کرد )))))

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: زلزله اهر، ورزقان و هریس 6 هزار واحد مسکونی را صد در صد تخریب کرده است.

روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی: علیرضا تابش در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی که با حضور استاندار برگزار شد، اظهارکرد: بنیاد مسکن سه دهه تجربه بازسازی مناطق زلزله‌زده را دارد و باید از این ظرفیت برای بازسازی سریع مناطق آسیب دیده در زلزله استفاده کرد. 

  وی اضافه کرد: مرحله اول آمارگیری خسارات بررسی و به صورت قانونمند و نظامند استخراج شده و در مرحله دوم این آمارها پالایش خواهد شد. 

  تابش ابراز کرد: 15 هزار واحد مسکونی در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی بر اثر زلزله آسیب دیده که نیاز به بازسازی کامل دارد. 

  وی با بیان این که نزدیک به شش هزار واحد مسکونی نیز به صورت صد درصد تخریب شده است، افزود: بسیاری از خسارات وارده به منازل مسکونی و ادارات به گونه‌ای است که نمی‌توان آنها را تعمیر کرد و باید آن را تخریب و از نو ساخت. 

  تابش گفت: باید برای بازسازی مناطق آسیب دیده وعده های منطقی داد تا سطح توقعات آسیب دیدگان این حادثه همگام با واقعیات افزایش یابد. 

  وی خاطرنشان کرد: این امر موجب می‌شود تعامل خوبی بین مردم و مسوولان ایجاد شود که در نهایت موجب هم افزایی نیروها در راستای بازسازی خرابی‌ها می‌شود. 

  رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: کار اصلی و شروع کار با خود مردم است و دولت با اعطای وام 125 میلیون ریالی و همچنین پرداخت وام بلاعوض 20 میلیون ریالی مقدمات شروع کار را فراهم می‌کند. 

  تابش اظهار کرد: در نظر داریم وامی نیز برای احداث مکانی برای افرادی که دام پرورش می‌دهند پرداخت کنیم که این امر در حال بررسی است. 

  وی ادامه داد: برای آغاز کار علاوه بر پرداخت وام، کمک‌های دیگری همچون تهیه نقشه و تجهیزات نیز به آسیب دیدگان ارائه می‌شود. 

( سوریه؛ یک مقام امنیتی از رژيم اسد جدا شد )

به گزارش تلويزيون العربيه: يعرب الشرع، پسر عموی فاروق الشرع (معاون بشار اسد) رسما جدايی خود را از رژيم بشار اسد اعلام کرد.
این مقام سوری طی سخنانی از ارتش سوريه خواست تا از رژيم اسد جدا شود. 

وی گفت، من يعرب الشرع، رئيس جدا شده بخش اطلاعات در امنيت سياسی دمشق هستم. جدايی خودم را رسما از رژيم اسد اعلام می کنم. رژيم سوريه تلاش می کند بين سوريها فتنه ايجاد کند. خودم را در اختيار مردم سوريه قرار می دهم.

از بامداد امروز 16 پس لرزه ديگر ورزقان را لرزاند


ایسنا: از بامداد جمعه، 16 پس لرزه ديگر اهر و ورزقان را لرزاند. 
16 رويداد لرزه‌يي با بزرگي بيش از 2.5 در مقياس امواج دروني زمين از بامداد تا ساعت 13 و 30 دقيقه بعد از ظهر جمعه 27 مردادماه در منطقه زلزله زده اهر و ورزقان ثبت شده كه بزرگترين آنها با بزرگي 3.9 در ساعت 9 و 18 دقيقه و 15 ثانيه در 10 كيلومتري ورزقان و 33 كيلومتري اهر در استان آذربايجان شرقي به وقوع پيوسته است. 
عمق اين زلزله چهار كيلومتر گزارش شده است. 
در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شامگاه پنج شنبه ۲۶ مرداد هم زلزله‌ای با بزرگي 4.6 در مقياس امواج دروني زمين در منطقه وزرقان رخ داد که منجر به ترکیدگی لوله گاز و آتش سوزی در یکی از خانه‌های روستای کاسین از توابع ورزقان شد. 
بعد از ظهر شنبه 21 مردادماه جاري دو زمين لرزه به بزرگي 6.2 و 6 در مقياس امواج دروني زمين اهر و ورزقان را لرزاند كه به جان باختن حدود 306 نفر و مجروح شدن و صدها نفر از ساكنان منطقه منجر شد.