۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

طرح دو پايتخت شدن ایران

 نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت:طرح دو پايتختي شدن كشور و تقسيم آن به دو مركز سياسي و اقتصادي،راه حل مجلسي ها براي كاهش آلودگي هواي تهران و تمركززداني است. سيدكاظم دلخوش،نماينده مردم صومعه سرا در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران،با اشاره به آلودگي هواي تهران گفت:‌شهر تهران با توجه به موقعيت جغرافيائي و تمركز دولتي و اقتصادي اش،دچار آلودگي شده،كه اگر تدبيري اساسي انديشيده نشود،به آسيب ملي تبديل خواهد شد.

نايب رئيس كميسيون اقتصادي با اشاره به طرح دوپايتختي شدن كشور،اظهار داشت:‌در راستاي تمركززدائي و با توجه به اينكه تهران در معرض آلودگي هاي شديد قرار دارد،لازم ديديم طرح دو پايتختي كردن كشور را تدوين كنيم كه طبق اين طرح،تهران پايتخت اقتصادي و شهر ديگري در نزديكي آن پايتخت سياسي گردد.

نايب رئيس كميسيون اقتصادي با بيان اينكه تحقيقات براي انتخاب پايتخت سياسي،ادامه دارد تصريح كرد:منطقه اي نزديك تهران كه از لحاظ ژئوفيزيكي مناسب باشد،براي پايتخت سياسي انتخاب خواهد شد.


قتل یکی از مسئولان حوزه علمیه اراک با ضربات چاقو

معاون آموزشی يكي از حوزه‌هاي علميه اراک با ضربات چاقو به قتل رسید.

معاون آموزشی يكي از حوزه‌هاي علمیه اراک ساعت 8 صبح امروز به محض ورود به حوزه به دست فردي كه هويت وي مشخص شده است به قتل رسید.

این اتفاق بر اثر درگیری بین این دو نفر اتفاق افتاده است که بر اثر 8 ضربه چاقو از پشت سر به اين مسئول حوزه، وي پيش از رسيدن اورژانس جان سپرد.

هنوز از علت اين اقدام خبري در دست نيست و ماموران ضمن شناسايي فرد ضارب به دنبال يافتن انگيزه وي براي انجام قتل هستند

ترورها؛ مقامات رژیم، آمریکا و اسرائیل را متهم کردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، وزیر کشور جمهوری اسلامی امروز سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل را به دست داشتن در ترورهای روز دوشنبه تهران متهم کرد.

تلویزیون دولتی به نقل از پاسدار نجار اعلام کرد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل با ترور دانشمندان هسته ای درصدد توقف برنامه های اتمی جمهوری اسلامی هستند.

یک مسئول دفتر احمدی نژاد نیز با حمله به آمریکا و اسرائیل گفته است که دشمنان ملت ایران در این ترورها دست دارند.

زندانی زن کرد محکوم به اعدام همچنان در وضعیت بلاتکلیف

كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها :
بنا بر اخبار دريافتي كانون وضعيت زينب جلاليان زنداني كرد محكوم به
اعدام در وضعيت عدم تعيين تكليف ميباشد.گزارشات حاكي است كه قاضي دادگاه به
زينب جلاليان در رابطه با شكسته شدن حكم اعدامش صحبت كرده و گفته است كه
حكم تو شكسته است ... اما اين موضوع نه به وكيل خانم جلاليان ابلاغ رسمي
گرديده و نه به اطلاع خانواده اش بطور رسمي اطلاع داده شده است و شرايط اين
زن زنداني محكوم به اعدام در حالت عدم تعيين تكليف و تشويش روحي مستمر
است.گفته ميشود كه زينب جلاليان از بيماري چشم و ديد رنج ميبرد،اما براي
رسيدگي به اين وضعيت اقدامي از طرف مسئولين زندان انجام نميشود.چشم وي نياز
به عمل جراحي دارد،اما مسئولين زندان به او گفته بودند كه تو كه اعدامي
هستي،نيازي به جراحي و پيگيري بيماري چشم ات را نداري !؟زينب جلاليان هم
اكنون در زندان ديزل آباد كرمانشاه محبوس ميباشد..

جزئیات کشته شدن دو استاد دانشگاه در تهران از زبان فرمانده پلیس

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، صبح امروز بین ساعت 7 تا 8 دو نفر از اساتید فیزیک دانشگاه بهشتی که عازم دانشگاه بودند توسط افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفتند. بر اساس این گزارش، در ترور اول مجید شهریاری عضو هیئت علمی دانشگاه بهشتی کشته شد و دو نفر همراه وی مجروح شده اند. در ترور دوم فریدون عباسی دوانی دیگر استاد دانشگاه بهشتی در میدان نزدیک این دانشگاه در اقدامی مشابه مورد سوء قصد قرار گرفت که بلافاصله متوجه موضوع شده و از محل حادثه می گریزد. این استاد دانشگاه و همراه وی در این حادثه جان سالم به در برده اند.

مهر در ادامه این خبر نوشت: فرمانده نیروی انتظامی رژیم در تهران بزرگ با تشریح حادثه ترور دو استاد دانشگاه در صبح امروز دوشنبه گفت: هیچ گروهی مسئولیت بمب ‌گذاری را بر عهده نگرفته و مظنونی نیز در این زمینه شناسایی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی‌ نیا ظهر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به تشریح جزئیات دو حادثه تروریستی صبح امروز پرداخت و گفت: پلیس صبح امروز مطلع شد که دو مورد انفجار در تهران رخ داده است.
وی ادامه داد: طی بررسی‌ها مشخص شد ساعت 8 صبح دو اقدام تروریستی در مورد دو مدرس دانشگاه شهید بهشتی در تهران رخ داده که اولی در محدوده بلوار ارتش و دومی در محدوده ولنجک و دانشگاه شهید بهشتی بود.

سردار ساجدی‌نیا گفت:‌ انفجار اول منجر به شهادت مدرس دانشگاه شهید بهشتی و زخمی شدن همسر و راننده وی شد و انفجار دوم نیز منجر به زخمی شدن دومین استاد دانشگاه و همسر وی شد.وی افزود: در حال حاضر وضعیت جسمانی آقای عباسی و همسرشان مناسب است.ساجدی نیا با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گروهی مسئولیت بمب ‌گذاری را بر عهده نگرفته و مظنونی نیز در این زمینه شناسایی نشده است گفت: هر دو اقدام تروریستی از سوی راکبان موتورسیکلت بوده و به گفته شاهدان موتورسواران این بمب را به بدنه خودروها از طریق آهن ربا متصل کرده بودند که بمب پس از چند ثانیه منفجر شد.وی افزود: هر دو خودروی این استادان در حال حرکت به سمت دانشگاه شهید بهشتی بود.

۱۶ آذر؛ دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده مجید توکلی

دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده مجید توکلی در آستانه ۱۶ آذر
دانشجونیوز: جمعی از اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همراه فعالان دانشجویی در آستانه ۱۶ آذر با خانواده مجید توکلی، دانشجوی دربند این دانشگاه دیدار کردند.

در این دیدار که در منزل پدری مجید توکلی در شیراز انجام شد، دانشجویان ضمن ستایش صبر و ایستادگی خانواده توکلی و شجاعت و صراحت فرزند این خانواده، این ویژگی ها را مایه افتخار جنبش دانشجویی و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر دانستند.

خانواده توکلی نیز شرح مختصری از آن چه در سه سال اخیر و از زمان اولین بازداشت مجید در اردیبهشت ۸۶ تا کنون بر فرزندشان گذشته است ارائه کردند.‏ ایشان هم چنین به بعضی از ایرادات قضایی روند بررسی پرونده فرزند شان اشاره کردند و شرایط نا مطلوب و مخاطره آمیز زندان رجایی شهر را "نگران کننده" توصیف نمودند.

مجید توکلی فعال سرشناس دانشجویی در تاریخ ۱۶ آذر سال ۸۸ و پس از آنکه در دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کرد، دستگیر و سپس به زندان اوین منتقل شد. مجید توکلی در سخنان خود در این روز، ۱۶ آذر را روز "آزادی خواهی و استبداد ستیزی" ملت ایران خواند و افزود: "امروز، روزی است که آماده ایم تا در کنار همدیگر جمع بشویم، علیه استبداد بایستیم و تمام فریادمان را بر سر استبداد بزنیم."

مجید توکلی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت ۸ سال ونیم خود را می گذراند.

اخراج دو دانش آموز نوجوان بهایی در اصفهان


وبلاگ خبرنورد: این طوفان بیداد سر باز ایستادن ندارد و هر روز ویرانی بی عدالتیش را در گوشه ای از این مرز و بوم تحفه می برد.پیر و جوان و خردسال و سالخورده هم نمی شناسد. درادامه گسترش این طوفان دو دانش آموز بهایی ساکن اصفهان از مدرسه راهنمایی اخراج شدند.

بهار روحاني و بارقه احراري دانش آموزان بهایی كلاس اول راهنمايي از 21 مهر ماه89 اجازه ادامه تحصیل در مدرسه خود را نیافتند.علت اخراج اين دو نفر امضا نكردن تعهدي بوده است كه توسط مسئولان حراست آموزش و پرورش در اختيارشان قرار گرفته بود . لازم به ذكر است كه مسئولان مربوطه امضاي اين تعهد را شرط ثبت نام دانش آموزان مقرر فرمودند و از آنجا كه متن تعهد تنظيمي بر خلاف حقوق انساني و شهروندي مي‌باشد نامبردگان از امضاي آن خودداري كرده در پي اين امتناع بدون ارائه‌ي هرگونه مدركي كتبي مبني بر "ذكر علت اخراج"، از مدرسه اخراج شدند . در پي اخراج این دو نوجوان، خانواده های ایشان به مراجع مختلف استان و كشور اعم از اداره‌ي كل آموزش و پرورش استان اصفهان ، امام جمعه ، نمايندگان مجلس ، ديوان عدالت اداري ، وزارت آموزش و پرورش و . . . مراجعه کردند و متاسفانه از جانب هيچ يك پاسخي دريافت نکردند . این دو دختر نوجوان 11 ساله در حال مطالعه دروس خود در منزل هستند، شاید که نسیم عدلی بوزد! شاید!

سومین انفجار در تهران


سایت جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسدالران: فوری/ سومین انفجار در تهران / صبح امروز در ادامه تلاش جریان نفاق برای ایجاد ناامنی در کشور، یک خودرو پژو 206 نیز شهرک محلاتی تهران منفجر شد.

گفتنی است، این سومین حرکت تروریستی  امروز صبح در تهران بوده که متاسفانه در این اقدام تروریستی 2 تن از شهروندان به شهادت رسیدند و خساراتی نیز به بار آمد.

محل دقیق این انفجار در ابتدای شهرک محلاتی تهران و روبروی داروخانه لشکرک بوده است.

یورش لباس شخصی ها به منزل یک عضو جبهه مشارکت

 نیروهای امنیتی بعداز ظهر یکشنبه با حضوردر منزل دکتر کیانوش راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و منزل داماد او با تفتیش منزل آنان و همراه بردن وسایل شخصی دختر ایشان ساجده کیانوش راد و بهروز شاهرخ نیا همسرش را همراه خود بردند. بر اثر این اقدام، همسر دکتر کیانوش راد دچار حمله قلبی و مشکل تنفسی شده و به بیمارستان منتقل شد.

یادآور می شود پیش از این دکتر کیانوش راد رئیس سابق منطقه خوزستان مشارکت و استاد دانشگاه چمران اهواز همراه با همسر و دخترش ساجده در مراسم دعای کمیلی که توسط خانواده یکی از زندانیان سیاسی برگزار شده بود که همسر و فرزندش پس از یک شب آزاد شدند و خود او ماه ها در انفرادی به سر  برد. ساجده کیانوش راد که تجربه یک بازداشت غیرقانونی در مراسمی مذهبی را دارد این بار همراه همسرش راهی زندان شده است.

همچنین گفته می شود در پی حضور ماموران امنیتی در منزل بعضی از جوانان اصلاح طلب، تعدادی بازداشت و تعدادی دیگر نیز به دادسرای اوین فراخوانده شده اند.