۱۳۹۲ تیر ۸, شنبه

اهواز ـ اعدام جنايتكارانه در ملأعام

برافراشتن پلاكاردهاي تصاوير شهداي ليبرتي توسط قيام كنندگان عراقي

رژیم تهران و روسیه رزمایش دریایی مشترک برگزار می‌کنند

معاون فرماندهی ناوگان روسیه در دریای خزر اعلام کرد این کشور و رژیم ایران یک رزمایش دریایی مشترک در نیمه دوم سال جاری میلادی اجراء خواهند کرد.

«نیکلای یاکوبوسکی» معاون فرمانده ناوگان روسیه در دریای خزر، دیروز (جمعه) و پس از دیدار با فرمانده گروهی از قایق های موشک انداز ایرانی در بندر آستاراخان اعلام کرد که دو کشور قصد دارند یک رزمایش دریایی مشترک در نیمه دوم سال جاری میلادی برگزار کنند.

نگرانی ناوی پيلای از نقض حقوق بشر در ايران

کميسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از نقض حقوق بشر در ايران ابراز نگرانی کرد. 

خانم ناوی پیلای در مصاحبه با شبکه جهانی بی بی سی گفت، ما هميشه در مورد نقض حقوق بشر در ايران نگران بوده ايم و بطور مشخص نگران وضعيت مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران، مخالفان و منتقدان که زندانی می شوند.

مصر؛ تشکیلات اخوان المسلمین در آستانه فروپاشی

دعوت شبکه بین المللی اخوان المسلمین به کناره گیری مرسی از منصب ریاست جمهوری مصر 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های عربی گفت: شبکه بین المللی اخوان المسلمین تماس های فوری خود را با محمد بدیع رهبر این جماعت در مصر آغاز کرده و از او خواسته است که محمد مرسی را به کناره گیری از ریاست جمهوری این کشور قانع کند.

شعبده بازی برای غیب کردن 74 هزار میلیارد تومان

درحالی که چندی بیشتر به پایان کار دولت دهم باقی نمانده است، در آخرین فرصتهای باقی مانده همچنان دولت به دنبال استفاده از روزنه های موجود و اختیارات خود است تا این اقدامات یک حسن ختام اساسی (!) بر پایان کار اقتصادی دولت باشد. تا البته در این میان باز هم نقش پر رنگ بانک مرکزی و بازیگری اصلی آن حرف اول را میزند.

ایران اسلامی؛ بریدن سر بخاطر سرقت چای ‌ساز

همشهری آنلاین: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ از دستگیری مردی که اقدام به قتل زنی جوان کرده بود، خبر داد. مرد قاتل که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به بیان حقیقت گشود و به ارتکاب جنایت معترف شد و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت در ساعت 15 روز پنجم فروردین‌ماه مغازه ام را بستم و به سمت خانه حرکت کردم و در حال رفتن به سمت میدان محمدیه بودم که خانم حدود 20 ساله‌ای را مشاهده کردم که خود را «مهناز» معرفی کرد و من نیز خودم را به نام «سعید» معرفی کردم و با یکدیگر به خانه رفتیم که در یک لحظه متوجه شدم او قصد سرقت پول و لوازم‌خانه (یک عدد چای‌ساز) را دارد که با وی درگیر شدم و او را هل دادم که سرش به دیوار برخورد کرد.

سفر احمدی نژاد به روسیه و دیدار با پوتین

احمدی نژاد در هفته جاری به منظور سرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز به روسیه سفر می کند.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، محمود احمدی‌نژاد در سفر به مسکو ضمن حضور در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز با ولادیمیر پوتین ئریس جمهور روسیه نیز دیدار خواهد کرد.

اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز دو روزه خواهد بود و  دیدارهای دوجانبه بین سران کشورهای شرکت‌کننده نیز از جمله برنامه های این اجلاس است.

درگيری فيزيكی و دخالت پلیس در روزنامه ایران

آخرین نیوز: غلامعلي دهقان سخنگوي حزب اعتدال و توسعه ضمن ابراز تاسف از رويدادهاي اخیر موسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران تاكيد كرد، اين رخداد به هيچ وجه در شان فضاهاي فرهنگي و رسانه‌اي به ويژه روزنامه ايران به عنوان ارگان دولت نيست.

. وي افزود: هم‌اكنون كه در دوره گذار از دولت مستقر به دولت يازدهم هستيم، رويدادهايي از اين دست بسيار نگران كننده است.

علت خونسردی غرب در برابر انتخاب روحانی


منصور امان

آنچه که دبیرکُل آژانس بین المللی انرژی اتُمی در واکُنش به آخرین تغییرات در دستگاه سیاسی جمهوری اسلامی بیان داشته، نمود دیگری از رویکردی است که طرفهای خارجی مُلاها از هنگام انتخاب حُجت الاسلام روحانی به منصب ریاست جمهوری به گونه هماهنگ بر آن تاکید کرده اند.