۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

انفجار مریوان، کشته و زخمی شدن سه دانش آموز

آخرین خبر از انفجار مریوان، کشته و زخمی شدن سه دانش آموز
حوالی ساعت 8 صبح امروز نهم آذرماه بر اثر انفجار شیء مشکوکی در مریوان، یک دانش آموز ابتدایی کشته و دو دانش آموز دیگر به شدت زخمی شدند.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان ،در این انفجار که در منطقه موسک مریوان رخ داد جمال امینی یکی از دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی مدرسه غیر انتفاعی سینا در دم جان سپرد و دو دانش آموز دیگر به نام های ساوان الیاسی و آریا شیخ الاسلامی به شدت زخمی شدند.
گفته می شود این سه دانش آموز هنگامی که منتظر سرویس مدرسه بوده اند بر اثر این انفجار کشته و زخمی شده اند.
تا لحظه تنظیم گزارش از علت این حادثه و عامل یا عاملین آن اطلاعی حاصل نشده است.

سرکرده بسیج: ناوهای هواپیمابر آمریکا بسیار آسیب ‌پذیرند

 سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت هفته بسیج با "مشرق نیوز" گفتگو کرده است.

امریکایی‌ها اخیراً مجدداً از گزینه نظامی بر علیه ایران سخن گفته‌اند. پاسخ شما به این تهدید چیست؟

سردار نقدی: امریکا به وضعی مانند آخرین سال‌های حکومت شاه دچار شده است. آن‌ها به یک بن‎بست رسیده‌اند. به اقتصاد آن‌ها نگاه کنید. اقتصاد آن‌ها ورشکسته است. با جهانی شدن اقتصاد، اولین ضربه به خود امریکا وارد شد. آن‌ها مزیت‌های اقتصادی خود را از دست دادند. نیروی کار ارزان و منابع ندارند. الان تن‎ها به فن‌آوری خود متکی هستند. در سیاست امریکا شکست خورده است.

در خاورمیانه و امریکا ی لاتین راه به جایی نبرده‌اند. امریکایی‌ها 30 سال است که دارند خواب می‌بینند. حمله به ایران یک شوخی است. یکی باید از خواب بیدارشان کند. آن‌ها هر جا پا می‌گذارند در محاصره بسیجیان دنیای اسلام و جهان قرار می‌گیرند. این حرف‌ها را بیشتر برای دلگرمی خودشان می‌زنند.

امریکا دارد روز به روز به سقوط نزدیک‌تر می‌شود. آسیب‌پذیری ارتش امریکا بسیار زیاد است و خودشان می‌دانند اگر وارد جنگ با ما شوند ناوهای هواپیمابر و نیروهایشان تا چه حد آسیب پذیر خواهند بود.کوچک‌ترین خطایی که امریکا در برابر ایران مرتکب شود حاصل و نتیجه‌ای جز پایان رژیم امریکا ندارد.

دادستان رژیم: فعالیت حزب مشارکت ممنوع است

جعفری دولت آبادی دادستان تهران در مورد بیانیه های اخیر حزب مشارکت که اعلام کرده هنوز انحلال این حزب ابلاغ نشده است گفت: حزب مشارکت تا انقلاب مهدی هم اقدام کند انحلال حزبش ابلاغ نشده است باید بداند که این حکم ابلاغ شده و فعالیت آنها ممنوع است .

خامنه ای به سرطان خون مبتلا است

بر اساس یکی از اسناد منتشرشده توسط سایت ویکی لیکس، یکی از نزدیکان رفسنجانی خبر می دهد که  خامنه ای به سرطان خون مبتلاست و بیش از چند ماه به عمرش باقی نمانده است. این سند می افزاید که رفسنجانی با اطلاع یافتن از این وضعیت، تصمیم گرفته که دیگر علیه خامنه ای فعالیت نکند و منتظر شود که بیماری، روند طبیعی خود را طی نماید.

رادیو فرانسه در ادامه این خبر می نویسد: روزنامۀ انگلیسی تلگراف می نویسد یکی از اسناد منتشرشده توسط سایت ویکی لیکس، پیامی است که در تابستان سال ۲۰۰۹ توسط کنسولگری آمریکا در استانبول مخابره شده است.

بر اساس این پیام تاجری که نام و ملیتش فاش نشده و ظاهراً با آیت الله هاشمی رفسنجانی روابطی دارد، خبر داده که آیت الله خامنه ای به نوع کمیابی از سرطان خون مبتلا شده است. این پیام می افزاید که به احتمال زیاد وی طی چند ماه آینده خواهد مرد.
این پیام در روزهایی مخابره شده که هاشمی رفسنجانی علناً مخالفت خود را با انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور ابراز می کرد.

بر اساس سند منتشرشده، هاشمی رفسنجانی پس از این که از وضعیت بیماری خامنه ای مطلع می شود، از تلاش علیه وی در مجلس خبرگان دست برمی دارد تا روند طبیعی امور خود به خود طی شود.این سند ادامه می دهد که پس از مرگ  خامنه ای، هاشمی رفسنجانی تلاش خواهد کرد تا با بسیج مجلس خبرگان، خود را به عنوان رهبر برگزیند، و اگر در این کار موفق شود، از احمدی نژاد خواهد خواست که استعفا بدهد تا انتخابات ریاست جمهوری دیگری برگزار شود.

فعاليتهاي دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد در آستانه 16 آذر









 دردانشگاه آزاد مشهد نيز همانند ساير دانشگاهها , دانشجويان علي رغم تمامي كنترل ها وموانع , به اطلاع رساني دررابطه با 16 آذر مشغولند .
از جمله شعارها واطلاع رساني اين دانشجويان كه درمكانهاي مختلف نوشته شده است ميتوان به موارد زير اشاره كرد :
16 آذر همه با هم هستيم , مرگ بر ديكتاتور , روز 16 آذر ساعت 1130 روبروي سلف

حمله نیروهای امنیتی به منزل فاطمه عرب سرخی

در آستانه ۱۶ آذر و همچنین عاشورا، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دور جدیدی از بازداشت و برخورد با جوانان اصلاح طلب را آغاز کرده اندپس از حمله چند روز گذشته نیروهای اطلاعاتی به منزل دکتر کیانوش راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و چند اصلاح طلب دیگر، ماموران امنیتی صبح امروز با حمله به خانه فاطمه عرب سرخی، کامپیوتر، پاسپورت، عکس، دست نوشته ها و وسایل شخصی او را با خود بردند. ماموران همچنین احضاریه را برای حضور در دادسرا به وی ارائه داده اند.‬ لازم به ذکر است که در چند روز گذشته نیروهای امنیتی به حمله به منازل برخی از جوانان اصلاح طلب، وسایل شخصی آنها را با خود برده و به آنها احضاریه داده اند. در یکی از این حملات که به منزل دختر دکتر کیانوش راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت صورت گرفت ، دختر و داماد ایشان بازداشت شدند.

اسناد ویکی‌ لیکس برای حمله به رژیم تهران است

ولیعهد سابق اردن در گفتگو با تلویزیون سی ان ان در مورد انتشار اسناد ویکی ‌لیکس گفت، این سناریویی برای حمله نظامی به رژیم تهران است.
شاهزاده حسن گفت، من فکر می ‌کنم پس از پنجم دسامبر (گفتگوهای هسته ای) خواهیم فهمید که آیا اوضاع به سمت جنگ خواهد رفت یا تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد. همچنان که برادر زاده‌ ام، ملک عبدالله (پادشاه اردن) پیش ‌بینی کرده است، ما تا پایان سال میلادی خواهیم فهیمد که آیا جنگ اجتناب پذیر است یا خیر.
گزارشگر سی ان در ادامه این گزارش افزود، در اسناد ویکی لیکس بارها و بارها به یک وحشت بزرگ اشاره شده است: وحشت از یک جمهوری اسلامی اتمی.
کريستيان مالار، مفسر سرشناس تلويزيون فرانسه نیز شب گذشته در این باره گفت، با بررسی اسناد ویکی لیکس می توان دریافت که رژیم تهران اکنون به دشمن اصلی غرب تبدیل شده است.

حجم آب ۴۴ سد کشور به کمتر از ۲۰ درصد رسید


به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، هم اکنون ۴۴ سد کمتر از ۲۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند که سدهای لار، رییسعلی دلواری، علویان، زاینده رود، جیرفت، ساوه، ۱۵ خرداد، گلپایگان، ملاصدرا و طرق از آن جمله اند. حجم آب موجود در مخزن ۲۷ سد کشور از جمله لار، سهند، پیشین، بوکان، مهاباد، علویان، زاینده رود، ۱۵ خرداد، ساوه و کرج نیز در مقایسه با زمان مشابه پارسال بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.
در هفته گذشته پنج سد تهم (استان زنجان)، صلاح الدین کلا (استان مازندران)، مسجد سلیمان (خوزستان) و سقزچی (استان اردبیل) و شهید قنبری (آذربایجان غربی) افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.
میزان تبخیر از سدهای کشور نیز در پایان آبان ماه جاری ۱۸۳ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

مذاکرات هسته ای در بن بست کامل

صدا و سیمای رژیم: سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره مکان و چارچوب مذاکرات با 1+5 ، ورود کشورهای جدید به این مذاکرات و تبادل سوخت اظهار داشت: هنوز جزئیات دقیق تری از توافقات، منتشر نشده است.
رامین مهمانپرست درباره موضوع تبادل سوخت نیز افزود: این موضوع به اعضای وین مربوط می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: منتظر پاسخ آنها بوده و تاکنون پاسخی مبنی بر آمادگی آنها برای این کار دریافت نکرده ایم.
از سوی دیگر احمدی نژاد دیروز اعلام کرد جمهوری اسلامی بر سر حق خود برای غنی سازی اورانیوم و تولید سوخت هسته ای مذاکره نخواهد کرد.
همزمان وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که پيامهای ديپلماتيک محرمانه دولت آمريكا که به بیرون درز کرده بیانگر نگرانی عمیق جامعه بین المللی در باره رژیم تهران است.
هیلاری کلینتون گفت، آنهايی که این پیامهای دیپلماتیک را می خوانند، بخوبی درمیابند که نگرانی ما در باره رژیم تهران جدی است و بسیاری از کشورها در این نگرانی با ما سهیم هستند. رژیم تهران از دید همسایگانش یک تهدید جدی است
وزیر خارجه آمریکا گفت، به همین دلیل است که فعالانه تلاش می کنیم از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی جلوگیری بعمل آوریم.

تجمع در دانشگاه بهشتی و اميركبير در اعتراض به ترورهای دیروز

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، دانشگاهيان دانشگاه های بهشتي و صنعتي اميركبير در محكوميت ترور دو مدرس دانشگاه بهشتي امروز در اين دانشگاه تجمع مي‌كنند.
همزمان اساتيد، دانشجويان و كاركنان دانشگاه صنعتي اميركبير در محكوميت ترور دو مدرس دانشگاه بهشتي امروز سه‌شنبه 9 آذر در اين دانشگاه تجمع مي‌كنند.

برپايه اين گزارش دانشگاهيان تهراني نيز در محكوميت ترورها در ميدان اصلي دانشگاه بهشتي تجمع مي‌كنند. استاد کشته شده مجيد شهرياري سابقه تدريس در دانشگاه صنعتي اميركبير را نيز داشته است.

سقز؛ صدور حکم زندان برای دانشجو، حقوقدان و نویسنده


سه شهروند سقزی به نام های دلیر روزگرد، رزگار مرادی و قادر شیری از طرف دادگاه انقلاب اين شهر به زندان محکوم شدند.

براساس حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز، دلیر روزگرد دانشجوی سقزی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و همکاری با احزاب غیرقانونی به تحمل 10سال حبس، رزگار مرادی (حقوقدان) و قادر شیری (نویسنده) به اتهام ارتباط با احزاب مخالف و فعالیت تبلیغی علیه نظام هر کدام به تحمل 5 سال زندان محکوم شده اند.

گفتنی است این سه شهروند که مدتی را در بازداشتگاهی در سنندج گذرانده اند، هم اکنون در زندان مرکزی شهر سقز تحمل حبس می نمایند