۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

دختر نوجوان بعد از فرار از دست آدم‌ربایان به چنگ...

دختر نوجوان بعد از فرار از دست آدم‌ربایان به چنگ متجاوزان افتاد

آفتاب: دختر جوان بعد از اینکه توانست خود را از دام آدم‌ربایان نجات دهد، از سوی تعدادی افراد شرور مورد آزار و اذیت قرار گرفت. 

20 دی‌ماه سال گذشته مرد میانسالی با حضور در یکی از مراجع قضایی کرج، مدعی شد که دخترش به نام نفیسه از سوی عده‌ای ربوده شده است. 

این مرد به بازپرس پرونده گفت: دخترم ظهر امروز به مدرسه رفت اما ساعتی بعد از مدرسه با من تماس گرفتند و گفتند که نفیسه به مدرسه نیامده است. 

تلاش برای یافتن سرنخی از نفیسه و آدم‌ربایان ادامه داشت تا اینکه 19 بهمن پدر نفیسه به همراه او به همان مرجع قضایی مراجعه کرد و گفت: نفیسه موفق شد که از دست آدم‌ربایان فرار کند اما وقتی در یک خیابان از تعدادی مرد جوان می‌خواهد او را کمک کنند، آنها هم او را ربوده و بعد از آزار و اذیت در خیابان رها کردند. 

گزارش فعال دربند دانشجویی از زندان بهبهان

کمیته گزارشگران حقوق بشر- مجید دری، فعال دانشجویی دربند که هم‌اکنون حدود سه سال است در زندان به سر می‌برد و از سوی دادگاه به تحمل 6 سال حبس تعزیری محکوم شده است، به گفتگو با یکی از مجرمان سابقه‌دار در زندان پرداخته و حاصل این گفتگو را در گزارشی به خارج از زندان فرستاده است.

متن این گزارش به شرح زیر است:

اگرچه تحمل حبس در زندانی که تفکیک جرایم در آن صورت نگرفته باشد، بسیار سخت و گاه طاقت‌فرساست و حکم تبعید؛ ناعادلانه و تلافی‌جویانه‌ترین اقدامی‌ست که یک حکومت می‌تواند با مخالفین خود انجام دهد و نفرین لحظه لحظه فرد و خانواده و دوستان تبعیدی را بدرقه راه عاملان و خانواده‌هایشان خواهد کرد، اما نکته‌ای که می توان به عنوان فرصت از آن بهره برد همانا ارتباط با جرایم گوناگون از قتل و تجاوز به عنف و قاچاق و سرقت و کلاهبرداری و .. با احکام متفاوت از اعدام تا مدت کمی بازداشت است.

چندی پیش در هواخوری زندان قدم می‌زدم. یکی از زندانیان که جرمش دزدی ( به کرات) است و وجهه‌ی شرارت‌باری در زندان دارد، ه‌مقدم شد و به زبان خودش چیزهایی گفت که شنیدنش هم تاسف‌بار است و هم تأمل‌برانگیز که نقل به مضمون می‌کنم:

" خانواده‌ام-اگر بشود نامش را خانواده گذاشت- از قشر ضعیف بودند. پدرم کارگری ساده بود و هیچ‌وقت نمی‌توانست نیازهای ما را حتی در کمترین سطح برآورده کند. به دلیل عدم توانایی مالی نتوانستم درس بخوانم و ترک تحصیل کردم و به کار مشغول شدم. سنم پایین بود. از دست‌فروشی تا شاگردی، اما حقوق بسیار کمی می‌گرفتم. پس از مدتی با چند نفر آشنا شدم و یواش یواش به راه خلاف کشانده شدم. پس از چند بار دزدی دستگیر شدم و به زندان آمدم. در زندان تصمیم گرفتم دیگر طرف خلاف نروم. اما مگر می‌شد؟ هیچ‌کاری پیدا نکردم. دوباره ارتباطاتم با افراد ناباب افزایش یافت و دوباره به مسیر خلاف افتادم. خب! تو جای من بودی چکار می‌کردی؟ خرج داشتم. خانواده‌ام نمی‌توانستند هیچ حمایتی از من بکنند. کار نداشتم. شب‌نشینی‌هایم افزایش یافت. این‌طرف و آن‌طرف رفتن. دعوا، مواد، مشروب و این ادامه داشت تا حالا که برای چندمین بار اینجا هستم. الان هم می‌گویم. اگر باز آزاد شوم چاره‌ای ندارم جز دزدی، هیچ‌کس به من کار نمی‌دهد، اصلا کاری نیست که به من بدهند. یک سوال دارم اگر من می‌توانستم جایی مشغول به کار شوم و ماهانه 400- 500 هزارتومان تومن بگیرم، آیا دست به خلاف می‌زدم؟ اصلا طرف خلاف می‌رفتم؟ صبح می‌رفتم سر کار و عصر خسته و کوفته می‌آمدم. تازه اگر درآمدی داشتم که می‌توانستم روی آن حساب باز کنم. ازدواج می‌کردم و ... اما حالا چی ؟! 35-6 سالمه و هیچی ندارم. تو بگو من چکار کنم؟!"

نکاتی چند در گفته‌های ساده و البته صادقانه‌ی این " سارق" مستتر است. نوستالژی ما همیشه این بوده که دزدها افرادی قوی‌هیکل با سبیل‌های از بناگوش در رفته‌اند؟ این نوستالژی با دیدن افرادی در زندان کاملا فرو می‌ریزد و تازه می‌فهمی که این دزدها از جنس و نوع خودمان هستند با تفاوت‌هایی، درست است که هرکس ترک تحصیل کرد و خانواده‌اش از نظر مالی و فرهنگی ضعیف بودند، قرار نیست به سمت خلاف برود اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که حال، ما با قشری این چنینی طرفیم، چه باید بکنیم؟

نکته دیگر اینکه آیا فراهم آوردن کار جز وظایف دولت نیست؟ نه فقط در آمار بلکه در واقعیت؟ اینکه ما وام می‌دهیم تا گاو و گوسفند بخرید و بچرانید و گذران زندگی و رفع بیکاری کنید، شد راهکار؟

و اما نکته سوم اینکه افراد با ورود به زندان سابقه‌دار می‌شوند و این سوء‌سابقه بازگشتشان به جامعه را به شدت دچار مشکل می‌کند و این معضل تا آخر عمر همراه فرد می‌ماند و گاهی این راندگی باعث بازگشت فرد به اعمال خلاف می‌شود. آیا نباید این افراد تحت نظر مشاور قرار بگیرند، دلایل و ارتکاب به جرمشان مورد بررسی قرار گیرد؟ آیا صرف آفزایش زندان‌ها و زندانیان مشکلات جامعه را حل می‌کند؟

با زور و تهدید و حبس می‌توان جلوی این امر را گرفت؟

" تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل"

مجید دری/ زندان فجر بهبهان/ بهار 91<

بازداشت یک فعال کارگری در اصفهان

خبرگزاری هرانا - در آستانه روز جهانی کارگر، و درحالیکه فعالان کارگری ایران همچنان از امکان برگزاری مراسم بزرگداشت روز خود محروم هستند، یک فعال کارگری دیگر در اصفهان بازداشت شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، ذبیح الله باقری، فعال کارگری فولاد مبارکه اصفهان، بعد از ظهر روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه ۹۱، در حال خروج از کارخانه، ابتدا توسط حراست احضار و بعد از آن همراه با سه مامور لباس شخصی به محلی نامعلوم منتقل گردید. 

بر اساس این گزارش، باقری طی ماههای اخیر، در جریان برگزاری تحصن اعتراضی گروهی از کارگران این واحد بزرگ صنعتی به عدم پرداخت حقوق و مزایای معوقه خود، همراه با دو تن دیگر از کارگران مورد احضار حراست و توبیخ و تهدید قرار گرفته بود.

هنوز از دلیل دستگیری، محل بازداشت و همچنین سرنوشت این فعال کارگری خبری منتشر نشده است.

ذبیح الله باقری، در جریان مراسم ختم مرحوم آیت الله منتظری در سال ۸۸ نیز چند روزی در بازداشت به سر برده بود.

طی روزهای اخیر، و در آستانه روز جهانی کارگر، درحالیکه فعالان کارگری و سندیکایی قصد برگزاری مراسم ویژۀ خود را داشتند، مقامات دولتی و امنیتی، از صدور هرگونه مجوز برای آن‌ها تا کنون خودداری کرده‌اند.

قیمت مصالح ساختمانی تا ۷۰ درصد افزایش یافت

رادیو آلمان: عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران از افزایش قیمت مصالح ساختمانی تا ۷۰ درصد خبر داد و گفت: «آثار منفی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به تدریج نمایان ‌می‌شود.»
محمدعلی ربانی روز پنج‌شنبه (۷ اردیبهشت) در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به افزایش روزانه نرخ مصالح ساختمانی افزود: «قيمت مصالح در بخش آهن‌آلات دو برابر شده و در بخش‌هاي ديگر ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.»
عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران خاطرنشان ساخت: «مصالح ساختمانی وارداتی نیز به دلیل عدم ثبات در نرخ ارز افزایش بسیار زيادی داشته است.»
محمدعلی ربانی از مجاز بودن اشخاص به افزایش قیمت‌ها انتقاد کرد و از دولت خواست، بر قیمت‌ها کنترل داشته باشد.

گسترش خط فقر بين دهك‌های سوم و چهارم درآمدی


ايلنا: يك كارشناس اقتصادي نرخ بيكاري را در كشور بيش از 20‌درصد برآورد كرد. 
كمال اطهاري با اظهار ترديد درباره نرخ رسمي بيكاري، نرخ واقعي بيكاري را بيش از 20‌درصد برآورد كرد و گفت: آماري كه دولت درخصوص ايجاد دوميليون شغل در سال گذشته اعلام كرده با وضعيت بحراني واحدهاي توليدي و افزايش تعداد اخراج كارگران مغايرت دارد. 
اين كارشناس اقتصادي از گسترش خط فقر بين دهك‌هاي سوم و چهارم درآمدي خبر داد و گفت: به دليل وضعيت بحراني واحدهاي توليدي و افزايش نرخ بيكاري، خط فقر 800‌هزار‌توماني از دهك‌هاي يك و دو درآمدي به دهك چهارم انتقال يافته است. اين كارشناس اقتصادي در ادامه ارايه آمارهاي اشتغال‌زايي از سوي دولت را داراي رويكرد سياسي دانست و گفت: دولت درخصوص ارايه آمار اشتغال‌زايي از ضريب‌هاي جعلي رياضي استفاده مي‌كند. 
اطهاري اجراي برخي سياست‌هاي اقتصادي را موجب افزايش نرخ بيكاري اعلام كرد و گفت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و عدم پرداخت يارانه واحدهاي توليدي نرخ بيكاري در كشور همچنان رو به گسترش است. اين در حالي است كه به‌رغم بيانات مقام معظم رهبري درخصوص حمايت از كار و توليد ملي ما همچنان شاهد واردات بي‌رويه كالا به داخل كشور هستيم.

حاكميت گرد و خاک در مناطق جنوب غربی کشور


ایلنا: مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی از فرا گرفتن گرد و خاک در برخی از نقاط جنوب کشور در دو روز آینده خبر داد. 

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره وضعیت هوای کشور، اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه پرفشار پیش بینی می‌شود که شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های شرقی زاگرس، شمال شرق، برخی از مناطق مرکزی، شرق و ارتفاعات جنوب شرق تحت تاثیر این سامانه قرار گیرند. 

وی ادامه داد: این سامانه که از روز قبل تاثیر خود را بر نواحی مذکور گذاشته است، عصر امروز در مناطق شمال شرق، ارتفاعات البرز، شمال غرب و مرکز کشور بیشتر تاثیرگذار خواهد بود به طوری که پیش بینی ما این است که بارش‌ها در این نواحی امروز از شدت بیشتری برخوردار باشد. 

مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی از وجود گرد و خاک در نقاط جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: بارش‌ها فردا در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، زنجان، خراسان رضوی با شدت پیش بینی می‌شود و استان‌های البرز، تهران و سمنان با شدت کمتری پیش بینی می‌شود. 

امیدوار شهری درباره پیش بینی دمای هوای در تهران نیز گفت: دمای هوا در تهران امروز در بالا‌ترین حد به ۲۴ درجه خواهد رسد. 

یک وبلاگ نویس سقزی به زندان محکوم شد


آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر 

یک وبلاگ نویس سقزی از طرف دادگاه انقلاب این شهر به زندان محکوم شد.

براساس اخبار رسیده به خبرنگار آژانس خبری موکریان در سقز، یک وبلاگ نویس سقزی به نام محمدرحیم دهقانی از طرف دادگاه انقلاب این شهر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و ... به تحمل 3 سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال کاهش یافت.

لازم به ذکر است که هیمن دهقانی که پیشتر نیز مدتی را در حبس بسر برده و با قرار وثیقه آزاد شده بود هم اکنون در زندان مرکزی سقز دوران محکومیت خود را می گذراند.

سپاه در صورت لزوم تا سه مایلی نیویورک پیش می‌رود


فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: اقتدار نیروی دریایی ما تا جایی است که در همه آب های دنیا حضور داریم و در صورت لزوم تا 3 مایلی نیویورک هم پیش خواهیم رفت. ... 

پایگاه اطلاع رسانی تبیان نیوز : آفتاب: سردار فدوی شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه یزد در نمازخانه حضرت زهرا(س) اين دانشگاه گفت: آمریکایی ها ابزاری جز تسلط برای خلیج فارس برای ادامه سلطه خود در جهان ندارند و با حرکت هایی که این روند را تحت تاثیر قرار دهد مقابله می کنند و می خواهند آن را از بین ببرند و اصلی ترین مانع خود را در این راه انقلاب اسلامی می دانند که مانعی برای سلطه آنها است. 

وی بیان کرد: تنگه هرمز نمادی از خلیج فارس است و زبان دنیای استکبار هم غیر از زور نیست و فقط همین زبان را می فهمند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بيان اينكه در این میان استکبار شرایطی را بوجود آورده است که امنیت ما را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: ما با تهدید برای بستن تنگه هرمز در مقابل اقدامی تدافعی انجام دادیم و هرگز اقدامی تهاجمی نیست. 

سردار فدوي تصریح کرد: تنها کشوری که قادر است امنیت انرژی جهانی را تامین کند فقط ما هستیم و آمریکایی ها به عکس عدم توانایی خود را در زمان جنگ و حضور ناوهای جنگی نشان دادند و ما به عنوان تنها کشور جهان، قادریم در تعامل عدالت محور و سالم اقتصادی با دنیا امنیت انرژی ها را تامین کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: اقتدار نیروی دریایی ما تا جایی است که در همه آب های دنیا حضور داریم و در صورت لزوم تا 3 مایلی نیویورک هم پیش خواهیم رفت. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: مواظب ترین کشوری که در آب های خلیج فارس حضور دارد آمریکایی ها هستند زیرا که می داند اگر تیری درکنند می دانند شرایط بدی را برای اقتصاد اروپا بوجود خواهند آورد. 

سردار فدوي با اشاره به رشد فزاینده صادرات نفت به کشورهای اروپایی گفت: تا 8 سال آینده میزان صادرات نفت به 35 تا 40 میلیون بشکه نفت خام خواهد رسید که روز به روز وابستگی دنیا به ما بیشتر خواهد شد و در این صورت ما در شرایطی قرار داریم که اتحاد و یکپارچگ ما عاملی بازدارنده برای استکبار است تا جایی که حتی جرات یک تیر در کردن در خلیج فارس را کسی ندارد. 

وی با اشاره به اظهارات اخیر اماراتی ها گفت: امارات و کشورهایی همچون او برای ما عددی نیستند و کشوری کوچک هستند که قسمتی از جمعیت آن ایرانی و پاکستانی هستند و این که برخی مواقع اظهار وجود می کنند این است که آمریکایی‌ها و غربی هایی که آنجا حضور دارند، آنها را وادار به اين كار می کنند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: مثل ما مثل کشورهای منطقه است به نحوی که کشورهای غربی به دنبال ایران‌هراسی در آنها و سراسر جهان هستند و روندی را برای این کار دنبال می کنند و لزومی ندارد جایی که مسئله‌ای به نام آمریکا داریم خودمان را سرگرم این کشورهای کوچک کنیم. 

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سردار فدوي در پایان گفت: الان مثل سابق اشغالگری وجود ندارد و شکل ظاهری عدم اشغال است اما برخی کشورها اشغال شده اند به نحوی که در کشورهایی مانند حوزه خلیج فارس تعداد نیروهای نظامی غربی که در این کشورهای وجود دارد قابل مقایسه با توانمندی نظامی خود این کشورها نیست و آنها اراده حاکمیت از خود ندارند و کشورهای غربی مثل آمریکا نیز می خواهند دشمن خود را از مجرای کشورهایی همچون قطر زير نظر داشته باشند. 

صدای مردم از افزایش روزانه گرانی‌ها بلند است


کرمانشاه پست: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها ۱۳ مورد تخلف محرز داشت، گفت: این تخلفات در دور دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نباید تکرار شوند، چرا که هم‌اکنون نیز صدای مردم از افزایش روزانه گرانی‌ها بلند است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا مصباحی‌ مقدم در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی نحوه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها با حضور وزرا و مسئولان مرتبط گفت: کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس در بررسی هدفمندی یارانه‌ها سهم بخش تولید را از ۱۵ درصد (پیشنهاد دولت) به ۳۰ درصد افزایش داد، چون نگران تبعات اجرای نادرست این قانون همچون تشدید نرخ بیکاری بود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش تعدیل نیروها از سوی بنگاه‌های اقتصادی، کاهش نرخ تولید، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و ازدیاد رکود از جمله آثار منفی اجرای هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول بود.

وی افزود: با توجه به آنکه دولت در مرحله اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها ۴۰ هزار میلیارد تومان را به طور نقدی میان مردم توزیع کرد، تقاضای کل افزایش یافت و دولت مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان را از بانک مرکزی استقراض کرد و حتی دلارهای نفتی تبدیل به ۳ هزار میلیارد تومان شدند که اگر این ۱۲ هزار میلیارد تومان ضربدر ۴.۶ ضریب فزاینده‌ای پول پرقدرت شود، حاصل آن ۵۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید می‌شود که اثر نامناسبی روی تورم می‌گذارد.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس یادآور شد: هم‌اکنون صدای مردم از افزایش گرانی‌ها به صورت روزانه بلند است، چرا که تقاضا زیاد و عرضه تغییر نکرده است. نرخ سود بانکی به ۲۰ درصد افزایش یافت، به تبع آن نرخ سود تسهیلات نیز در حد ۲۵ ، ۲۷ و ۳۵ درصد نیز در موسسات مالی و اعتباری زیاد شد که این ضد تولید است.

وی ادامه داد: دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید با احتیاط عمل کند چرا که هم‌اکنون در فاز اول اجرای این قانون ۱۳ مورد تخلف احصا شد که در گام بعدی نباید تکرار شود. به نظر من باید کمیته‌ای مرکب از دولت و مجلس پیگیر این مسئله شود.

مصباحی مقدم تاکید کرد: دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید افزایش تولید اشتغال را در نظر بگیرد، ضمن آنکه مردم را نسبت به منافع ملی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها توجیه کند و خود نیز در کنترل قیمت‌ها بیشتر نظارت داشته باشد.

مقام عراقی: دولت مالکی دست نشانده رژیم جنایتکار ایران



به گزارش العربیه، رهبر یک حزب عراقی با انتقاد شدید از دیدار اخیر نوری مالکی از ایران گفت: "حکومت مالکی خود را ذلیل و خوار، تسلیم رژیم فاشیستی و جنایتکار ایران کرده است".

الالوسی نماینده سابق پارلمان و رهبر حزب امت عراق در گفتگویی با مرکز "الحدث الاخباری" با انتقاد شدید اللحنی از دولت نوری مالکی اظهار داشت :"حکومت کنونی عراق فاقد هرگونه کرامت، سیادت، حس وطن دوستی وآزادگی است و اینک به ابزاری تبدیل شده که تنها خواسته های رژیم جمهوری اسلامی را برآورده می سازد". 

وی همچنین با توصیف کردن دولت کنونی عراق به یک مشت "مافیا و دزد" اظهار داشت "حکومت وابسته مالکی با سیاست های غلط خود منطقه را به یک جنگ خانمانسوز سوق می دهد."

آلالوسی در پایان از ائتلاف العراقیه، ائتلاف کردستان و همه آزادگان در مجلس عراق خواست، کشور را نجات دهند و حکومتی ملی و وطن دوست سرکار آورند که بجای حفظ مصالح رژیم ایران، حافظ منافع شهروندان عراق باشد.

آمریکا باید برای اقدام نظامی علیه رژیم تهران آماده باشد


به گزارش رادیو آلمان، سناتور مارکو روبیو، معاون احتمالی رامنی در انتخابات ریاست جمهوری ‌آمریکا خواهان جلوگیری از قدرت‌یابی رژیم ایران در خاورمیانه شد. وی گفت آمریکا باید متحدانش را برای یک "راه‌حل نظامی" علیه جمهوری اسلامی آماده کند.

سناتور مارکو روبیو از حزب جمهور‌یخواه آمریکا در روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت/۲۵ آوریل) گفت سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه باید بگونه‌ای تنظیم شود که از قدرت‌گیری رژیم ایران در این منطقه جلوگیری کند. 

در صورت پیروزی میت رامنی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا احتمالاَ روبیو معاون وی در کاخ سفید خواهد بود.

روبیو که در موسسه "بروکینگز" در واشنگتن سخن می‌راند تاکید کرد که در صورت شکست تحریم‌ها و مذاکرات اتمی، آمریکا باید متحدان خود را برای "یک راه‌ حل نظامی" آماده کند.

نامزد احتمالی برای کسب مقام جانشینی ریاست‌‌جمهوری آمریکا تصریح کرد که ایالات متحده نباید در "حاشیه" رخدادهای خاورمیانه قرار گیرد، بلکه باید با قبول رهبری بتواند راه‌حلی برای بحران‌های جهانی ارائه دهد.

مارکو روبیو که سناتور جمهوری‌خواهان در ایالت فلوریدا است با اشاره به بلندپروازی‌های رژیم ایران در خاورمیانه گفت: «آمریکا در گذشته بصورت یک‌جانبه دست به عمل زده است و من فکر می‌کنم در صورت لزوم در آینده نیز باید این چنین عمل کند.»

نظرات سناتور مارکو روبیو درباره برخورد شدیدتر با رژیم ایران در حالی بیان می‌شود که میت رامنی پیشتر گفته بود: «می‌خواهم مردم آمریکا این را درک کنند که اوباما نه تنها در خانه و در داخل آمریکا، بلکه در مواجهه با رژیم ایران نیز که بزرگترین تهدید برای ایالات متحده آمریکا است، شکست خورده است.»

روزنامه آمریکايی: رژیم تهران درصدد دورزدن تحریمها


خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی به نقل از برخی تحلیلگران اذعان کرد که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به هدف خود یعنی تغییر رفتار هسته‌ای تهران دست نیافته‌اند.

به گزارش روزنامه آمریکایی یو‌اس‌ای‌تودی، رژیم ایران علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی در حال یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌هایی است که قصد دارند جمهوری اسلامی را مجبور به ترک برنامه هسته‌ای خود کنند.

این روزنامه آمریکایی ادعا کرده که این کار در حالی انجام می‌شود که تحریم‌ها توانسته است فشارهایی را به مردم ایران وارد سازد.

"کنث کاتزمن"، کارشناس امور خاورمیانه در سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا بر این باور است که تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم ایران اثر گذاشته‌اند اما سوال اینجاست که آیا تاثیرها به‌حدی بوده است که آنها عملکرد خود را تغییر دهند یا نه؟

برخی تحلیلگران دیگر بر این عقیده‌اند که که علی‌رغم کاهش صادرات نفت ایران و افزایش تورم در این کشور، تحریم‌ها تاثیر مدنظر را بر رژیم ایران نداشته‌اند. ایالات متحده مدعی‌ست که جمهوری اسلامی به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.

مدیر تیم ایران در پروژه "تهدیدهای بحرانی" موسسه آمریکن انترپرایز می‌گوید که هیچ نشانه‌ای از این وجود ندارد که تحریم‌ها رهبران رژیم ایران را به بازاندیشی در خصوص برنامه هسته‌ای آنها واداشته باشند. 

وی مدعی‌ست که تنها امری که ممکن است منجر به تغییر رفتار رژیم ایران شود، خطری‌ست که تهدیدی برای بقای نظام سیاسی ایران باشد.

یک فعال دانشجويی دانشگاه بابل بازداشت شد


کمیته گزارشگران حقوق بشر- معين غمين دانشجوی سال سوم رشته ی صنايع دانشگاه علوم و فنون بابل، فعال دانشجويی چپ‌گرا و از فعالين "لغو کار کودک" در عصر روز دوشنبه تاريخ چهارم ارديبهشت ماه 91 بازداشت شد.

اين فعال دانشجويی هنگام بازگشت از دانشگاه، مورد هجوم نيروهای امنيتی قرار گرفت و بازداشت شد. پس از آن 5 نفر از نيروهای امنيتی به همراه وی بدون حکم تفتيش وارد منزل او شده و به تفتيش و ضبط وسايل شخصی از جمله کتاب، لپ‌تاپ، و سی‌دی‌ پرداختند و همچنين لپ‌تا‌‌ب‌های دو هم‌خانه‌ی او را نیز به همراه تمامی هارد ديسک‌ها ضبط کردند.

معین غمین پس از دستگیری به زندان اطلاعات شهر بابل منتقل شده و یک روز بعد جهت بازجویی به زندان اطلاعات مرکز استان (ساری) انتقال یافته است.

مأمورين امنيتی تاکنون دليل بازداشت وی را اعلام نکرده‌اند.

این فعال دانشجویی تا به حال هيچ تماسی با خانواده‌ی خود نداشته و تنها گواه سلامتی وی گفته‌ی مأمورين قضايی شهر بابل است.

پوشش نامناسب؛ ضرب و شتم دانشجويان دانشگاه آزاد رودهن


ضرب و شتم دانشجويان دانشگاه آزاد رودهن توسط انتظامات دانشگاه

گزارش دریافتی: دو دانشجوی دختر و یک دانشجوی پسر دانشگاه آزاد رودهن به دليل آنچه انتظامات دانشگاه آزاد رودهن آن را پوشش نامناسب ذكر كرده است مورد ضرب و شتم شدید و توهین قرار گرفتند.
ماجرا از آنجا آغاز شد که از روز شنبه، دوم ارديبهشت ماه 1390 در دانشگاه آزاد رودهن به دستور رئيس اين واحد دانشگاهی "غلام حسین حیدری" بدون اطلاع قبلي ورودي هاي خانم ها و آقايان از يكديگر جدا شد و از ورود دانشجويان بدون همراه داشتن كارت دانشجويي و یا برگه ی پرينت انتخاب واحد جلوگيري به عمل آمد و نیرو های انتظامات و حراست با رفتاری بسیار توهين آميز مانع ورود دانشجويان به بهانه نامناسب بودن پوشش ظاهری آن ها شدند. تا آنجا که تعدادی از دانشجویان علی رغم پیمودن مسیر طولانی از شهر تهران تا شهر رودهن نتوانستند به دانشگاه وارد شوند و بر سر کلاس های درس خود حاضر شوند. در کنار سر در اصلی دانشگاه که پیش از این دانشجویان و اساتید از آن رفت و آمد می کردند اطلاعیه بزرگی نصب شده است که در آن الگوهای رفتاری و الگوهای پوشش برای دختران و پسران دانشجو ذکر شده است. اطلاعیه های تهدید آمیز و محدود کننده مشابهی نیز در نقاط مختلف دانشگاه نصب شده است. در کنار سر در اصلی و وروی بزرگ دانشگاه که اکنون با نصب میله های سیاه رنگی آن را مسدود کرده اند؛ دو اتاقک قرار داده شده است که مملو از عوامل انتظامات است که دختران و پسران دانشجو برای ورود به دانشگاه می بایست از آن عبور کنند. نیروهای انتظامات مستقر در اتاقک آقایان در پاسخ به پرسش و اعتراض دانشجویان و اینکه چرا این برخورد ها ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی انجام شده است و در مواردی غیر قانونی است عنوان داشته اند:«ما خودمون قانونیم! قانون ماییم! اگر گفتیم فردا لخت باید بیاین لخت باید بیاین! ...»
همچنین وضع قوانین محدود کننده ی جدید حتی به پارکینگ دانشجویان نیز کشیده است که دانشجویان آنرا  اقدامی توهین آمیر قلمداد می کنند.
عوامل انتظامات در اتفاقي نادر اقدام به بازرسی بدنی و تفتيش کیف و وسایل دانشجويان می نمایند؛ كه اين امر بیش از هرچیز موجب خشم و اعتراض دانشجویان می شود. در این حین و در حدود ساعت یازده صبح روز شنبه دوم اردیبهشت، یکی از عوامل انتظامات سيلي محکمی به صورت يكی از دانشجویان پسر می زند و با حرکتی توهین آمیز وي را از دانشگاه به بيرون مي برد و در خارج از محیط دانشگاه به شدت مورد ضرب و شتم قرار مي دهد و سپس توسط انتظامات به حراست دانشگاه انتقال داده مي شود و به بهانه های واهی برای وی پرونده سازی صورت می گیرد. یکی از مهره های کلیدی انتظامات فردی موسوم به "شهاب" است که در بین دانشجویان به  سخت گیری و فحاشی شناخته می شود، از مسببان اصلی ضرب و شتم دانشجویان و بازرسی های بدنی توهین آمیز بوده است. 
روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه نیز، از ورود يك دانشجوي دختر به دانشگاه به خاطر آنچه آرايش نامناسب از سوی انتظامات دانشگاه عنوان می شود، ممانعت به عمل می آید؛ كه این اقدام با اعتراض اين دانشجوی دختر همراه می شود و عوامل انتظامات دانشگاه آزاد رودهن شروع به فحاشي به وي و هل دادن وي ميكنند. سپس او را با حالتی زننده و با ضربه ای محکم از دانشگاه به بيرون هل مي دهند كه موجب برخورد شدید وی با زمین و صدمه دیدن این دانشجو می شود.
همچنین روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه، نیز کشمکش و درگيری شديد لفظي دیگری بین یکی دیگر از دانشجویان دختر با یکی از عوامل انتظامات زن این واحد دانشگاهی روی داد که طی این برخورد، انتظامات خانم ها اقدام به فحاشی می کند و دانشجوی دختر به زمین می خورد و یکی از نیروهای انتظامات خانم ها ضرباتی را به پای این دانشجو وارد میکند. یکی از عوامل انتظامات خانم ها به نام"جابری" که با دانشجویان دختر به شدت توهین آمیز رفتار می کند؛ در این برخورد صورت گرفته دخیل بوده است. این اقدامات حراست و انتظامات دانشگاه که مستقیما زیر نظر رئیس این واحد دانشگاهی انجام می پذیرد؛ حتی موجبات نارضایتی و اعتراض برخی از اساتید را نیز فراهم اورده است. که از آن جمله می توان به تنش لفظی صورت گرفته بین یکی از اساتید با عوامل حراست در ساختمان مرکزی  این دانشگاه اشاره کرد.
گفتني است در سال 88 "پاشا عليپور" مسئول حراست اين دانشگاه به همراه دو تن از همکارانش به نام های "افکاری" و "عیوضی" با هماهنگي با نيروهاي انتظامي ماشين گشت ارشاد در مقابل در ورودي دانشگاه آزاد رودهن مستقر کرده و اقدام به بازداشت دانشجويان ميكردند. 
قابل ذكر است که در سال های اخیر در این واحد دانشگاهی صدها دانشجو به خاطر نوع پوششان به كميته انضباطي احضار شده و با احكام محروميت از تحصيل مواجه گشته اند که "شهاب" و "پاشا علیپور" نقش زیادی در اعمال این محدودیت ها ایفاء کرده اند.
ضرب وشتم دانشجویان دختر در محیط داخل دانشگاه و یا حتی خارج از دانشگاه آزاد واحد رودهن  توسط نیروهای حراست و انتظامات امر تازه ای نیست. پیش از این نیز در اواخر مهرماه سال1387 در ماجرای مشابهی یکی از دانشجویان دختر که به بازرسی بدنی و تفتیش کیف و وسایل خود توسط یکی ازكارمندان زن این واحد دانشگاهی معترض شده بود در خارج از محیط دانشگاه تواسط ماموران مرد انتظامات مورد توهین و ضرب و شتم و تماس های مکرر بدنی قرار گرفته بود که ریاست کنونی دانشگاه که آن زمان نیز بر همین صندلی تکیه داشت ضمن ابراز  امیدواری از عدم تکرار این وقایع در آینده به خبرنگاران گفته بود:« با عاملان حادثه دانشگاه رودهن قاطعانه برخورد كردیم.» دانشجویان معترض معتقدند که اولا: اگر آن موقع با عوامل ضرب و شتم دانشجویان برخورد می شد امروز شاهد تکرار این وقایع تلخ نبودیم و ثانیا نمی توان از کنار نقش محوری رئیس این واحد دانشگاهی دکتر"غلام حسین حیدری" در اعمال محدودیت ها و برخورد های صورت گرفته به آسانی گذشت.

برای نحستین بار زنی رئیس یک باشگاه ورزشی در عراق شد


شهرزادنیوز: ثریا ناجم، روزنامه نگار و سیاستمدار، نخستین زنی است که در عراق به ریاست یک باشگاه ورزشی انتخاب می شود. وی با 118 رای از مجموع 132 رای اعضای حاضر در همایش باشگاه "ال علوم" به ریاست این نهاد ورزشی انتخاب شد.

باشگاه ال علوم، باشگاه ورزشی علم و فناوری، در تاریخ 26 ماه مه سال گذشته تشکیل شده و در رشته های فوتبال، فوتسال، بکس، اسکواش و کشتی کچ فعال است.

ال علوم 254 امین باشگاه ورزشی در عراق است که از سال 2003، پس از سقوط صدام حسین، طی انتخاباتی آزاد، با نظارت وزارت جوانان و ورزش، رئیس خود را انتخاب می کند.

عکاس ايرانی برنده جايزه حقوق بشر در رسانه‎ها شد




بهروز مهری، عکاس ايرانی، برنده جايزه برتر بخش عکاسی شانزدهمين دوره جوايز حقوق بشر در رسانه‌ها شد.
به گزارش منابع خبری، بهروز مهری، عکاس ايرانی خبرگزاری فرانسه، با ارائه دو مجموعه عکس از کودکان خيابانی و معتادان به هروئين در شهر کراچی پاکستان، جايزه نخست بخش عکاسی فيچر شانزدهمين دوره جوايز حقوق بشر در رسانه‌ها را از آن خود کرد.
نخستين مجموعه‌ او با عنوان "بچه‌هايی که در خيابان‌های کراچی بزرگ می‌شوند" روايتی تصويری از کودکان خيابانی در کراچی است.
دومين مجموعه‌ اين عکاس ايرانی نيز دربرگيرنده‌ تصاويری از شرايط افراد معتاد به هروئين در اين شهر است.
افزون بر اين، از سوی هيئت داوران در همين بخش، سوئه تان وين، عکاس خبرگزاری فرانسه در برمه (ميانمار) برای مجموعه عکس‌های وی در مورد آنگ سان سوچی شايسته تقدير شناخته شد.
آنگ ‌سان سوچی، فعال حقوق بشر، برنده جايزه صلح نوبل و رهبر حزب اتحاديه‌ ملی برای دموکراسی برمه است که چندی پيش از حبس خانگی درازمدت آزاد و در انتخابات پارلمانی اخير آن کشور پيروز شد.
بهروز مهری تاکنون مدال طلای هفتمين مسابقه‌ عکس خبری چين، جايزه عکاسی مستند شيد و عنوان شايسته‌ تقدير مسابقه‌ی POYI را دريافت کرده است
اين دوره از جوايز حقوق بشر در رسانه‌ها با موضوع حقوق بشر و جامعه انسانی برای شانزدهمين بار از سوی باشگاه خبرنگاران خارجی هنگ‌کنگ، انجمن روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگ و دفتر محلی سازمان عفو بين‌الملل در هنگ‌کنگ برپا شد.
اين دوره در رشته‌ها و گرايش‎های مختلفی از جمله عکاسی، روزنامه‎نگاری، برنامه‌های راديويی و تلويزيونی، تحليل‌های خبری، رسانه‌های آنلاين، مجله‌ها و روزنامه‌های چاپی برگزار می‌شود.
افزون بر اين، تمامی آثار منتشر شده در طول سال گذشته با موضوع حقوق بشر و جامعه‌ انسانی در اين دوره از جوايز شرکت دارند.
نزديک به ۲۲۶ نفر خبرنگار و روزنامه‌نگار از کشورهای آسيايی و نيز روزنامه‌نگارانی از هنگ‌کنگ و ماکائو در اين دوره از جايزه‌های حقوق بشر رسانه‌ها در هنگ‌کنگ با يکديگر به رقابت پرداختند.
بهروز مهری، زاده سال ۱۳۴۹ در تهران و دانش‌آموخته‌ دوره‌ عکاسی از دانشکده‌ هنرهای زيبای دانشگاه تهران است.
وی عکاسی را از سال ۱۳۶۶ آغاز و سپس به‌عنوان عکاس خبری از سال ۱۳۷۵ با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های ايرانی از جمله روزنامه‌های اخبار، جامعه و زن، همکاری کرد.
بهروز مهری مدتی نيز به‌عنوان عضو هيئت مديره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ايران فعاليت می‌کرد.
وی در سال ۱۳۷۷ به خبرگزاری فرانسه رفت و در طول اين سال‌ها برخی از رويدادهای مهم منطقه‌ خاورميانه و جنوب آسيا از جمله جنگ‌های افغانستان و عراق را به تصوير کشيد.
عکس‌های او در بسياری از روزنامه‌ها و مجله‌های معتبر دنيا منتشر شده است.
مهری تاکنون مدال طلای هفتمين مسابقه‌ عکس خبری چين، جايزه عکاسی مستند شيد و عنوان شايسته‌ تقدير مسابقه‌ی POYI را دريافت کرده است.
پيش از اين، نمايشگاهی از مجموعه عکس‌های وی شامل تصاويری از قربانيان اسيدپاشی در پاکستان در تهران برپا شده بود.
 

خدام: رژيم تهران مسئول کشتار مخالفان در سوريه است


عبدالحليم خدام، معاون سابق رئيس جمهور سوريه طی مصاحبه ای، جمهوری اسلامی را به دست داشتن در کشتار مخالفان سوری متهم کرد و گفت، رژيم تهران مسئول کشتار روزانه دهها نفر در سوريه است.

این مقام سابق سوری که از سال 2005 میلادی در فرانسه در تبعید به سر می برد، افزود، همپيمانان رژيم تهران نیز برای کشتار مردم سوریه در کنار سپاه پاسداران قرار دارند از جمله حزب الله لبنان و دولت عراق که متاسفانه اکنون به حکومت خونريز بشار اسد یاری می رساند.


قتل افرادی که با ناظران بین المللی دیدار می کنند 

تلويزيون سی سی ان به نقل از مخالفان سوری گزارش داد که تعدادی از افرادی که در شهر حما با ناظران بین المللی ديدار کرده بودند، شناسايی و اعدام شدند.

یک سخنگوی سازمان ملل نیز کشته شدن اين افراد را تاييد کرده است. 

این سخنگو گفت، به محض اينکه ناظران بین المللی از شهرها خارج می شود، نيروهای بشار اسد اقدام به کشتار مردم می کنند.


کار ناظران سازمان ملل شبيه به جوک است

از سوی دیگر سناتور جان مک کين با انتقاد شدید از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل گفت، با وجود ادامه کشتار در سوريه، کار ناظران شبيه به جوک است.

این سناتور بانفوذ آمریکايی گفت، وقتی می بينيم رژيم سوريه مردم را بعد از ملاقات با ناظران به قتل می رساند، بايد گفت اين يک سيلی به طرح سازمان ملل و هيئـت اعزامی آن است.

سناتور مک کین همچنین از دولت اوباما نیز انتقاد کرد و گفت، در حالی که قتل عام مردم سوریه ادامه دارد، ما کالاهای لوکس را تحريم می کنيم، اين بی عملی اوضاع را بدتر کرده است.

کاهش ۱۷۰هزارتومانی دستمزد با گرانی‌ها


بانک مرکزی از افزایش اختلاف حداقل دستمزد اسمی و واقعی به ۱۷۰ هزار تومان در سال ۸۹ به واسطه تورم خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، بانک مرکزی در این گزارش اعلام کرد: حداقل مزد اسمی در سال ۸۹ برابر ۳۰۳ هزار تومان بوده است که همان حداقل دستمزد کارگران در این سال است.

این گزارش با اعلام اینکه متوسط شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (شاخص تورم) در این سال به ۲۲۸.۲ افزایش یافته است، بر این اساس اعلام کرد که حداقل مزد واقعی در سال ۸۹ بیش از ۱۳۲ هزار تومان بوده است که با حداقل مزد اسمی بیش از ۱۷۰ هزار تومان اختلاف دارد.

افزایش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی که از آن به تورم و در زبان عامیانه گرانی تعبیر می شود، موجب کاهش قدرت خرید پول شده است، به این معنا که با ۳۰۳ هزار تومان دستمزد سال ۸۹ قدرت خرید تنها ۱۳۰ هزار تومان کالا و خدمات را در مقایسه با سال پایه محاسبه تورم داشته ایم.

گزارش بانک مرکزی حاکی است: حداقل مزد اسمی در سال ۸۸ برابر ۲۶۳ هزار تومان و حداقل مزد واقعی در این سال ۱۲۹ هزار تومان بوده است که اختلاف ۱۳۴ هزار تومانی حقوق واقعی و اسمی نتیجه افزایش متوسط شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در این سال به ۲۰۳ بوده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۸۷ نیز اختلاف حداقل حقوق واقعی و اسمی بیش از ۱۰۰ هزار تومان بوده است. به این ترتیب که در این سال حداقل دستمزد ۲۱۹ هزار تومانی قدرت خرید تنها ۱۱۹ هزار تومان را داشته است که علت آن افزایش متوسط شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی به ۱۸۳.۳ بوده است.

پرواز IR۶۵۵؛ قربانیانی که برای «حفظ نظام» واجب المرگ بوده‌اند


پرواز مرگ «IR۶۵۵» و قربانیانی که از دید جمهوری اسلامی برای «حفظ نظام» واجب المرگ بوده‌اند!

سایت خودنویس: خبر آنقدر واضح است که نیاز به توضیح بیشتری نباشد. بنا به افشاگری محمد نوری‌زاد، جمهوری اسلامی ایران بیست و پنج سال پیش ۲۹۰ مسافر بی گناه و از همه جا بی خبر را سوار پرنده ی مرگ IR۶۵۵ می‌کند تا بتواند در پناه این سپر انسانی اهداف سیاسی-نظامی خود را پیش ببرد.

هدف مورد نظر جمهوری اسلامی  از پناه دادن جنگنده های خود در سایه ی معکوس هواپیمای IR۶۵۵ حقه ای بود که به گفته ی نوری‌زاد در صورت به ثمر نشستن، ایران را قادر می‌ساخت تا به ناوهای آمریکایی ضربه وارد کند. از سوی دیگر اگر هم این عملیات موفق آمیز نمی بود، آمریکا با پی بردن به خطر حمله ی ایران به ناوهایش در خلیج فارس، با شلیک به سمت IR۶۵۵ موجب انزوای خود نزد افکار عمومی -اللخصوص در ایران- می‌شد و جمهوری اسلامی از این راه می‌توانست بر سیاست های ضد آمریکایی (و دشمن تراشانه‌ی) خود پافشاری نماید.

به هر حال هدف هرچه که بوده، چیزی که مسلم است بهره برداری جمهوری اسلامی از یک پرواز مسافرتی و قربانی کردن ۲۹۰ انسان بی‌گناه می‌باشد. ۲۹۰ قربانی‌ای که از دید جمهوری اسلامی و سرانش برای «حفظ نظام» واجب المرگ بوده‌اند!

نیاز به ذکر نیست که رهبر فرزانه‌ی (!) جمهوری اسلامی در دوران طلایی خویش، بارها و بارها «حفظ نظام» را در الویت کارها قلمداد و سران نظام را به آن تشویق می‌کرده است. این مقوله‌ی «حفظ نظام» همانطور که کشته و مجروح شدن شدن صدها هزار تن را در جنگ هشت ساله ی ایران و عراق طلبید، به راحتی می‌تواند ۲۹۰ بیگناه را سوار پرنده ی مرگ IR۶۵۵ بکند و به سمت ناوهای آمریکایی بفرستد. (البته این موضوع بماند که در وهله ی اول از نظر جمهوری اسلامی فقط و فقط جان مردم عادی در مقابل حفظ اصل نظام بی‌ارزش است والا به یکی از روسای نیروگاه شهید رجایی که قرار بوده با همان پرواز از طریق دبی به آلمان سفر کند نمی‌گفتند که بلیطش را عوض کرده و با پرواز بعدی برود.)

به هر حال، از نگاه نویسنده، اساسا نگاه ابزاری به انسانها در حکومتی که پایبند به هیچگونه اصول اخلاقی‌ای نمی‌باشد، تعجب برانگیز نیست! چیزی که اکنون پراهمیت جلوه می کند، لزوم حمایت از صداهای افشاگرانه و اتحاد و یکپارچگی ایرانیان خسته از این حکومت خونخوار برای نابودسازی ریشه های استبداد در کشور است.

همگان شاهدیم که با انتشار این مهم، شاخک های اطلاعاتی جمهوری اسلامی، خود را به هر در و دیواری زدند تا بتوانند با بی‌اعتبار کردن محمد نوری‌زاد از نفوذ حرف وی کاسته و با منزوی کردن او فشارهای مورد نظر خود را بر وی وارد سازند.

به قطع انتشار خبر پرواز مرگ «IR۶۵۵» ضربه ی محکمی به جمهوری اسلامی بوده است و جمهوری اسلامی در مقابل تمام توان خویش را برای سرپوش گذاشتن در خصوص این فاجعه ی انسانی و جلوگیری از انتشار این حقیقت که «جمهوری اسلامی ۲۹۰ شهروند بیگناه را دانسته به استقبال مرگ فرستاده است» بکار خواهد برد. لذا برماست تا با حمایت از وی کاری نماییم تا نیروهای جمهوری اسلامی، ایجاد دردسر برای محمد نوری‌زاد و هر فرد دلکنده از نظام جمهوری اسلامی را عملی پرهزینه قلمداد نمایند.

نوری‌زاد اگر تا چند سال پیش حامی این نظام بود و صدای مردم را نمی‌شنوید، اکنون که شنوا شده است، باید حمایت شود. باید نشان دهیم که هرچند فراموش نمی‌کنیم، اما پذیرای پیوستن افراد بیدار شده به جمع خود هستیم. باید ثابت کنیم که کمپین مخالفان حکومت جمهوری اسلامی برخلاف آن چیزی که جمهوری اسلامی سعی در تحمیل آن به مردم را دارد، روابط خود را بر پایه‌ی اعتماد و جذب حداکثری نیروهای خسته از استبداد موجود در کشور استوار کرده است.