۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

انتقال احمد تمویی، زندانی سیاسی به سلول انفرادی

احمد تمویی یکی از زندانیان محبوس در زندان مرکزی ارومیه امروز به سلول انفرادی منتقل شد.
احمد تمویی در سال 1386 به علت عضویت در یک گروه مخالف نظام بازداشت و در شعبه 1 دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه به 15 سال حبس و تبعید به زندان مرکزی ارومیه محکوم شد.
از علت انتقال این زندانی سیاسی به سلول انفرادی خبری در دست نیست.

بی خبری از وضعیت مادران بازداشتی و نگهداری آنان در بند انفرادی

خانمها اكرم نقابی ( مادر زینالی) و ژیلا مهدویان(مادر ترمسی) در سلولهای انفرادی ٢۰٩ اوین محبوس می باشند و هیچ اطلاعی از وضعیت پرونده و اتهامات آنان در دست نیست.

بر اساس گزارش كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها، تا كنون خانواده های این مادران اجازه ملاقات با آنان را پیدا نكرده و وضعیت حقوقی هیچكدام مشخص نیست. هر دو این مادران در تاریخ ۱٧ مهرماه به همراه دخترانشان دستگیر گردیده بودند كه بعد از مدتی دختران آنان آزاد و هم اكنون مادران در وضعیت نامشخصی به سر می برند. گفته می شود كه به این مادران اتهامات كلیشه ای "اقدام علیه امنیت ملی" و "ارتباط با گروههای معاند" زده شده است .
همچنین آمده است آنان فقط یک باردر هفته با خانواده های خود تماس تلفنی دارند، تا صرفا از وضعیت سلامتی خانواده را مطلع کنند، اما اجازه صحبت در رابطه با وضعیت و اتهامات مربوط به خودشان را ندارند.

ایران در رتبه ۱۱۹سلامتی و بهداشت کشورها قرار دارد

یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس رژیم با اعتراف به وضعیت وخامت ‌بار بهداشت در ایران گفت، هم ‌اکنون در میان کشورهای همسایه ایران جایگاه مطلوبی در این خصوص نداریم. مهمترین چالش پیشروی این حوزه کمبود اعتبار سرانه آحاد جامعه است و این امر باعث شده تا کشور ما در رتبه ‌بندی جهانی عدالت در سلامت از میان ۱۹۰ کشور جایگاه ۱۱۹ را به ‌دست آورد.
محسنی بندپی با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت گفت، با همه این تفاسیر اما هنوز نظام سلامت ایران با استانداردهای جهانی فاصله معنی داری دارد.
وزیر بهداشت رژیم مدعی شده بود که نظام سلامت آمریکا الگو گرفته از مدل جمهوری اسلامی است.

ایران؛ تعداد زندانيان 47 درصد افزايش يافته است

رئيس زندان مركزي اروميه گفت: كمبود فضاهاي زندان مركزي اروميه از عمده مشكلات است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، مراد فتحي ظهر امروز در مراسم جشن آزادي 10 نفر از زندانيان جرايم غيرعمد زندان مركزي اروميه اظهار داشت: در حال حاضر زندان مركزي اروميه گنجايش يك هزار زنداني را دارد.
وي افزود: تعداد زندانيان 47 درصد افزايش يافته است كه با توجه به اين وضعيت با مشكل كمبود فضا مواجه هستيم.

دارايي مسدود شده ايرانيان را به حكومت خامنه اي پس ندهيد!

درخواست از اوباما

دارايي مسدود شده ايرانيان را به حكومت خامنه اي پس ندهيد!

جناب آقاي اوباما! رئيس جمهوري محترم ايالات متحده آمريكا ,ظاهرا شما در مقابل شعار ميليونها شهروند ايراني كه مي گويند اوباما! يا با اونا يا با ما! هنوز تصميم قاطعي نگرفته ايد! اگرچه پيام شادباش نوروزي خطاب به «ما» ايرانيان ارسالي مي نماييد، ليكن همزمان از برخي تلاشهاي پنهان براي رايزني با حكومت غيرمشروع جمهوري اسلامي غافل نيستيد. متأسفانه گاهي خبرهايي مي رسد كه گويا تصميم داريد با «آنها» معامله كنيد و بيش از 12 ميليارد دلار اموال ايرانيان را كه سالهاست مسدود كرده ايد، به جيب حكومت كودتايي ايران واريز نماييد. اين خبرها، حتي در حد شايعه هم باعث تأسف فراوانند.

مدتي قبل در اخبار آمده بود كه جنابعالي به عنوان رئیس جمهور آمریکا قصد داريد برای "تعامل با حكومت ایران"، شانزده فروند هواپیمای مسافربری پيشرفته ایرباس را در قبال دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا به دولت غيرمردمي ايران بدهيد. ظاهرا" مي خواستيد با این اقدام هم پرونده دارایی های مسدود شده ایران در آمریکا را که یکی از محورهای اصلی اختلاف دو کشور است، مختومه کنيد و با ارائه این 16 بوئينگ پیشرفته، به زعم خودتان مشکلات روزافزون ناوگان هوایی ایران را از بحران خارج کنيد و به اصطلاح "حسن نیت" خود را به حكومت ایران ابراز نماييد تا باب مذاکره مستقیم را با رهبران ایران باز كنيد! آيا براستي گمان مي كنيد با اين قبيل انتخابهاي اشتباه و خام، مي توانيد حكومت ماجراجوي اسلامي را به قواعد مذاكره پايبند كنيد و جهانيان را از بحران اتمي حكومت ايران آسوده خاطر سازيد؟ آيا گمان مي كنيد با اين قبيل معامله ها، كمكي به ترابري و حمل و نقل ايمن ميليونها شهروند ايراني خواهيد كرد و ايرانيان را بدين وسيله از خود خشنود مي سازيد؟ آيا احتمال نمي دهيد آن هواپيماهاي پيشرفته، در خدمت رفت و آمدهاي تشريفاتي حاكمان و يا قاچاق تسليحات به كشورهاي جهان مورد سوء استفاده قرار خواهد گرفت؟
دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا بالغ بر 12 میلیارد دلار است که شامل اموال دیپلماتیک، وجوه نقدی، اموال نظامی و غیر نظامی می شود كه در پی حادثه 13 آبان 1358 از سوی ایالات متحده مسدود و توقیف شده اند. اگر جنابعالي و دولت آمريكا واقعا" نسبت به شعار "تغيير" خود پايبند باشيد، اموال ايرانيان را نه به حكومت غيرمشروع ايران، بلكه به شهروندان ايراني مسترد كنيد. شهرونداني كه مسئولانه بناي تغيير و تحول در كشور استبداد زده خويش را دارند و در اين مسير به بنيه و توان مالي و اقتصادي نياز دارند و بخشي از حقوق حقه آنها، سالهاست نزد دولت آمريكاست.
جناب رئيس جمهوري آمريكا!
با كمال احترام، جنابعالي حق نداريد اموال شهروندان ايراني را تبديل به ناوگان پيشرفته هوايي كنيد كه احمدي نژاد و خامنه اي را به سفرهاي تشريفاتي و تبليغاتي ببرند. همانگونه كه تبديل اين دارايي ايرانيان، به هر كالاي ديگري و تحويل آن به اين حكومت نامشروع، به نوعي خيانت در اموال شهروندان ايراني محسوب خواهد شد.
اموال ايرانيان بايد در راستاي نيازهاي ضروري مردم ايران صرف شوند. مردم ما براي تأسيس رسانه هاي آزاد و ملي، براي شكستن سد فيلترينگ و مقابله با سانسور دولتي، براي كمك به تأسيس نهادهاي حقوق بشري و براي اطلاع رساني از آنچه درون ايران مي گذرد و براي گشايش هاي مؤثر ديگر در كشورمان، به اموال مسدود شده ايرانيان در آمريكا نياز دارند و فكر مي كنيم دولت آمريكا براي ابراز حسن نيت خود به مردم ايران، لازم است گامي مهم در اين زمينه بردارد. وگرنه هرنوع بازپرداخت دارائي هاي ايرانيان به حاكمان غيرمردمي و مستبد جمهوري اسلامي، آمريكا و جنابعالي را در مظان اين اتهام بزرگ قرار خواهد داد كه با اموال شهروندان ايراني، در تحكيم پايه هاي حكومت نامشروع جمهوري اسلامي مشاركت مستقيم داشته ايد. آن هم به بها و به بهانه "گشودن باب مذاكرات اتمي" كه هرگز ختم به خير نخواهد شد. نافرجامي اين مذاكرات را بر اساس پيشينه رفتار غيرديپلماتيك حكومت ايران مي توان به سهولت پيش بيني نمود زيرا حاكمان ايران، براي بقاي نامشروع خويش چاره اي جز دستيابي به تسليحات اتمي نمي شناسند و در اين عرصه حاضر به هيچ مصالحه اي نيستند.
جناب آقاي اوباما!
ملت ايران جنابعالي را به عنوان شخصيتي اصيل و متكي به اخلاق مي شناسد و به شعارها و روشهاي سياسي تان خوش بين است. با اين حال، شما را به مرور تاريخ دخالتهاي نارواي دولتهاي پيشين آمريكا در امور داخلي ايران فرامي خوانيم و اميدواريم در اين برهه حساس، خط پاياني بر آن روابط تيره بكشيد و ملت باتمدن و ديرين ايران را از خود و دولت ايالات متحده آمريكا ناخشنود نكنيد. اگر براستي قصد داريد در راستاي شعار "تغيير" خود قدم مثبتي براي ايرانيان برداريد، حقوق مسدود شده ايرانيان را براي صرف در مبارزات مدني و آزاديخواهانه به شهروندان ايراني تحويل بدهيد و اجازه بدهيد خود ايرانيان اين حكومت جهانسوز و نظام ضدبشري را با روشهاي مدني و شيوه هاي كارآمدي كه به خوبي مي شناسند، وادار به تمكين از اعلاميه جهاني حقوق بشر و پيروي از منشور حقوق بين الملل نمايند. اما اگر جنابعالي به هر دليلي، قدرت "انتخاب بهتر" براي رهاسازي اموال مسدود شده ايرانيان و در اختيار گذاردن آن اموال به شهروندان آزاديخواه و گروههاي باصلاحيت ايراني را نداريد، لااقل بگذاريد آن اموال همچنان در بلوكه دولت آمريكا باقي بمانند تا در آينده اي نه چندان دور، دولتي ملي و برآمده از سوي شهروندان ايراني آن اموال را در اختيار بگيرند و آن را براي بازسازي ويرانه هاي سرزمين ايران به كار ببندند. نگذاريد ننگ اين بي عدالتي و خيانت آشكار در حقوق ملي ايرانيان، به نام دولت آمريكا در حافظه تاريخ ثبت شود.
_______
درخواست از ايرانيان: از دوستاني كه توان ترجمه دقيق اين متن را دارند، و براي انتشارش در فضاي رسانه اي برنامه اي دارند، دعوت مي شود به آن به عنوان يك حركت ملي بنگرند و لطفا" دست به كار شوند. همچنين اين درخواست مي تواند با همت همه ايرانيان، به حركتي عمومي و يك كمپين ملي تبديل شود.

مرگ دلخراش چهار پناهجوی ایرانی در یونان

به گزارش آخرین نیوز، جسد چهار مهاجر ايراني که بر اثرخفگي در داخل کاميوني جان باختند در یونان کشف شد.
پليس يونان پس از کشف اجسادي در غرب اين کشور اعلام کرد جسد چهار مهاجر که احتمالا ايراني بودند براثر خفگي در داخل کاميوني که قرار بود آنان را به ايتاليا منتقل کند کشف شد.
فرانس پرس به نقل از يک منبع آگاه پليس یونان نوشت: اجساد قربانيان که همگي مرد بودند در داخل کانتينرکاميوني که پلاک ايتاليا داشت کشف شد.
به گفته اين منابع ، نيروهاي پليس پس از مشاهده کاميوني که در يکي از جاده ها در نزديکي امفيلوکسيا در غرب يونان متوقف شده بود به بازرسي اين کاميون اقدام و اين اجساد را کشف کردند.
اين منبع اعلام کرد عوامل تحقيق اين مسئله را که مهاجران ديگري در اين کاميون کشف شوند رد نکردند و حتي اين مسئله را مردود ندانستند که قاچاقچيان انسان اجساد برخي از مهاجران را مخفي کرده باشند.
براساس نخستين عناصر تحقيق، قربانيان ايراني بوده اند و تلاش مي کردند به ايتاليا بروند.
يونان که در بخش شرقي اتحاديه اروپا قرار دارد مهم ترين گذرگاه مهاجران غير قانوني از آسيا و آفريقا به سوي غرب محسوب مي شود.
بنابر اعلام بخش يوناني کميسارياي عالي آوارگان ملل متحد، فقط در مرز زميني يونان با ترکيه که با رودخانه اوروس در شمال شرقي مشخص شده است ، چهل وچهار مهاجر از آغاز سال غرق شده اند.

دستگیری ۷ نفر در منطقه زیتون اهواز

بنا به یک گزارش رسیده از اهواز در ساعت ۲۲ روز ۲۹ آبان, مأموران سپاه و وزارت اطلاعات مشترکا به خانه ای در منطقه زیتون در شهر اهواز حمله کرده و ۷ نفر را دستگیر کردند.
مأموران رژیم به مردم که در اطراف محل جمع شده بودند، گفتند که این افراد «ضد انقلاب» هستند.

یک جوان بیست و چهارساله در زندان کاشان اعدام شد

یک زندانی 24 ساله که به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان کاشان به دار آویخته شد. به گزارش روزنامه حکومتی "نصف جهان" ، به نقل از “مصطفي صادقيان” سرپرست دولتی مركز اطلاع‌رساني پليس اصفهان مرد جواني كه به جرم حمل و نگهداري مواد افيوني توسط مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان كاشان دستگير و براساس حكم قضايي به اعدام محكوم شده بود به دار آويخته شد.