۱۳۸۹ مرداد ۱۳, چهارشنبه

یورش وحشیانه به تجمع اعتراضی خانوادهها

یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر به تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دادستانی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نیروهای سرکوبگر به اعتراضات خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دادستانی یورش بردند و عکسهای فرزندان آنها را پاره و با خانواده ها وحشیانه برخورد کردند.
روز چهارشنبه 13 مرداد ماه حوالی ساعت 10:00 صبح خانواده های زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین در اعتراض به انتقال عزیزانشان به سلولهای انفرادی و وادار کردن آنها به اعتصاب غذا و ایجاد شرایط و محدودیتهای غیر انسانی در مقابل دادستانی تهران که در سبزه میدان می باشد تجمع اعتراضی خود را برپا کردند.
خانواده ها خواستار رسیدگی به خواسته های عزیزان در بندشان هستند. عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران این بار فریبکاری و دغل بازی را کنار گذاشت و پاسخ خواسته های مشروع و منطقی خانواده های زندانیان سیاسی را بایورش وحشیانه با باتون و توهین و پاره کردن عکس عزیزانشان را داد.
از لحظات اولیه تجمع اعتراضی نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در اطراف دادستانی مستقر شده بودند و خانواده های زندانیان سیاسی را تهدید به دستگیری می کردند.وقتی که خانواده ها بر خواسته های حق طلبانه خود اصرار می ورزیدند با یورش و حشیانه نیروهای سرکوبگر مواجه شدند. نیروهای سرکوبگر به سمت خانواده ها یورش بردند و عکسهای عزیزانشان که در بند هستند را پاره کردند و آنها را مورد توهین واذیت وآزار قرار دادند. خانواده ها علیرغم حملات وحشیانه نیروهای سرکوبگر تا حوالی ساعت 13:30 همچنان در مقابل دادستانی به اعتراضات خود ادامه می دادند.
خانواده های زندانیان سیاسی سپس در مقابل ساختمان دادگستری اقدام به تحص کردند و نیروهای سرکوبگر برای جلوگیری از پیوستن مردم به آنها خانواده های زندانیان سیاسی را به محاصره خود در آورده اند و آنها را تهدبد به بازداشت می کنند.ولی خانواده زندانیان سیاسی اعلام کرده اند تا رسیدن به خواسته های خود به تحصن و اعتراضات ادامه خواهند داد.

محمد مصطفایی توسط پلیس ترکیه بازداشت شد

شبکه سراسری همکاری زنان ایرانی (شبکه)

دستگیری محمد مصطفایی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری، در حالی که همسر وی همچنان در زندان اوین به سر میبرد، باعث نگرانی مدافعان حقوق بشر شد.

همسر وی در حال حاضر به عنوان گروگان در زندان اوین است و محمد مصطفایی طی نامه سرگشاده ای به دادستانی تهران عنوان کرد که زیر بار این بی قانونی نخواهد رفت و موکدا خواهان آزادی همسرش و برادر وی شد.

به نظر می آید تنها راه نجات وی از زندان ترکیه فشار به مقامات دولت ترکیه است تا وی را هر چه سریعتر آزاد کنند تا راهی کشور امن و ثالث شود. دولت ترکیه با توجه به تقاضایش برای پیوستن به اتحادیه اروپا و ادعای رعایت حقوق بشر که اتفاقا یکی از موارد مورد مشاجره برای پذیرش و عضویت در اتحادیه اروپا بوده است، بایستی نشان دهد که به این ابتدایی ترین موازین حقوق بشر پایبند میماند و اجازه نمیدهد که یک فعال حقوق بشر قربانی فشار جمهوری اسلامی گردد.

سازمان عفو بین الملل نیز در جریان پرونده آقای مصطفایی قرار داشته و از دولت ترکیه آزادی سریع و بی قید و شرط وی را خواستار شده است. دولت ترکیه تا کنون از آزادی وی امتناع کرده است.

بایستی وسیعا و از طرق مختلف از دولت ترکیه خواست که در نقض حقوق انسانی محمد مصطفایی همکاری نکرده و او را آزاد کند.