۱۳۹۲ بهمن ۹, چهارشنبه

سخنراني سالانه اوباما: در صورتيكه رژيم ايران به توافق نامه ژنو تن ندهد، با بكار گيري كليه گزينه ها ممانعت خواهد شد

درگيری صدها تن مردم اهواز با مأموران سرکوبگر رژيم

http://begoonaah.files.wordpress.com/2014/01/untitled-123.jpgدر پی غرق يکی ديگر از رانندگان در سد کارون۳ که به دليل نداشتن جاده مناسب رخ داد، حدود ۸۰۰تن از مردم منطقه به اعتراض برخاستند و با مأموران رژيم درگير شدند.
اين درگيری روز يکشنبه (۷بهمن) هنگام انتقال پيکر اين قربانی به سردخانه رخ داد.
هنگامی که جسد ايوب حسينی قربانی حادثه از آب گرفته شد، جمعيتی که شمار آن به حدود ۸۰۰تن می رسيد در محل حادثه تجمع کرده و نسبت به بی توجهی مقامهای رژيم به حل مشکل که تا کنون چندين قربانی بر جای گذاشته، اعتراض کردند.

دو زندانی سیاسی دیگر در ایران اعدام شدند


به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲، هاشم شعبانی‌نژاد وهادی راشدی دو فعال فرهنگی شهررامشیر که احکام اعدام آن‌ها توسط شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تایید شده بود، توسط اداره اطلاعات اهواز به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند.

مامورین وزارت اطلاعات طی روز جاری چهارشنبه ۹ بهمن ماه به خانواده این دو زندانی سیاسی اعلام نمودند که سه یا چهار روز پیش ایشان اعدام شده‌اند و بعدا محل دفن آن‌ها را به شما اطلاع می‌دهیم.

حمله با سلاح سرد به سرکنسول روسیه و همسرش


سرکنسول روسیه در سودان و همسرش شامگاه سه شنبه با سلاح سرد توسط یک تبعه جمهوری آفریقای مرکزی در خرطوم زخمی شدند. رسانه های غربی این خبر را به نقل از پلیس محلی خرطوم اعلام کردند.

بر اساس اعلام رسانه ها این زوج هدف حمله مردی قرار گرفتند که از کشته شدن برادرش در خشونتهای آفریقای مرکزی عصبانی بود.

به گفته پلیس فرد مهاجم به اشتباه تصور کرده بود این دیپلمات و همسرش از کشوری هستند که به جمهوری آفریقای مرکزی سرباز اعزام کرده است.

اوکراين در آستانه جنگ داخلی است

لئونید کراوچوک نخستین رئیس جمهور اوکراین پس از استقلال، روز چهارشنبه در پارلمان اعلام کرد این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار دارد و از نمایندگان خواست به خروج کشور از بحران کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیف، کراوچوک خاطر نشان کرد: «همه جهان و خود اوکراین متوجه است که این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار دارد».
وی نمایندگان را به تدوین طرحی برای حل و فصل مناقشه دعوت کرد.

کراوچوک از سال 1991 تا 1994 رئیس جمهور اوکراین بود

اوباما در کنگره: رژیم تهران این فرصت را دریابد


رئيس جمهور آمريکا سه شنبه شب در سخنرانی سالانه خود در کنگره در رابطه با حکومت ایران اظهار داشت: اين ديپلماسی توام با فشار بود که برنامه اتمی رژيم تهران را متوقف کرد. ما اکنون همراه با شرکا و متحدانمان درگير گفتگوهايی هستيم که ببينيم آيا می توانيم به طور مسالمت آميز به هدف مشترک همگی ما که جلوگيری از دسترسی رژيم تهران به سلاح اتمی است، برسیم.

اوباما گفت: ممکن است این گفتگوهای مشکل که در فضای بی اعتمادی صورت می گیرد، موفقيت آميز نباشد. چشمان ما بر روی حمايت رژيم تهران از گروه های تروريستی مثل حزب الله که متحدان ما را تهديد می کنند، کاملا باز است.