۱۳۹۲ اسفند ۲۱, چهارشنبه

الجزيره: رژيم ايران عامل انفجار هواپيماي مسافربري پان امريكن بر فراز لاكربي مي باشد

تروریستهای اسلامی رئیس جمهور فرانسه را تهدید کردند


فرانسوا هولاند - رئیس جمهور فرانسه، که در سایت‌های اینترنتی اسلام گرایان مورد تهدید قرار گرفته است، با وجود معمولی تلقی کردن این چنین تهدیدات، خواهان احتیاط شده است.

به گزارش «محبت نیوز»، متعاقب پخش یک اعلامیه در یکی از سایت‌های اسلام گرایان که در آن از مردم دعوت شده است تا برضد منافع فرانسه سوءقصد بکنند و فرانسوا هولاند را به قتل برسانند، یکی از دادستانی‌های فرانسه آغاز به تحقیق کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دعوت به تروریسم، در ارتباط به عملیات نظامی فرانسه در مالی و در آفریقای مرکزی صورت گرفته است. اطرافیان فرانسوا هولاند گفته اند که «این اولین بار نیست که چنین تهدیداتی صورت میگیرد. در زمان آغاز عملیات نظامی در مالی هم تهدیداتی صورت گرفت و قبل از آن هم همچنین و مسئولین بعد از این تهدیدات تدابیر خاصی گرفتند.»

اوکراین؛ هشدار صریح گروه هفت به روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ ، خوزه مانوئل باروسو ، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد گروه هفت (خفت کشور بزرگ صنعتی جهان)از روسیه می خواهد هر گونه اقدامی را در جهت الحاق شبه جزیره خودگردان کریمه به این کشور متوقف کند.

 از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا نیز از لغو دیدار "جان کری" با رئیس جمهور روسیه به دلیل تنش های موجود میان دو کشور بر سر اوکراین خبر داد.
 

به گزارش بی بی سی، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا از ملاقات با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه برای گفتگو در مورد بحران اوکراین خودداری کرده و چنین ملاقاتی را در شرایط کنونی بی فایده دانسته است.

کاترین اشتون در درون رژیم کودتا کرد و رفت


.....اين جمهوري اسلامي نيست. همين كارها را كرديم كه هاشمي رفسنجاني مي‌گويد دولت نامشروع ، بايد به هاشمي بگويم نامشروع تو هستي و تمام كس و كارت. به قرآن كودتا شده!  و انقلاب به خطر افتاده است.
***************

ایسنا: نماینده تهران دیدار اشتون با برخی چهره‌ها را با قضیه کاپیتولاسیون مقایسه کرد و گفت: رفتار نماینده اروپا در ایران حتی بدتر از کاپیتالاسیون است چون با محکوم‌شدگان دستگاه قضایی دیدار کرد.

مهدی کوچک‌زاده با استناد به اصل 67 قانون اساسی گفت:

هشدار سازمان ملل به رژیم: سرکوب را متوقف کنید


ایسنا: دبیرکل سازمان ملل در گزارش جدید خود در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که وضعیت آزادی بیان در ایران از زمان انتخاب حسن روحانی تا کنون تغییری نکرده و وی نتوانسته‌ است به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی که به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داده است، با بیان این ادعا که پس از انتخاب روحانی شمار اعدام‌ها در ایران افزایش یافته است، آزادی فعالان سیاسی، حقوقدانان و خبرنگاران که وی آنها را زندانی سیاسی می‌خواند را خواستار شد.