۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۱, چهارشنبه

وحشت از توانمندي مقاومت و عجز و لابة رييس قوة قضاييه، وزير دادگستري و وزارتخارجه رژيم براي استرداد مجاهدين

درگیری جوانان با مأموران سرکوبگر در پارکهای لاله و طالقانی تهران

ADAبنا به گزارشات رسیده جوانان در پارکهای لاله و طالقانی تهران روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند. درگیری هنگامی رخ داد که مأموران رژیم به اذیت و آزار این جوانان پرداختند. آنها با حمایت مردمی که در صحنه بودند با مأموران سرکوبگر درگیر شدند و سپس محل را ترک کردند.

وزیر کشور دولت روحانی تهدید به استیضاح شد

استعفای یک فرماندار باعث شد وزیر کشور به استیضاح تهدید شود.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزل یکی از فرمانداران کشور گفت که استیضاح وزیر کشور را به هیأت رئیسه مجلس خواهیم داد.

کمال علیپور نماینده مردم قائم‌شهر در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان طی تذکری شفاهی وزیر کشور را خطاب قرار داد و گفت: آقای وزیر! یک جا به مجلس استانی یا فرمانداری به مجلس توهین می‌کند، مجلس که جای بحث و تصمیم‌گیرنده است هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد گویا وزیر کشور از خود اختیاری ندارد اما جای دیگر فرمانداری از سخنرانی یک آقا جلوگیری می‌کند وادارش می‌کند استعفا دهد.

ضرب و شتم کشیش زندانی و مادرش در بیمارستان

خبرگزاری هرانا – سعید عابدینی، کشیش زندانی که به بیمارستان دی منتقل شده بود توسط ماموران اعزام مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به زندان عودت داده شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کشیش سعید عابدینی که در طی دو ماه گذشته در بیمارستان دی بستری بود امروز پس از ضرب و شتم در بیمارستان به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

همسر این کشیش زندانی می‌گوید: «ماموران اعزام به وی اعلام کرد تا زمان حل مشکل ما با ۵+۱ اینجا در نزد ما خواهی بود.»

جلوگیری از ورود یک باستان‌شناس فرانسوی

رادیو فرانسه: نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از ورود رمی بوشارلا، باستان‌شناس فرانسوی به ایران، در فرودگاه تهران جلوگیری کردند.

جلوگیری از ورود رمی بوشارلا به ایران در حالی است که این باستان‌شناس فرانسوی از سوی مسؤولان ایرانی گردهمایی سالانه‌ بین‌المللی باستان‌شناسان، دعوت شده بود.

هنوز مقام‌های جمهوری اسلامی درباره این اقدام نیروهای امنیتی توضیحی نداده‌اند.

واگذاری فعالیتهای انرژی اتمی به بخش خصوصی

ˈعلی اکبر صالحیˈ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در جایگاه بالای بین المللی قرار داریم و بنابر این غرب چاره ای جز تعامل با ما ندارد.

به گزارش ایرنا، صالحی افزود: انقلاب اسلامی در سن 35 سالگی به دستاوردهای بزرگ هسته ای دست یافته و این قابل افتخار و مباهات است.

وی با بیان اینکه در کشور مدیریت اعتقادی نداریم، گفت: در 35 سال گذشته ما هدف و مقصد خودمان را گم نکرده ایم، بلکه به برکت وجود ولایت فقیه خیلی از مشکلات را از سر راه برداشته ایم.