۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

اعتراضات مردمی در بندر خمینی (سربندر) و دستگیری جمعی از مردم


گزارش یک هموطن از سربند :  شهر بندرامام خمینی (سربندر) در استان خوزستان واقع شده و چند سالی است که شرایط شهرستان شدن را کسب نموده بود ولی مسئولین شهرستان ماهشهر که در جوار سربندر می باشد با اشکال تراشی های متعدد مانع از تصویب این موضوع می گشتند.
حال پس از چندین سال پیگیری مردم شهر، موضوع شهرستان شدن بندرامام طبق شرایطی تصویب شده که بسیاری امتیازات و کارخانجات را از این شهر سلب و آن را به ماهشهر واگذار می نماید.  در محدوده اراضی بندرامام خمینی (سربندر) تاسیسات بسیاری وجود دارد که شامل ده ها پتروشیمی از جمله پتروشیمی بندرامام خمینی و تاسیسات سازمان بنادر و کشتیرانی و اداره گمرک  و ... می باشد.
  مسئولین شهرستان ماهشهر با استفاده از نفوذ نماینده آن شهرستان در مجلس توانسته اند دستورالعملی را به تصویب برسانند که تمامی تاسیسات فوق را به لحاظ تقسیمات شهری به محدوده اراضی ماهشهر اضافه نموده و شهر بندرامام خمینی را به شهرستانی فاقد هرگونه تاسیسات تبدیل نمایند.
 مدتی است که مردم بندرامام خمینی (سربندر) نسبت به این موضع معترض بوده اند و بارها مسئولین شهر به آنها وعده تغییر این مصوبه به نفع بندرامام خمینی را داده اند ولی به علت اینکه آنها موفقیتی بدست نیاوردند لذا جمع کثیری از اهالی شهر از جمله بزرگان و جوانان بندرامام خمینی (سربندر) تصمیم به عزیمت به تهران و مطرح نمودن آن در سطح مقامات بالاتر می گیرند که امروز دوشنبه 16/11/91 تعدادی از این افراد طبق دستور استاندار خوزستان و مقامات سازمان اطلاعات دستگیر می شوند که از انتقال این بحران به پایتخت جلوگیری شود و همچنین با ایجاد هراس در بین مردم، به این اعتراضات پایان دهند.
مردم پس از دستکیری همشهریان خود به مقابل ساختمان مرکزی نیروی انتظامی شهر رفته و با ایجاد ترافیک در خیابان مقابل نیروی انتظامی و همچنین ایجاد تجمع اعتراضی در مقابل منزل امام جمعه شهر توانستند افراد بازداشت شده را آزاد نمایند.  استاندار خوزستان از نیروی انتظامی خواسته بود با اخذ تعهد کتبی از آنان مبنی بر عدم سفر به تهران، ایشان را آزاد نمایند و لی به علت اعتراضها  و پافشاری مردم، آن افراد بدون تعهد کتبی آزاد شدند.
همچنین اهالی هنوز بر موضع خود جهت عزیمت به تهران در روز سه شنبه استوار هستند که حدودا 500 نفر جهت رفتن به تهران اعلام آمادگی نموده اند.

لاریجانی‌ها، حکایت پنج برادر




رادیو فردا، مراد ویسی : این روزها تا نام برادران لاریجانی به میان می آید، نام فاضل لاریجانی گمنام ترین آنها بیش از چهار برادر دیگر شنیده می شود. کوچکترین برادر لاریجانی ها حالا از سوی محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران متهم به فساد اقتصادی و تلاش برای اعمال نفوذ غیر قانونی بر قراردادهای سازمان تامین اجتماعی شده است.

در ویدئویی که بر روی سایت یوتیوب منتشر شده، سعید مرتضوی دادستان سابق و بازداشت شده تهران، در یک قلم از تقاضای فاضل لاریجانی برای دریافت ۳۰ میلیارد تومان رشوه سخن می گوید. اما برادران لاریجانی کیستند و در کجای عرصه سیاست ایران قرار دارند؟

برادران پنجگانه لاریجانی، فرزندان آیت‌الله میرزا هاشم لاریجانی هستند. آیت الله میرزا هاشم متولد روستای پردمه لاریجان بود. او اگر چه در بین مراجع تقلید شیعه مرجعی بانفوذ به شمار نمی‌رفت، اما پسران وی هم اکنون یکی از پرنفوذ‌ترین خانواده‌های ایران و جمهوری اسلامی را تشکیل داده اند. هر پنج پسر میرزا هاشم آملی که سال‌ها در خارج از ایران و در نجف اقامت داشتند اکنون همگی به نوعی در ساختار قدرت جمهوری اسلامی حضور دارند.

محمد جواد لاریجانی، تئوریسین جناح اصول‌گرا و سخنگوی حقوق بشر جمهوری اسلامی در مجامع جهانی

بزرگ‌ترین فرزند آیت‌الله میرزا هاشم آملی لاریجانی، محمدجواد اردشیرلاریجانی ۶۱ ساله است و متولد نجف و دارای دکترای فیزیک. جواد لاریجانی از تئوریسین‌های اصلی جناح اصول‌گرای ایران است و سه دوره نماینده مجلس بوده است.

وی پیش از این معاون اروپای وزارت امور خارجه، رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس و بنیان‌گذار مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است. محمدجواد لاریجانی حالا مسئول پرونده حقوق بشر در قوه قضاییه ایران است و سخنگوی اصلی دفاع از وضعیت حقوق بشر جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی است.


علی لاریجانی از سپاه به صدا و سیما، شورای عالی امنیت ملی و سپس ریاست مجلس

دومین برادر در بین برادران لاریجانی، علی لاریجانی ۵۵ ساله متولد نجف و دارای دکترای فلسفه غرب است.

علی لاریجانی در دوران جنگ ایران و عراق، رییس ستاد کل سپاه پاسداران بود. وی بعد از برکناری محمد خاتمی از وزارت ارشاد در دولت هاشمی رفسنجانی در اوایل دهه ۷۰ به سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. علی لاریجانی سپس با حکم مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای ریاست صداوسیما را برای ۱۰ سال، تا سال ۱۳۸۳، بر عهده گرفت و صداوسیما در دوره ریاست وی با ساختن برنامه‌هایی مانند «هویت» و «چراغ»، نقشی عمده در اعمال فشار بر دگراندیشان فرهنگی و سیاسی در ایران ایفا کرد.

علی لاریجانی با شروع به کار دولت محمود احمدی‌نژاد به دبیری شورای عالی امنیت ملی و مدیریت پرونده هسته‌ای ایران انتخاب شد، اما بعدا به دلیل اختلاف با محمود احمدی‌نژاد از این سمت کناره‌گیری کرد و یا به نوعی برکنار شد. وی هم اکنون نماینده قم و رییس مجلس است و دعوای سیاسی اخیر وی با محمود احمدی نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار، باعث خشم آن دسته از طرفداران آیت الله خامنه ای شده که او را نیز همانند محمود احمدی نژاد به عدم تبعیت از رهبر متهم می کنند. موضوعی که می تواند شانس وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را کاهش دهد.

علی لاریجانی داماد مرتضی مطهری یکی از نزدیک‌ترین شاگردان آیت‌الله خمینی و شوهر خواهر علی مطهری نماینده تهران در مجلس است.

شیخ صادق لاریجانی، دومین انتخاب رهبر از یک خانواده برای ریاست دو قوه مقننه و قضاییه

پسر سوم آیت‌الله میرزا هاشم آملی لاریجانی و برادر سوم لاریجانی‌ها، صادق معروف به «شیخ صادق» است که ابتدا دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف بود، اما بعد به حوزه علمیه قم رفت.

شیخ صادق ۵۲ ساله نیز متولد نجف است و تنها فرزند ذکور آیت‌الله میرزا هاشم است که همانند پدرش به سلک روحانیت در آمده است. شیخ صادق در اواسط دهه ۱۳۸۰ ازسوی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب شد و سپس به عضویت مجلس خبرگان درآمد و در سال ۱۳۸۸ پس از آنکه مدتی در جلسات فقهی خصوصی آیت الله خامنه ای شرکت می کرد،از سوی رهبر جمهوری اسلامی به ریاست دستگاه قضایی ایران منصوب شد.

بازداشت بسیاری از منتقدان و مخالفان حکومت ایران از جمله حبس خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، در دوران ریاست سه سال و نیمه شیخ صادق لاریجانی بر دستگاه قضایی اتفاق افتاده است. شیخ صادق لاریجانی داماد آیت‌الله وحید خراسانی مرجع تقلید ذی‌نفوذ مقیم قم است.

دکتر باقر لاریجانی، ذی‌نفوذ همیشگی وزارت بهداشت

پسر چهارم آیت‌الله میرزا هاشم لاریجانی، باقر لاریجانی معروف به دکتر باقر است. باقر لاریجانی ۵۱ ساله و متولد قم است و سال‌ها معاون وزارت بهداشت بود و هر وزیری که در سال‌های اخیر در این وزارتخانه به وزارت می‌رسید وی را در مقام خود ابقا می‌کرد.

باقر لاریجانی فوق تخصص غدد و متابولیسم است و تا قبل از برکناری مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت کابینه محمود احمدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. گفته شده که وزیر بهداشت برکنار شده قربانی فشار محمود احمدی نژاد برای برکناری باقر لاریجانی و عدم پذیرش این موضوع از سوی وزیر شده است.

باقر لاریجانی داماد آیت‌الله حسن‌زاده آملی دیگر روحانی معروف آمل است که او نیز در قم مستقر است.

فاضل لاریجانی، گمنام ترین برادر (البته تا هفته گذشته)

پسر پنجم آیت‌الله میرزا هاشم آملی فاضل لاریجانی است که او نیز متولد قم است. وی پیش از این عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. فاضل لاریجانی دارای دکترای سیاست‌گذاری علمی است و در سال‌های پایانی دهه ۷۰ و آغاز دهه ۸۰ معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده داشت. وی سپس به اتاوا رفت تا در جایگاه رایزن فرهنگی ایران قرار گیرد.

فاضل لاریجانی مشاور برخی دستگاه‌های دولتی از جمله شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده و نام او به عنوان عضو هیات مدیره پالایشگاه تهران نیز در سایت این پالایشگاه دیده می‌شود.

نام فاضل لاریجانی هنگامی بیشتر بر سر زبان ها افتاد که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران، روز یکشنبه، پانزدهم بهمن ماه، در جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس شورای اسلامی، او را متهم به فساد اقتصادی و تلاش برای اعمال نفوذ بر قراردادهای سازمان تامین اجتماعی، یکی از بزرگترین سازمان های اقتصادی-اجتماعی ایران کرد.

آن گونه که در ویدئوی منتشر شده دیدار فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی در یوتیوب شنیده می شود وی می گوید که می تواند از نفوذ برادرانش علی و صادق، روسای قوای مقننه و قضاییه، برای پیشبرد فعالیت های اقتصادی نزدیکانش استفاده کند.

در این ویدئو از تقاضای فاضل لاریجانی برای دریافت با واسطه ۳۰ میلیارد تومان رشوه سخن گفته می شود. فاضل لاریجانی اصل دیدار با سعید مرتضوی را پذیرفته است اما می گوید فایل صوتی منتسب به او کذب و دروغ است.

سخت ترین چالش خانواده لاریجانی

چالش اخیر را می توان سخت ترین چالش چهار دهه اخیر علیه برادران لاریجانی دانست.

لاریجانی‌ها که تاکنون به شدت مورد اعتماد آیت‌الله خامنه ای بوده‌اند، تنها خانواده‌ای در ایران هستند که ریاست دو قوه از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه را برعهده دارند اما معلوم نیست با افشاگری های اخیر محمود احمدی نژاد و اطرافیانش علیه آنها، بتوانند همانند گذشته نفوذ و قدرت خود را در ساختار قدرت جمهوری اسلامی حفظ کنند.

احضار و تشویق زندانیان سیاسی به نوشتن عفو نامه

خبرگزاری هرانا - حداقل ۷ تن از زندانیان سیاسی زندان اوین از طیفهای مختلف احضار و تشویق به نوشتن عفو نامه شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته گذشته حداقل ۷ تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین از طیفهای مختلف توسط مسئولین قضایی و امنیتی احضار شده و به آن‌ها پیشنهاد گردید که عفو نامه بنویسند. 

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "هیچ یک از این هفت تن حاضر به نوشتن تقاضای عفو نشده‌اند، زیرا این درخواست مشروعیت ندارد و نظام است که باید به دلیل ظلم وستمی که به آن‌ها روا داشته ازآنان طلب عفو نماید."

این منبع آگاه همچنین در مورد علی معزی نیز گفت: "آقای علی معزی همچنان بدستور قاضی ابوالقاسم صلواتی ممنوع الملاقات بود وخانواده ایشان علی رغم حضور درسالن ملاقات نتوانستند با ایشان ملاقات کنند."

لازم به یاد آوریست، علی معزی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، بیش از ۳ ماه است ممنوع الملاقات می‌باشد.

گفتنی است، با توجه به نزدیک شدن سالگرد ۲۲ بهمن احتمال می‌رود که مسئولین قصد آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی تحت عنوان عفو رهبری را داشته باشند.

صدور کیفرخواستِ محاربه برای یک زندانی در رجایی‌شهر

آژانس کُردپا: یکی از شهروندان ساکن سقز که در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس می‌باشد از سوی دادستان عمومی تهران، کیفرخواست محاربه برای وی صادر شده است.

بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، " نامیق محمودی " ٧٢ ساله، اهل روستای " ایرانخواه " از توابع شهرستان سقز از سوی دادستان عمومی تهران به اتهام نگهداری سلاح و مهمات، کیفرخواست محاربه به او تفهیم گردیده است.

یک منبع مطلع از زندان رجایی شهر کرج به خبرنگار کُرد گفت: این زندانی پس از یازده روز شکنجه و نگهداری در سلول انفرادی زندان رجایی‌شهر، به وی ابلاغ شده که در آینده‌‌ای نزدیک به اتهام " محاربه " محاکمه خواهد شد.

همین منبع افزود: نامیق محمودی به دلیل بدرفتاری و شکنجه‌ی نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران، از ناحیه‌ی چشم دچار مصدومین شده و این احتمال وجود دارد بینایی خود را از دست دهد.

نامیق محمودی روز هفدهم فروردین‌ماه ١٣٩٠، همراه با سه فرزندش به نام‌های " منوچهر، بهنام و بهزاد " و یک تن دیگری به نام " عثمان قادری " توسط نیروهای اطلاعاتی سقز در روستای ایرانخواه بازداشت شده بود.

حکم حبس برای چهار هموطن کُرد در روانسر

آژانس کُردپا: دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران در شهرستان روانسر چهار شهروند کُرد را به تحمل حبس محکوم کرد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته چهار جوان ساکن شهر روانسر از سوی دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران به زندان محکوم شدند.

حکم زندان هر یک از هادی آقایی ٢٨ ساله فرزند اسدالله، فؤاد انگشتان ٢٨ ساله فرزند علی و عادل مُرادی ٣١ ساله فرزند احمد، دو سال حبس می‌باشد.

همچنین گزارش ارسالی حاکی از آن است که بختیار نظری ٣٢ ساله فرزند خدامُراد به تحمل ١٨ ماه زندان محکوم شده است.

حکم مزبور تا ٢٠ روز دیگر قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان کرمانشاه می‌باشد.

آبان‌ماه امسال مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران ٧ شهروند روانسری را بازداشت و به زندان دیزل‌آباد منتقل کردند.

سرنوشت سه تن از آنان به نام‌های "غفار پرمور" ٢٧ ساله، "فارس احمدی" ٤٥ ساله فرزند عبدالرحمن و "رمضان مظفری" نامعلوم گزارش شده است.

بنابه مرکز آمار آژانس کُردپا از ابتدای زمستان امسال جمعا ٢١ شهروند کُرد توسط دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به یک تا ١٠ سال حبس محکوم شده‌اند.

بحران درونی رژیم؛ خامنه ای دو انتخاب بیشتر ندارد


منصور امان

از روز یکشنبه که آقایان لاریجانی و احمدی نژاد، رووسای دو قُوه ی کشور از یک تریبون رسمی و به طور علنی یکدیگر را مُتهم به باج گیری و توطیه کردند، رژیم جمهوری اسلامی به وضعیت تازه ای پا نهاده است. اکنون توپ در زمین "رهبر" قرار دارد و هزینه ای که او تلاش می کرد از پرداختش شانه خالی کند، اینک به دو چندان در برابرش نهاده شده است.

برای آقای خامنه ای که از زیر عبای او فراکسیون نظامی - امنیتی دولت بیرون آمده، کنار گذاشتن خانه شاگردهای اُستاد شده، به مفهوم پذیرش خطا نه فقط در به تخت نشاندن آنها، بلکه در نقشه و سیاستی است که در پس این اقدام قرار دارد. او در این صورت با رشته خطاهای سخت تری ناچار به مُواجه شدن است که در راس آنها تلاش برای حذف رُقبا و چنگ انداختن انحصاری به قُدرت و یا سیاست یکدست سازی خودنمایی می کند. 

تاکتیک آقای خامنه ای، تا به حال جارو کردن خسارات سوگُلیهای پیشین اش زیر فرش بوده است. او در هراس از دست دادن باقیمانده اتوریته اش، تدبیر کرده که تا پایان دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، سر در شن فرو برد و اُمیدوار باشد که بقیه نیز چنین می کنند. 

استراتژی ذهنی و خیالبافانه "مقام مُعظم" با تشدید جدالها در باند ولایت و ژرفش شکافی که وی به وجود آورده، خیلی زود رنگ باخت و او ابتدا با رشوه دهی، چاپلوسی و گُمراه سازی در پی کارگردانی صحنه آشُفته و ساکت کردن بازیگران برآمد. کمی بعد او می بایست مبلغ خرج از حساب خود را کمی افزایش دهد.

آقای خامنه ای در آبان ماه ریسک به میدان افکندن اتوریته اش برای لگام زدن به اسبهای کالسکه قُدرت را بر خود هموار کرد و با خط پُر رنگ اینگونه مرز کشید: "از امروز تا روز انتخابات هرکسی بخواهد اختلافها را به میان مردُم بکشد و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده کند، قطعا به کشور خیانت کرده است."      

تهدید لفظی آقای خامنه ای بازتابی در دُنیای واقعی "نظام" نداشت و درگیری دسته های "اُصولگرا" و "با بصیرت" با نگاه به توپ توخالی وی، با انرژی بیشتری پی گرفته شد. چند ماه بعد، در ابتدای ماه جاری، کار "مقام مُعظم" به التماس کشید و در نشستی محرمانه با رووسای دو قُوه که بخشی از جُزییات آن به بیرون لانسه شد، تلاش کرد آنها را با گُرز "روز قیامت" به اطاعت از خود وادار سازد. 

این یک عقب نشینی تحقیرآمیز از تهدید مُتهم کردن آنها به خیانت بود و بی درنگ نیز تاثیر مادی خود را به صورت نزاع روباز در مجلس با شدت و کیفیتی بی پیشینه به نمایش گذاشت.  

جدال "مافیایی"، "باجگیری" روز یکشنبه، جایگاه آقای خامنه ای را بر لبه تیغ قرار داده است. او بیش از دو انتخاب ندارد؛ یا باید به قیمت از دست دادن بیشتر اتوریته و تبدیل شدن به طبل میان تُهی، همچنان وصله بزند و زمان بخرد و یا با رویارویی با هر دو فراکسیون و سامان دادن کودتا در کاخ، دست به بازسازی قُدرت خود بزند.  

شورایعالی امنیت رژیم: دور جديد گفتگوهای اتمی در قزاقستان


صدا و سیمای رژیم: دور جدید گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 هشتم اسفند در قزاقستان برگزار می‌شود.

به گزارش دبیرخانه شورایعالی امنیت ؛ در پی گفتگوی تلفنی امروز میان علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ایران و 1+5 توافق کردند دور جدید گفتگوها را 8 اسفند 1391 در قزاقستان برگزار کنند.


رژيم تهران بايد به التزامات بين المللی خود عمل کند

رئيس جمهور فرانسه و معاون رئيس جمهور آمريکا بر لزوم اعمال فشار بر رژيم تهران تأکيد کردند و گفتند اين رژيم بايد به التزامات بين المللی خود عمل کند. 

فرانسوا اولاند در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جو بايدن که روز دوشنبه در کاخ اليزه در پاریس برگزار شد، گفت، با وجود همه تلاشها، رژيم تهران هم چنان از شفافيت نشان دادن سرباز می زند، بنابراين ما تا به آخر فشار را ادامه خواهيم داد. 

معاون رئيس جمهور آمريکا نیز ضمن ابراز موافقت با سخنان رئيس جمهور فرانسه گفت، ما ديدگاه مشترکی داريم مبنی بر اين که هيچ گونه شواهدی از يک اقدام واقعی توسط رژيم تهران وجود نداشته است.

نيروي تروريستي قدس به كمك نيروهاي عراقي براي به آتش كشيدن اموال مجاهدين دراشرف طراحي ميكند


در ادامه توطئه سلب مالكيت از مجاهدان اشرفي، نيروي تروريستي قدس به كمك نيروهاي عراقي براي به آتش كشيدن اموال مجاهدين در اشرف طراحي ميكند
بر اساس اطلاعات موثقي كه از درون رژيم آخوندي به شوراي ملي مقاومت ايران رسيده است، نيروي تروريستي قدس، طبق يك طرح مخفيانه قصد دارد عوامل عراقي خود مانند تروريستهاي9 بدر را با كمك نيروهاي عراقي تحت امر مالكي كه ظاهراً حفاظت اشرف را بر عهده دارند، مخيفانه وارد اشرف كند تا اموال مجاهدين را به آتش بكشند. طبق اين طرح آنها ميخواهند ساكنان را از اموالشان محروم كنند و مسئوليت آتش سوزي را به عهده مجاهدين بيندازند.
با توجه به توطئه هاي رژيم آخوندي و نيروي تروريستي قدس براي سلب مالكيت و نابود كردن يا سرقت اموال مجاهدين در اشرف و كارشكنيهاي دولت عراق در فروش اموال، و با در نظر گرفتن اينكه 100تن به تنهايي براي نگهداري و نگهباني از اموال كافي نيست، مقاومت ايران خواستار بازگرداندن يك گروه از ساكنان از ليبرتي به اشرف است تا در نگهباني از اموال تا تعيين تكليف نهايي آنها كمك كنند. اين افراد مي توانند از ميان كساني باشند كه از سوي كميسارياي عالي پناهندگان مورد مصاحبه قرار گرفته اند و پروسه بازتأييد پناهندگي آنها به پايان رسيده است.
از شروع طرح بي خانمان سازي ساكنان اشرف، دولت عراق به درخواست رژيم ايران به شيوه هاي مختلف در صدد سلب مالكيت از ساكنان بر آمده و تا كنون همه تلاشهاي آنها را براي فروش اموالشان به شكست كشانده است. جلوگيري از ورود تجار عراقي به اشرف براي خريد اموال و كارشكني و جلوگيري از اجراي قرار داد با يك تاجر عراقي و سپس يك كمپاني انگليسي و تهديد نماينده وي به مرگ از سري اقدامهاي غير قانوني دولت عراق در اين رابطه است.
آخرين تلاش، سفر سناتور توريسلي و پروفسور اشنيبام نمايندگان قانوني ساكنان به عراق براي حل مسأله اموال بود كه به پيشنهاد يونامي صورت گرفت. اما برخلاف توافق اوليه نه هيچ مقام عراقي با آنها ملاقات كرد و نه آنها اجازه يافتند به ليبرتي يا اشرف بروند و با ساكنان صحبت كنند و اموال را از نزديك ببينند و سفر آنها به رغم انرژي و هزينه سنگيني كه صرف آن شد, بي نتيجه ماند.
در جريان اين سفر نمايندگان قانوني مجاهدان اشرفي با يك تيم از وكلاي عراقي براي دريافت راهنماييهاي  قانوني گفتگو كردند و به توافق رسيدند. دولت عراق از طريق يونامي خواستار شد با وكلاي عراقي به طور مستقيم  وارد گفتگو شود.
در روزهاي 7 و 13 ژانويه آقاي توريسلي به طور رسمي از مارتين كوبلر خواست سه موضوع را با فالح فياض, مشاور امنيت ملي مالكي، مطرح كند و از سوي او بهطور كتبي در مورد اين سه موضوع تضمين بدهد. اين سه نكته عبارتند از:
يكم: دستور شوراي وزيران، در مورد همكاري با مجاهدين توسط شهروندان عراقي تأثيري در حق مالكيت اين سازمان ندارد و شامل وكلا بهطور عام نمي شود و بهطور خاص به  موقعيت كنوني مربوط نمي شود. چرا كه دولت عراق از دخالت وكلا استقبال ميكند و وكلا تحت تعقيب قرار نخواهند گرفت و امنيت آنان به خطر نخواهد افتاد.
دوم، دولت عراق تأييد كند كه وكلا ساكنان را صرفاً براي ارائه و دريافت پيشنهادات براي فروش و يا حراج اموال آنان در عراق نمايندگي ميكنند.  سناتور توريسلي و پروفسور اشنيبام بهعنوان نمايندگان قانوني ساكنان همچنان حق انحصاري براي مذاكره و همچنين قبول يا رد هر گونه پيشنهادي را به همراه حق نگه داشتن و يا اخراج وكلا را براي خود نگه ميدارند. در نهايت آتوريته به طور كامل در حوزه اختيارات نمايندگان ساكنان در پاريس باقي مي ماند.
سوم، مذاكرات بين نمايندگان حقوقي ساكنان و دولت عراق بدون پيش شرط برگزار خواهد شد و شامل تمامي اموال شخصي، اموال منقول و اموال غير منقول و املاك خواهد شد.  هيچ توافقي بر سر هيچ موضوعي تا زمانيكه استيون اشنيبام و سناتور توريسلي تأييديه مكتوب ارائه بدهند, پذيرفته نميشود يا استنباط نخواهد شد.
به اين ترتيب سناتور توريسلي از مارتين كوبلر خواست تا از سوي دولت عراق تضمينهاي مشخصي را كه در سه ماده بالا فرموله شده بود بصورت كتبي ارائة كند تا وكلاي عراقي با دولت ملاقات كنند، اما كوبلر به رغم ادعاهاي شفاهي از ارائه كتبي تضمينها خوداري كرد و در نامه هاي بعدي مشخص شد كه دولت عراق اين تضمينها را رد كرده است.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت
16بهمن 1391

رئيس جمهور فرانسه و معاون رئيس جمهور آمريكا بر لزوم اعمال فشار بر رژيم آخوندي تاكيد كردند


رئيس جمهور فرانسه و معاون رئيس جمهور آمريكا بر لزوم اعمال فشار بر رژيم آخوندي تاكيد كردند و گفتند اين رژيم بايد به التزامات بين المللي خود عمل كند. فرانسوا اولاند در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با جو بايدن كه امروز در كاخ اليزه برگزار شد، اعلام كرد ما موضوعات جهاني كه در مقابل ما قرار دارند، شامل كشور مالي، بحران سوريه و بحران اتمي رژيم ايران را مورد بحث قرار داديم.
رئيس جمهور فرانسه گفت: با وجود همه تلاشها، رژيم ايران همچنان از شفافيت نشان دادن سرباز ميزند، بنابراين ما تا به آخر فشار را ادامه خواهيم داد.
معاون رئيس جمهور آمريكا ضمن ابراز موافقت با سخنان رئيس جمهور فرانسه گفت ما ديدگاه مشتركي داريم مبني بر اينكه هيچگونه شواهدي از يك اقدام واقعي توسط رژيم ايران وجود نداشته است. من از مواضع قاطع رئيس جمهور اولاند و سلف او نيكلا ساركوزي، كه به رژيم ايران  قاطعيت مورد نظر را نشان داده اند، تقدير كردم.
بايدن همچنين قاطعيت فرانسه را در مداخله نظامي در كشور آفريقايي مالي و مقابله با بنيادگرايان ستود.