۱۳۹۲ مرداد ۳۱, پنجشنبه

پیشوای آزادی


اعتراضات و تجمعات در شهرهای میهن

تهران ـ جمعي از خانواده هاي زندانيان با تجمع در مقابل مجلس ارتجاع خواستار توقف اعدامهاي فزاينده زندانيان شدند.
به گزارش رسانه حكومتي عصر ايران (30مرداد) اين زندانيان به اتهام مواد مخدر در زندانهاي رژيم به سر مي‌برند.
تهران ـ روز گذشته (29مرداد) كاركنان سازمان تأمين اجتماعي در تهران عليه انتصاب يك مهره ا طلاعاتي به عنوان وزير كار تجمع اعتراضي برگزار كردند. معترضان گفتند انتصاب علي ربيعي معاون سابق وزارت اطلاعات به عنوان وزير كار كه سازمان تأمين اجتماعي هم از زير مجموعه هاي آن است، فاجعه بار است. مأموران سركوبگر حراست معترضان را تهديد به اخراج كردند.

اطلاعيه ـ رئيس شوراي ائمه جمعه: خامنه اي جنگ سوريه را هدايت مي‌كند

فرانسه و ترکیه: در سوریه نیاز به توسل به زور داریم

احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز در برلین خواستار مداخله جامعه جهانی در سوریه شد و گفت، رژیم اسد از تمام خطوط قرمز تعیین شده عبور کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "رویترز" ، "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه بر لزوم توسل به زور در سوریه در صورت اثبات استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور تاکید کرد.

وی اظهار داشت: درصورتیکه دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشد لازم است که جامعه جهانی با زور به دولت سوریه پاسخ دهد.

مادر وبلاگ نویس زندانی دست به اعتصاب غذا زد

خبرگزاری هرانا - مادر حسین رونقی ملکی در حمایت از فرزندش که از ۱۸ مرداد ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی به دلیل آنچه «بی‌عدالتی از سوی مسئولان قوه قضائیه» از سوی نزدیکان وی خوانده شده است؛ دست به اعتصاب غذا زد. 

اعتراض معلمان به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان

یک فعال صنفی معلمان با اشاره به عدم تغییر ارزش سهام بانک سرمایه که زیر نظر صندوق ذخیره فرهنگیان قرار دارد از عملکرد غیر شفاف این صندوق پولی متعلق به فرهنگیان انتقاد کرد.

«محمد تقی سبزواری» در این باره به ایلنا گفت: اطلاعات اندکی در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان در دسترس است زیرا گزارشی از عملکرد سالانه‌اش ارائه نمی‌شود. فرهنگیان از نحوه سرمایه گذاری، املاک، موسسات تحت پوشش و... صندوق ذخیره پولی‌شان اطلاعی ندارند و تنها میزان سود سالیانه و ارزش دارایی آن‌ها اعلام می‌شود.

ضرب و شتم هم سلولی افشین اسانلو در زندان رجایی شهر

خبرگزاری هرانا - ماموران بازرسی زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج اقدام به ضرب و جرح و فحاشی جعفر اقدامی نمودند. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته خانواده افشین اسانلو برای دریافت وسایل این زندانی که ماه گذشته در ایران جانباخت به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کردند. 

محاکمه 2 نوجوان زورگیر به اتهام محاربه

دو عضو از باند سه‌نفر کیف‌قاپی و زورگیری که به محاربه و افساد فی‌الارض متهم شده‌اند دیروز پای میز محاکمه رفتند.

به گزارش شرق، اصغر عبد‌الهی رییس شعبه 74 دادگاه کیفری استان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز برگزار شد، توضیح داد با توجه به نوجوان بودن متهمان در زمان ارتکاب جرم و به دلیل اینکه دادستان برای دو نفر از متهمان درخواست مجازات به اتهام محاربه و افساد‌فی‌الارض کرده است پرونده در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی می‌شود.