۱۳۹۲ آذر ۱۸, دوشنبه

اعتصاب غذاي صد روزه تجلي گاه نبرد ملت ايران براي آزادي

هشدار نسبت به شکست توافقنامه هسته ای ژنو


یادداشت مشترک 3 دیپلمات‌ پیشین رژیم ایران و آمریکا درباره تفاهم‌نامه ژنو نشان دهنده دیدگاهی مشترک درباره شکننده بودن این تفاهم نامه است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین موسویان، مذاکره کننده پیشین هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، دنیل کارتزر، سفیر پیشین آمریکا در مصر و اسراییل و استاد دانشگاه پرینستون و توماس پیکرینگ، دستیار پیشین وزارت خارجه آمریکا و سفیر پیشین آمریکا در اسراییل، سازمان ملل، روسیه ، هند و اردن در یاداشت مشترکی تاکید کردند: شکاف‌ها بین رژیم ایران و طرف مقابل (1+5) هم‌چنان گسترده و عمیق است. در واقع در صورتی که معامله‌ای دایمی به دست نیاید، احتمال تشدید بحران پس از این شش ماه و سرسخت‌تر شدن موضع مخالفان توافق مقدماتی وجود دارد.

روز جهانی حقوق بشر؛ بیانیه زندانیان سیاسی


بیانیه ۲۱تن از زندانیان سیاسی زندانهای اوین و رجایی شهربه مناسبت روز جهانی حقوق بشر

خبرگزاری هرانا – جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندانهای اوین و رجایی شهر کرج به مناسبت روز جهانی حقوق بشر بیانیه مشترکی از زندان منتشر کردند.

در بیانیه این زندانیان آمده است: “با وجود این پس از گذشت بیش از شصت و پنج سال از تصویب این اعلامیه و تبدیل شدن مفاد آن به عرف بین المللی و پذیرش آن از سوی ایران با امضای دو میثاق بین المللی و پس از گذشت بیش از سه دهه از تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در آن بسیاری از اصول اعلامیه ی جهانی حقوق بشر -از جمله در فصل سوم حقوق ملت- به صراحت آمده است ، همچنان شاهد نقض گسترده ی بسیاری از این حقوق در کشور عژیزمان هستیم.”

زندانی سیاسی به زندان بوشهر تبعید شد


خبرگزاری هرانا – محمد نصیری که به جرم فعالیت در یک صفحه فیسبوکی بنام «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» به ۹ سال و شش ماه حبس در زندان گناوه محکوم شده بود به زندانی در استان بوشهر تبعید شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد (کورش) نصیری زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین صبح روز یک‌شنبه ۱۷ آذر ماه به همراه یک زندانی سیاسی دیگر بنام عبدالرضا قنبری از بند ۳۵۰ تبعید شد.

توافق ژنو؛ حمله مقام حکومتی به اوباما: یاوه‌گویی می‌کند


سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر دوروزه دونفر از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و بازدید آنها از تاسیسات اراک، گفت: این دو کارشناس بعد از بازدید تأسیسات اراک به تهران بازگشتند و ساعت 2 بامداد دوشنبه تهران را به مقصد وین ترک کردند.

بهروز کمالوندی در ادامه از برگزاری جلسه‌ای در سطح کارشناسان سازمان انرژی اتمی جمهوی اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این جلسه یک روزه در وین برگزار می شود.