۱۳۹۱ مهر ۲۶, چهارشنبه

تجمع مجدد خانواده های محکومین به اعدام در تهران

خبرگزاری هرانا - حدود ۴۰ تن از خانواده محکومین به اعدام برای سومین بار مقابل بیت رهبری در خیابان پاستور تجمع کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز برای سومین بار ۴۰ تن از خانواده‌های زندانیان محکوم به مرگ در مقابل بیت رهبری تجمع کردند و خواهان لغو مجازات اعدام بستگان خویش شدند.

پیش‌تر در تاریخ ۱۲ و ۱۹ مهرماه، جمعی از خانوادهای زندانیان محکوم به اعدام در تجمعی در همین مکان خواهان لغو مجازات بستگان خود شده بودند که موفق به دریافت جواب قانع کننده‌ای از مسئولین نشدند.

در تجمع امروز نیز مسئولین بیت رهبری به خانواده‌های گفتند: "از این محل بروید. این مسئله به ما ربطی ندارد. بروید در مقابل مجلس تجمع نمایید."

این در حالی است که مسئولین قضایی به خانواده سعید صدیقی زندانی محکوم به مرگ که روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه به همراه ۹ تن دیگر جهت اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد و تا امروز اجرای حکمش به تعویق افتاد گفته‌اند: "این حکم لازم الاجراست و بزودی اجرا خواهد شد."

ريال در سراشيبی سقوط؛ بیش از 4 هزار تومان شد

به رغم تهديدها و بگير و ببندها در بازار تهران آخرين گزارشها از بازار آزاد معاملات ارز در تهران حاکی است که قيمت دلار آمريکا از مرز 4 هزار تومان فراتر رفته است.

صبح امروز در صرافی های تهران (خيابان های جمهوری و فردوسی) دلار بين 3700 تا 3900 تومان معامله می شد که وقتی به ساعتهای ظهر رسيد، قيمت معاملات غيررسمی از مرز 4 هزار تومان گذشت.

شکایت شرکت‌های نفتی رژیم از اتحادیه اروپا

جهان نیوز: یک مقام آگاه از شکایت حقوقی شرکت‌های نفتی خصوصی ایران به اتحادیه اروپایی بابت تحریم‌های غیرقانونی به دادگاه‌های بین‌المللی خبر داد.

به گزارش فارس، این مقالم آگاه با اشاره به فهرست جدید تحریم اتحادیه اروپا که شامل ۳۰ شرکت دولتی و خصوصی و همچنین افراد حقیقی است گفت: هم اکنون برخی از شرکت های نفتی خصوصی که در این فهرست قرار گرفته اند، مشغول انجام پروژه های برون مرزی هستند و بخش اعظمی از درآمد حاصله شرکت از خارج تامین می شود.

وی ادامه داد: براین اساس این قبیل شرکت ها به دنبال راه حل های متعددی هستند که بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند که یکی از این راه حل ها اعلام دعوی به دادگاه های بین المللی و حل این مسئله از طریق امور حقوقی است.

به گزارش خبرنگار فارس اتحادیه اروپا پس از تحریم صادرات نفت ایران از اول جولای سال ۲۰۱۲ روز گذشته در اقدامی خصمانه دیگر فهرست جدیدی از شرکت های دولتی و خصوصی را مورد تحریم قرار داد.