۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

ایستاده ایم تا پایان (2)


تظاهرات بزرگ ايرانيان در نيويورك عليه آخوند روحاني

صدور حکم اعدام برای یک شهروند کرد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

دادگاه انقلاب مهاباد برای یک فعال سیاسی کرد حکم اعدام صادر کرد.

بنا به گزارش آژانس خبری موکریان، با گذشت سه سال و نیم از بازداشت یک شهروند کرد اهل بوکان، روز شنبه 30 شهریورماه 92 شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد "محمد عبدالهی" زندان سیاسی کرد زندان مهاباد را به اعدام محکوم کرد.

بر اساس همین گزارش، این فعال سیاسی طی تماسی با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن تایید این خبر اظهار داشت:

گزارش از تهران؛ گفتگو با آمریکا و واکنش مردم

گزارش خبرنگار ما از تهران: حسن روحانی، در حالی با شروع ماه مهر عازم نیویورک شد که در مراسم صبحگاه آغازین روز سال تحصیلی شعار «مرگ بر آمریکا» از حیاط مدارس به گوش می رسید. هنوز هم دیوارهای سفارت آمریکا و هزاران دیوار دیگر در جای جای ایران ردپای انقلاب اسلامی و تفکر حاکم بر نظام ملموس است. «مرگ بر آمریکا و انگلیس» نه یک ذره کمتر، نه یک ذره بیشتر.
سفر روحانی به نیویورک و بحث گفتگوهای میان جمهوری اسلامی و آمریکا در شرایطی مطرح می شود که بسیاری از سرداران سپاه و وابستگان به بیت رهبری به شدت ساز مخالف کوک می کنند.
پاسدار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره مذاکره با آمریکا گفته: «باید با نگاه بدبینانه به آمریکا نگاه کرد و هر گونه خوشبینی در برخورد با پیشنهادات و تبلیغات آمریکا در سیاست کلان ایران مردود تلقی می شود.»

رسیدگی به پرونده اسد در مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، در حالی که کشورهای عضو شورای امنیت پیش نویس قطعنامه‌ای درباره توافق ایجاد شده میان مسکو و واشنگتن را درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه بررسی می‌کنند امروز شصت و هشتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل با محوریت پرونده بحران سوریه آغاز به کار می‌‌کند.

در همین راستا واشنگتن تلاش می‌کند طرح قطعنامه‌‌ای را بر اساس بند هفت منشور سازمان ملل تصویب کند که بر اساس آن در صورت عدم پایبندی سوریه به تعهدات خود امکان دخالت نظامی و یا اعمال تحریم علیه این کشور مجاز می‌شود.

شرط انگلیس برای بازگشایی سفارت در تهران

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی و بریتانیا برای اولین بار پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایران با هم دیدار کرده اند.

به گزارش بی بی سی، این ملاقات بعد از ظهر دوشنبه به وقت نیویورک (10 و 30 دقیقه شب به وقت تهران) بین محمدجواد ظریف و ویلیام هیگ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد.

هیگ گفت که آنها درباره برنامه اتمی ایران، مناقشه سوریه و سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به تلاش برای بهبود روابط با غرب صحبت کرده اند.

خط لوله انتقال گاز در جاده ماهشهر-شادگان ترکید

 با وجود گذشت چندین ساعت از ترکیدگی خط لوله انتقال گاز در جاده ماهشهر شادگان اما هیچ مسئولی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیست.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۹
به گزارش فارس، در این خصوص با رئیس اداره گاز شادگان تماس گرفتیم که وی در اظهاراتی عنوان کرد: خطوط گاز مذکور مرتبط با این اداره نیست و در این زمینه اجازه مصاحبه نداریم.