۱۳۹۲ مهر ۱۳, شنبه

اطلاعیه : مالکی و 7 گروگان


جلسه استماع در سناي آمريكا - بررسي قتل عام و گروگانگيري در اشرف و حفاظت ليبرتي

سخنگوی کاخ سفيد: همه گزینه ها روی میز است

 سخنگوی کاخ سفيد در پاسخ به اين سؤال که آيا پس از تماس رژيم تهران با دولت آمريکا، اوباما گزينه ای را از روی ميز برداشته، گفت: رئيس جمهور هيچ وقت چيزی را از روی ميز برنداشته است.

جی کارنی به نقش تحريمها وتاثيرگذاری آنها اشاره کرد و گفت: ما جامع ترين تحريمهای تاريخ را روی رژيم تهران اعمال کرده ايم که رهبران رژيم تائيد کرده اند تحريمها تاثيرات ويران کننده ای روی اقتصاد آنها داشته است.

سخنگوی کاخ سفيد در ادامه به ابراز تردید برخی کشورها و مقامات نسبت به توافق با رژیم تهران اشاره کرد و گفت: همه حق دارند که بد بين باشند، زيرا مدت خيلی زيادی است که رژيم تهران نسبت به تعهدات بين المللی اش عمل نکرده و خواسته های جامعه بين المللی را به تمسخر گرفته است.

بازگشت صف‌های کیلومتری به‌جایگاه‌های گاز

همزمان با منفی شدن تراز عرضه و تقاضای CNG در کشور، یک مقام مسئول در وزارت نفت دلایل وجود صف‌های طولانی در پیش روی جایگاه‌های 
CNG و افزایش زمان سوخت خودروهای دوگانه سوز را تشریح کرد.

آمارهای ساخت جایگاه‌های جدید CNG نشان می‌دهد که از ابتدای سالجاری تاکنون روند احداث ایستگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده در کشور کند و به صورت لاک پشتی در حال انجام است.

آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نشان می‌دهد که تا هفتم مهر ماه سالجاری در مجموع تعداد کل جایگاه‌های CNG به دوهزار و 76 باب رسیده است که هنوز با دستیابی با برنامه ساخت 2550 جایگاه گاز هنوز فاصله زیادی دارد.

اعدام دو تن دیگر در ملاعام در بابل

رسانه های حکومتی نوشتند: دو مرد سحرگاه امروز در ملاء عام در بابل به دار مجازات آویخته شدند. اتهام این نفر قتل اعلام شده است.

ترور سرکرده سپاه سایبری جمهوری اسلامی تائید شد

سرکرده نیروی انتظامی امروز ترور پاسدار مجتبی احمدی، از اعضای سپاه پاسداران و سرکرده سپاه سایبری رژیم را تایید کرد.

به گزارش رادیو فردا به نقل از ایسنا، اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، گفت: «یکی از برادران سپاه به قتل رسیده است، اما علت و انگیزه آن در حال پیگیری است... و ما موضوع را به حفاظت اطلاعات سپاه واگذار کرده‌ایم تا با همکاری پلیس آگاهی علل و انگیزه‌های آن مشخص شود.»

پیش از این، سخنگوی سپاه پاسداران نیز تاکید کرده بود که علت مرگ مجتبی احمدی ترور نبوده، اما او در عین حال از به کار بردن واژه «قتل» درباره این رخداد نیز خودداری کرده بود.

زندانی سیاسی زن در آستانه نابینایی قرار دارد

خبرگزاری هرانا - زینب جلالیان زندانی سیاسی بندزنان زندان دیزل‌آباد با وجود مشکلات شدید جسمی از امکانات درمانی یا مرخصی استعلاجی محروم است و در آستانه نابینایی قرار دارد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی از مدت‌ها پیش از مشکلات بینایی شدید رنج می‌برد و بتازگی دیگر قادر به دیدن نیست. 

یکی از بستگان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "روز چهارشنبه خانواده به ملاقات زینب رفتند ولی مسئولین وی را برای ملاقات نیاوردند و موفق به دیدار وی نشدند. برادرش قبل‌تر از قاضی اجازه ملاقات گرفته بود و با این حال زندان اجازه ملاقات به ما ندادند. زینب علاوه بر مشکلات روده از دو سال پیش از ناراحتی شدید بینایی رنج می‌برد.

رضا شهابی فعال دربند کارگری در آستانه فلج شدن

فعالان در تبعید: رضا شهابی عضو هیئت مدیره و مسوول مالی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان اوین و تاخیر در اعزام به بیمارستان خارج از زندان، در آستانه فلج شدن قرار گرفته است.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، آقای شهابی ماهها از درد شدید در ناحیه گردن و کمر، بی حسی پای چپ، فشار خون بالا، درد معده و سردردهای شدید، درد شدید دندانها ؛ رنج می برد ولی مسوولان زندان همچنان از اعزام وی به بیمارستان خودداری می کنند.