۱۳۹۲ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

ايران: علي جنتي كانديداي وزارت ارشاد كابينه روحاني: منويات خامنه اي خط قرمز است

سعيد حجاريان مهره اطلاعاتي باند مغلوب: زمین خوردن روحانی مساوی با نابود شدن است

کيفر خواست جديد دادستان آرژانتين و تأکيد مجدد بر حکم بازداشت هفت تن از سران و کارگزاران رژيم

دادستان آرژانتين، آلبرتو نيسمان، در يک کيفرخواست تکميلی و 500 صفحه يی اسناد و شواهد بيشتری را در مورد مسئوليت رژيم آخوندی و سران و کارگزاران آن در انفجار آميا در بوئنوس آيرس در تير 1373 (ژوييه1994) منتشر کرد. وی بار ديگر بر حکم بازداشت 7تن از سران رژيم به عنوان مسئولان اين انفجار تروريستی تأکيد کرده است. اين افراد عبارتند از علی اکبر رفسنجانی رئيس جمهور وقت و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آخوندی، علی اکبر ولايتی وزير خارجه وقت و مشاور خامنه ای، محسن رضايی سرکرده وقت سپاه پاسداران و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، احمد وحيدی سرکرده وقت نيروی تروريستی قدس (وزير دفاع احمدی نژاد)، علی فلاحيان وزير اطلاعات رفسنجانی، محسن ربانی رايزن فرهنگی وقت و احمد رضا اصغری دبير سوم وقت سفارت رژيم آخوندی در آرژانيتن.

حمله شدید به وزیر امور خارجه پیشنهادی روحانی

محمد جواد ظریف پنجمین عضو کابینه پیشنهادی حسن روحانی بود که روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس از برنامه‌های خود دفاع کرد. یکی از مخالفان او را به داشتن "موضع انفعالی" و ایفای نقش رابط بین محمد خاتمی و بنیاد سوروس متهم کرد.

به گزارش رادیو آلمان، نصرالله پژمان‌فر، دیگر نماینده مخالف وزارت محمد جواد ظریف، مدعی شد که برنامه‌های او برای اداره این وزارتخانه، به سیاست خارجی جمهوری اسلامی "موضعی انفعالی" خواهد بخشید. 

سوریه؛ طرح ۱۱ بندی واشنگتن برای دخالت نظامی

یک پایگاه اسرائیلی از طرح ۱۱ بندی واشنگتن برای دخالت نظامی در سوریه خبر داده است که مارتین دمپسی برای هماهنگی اجرای آن به خاورمیانه سفر کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه دبکا نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در گزارشی هدف از سفر اخیر مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خاورمیانه را آماده‌سازی آخرین مقدمات برای دخالت نظامی ایالات متحده در سوریه دانست.

قرار است نتیجه این گفتگوها زمینه‌های لازم را برای تصمیم نهایی باراک اوباما در خصوص دخالت نظامی در سوریه فراهم کند.

خراسان شمالی در معرض خشکسالی است

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اشاره به کاهش بارندگی در این استان گفت: اگر روند بارندگی‌ها به همین منوال ادامه یابد شاهد بروز خشکسالی خفیف در استان خواهیم بود. 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، "مهندس جوادمشکینی" تصریح کرد: میزان بارندگی درسال آبی جاری (مهرماه گذشته تاکنون) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد و درمقایسه با بلندمدت 6 درصد کاهش داشته است.

دست داشتن وزیر دفاع پیشنهادی در عملیات ترور

درحالی که هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار نیست در مخالفت با سکان‌داری حسین دهقان در وزارت دفاع سخن بگوید، یک نشریه صهیونیستی اتهاماتی را علیه وی مطرح کرده است.

به گزارش  فارس، در حالی که سوابق وزیر دفاع معرفی شده توسط حجت‌الاسلام حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به حدی روشن است که هیچ‌یک از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جریان فرآیند رای اعتماد به کابینه، حاضر به مخالفت با وی نشده‌اند، یک روزنامه صهیونیستی شروع به اتهام‌پراکنی علیه دکتر حسین دهقان، وزیر آینده دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداخت.

سنای آمریکا به روحانی 2 ماه فرصت داد

به گزارش تیک، سناي آمریکا قانون تحریم هاي بیشتر رژیم ایران را با 400 رای در برابر 20 راي به تصویب رساند و این منجر به خاتمه یافتن صادرات نفتي ایران مي شود.

الیوت انگل، سناتور دموکرات ایالت نیویورک، مي گوید:« اگر رژیم ایران قصد تغییر در سیاست هایش را داشته باشد، همه ماه اوت و سپتامبر این فرصت را خواهد داشت. سنا تا آن زمان در این مورد بحث نخواهد کرد. بعد از آن جلسه اي خواهیم داشت و لایحه را به رئیس جمهور مي دهیم. من گمان نمي کنم تغییر زیادي تا ماه اکتبر اتفاق بیافتد.»

جاری شدن سیل در در زندان مرکزی زاهدان

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در پی بارندگی شدید  که روز یکشنبه در زاهدان روی داد زندان مرکزی زاهدان در معرض سیل قرار گرفت.

روز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه بارندگی شدید در شهر زاهدان، منجر به جاری شدن سیل در زندان مرکزی زاهدان گردید. آب    سلولهای زندانیان ، راهروها ، سرویسهای بهداشتی و حیاط هواخوری زندانیان را فرا گرفت.جاری شدن سیل در زندان زاهدان منجر به قطع برق،آب آشامیدنی و از بین رفتن زیراندازهای سلولها، پتوها و سایر وسایل زندانیان گردید.