۱۳۹۱ آذر ۲۶, یکشنبه

استراليا به شهروندان افغانستان که با خطر مواجه هستند پناهندگی می‌دهد


استراليا اعلام کرد به آن عده از شهروندان افغانستان که در استخدام نظاميان و يا نهادهای حکومتی اين کشور قرار داشته و يا با آن‌ها همکاری داشته‌اند، پناهندگی می‌دهد.

خبرگزاری آسوشيتدپرس استراليا به نقل از استفن اسميت، وزير دفاع اين کشور گفته است شهروندان افغانستان که به‌عنوان مترجم با نظاميان اين کشور کار کرده و يا در استخدام وزارت امورخارجه، تجارت، اداره همکارهای بين‌المللی و يا پليس فدرال استراليا بوده‌اند شامل اين برنامه می‌شوند.

به گفته وزير دفاع استراليا، دولت اين کشور وظيفه اخلاقی خود می‌داند به افرادی که با خروج نيروهای اين کشور از افغانستان دچار مشکل می‌شوند، پناهندگی اعطا کند.

اين برنامه مشابه طرحی است که استراليا پس از خروج نظاميانش از عراق در سال ۲۰۰۸ عملی کرد و بر پايه آن به ۶۰۰ عراقی پناهندگی داد.

در آوريل سال جاری نخست‌وزير استراليا اعلام کرد که سربازان اين کشور يک سال زودتر از موعد تعيين شده از افغانستان خارج خواهند شد.

در آوريل سال جاری جوليا گيلارد، نخست‌وزير استراليا اعلام کرد که سربازان اين کشور يک سال زودتر از موعد تعيين شده از افغانستان خارج خواهند شد
جوليا گيلارد گفته بود که اين برنامه تا سال ۲۰۱۳ که با انتخابات در اين کشور همزمان می‌شود، تکميل خواهد شد.

شمار نظاميان استراليايی که بيشتر آنان در ولايت ارزگان در جنوب کابل مستقر هستند به يک‌هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد. از آغاز مأموريت اين نيروها تاکنون ۳۹ تن از آنان کشته شده‌اند.

از سال ۲۰۰۱ که رژيم طالبان با حمله ائتلاف بين‌المللی به رهبری آمريکا سقوط کرد و سپس مأموريت مبارزه با تروريسم به ناتو سپرده شد، هزاران تن از شهروندان افغانستان نيز به استخدام نظاميان و يا نهادهای کشورهای عضو ناتو در آمدند و يا با آنان همکار بوده‌اند.

مطابق با توافق دولت افغانستان و ناتو، مسئوليت تأمين امنيت مناطق مختلف اين کشور تا پايان سال ۲۰۱۴ به نيروهای امنيتی اين کشور سپرده خواهد شد و تا آن زمان نظاميان ناتو نيز به‌طور تدريجی افغانستان را ترک خواهند کرد اما برخی از کشورها اين برنامه را پيش از موعد تعيين شده اجرا کرده‌اند.

تهديدهای امنيتی و نبود فرصت‌های کاری برای افرادی که در استخدام نظاميان و يا نهادهای غيرنظامی خارجی بوده‌اند از جمله نگرانی‌های عمده آنان خوانده شده است.

طرح اعطای پناهندگی به اين افراد پيش از اين از سوی کشورهای زلاندنو (نيوزلند)، آمريکا و کانادا آغاز شده بود.

تصرف كامل آموزشكده پياد نظام در حلب توسط ارتش آزادي سوريه

ارتش آزادي سوريه اعلام كرد: امروز رزمندگان پس از چند روز محاصره و نبرد مستمر، آموزشكده  پياده نظام در حلب را  به طور كامل به كنترل  خود درآوردند.
اين مركز آخرين پايگاه نظاميان ديكتاتور سوريه  در حومه شمالي حلب به شمار مي رفت و  نظاميان اسد از آنجا شهرها و مناطق اطراف را گلوله باران مي كردند.
رزمندگان آزادي همچنين50 تن از افسران و نظاميان بشار اسد را  در اين پايگاه دستگير كردند و تعداد زيادي تانك، و خودروهاي زرهي وتجهيزات نظامي و مهمات به غنيمت گرفتند.
انقلابيون همچنين 25 تن از كساني را كه توسط نظاميان اسد در اين پايگاه زنداني شده بودند آزاد كردند.
رزمندگان ارتش آزادي در تهاجم به اين پايگاه از تانكها وسلاحهاي سنگين به غنيمت گرفته شده در نبردهاي قبلي استفاده كردند.
در حلب همچنين رزمندگان ارتش آزادي فرودگاه نظامي منغ را هدف قرار داده و آنرا به محاصره در آورده اند.
بنا به گفته انقلابيون سوري بعد از بسته شدن فرودگاه بين المللي دمشق رژيم ايران و روسيه  از طريق اين فرودگاه سلاح و مهمات به رژيم بشار اسد مي رسانند.
در درعا رزمندگان ارتش آزادي يك پاسگاه  نظاميان بشار اسد را در مرز اردن- سوريه به كنترل خود درآورند. و دو پايگاه ديگر از جمله يك مركز رادار را به محاصره خود درآورده اند.
در حومه دمشق رزمندگان ارتش آزادي پايگاه پشتيباني نظاميان بشار اسد در خان العسل را به كنترل خود درآورند و درگيري بين رزمندگان ارتش آزادي و نظاميان اسد در اطراف فرودگاه بين المللي دمشق همچنان ادامه دارد .
رژيم جنايتكار سوريه همچنان به بمباران وگلوله باران وحشيانه شهرها ومناطق مسكوني سوريه ادامه داد كه بر اثر آن دهها تن از مردم سوريه كشته وزخمي شدند .

ادامه تظاهرات و اعتراضات عليه نوري مالكي در شهرهاي مختلف عراق براي چهارمين روز متوالي

تظاهراتهاي هواداران جريان صدر در بغداد در اعتراض به نوري مالكي همچنان ادامه دارد
تلويزيون الشرقيه گزارش داد:هواداران جريان صدر در منطقه شعله دست به تظاهرات زده و شعارهايي  عليه مالكي سر دادند تظاهركنندگان  مواضع و بيانيه هاي دولت عراق را محكوم كرده  و دولت را به گمراه كردن افكار عمومي از مشكلات مربوط به فساد قرارداد سلاح متهم كردند.
همچنين هواداران جريان صدر در استان واسط دست به تظاهرات زده و با دادن شعارهايي خواستار محاكمه نماينده ائتلاف دولت قانون ”حسين الاسدي” شدند كه عليه مراجع ديني صحبت كرده بود.
طرفداران صدر تظاهراتي نيز در شهر كوت در مقابل ساختمان شوراي استان برگزار كردند.