۱۳۹۲ اسفند ۱۴, چهارشنبه

روز جهانی زن مبارک


تظاهرات ايرانيان در تورونتو- كانادا

فراخوان دراويش گنابادی برای تجمع در ۱۷ اسفند در مقابل دادستانی رژيم در تهران

http://begoonaah.files.wordpress.com/2014/03/1977327_274434456050134_2060773767_n.jpgبه گزارش سايت مجذوبان نور، دراويش گنابادی ساکن لرستان برای تجمع در روز 17سفند در مقابل دادستانی رژيم در تهران فراخوان دادند. اين تجمع در اعتراض به رفتار ضدانسانی رژيم آخوندی با وکلای دراويش و ساير زندانيان سياسی است. به گزارش اين منبع دراويش گنابادی ساير استانها نيز حمايت خود را از تجمع خانواده های زندانيان محبوس در اوين در مقابل دادستانی رژيم ابراز کردند.
در حال حاضر بيش از 400 تن از دراويش در بيرون زندان با دراويش زندانی که در اعتصاب غذا به سر می برند، دست به اعتصاب غذا زدند.

کاخ سفید: رژیم تهران منشأ رفتارهای بد در منطقه


به گزارش فارس، کاخ سفید به گزارش‌هایی که ادعا کرده بودند اسرائیل یک کشتی حامل موشک‌های ایرانی را توقیف کرده واکنش نشان داد و ادعا کرد مشاوران اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی برای توقیف این کشتی با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره این گزارش‌ها گفت: این اقدامات غیرقانونی برای جامعه جهانی قابل قبول نیستند.

این مقام آمریکایی گفت واشنگتن مشکلات زیادی با رژیم ایران دارد. این رژیم حامی سازمان‌های تروریستی و منشأ رفتارهای بد در منطقه است.

اعدامها؛ واکنش بین المللی به اظهارات وقیحانه لاریجانی


روز گذشته جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاييه گفت: متاسفانه نهادهای بین المللی به جای تجلیل از ایران، افزایش تعداد اعدام‌ها به خاطر برخورد قاطع ایران با مواد مخدر را به محملی برای تهاجم حقوق بشری به جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

کمیسر عالی در کميسيون جهانی سياست گذاري مبارزه با مواد مخدر در واکنش به این اظهارات گفته: رژیم ایران نمی تواند از "مبارزه با مواد مخدر" به عنوان دستاویزی برای صدور احکام اعدام استفاده کند.

نگرانی از احتمال تجاوز روسیه به قزاقستان


رادیو آلمان: مداخله ارتش روسیه در اوکراین به بهانه دفاع از شهروندان روس‌تبار رهبران جمهوری‌های شوروی سابق را نگران کرده است. قزاقستان با ۴ استان روس‌‌نشین اکنون بیمناک دخالت روسیه در امور داخلی خود است.
قزاقستان بعد از فدراسیون روسیه تنها کشوری است که بیشترین تعداد متکلمین به زبان روسی را دارد. به موجب قانون اساسی قزاقستان که در ۳۰ اوت ۱۹۹۵ به تصویب رسید، استفاده از زبان روسی به همراه زبان قزاقی در نهادها، سازمان‌های دولتی و خصوصی مجاز است.

اقدام تحریک آمیز دیگر پوتین؛ آزمایش موشک

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو ، روسیه اعلام کرد روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک بین قاره ای را با موفقیت آزمایش کرد.

این آزمایش موشکی روسیه در بحبوحه تنش ها برسر کنترل روسیه بر منطقه کریمه و تهدید مسکو درخصوص اعزام نیروهای سوری به خاک اوکراین انجام شد.

این در حالیست که جان کری وزير خارجه آمريکا امروز گفت، روسيه با دخالت در اوکراين وارد بازی خطرناکی شده است.