۱۳۹۱ آبان ۲۳, سه‌شنبه

تجمع اعتراضی کشاورزان در پیرانشهر

ژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی



جمعی از کشاورزان استان آذربایجان غربی در مقابل کارخانه قند پیرانشهر در این شهر تجمع کردند.

بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، روز یکشنبه 21 آبان ماه جمعی از کشاورزان شهرهای مهاباد، اشنویه و پیرانشهر در اعتراض به عدم تحویل قند و تفاله خشک در ازای تحویل چغندر قند از طرف مسئولین کارخانه قند پیرانشهر، دست به تجمع زدند.

براساس همین گزارش، کشاورزان حاضر در محل، تراکتورها و ماشین های باری خود رابه نشانه اعتراض در محوطه کارخانه قند پارک نموده اند و تا لحظه تنظیم خبر این تجمع همچنان ادامه دارد.

یاد آور می گردد کارخانه قند پیرانشهر یکی از کارخانجات بزرگ شمال غرب کشور است که سالانه هزاران تن چغندر قند را از کشاورزان مناطق اشنویه، نقده، پیرانشهر و مهاباد تحویل گرفته و به قند و شکر تبدیل می کند.

کشف آثار تاريخی 12 هزار ساله در پاسارگاد

آثار فرهنگی مربوط به ادوار مختلف تاریخ در منطقه پاسارگاد فارس کشف شد.

مدیر بنیاد پژوهشی پارسه پاسارگاد گفت : این یافته ها در بررسی باستان شناسی دشت سرپنیران در جنوب شرقی دشت پاسارگاد به دست آمده است.

طالبیان افزود : بر اساس مدارک و شواهد باستان شناختی قدمت این آثار به 12هزارسال پیش تاکنون در دوران میان سنگی ، نوسنگی ، پیش از تاریخ ( روستا نشینی) تاریخی و اسلامی باز می گردد .

کشف تک یافته هایی به صورت ابزار سنگی مربوط به دوره میان سنگی ، شناسایی چند غار با آثاری ازدوران نوسنگی ، شناسایی محوطه های مربوط به دوره پیش از تاریخ و چند اثر تاریخی دوران هخامنشی ، فرا هخامنشی و ساسانی، از مهمترین کشفیات این بررسی باستان شناسی است.

دشت سرپنیران با آب و هوایی معتدل ، در محدوده شهرستان پاسارگاد ومحصوردرمیان رشته کوه هایی دیوارمانند ، از سمت شمال غرب با دشت پاسارگاد مرتبط است.