۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۶, سه‌شنبه

ارتشبد جرج كيسي: دخالتهاي رژيم ايران درعراق و تعهدات آمريكا براي حفاظت از مجاهدين در اشرف

گزارشی از وضعیت زندانیان سیاسی وعقیدتی دربند

بنا به گزارشهای دريافتی دژخيمان رژيم آخوندی زندانيان سياسی غلامرضا خسروی و وحيد اصغری را ممنوع الملاقات کرده اند. روز دوشنبه پانزده ارديبهشت هنگامی که خانواده های اين دو زندانی برای ملاقات با عزيزان در بند خود به اوين مراجعه کرده بودند، دژخيمان به آنها گفته اند، فرزندان شما ملاقاتی ندارند و ممنوع الملاقات می باشند.
همچنین دژخیمان رژیم روز دوشنبه پانزده ارديبهشت از ملاقات زندانی سياسی بهنام ابراهيم زاده با خانواده اش ممانعت به عمل آوردند. اين زندانی سياسی مدافع حقوق کارگران و کودکان هم اکنون در سلولهای انفرادی بند۲۰۹ زندان اوين تحت بازجويی و شکنجه قرار دارند.

کشته شدن جمعی از اعضای سپاه در سوریه

با وجود اینکه جمهوری اسلامی تاکید دارد که در سوریه فعالیت نظامی ندارد دیروز و امروز پیکر چهار تن از کشته شدگان سپاه پاسداران که در کاروانهایی تحت عنوان «مدافعان حرم زینب» به سوریه اعزام شده بودند در شهر‌های شیراز٬ مشهد و مرند تشییع شد. 

پاسدار جواد سجادی که از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود روز سه‌شنبه (نهم اردیبهشت) در شیراز تشییع و به خاک سپرده شد. 

سایت‌های محلی در استان آذربایجان شرقی نیز از تشییع روز گذشته پیکر یک عضو سپاه پاسداران به نام محرم علی‌پور خبر داده‌اند که در درگیری‌های سوریه کشته شده است.

سایت محلی «صبح توس» نیز از تشییع صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت) پیکر احمد عارفی و جعفر حسینی در مشهد خبر داده است.

آمريکا: توافق با رژیم تهران حتمی نيست

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفته توافق با رژیم تهران حتمی نيست

به گزارش سايت وزارت خارجه آمريکا، ماری هارف برای شرکت در دور چهارم گفتگوها با هدف دست يافتن به توافق جامع هسته ای با رژيم تهران راهی شهر وين خواهد شد. 

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تأکيد بر اين که توافق هسته ای با رژيم تهران حتمی نيست گفت، مذاکراتی سخت با مسائل پيچيده پيش رو خواهد بود. 

تجمع و درگیری شدید مقابل مجلس

صبح امروز برخی از اعضای چند تعاونی مسکن شهر تهران مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش تابناک، جمعی از اعضای چند تعاونی مسکن تهران از جمله تعاونی مسکن‌های مربوط به زمین های منطقه سوهانک در مقابل مجلس تجمع کردند.

گفتنی است این تجمع دقایقی پیش با توجه به افزایش اعتراضات با برخورد نیروی انتظامی مواجه شد.