۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

خودداری سفارت عراق از صدور روادید

سفارت عراق در تهران با بهانه های مختلف از صدور روادید خودداری کرده و بر همین اساس متقاضیان با مشکل روبرو شده اند.
به گزارش مهر، از صبح امروز سفارت عراق در تهران از صدور روادید برای اتباع ایرانی خودداری کرده و بر همین اساس متقاضیان با مشکل روبرو شده اند.
همچنین تعلل سفارت عراق از صدور ویزا باعث بروز مشکلاتی برای اتباع ایرانی شده است.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز دوره جدید اعزام به عتبات عالیات از اواخر هفته جاری خبر داد.
مسعود اخوان با بیان این مطلب افزود: اعزام زائران به عتبات عالیات از روز پنجشنبه 28 دیماه از سراسر کشور آغاز می شود و تا 23 اسفند ماه ادامه دارد.

سفیر آمریکا در یمن: ایران می خواهد یمن را نا آرام کند

به گزارش خبرگزاری رویترز سفیر آمریکا در یمن می گوید ایران تلاش دارد تا با کمک جدایی طلبان جنوب یمن و با گسترش نفوذ خود؛ مناطق استراتژیک اطراف تنگه هرمز را نا آرام کند.

خبرگزاری سبا در یمن به نقل از جرالد فایراستاین سفیر آمریکا در آن کشور، ایران را متهم کرده است تا با احیای یمن جنوبی سابق، در نظر دارد تا در منطقه ایجاد نا آرامی کند.

سفیر آمریکا به سبا گفته است: شواهدی در دست است که ثابت می کند ایران از برخی عناصر راستگرای جنبش الحرکه در جنوب یمن حمایت می کند.

یمن در حال حاضر در شمال با شورشیان القاعده و شیعه و همچنین با جدایی خواهان در جنوب آن کشور دست به گریبان است.


اعتراف: وزارت اطلاعات در ترانزیت مواد مخدر دست دارد


آخوند مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی جمهوری اسلامی در گفتگو با سایت بازتاب در باره فعالیتهای اقتصادی وزارت اطلاعت می گوید: .... مطمئناً ترانزیت مواد مخدر با هر شکلی خیانت به بشریت است. هیچ منفعتی و خیری در آن نیست که یک دستگاه آن را انجام دهد

سئوال: در مورد فعالیت‌های اقتصادی وزارت اطلاعات این سوال را از مسوولان مربوطه وزارت در گفت‌و‌گوهایمان پرسیده‌ایم. آقای فلاحیان، به شدت از آن دفاع می‌کند و می‌گوید هم پوشش بود هم درآمدزایی برای وزارت می‌کرد. آقای یونسی گفت 100 تا شرکت را تعطیل کردم به این علت که اقتصاد و امنیت اقتصادی کشور را به هم می‌زد. شما معاون برون‌مرزی وزارت اطلاعات بوده‌اید. فعالیت‌های اقتصادی «واجا» هم محدود به داخل کشور نبود و خارج از کشور را هم شامل می‌شد. اگر منع نشده باشید الان در سازمان بازرسی پرونده‌هایی در این بخش دارید؟ آیا از جایی از کنترل خارج نشدند؟ به عنوان رئیس سازمان بازرسی این روایت را قبول دارید که بیشتر از آنکه کار امنیتی کنند، بیزینس کردند و هیچ کسی هم نمی‌تواند با آنها رقابت کند؟

آنچه تصویرسازی از این فعالیت‌ها می‌شود یا ادعای مخالفت و بستن می‌شود، همه آنها را بزرگنمایی و بزرگ‌گویی می‌دانم. نه وزارت اطلاعات آنقدر برو و بیای اقتصادی داشت و نه آن بستن شرکت‌های اقتصادی اقدام مثبتی بود. ببینید یک اصلی است در وزارت اطلاعات به نام پوشش. این پوشش باید رعایت شود. یک کارمند اطلاعاتی که در دنیا این سمت و آن سمت می‌رود یا در برخی از فعالیت‌های داخل کشور که نمی‌تواند با تابلو وزارت اطلاعات حضور پیدا کند. طبعاً ‌باید با پوشش‌های متفاوتی برود. اصل پذیرفته‌شده‌ای در همه دنیا هم است. در منطق اطلاعاتی اینها به وضوح توضیح داده شده است. از طرفی در یک مقطعی در دولت سازندگی از همه دستگاه‌ها خواسته شده بود اگر می‌توانند فعالیت توسعه‌ای، عمرانی و اقتصادی کنند، وزارت اطلاعات هم مثل بقیه در این حوزه‌ها، سازمان بازنشستگی و صندوق پس‌انداز پرسنل و چند تا از این نهادها را ایجاد کرد. البته من جزو مخالفینش بودم. اینها آسیب‌زاست. از همان موقع چنین کارهایی را قبول نداشتم.

سئوال: در سازمان بازرسی وارد تخلفات‌شان می‌شوید؟ یا که ممنوع است.

ببینید، فعالیت دستگاه اطلاعاتی اساساً مخفی و پنهان است.

سئوال: حتی برای شما که در سازمان بازرسی...

بله، خودشان دستگاه نظارتی دارند. حفاظت بسیار قوی دارند؛ و اگر بخواهیم پرونده‌ای را در دستگاه اطلاعاتی بازرسی کنیم، باید اجازه از رئیس قوه‌قضائیه بگیریم و بعد وارد آن عرصه شویم. من هم در اینجا و هم در وزارت و هم در وزارت کشور و جاهای دیگر که بودم، معتقدم ما از هیچ راه خلافی به هدف‌هایمان نمی‌توانیم برسیم. الان هم کاملاً بر این باور هستم هیچ سودی در فعالیت خلاف نمی‌بینیم. حتی سودهای مقطعی هم نمی‌بریم. تجربه‌های تاریخی هم به ما نشان داده است که ما به هیچ وجه به هدف‌هایمان نخواهیم رسید. این خلاف چه در داخل کشور ما بخواهد باشد و چه در خارج از کشور. مطمئناً ترانزیت مواد مخدر با هر شکلی خیانت به بشریت است. هیچ منفعتی و خیری در آن نیست که یک دستگاه آن را انجام دهد و هر کسی کرده باشد و یا چه کسی در فکر این کارها باشد، حتماً برای کشور مضر است و هیچ خیر و برکتی و سودی نخواهیم داشت. من آنقدر کارهای مهم در کشور انجام داده‌ام و کارهای سخت و کارهای پردردسر، ولی پای آن با تمام وجود خودم ایستاده‌ام. نه خجالت می‌کشم نه ابا می‌کنم، و نه پشیمان هستم. برای نظام جنگیده‌ایم با دشمن. جبهه رفته‌ایم. با ضدانقلاب جنگیده‌ایم. با مفسد جنگیده‌ایم. با قاچاقچی، مفسد و منحرف جنگیده‌ایم.

اتحاديه اروپا روی طرح جديد صلح خاورميانه کار می کند

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت نوشت، وزرای امور خارجه انگلیس و فرانسه طرحی را برای ازسرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینیان و تاسیس کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای سال 1967 به پایتختی اورشلیم شرقی آماده می کنند.

به نوشته این روزنامه، این طرح قرار است ماه مارس ارائه شود و مقامات اسرائیلی معتقدند این طرح آنها را به گوشه خواهد راند.

این طرح که در آن جدول زمانی مذاکرات درمورد تمام مسائل به دقت مشخص می شود احتمال در ماه مارس پس از تشکیل کابینه جدید اسرائیل ارائه خواهد شد.

براساس این طرح اسرائیل و فلسطینیان پس از یک وقفه کوتاه مذاکرات صلح را از سر خواهند گرفت. احتمالا در این طرح از اسرائیل خواسته خواهد شد عملیات شهرک سازی ها را متوقف کند.

این طرح به ابتکار انگلیس و فرانسه اجرا می شود و از حمایت آلمان هم برخوردار است.

تلاش هایی انجام می شود تا این طرح جنبه بین المللی پیدا کند. در حال حاضر کاترین اشتون،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحال بررسی این مسئله است که این طرح را به یک پیشنهاد اروپایی تبدیل کند.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که این طرح دربرگیرنده اصول اولیه تشکیل کمیته خاورمیانه با حضور مصر،‌ اردن و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز خواهد بود.

چنین کمیته ای اسرائیل را به حاشیه خواهد راند اما امتناع از پیوستن به آن به معنی مخالفت کلی با روند صلح تلقی خواهد شد. فلسطینیان اعلام کرده اند که اگر از آنها برای عضویت در این کمیته درخواست شود آن را خواهند پذیرفت.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت، تحرکات زیادی در پشت صحنه در حال انجام است. اروپاییان نمی توانند اسرائیل را مجبور به پذیرش توافق کنند اما می توانند ما را در موقعیت نامناسبی قرار دهند.

وی افزود، آنها در حال تدوین سندی هستند که اصول توافق صلح آینده را شامل می شود و آن را بر روی میز مذاکره خواهند گذاشت. احتمال دارد فلسطینیان آن را بپذیرند و اسرائیل با آن مشکل داشته باشد و این مسئله ما را به حاشیه خواهد راند.

استراتژی فرار از سر کشیدن جام زهر


منصور امان 

اگر چه ماجراجویی هسته ای آقای خامنه ای و شُرکا دیگر حتی یک قُمار خطرناک با نتایج پیش بینی ناپذیر هم به حساب نمی آید و دیرگاهی است که به یک بازی باخت ناگزیر با آثار خانمان برانداز مشهود تبدیل شده، با این وجود نشانه ها بیانگر آن است که حاکمان کشور آستینها را برای یک دور دیگر بازی بالا زده اند.

همزمان با فشُرده شدن تحرُکات بین المللی برای از سرگیری مذاکرات هسته ای، رهبران جمهوری اسلامی کارشکنی در یافتن یک راه حل مُسالمت آمیز برای بُحران اتُمی را از سر گرفته اند. به مُوازات آن که رژیم ولایت فقیه با تمام توان در جهت به شکست کشاندن مُذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتُمی در حال حرکت است، در سوی دیگر در برابر پیشنهاد گفتگوهای طرفهای خارجی خود، به سیاست طفره روی و قایم باشک روی آورده است.

زمان کوتاهی پیش از سفر بازرسان آژانس به تهران، حاکمان ایران از زبان رییس سازمان انرژی اتُمی خود اعلام کردند که کماکان به آنها اجازه بازدید از مرکز نظامی پارچین را نخواهند داد. با توجه به آنکه تاسیسات مزبور یک موضوع مُناقشه اصلی بین مُلاها و غرب به شمار می رود، مفهوم دیگر تصمیم "نظام"، افزودن به بار تنش در این مُناسبات است.

دیدار بازرسان از ایران و گُزارش آژانس پیرامون آن، مبنایی برای سمتگیری طرفهای خارجی جمهوری اسلامی در مُذاکراتی است که احتمال می رود ماه جاری میلادی انجام شود. رژیم ولایت فقیه تاکنون از اعلام توافُق عملی با انجام گفتگوهای مزبور طفره رفته است و چنین می نماید که در انتظار به دست آوردن نتایجی بیرون از چارچوب آن بسر می برد.

در حالی که "نظام" زیر فشار تحریمهای بین المللی و رویدادهای منطقه ای، دور هر میز مُذاکره ای که از این پس چیده شود روی صندلی شکننده ای جای می گیرد، همه استراتژی آقای خامنه ای در این خُلاصه می شود که از امتیاز دادن به طرفهای خارجی و سرکشیدن جام زهر فرار کند. 

او در حالی که نتوانسته مانع اثرگُذاری حتی یکی از پیامدهای ماجراجویی اتُمی اش شود، هر گام عقب نشینی را ضربه ای به تخت فرامانروایی اش ارزیابی می کند. گُزینه آقای خامنه ای، ویرانی گُسترده تر اقتصاد کشور و گُرسنگی بیشتر جامعه است. 

برگزاري مراسم سال نو در اور سوراواز



مريم رجوي: اميدوارم دولت فرانسه در مقابل ديكتاتوري ملايان بايستد و
پيشگام سياست تغيير در ايران و تحقق آزادي در اين كشور باشد

·        ژان پير بكه، شهردار اور سور اواز بيانيه يي را اعلام نمود كه در آن 3000 شهردار و منتخب فرانسوي از دولت فرانسه خواستار برسميت شناختن مقاومت ايران و حمايت از برنامه 10 ماده اي مريم رجوي پرزيدنت منتخب مقاومت شدند
·        در اين مراسم بيش از 60تن از شهرداران و منتخبان مردم فرانسه شركت داشتند

در روز 13 ژانويه در يك جلسه بزرگ كه در اور سور اواز با حضور بيش از هزار تن از منتخبان و شهرداران و اهالي وال دواز برگزار شد. خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، سال نو را به به مردم فرانسه به ويژه حاميان مقاومت ايران در اين كشور تبريك گفت. دومينيك لوفور، نماينده پارلمان؛ ژان پيربكه، شهردار اورسوراواز؛ ژان پل ژاندون، شهردار سرژي؛ ژيلبر مرسك، شهردار ژويي لوموتيه، ، ژان پير مولر، شهردار مني آ وكسن، ميشل والاد، شهردار پيرله از جمله سخنرانان اين برنامه بودند.
خانم رجوي، سخنران ويژه اين برنامه، در نگاهي كوتاه به موفقيتهاي مقاومت در سال گذشته ازجمله به خروج مقاومت ايران از ليستهاي سياه دولتهاي آمريكا و كانادا اشاره كرد.
وي گفت ما سال 2013 را با اميدهاي بسياري كه تحقق آنها در دسترس است شروع ميكنيم. زمان زدن ضربه نهايي به بنيادگرايي در ايران فرا رسيده است. اين فرصت را كه لحظه يي تاريخي براي مردم ايران , مردم منطقه و جهان است، بايد دريافت.
مريم رجوي در مورد سرنوشت رژيم ملاها گفت: امسال در ايران يك وضعيت ملتهب وجود دارد و ملاها احساس خطر ميكنند چرا كه خود را در محاصره مردم ايران مييابند. تمام بن بستهاي آنها از همين ناشي ميشود : بنبست در برنامه اتمي،بن بست در جنگ قدرت دروني، بن بست بر سر انتخابات ژوئن و بنبست در رابطه با جامعه جهاني. از درون اين رژيم راه حلي متصور نيست. تنها راه حل تغيير اين رژيم است.
وي گفت اگر سال گذشته , جامعه بين المللي اقداماتي براي تحريم حكومت ملاها اتخاذ كرد , اكنون جهان بايد در كنار مردم ايران قرار گرفته و آن را براي سرنگوني ديكتاتوري بنيادگرا ياري كند.
خانم رجوي همچنين جامعه بين المللي را به شناسايي حقوق اعضاي مقاومت ايران در كمپهاي اشرف و لبيرتي در عراق ازجمله حق آزادي, حق جابه‌جايي, حق مالكيت آنها فرا خواند.
وي ضمن اشاره به نزديك شدن چشم انداز سرنگوني ديكتاتوري بشار اسد به واسطه مقاومت مردم سوريه، گفت: سرنگوني ديكتاتوري اسد بخشي از روند سرنگوني ملاهاي تهران است.
مريم رجوي ابراز اميدواري كرد كه دولت فرانسه پيشگام سياستي در جامعه جهاني باشد كه در مقابل ديكتاتوري ديني در ايران ايستادگي كرده و از تغيير در ايران و تحقق آزادي در اين كشور دفاع كند.
در اين جلسه جمعي از شهرداران استان وال دواز به همراه ژان پير بكه، عضو شوراي استان والدواز و شهردار اورسوراواز بيانيه يي را كه توسط 3000 هزار شهردار و منتخب فرانسوي و ازجمله شهرداران استان وال دواز امضا شده به اطلاع عموم رساندند. اين بيانيه از دولت فرانسه و اتحاديه اروپا مي خواهد كه از برنامه ده ماده يي خانم رجوي در دفاع از ارزشهاي جهانشمول حمايت كرده و مقاومت ايران براي استقرار ازاديهاي پايه يي و دموكراسي در ايران را به رسميت بشناسند.
در اين بيانيه شهرداران و منتخبان فرانسوي همچنين خواستار حمايت جامعه بين المللي از حقوق اعضاي مقاومت ايران در كمپهاي اشرف و ليبرتي در عراق و شناسايي كمپ ليبرتي به عنوان كمپ پناهندگي شدند.

ژان پير بكه ، طي سخناني در اين گردهمايي گفت: خواستهايي كه با هم در اين ابتداي سال بايد آرزو كنيم قبل از هر چيز اين است كه : خلق ايران , از دست ستمگرانش خلاص شود از دست سلطه يي كه در سراسر كشور و مردم ايران سنگيني ميكند رها شود.
خانم پرزيدنت , همه شهرداراني كه در اين جا حضور دارند و همه منتخبان در كنار شما هستند و چندين ماه است كه در تمامي جهان به شما خوشآمد گفته مي‌شود. شما توسط همه پارلمانها مورد استقبال قرار مي‌گيريد. مبارزه شما موفقيتهاي بسيار مهمي كسب كرده است. شوراي ملي مقاومت حالا شناخته شده است. ديگر به آن به عنوان يك آلترناتيو معتبر امكان پذير نگاه مي‌شود.
در اين گردهمايي نماينده وال دواز دومينيك لوفور ضمن حمايت از اين خواستهاي بيانيه گفت: 2012 سالي بود كه كه در آن پيشرفتهاي مشخصي بوجود آمد, بايستي كه سال 2013 نيز همينطور باشد و بلكه بيشتر از پارسال. ما فكر مي‌كنيم كه اين امكانپذير است چرا كه حكومت ايران وحشت دارد. او از آنچه كه در سوريه به وقوع خواهد پيوست وحشت دارد. حكومت ايران هم چنين از مقاومت ايران وحشت دارد, به همين خاطر هم بودكه سالها روي دولتها و دموكراسي‌هاي غربي فشار آورد و آنها مقداري به اين فشارها تن دادند.
اين مرحله خروج از ليست سياه پشت سر گذاشته شده است و يك مرحله ديگري را در پي دارد, مرحله به رسميت شناختن رسمي مقاومت ايران با همه اجزاي در برگيرنده آن. اين مطلقا ضروري است كه امروز اين گام برداشته شود, چرا كه كاملا ضروري است كه از مقاومت ايران و خلق ايران حمايت شود.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
24دي1391 (13ژانويه2013)