۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

بازار به خاک وخون کشیده شد

بازار تهران توسط مزدوران حكومتي به خاک وخون کشیده شد.نیروهای سرکوب گر حكومتي اعتصاب آرام بازاریان تهران را به خاک وخون کشیدند.اعتصاب سراسری بازار تهران که از روز سه شنبه شروع شد صبح روز چهارشنبه نیز از سوی بازاریان پی گرفته شد.اعتراض به سیاست های مالی واقتصادی دولت کودتایی در زمینه افزایش 70 درصدی مالیات موجب شد که بازاریان تهران در بازار طلافروشان،پارچه فروش ها وبخش های اصلی بازار ماتند بازار عباس ابادريا،قماش ها،سرای امیرکبیر وبازار امام زاده زید تا راسته ی بازار کفاش ها وچاچنار دست به اعتصاب گسترده بزنند. روز گذشته نیروهای انتظامی ولباس شخصی ها از بازاریان خواستند تا مغازه های خود را باز کنند.شب گذشته نیز مسئولان امور مالیاتی در یک اعلام عمومی که از رساناهای داخلی پخش شد اعلام کردند که دولت اجرای قانون جدید مالیات را به تعویق خواهد انداخت, اما سیاه بازی دولت وسازمان امور مالیاتی در این زمینه موجب شد تا از ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه بازاریان اعتصاب گسترده تری نسبت به روز گذشته به راه بیاندازند.به طوری که راسته های اصلی بازار تهران در اطراف مسجد شاه تا بازارپاچنار وسبزمیدان به اعتصاب پیوستند.نیروهای لباس شخصی وگارد ویژه باحضور در بازار تهران وهشدار به بازاریان از انها خواستند که مغازه های خود را بازکنندوبه اعتصاب پایان دهند.اما بازاریان مفاومت کردند. همین امر موجب تنش بیشتر در بازار گردید.گسترش اعتصاب عمومی در بازار تهران وپیوستن مردم به بازاریان موجب شد تا در بخش های مرکزی بازار درگیری وشعارهای زیادی از سوی بازاریان علیه دولت کودتایی ودیکتاتوری آخوندی از سوی مردم وبازاریان سرداده شود.همین امر موجب جری شدن لباس شخصی ها ودستور حمله به بازاریان ومردم گردید.
درنتیجه از ساعت 2 بعد از ظهر جو عمومی بازار به شدت متشنج گردید.در برخی از گزارش هاخبر درگیری در بازار عباس اباد بیان شده است. به طوری که همین خبر موجب شد تا تعداد زیادی از بازاریان به سمت بازار عباس آباد بروند. در همین زمان خبر مجروح شدن بازاری قدیمی حاج کاشانی سرای امیر کبیر وبازار عباس اباد را در برگرفت.بازاریان خشمگین با شعار "مرگ بردیکتاتور" به سمت بازار پارچه فروش ها رفتند وتشنج به اوج رسید. ازدحام جمعیت موجب گردید که نیروهای انتظامی وگارد ویژه ولباس شخصی ها با مردم وبازاریان درگیر شوند.با توجه به فضاهای محدود وراسته های تنگ وباریک بازار گزارش هایی از زخمی شدن تعدادی از مردم وبازاریان بدست آمده است. حكومت آخوندي برای پایان دادن به اعتصاب تجمع بازار را همانند سایرتجمعات به خاک وخون کشید تا نشان دهد برای سرکوب مردم تنها به مسایل سیاسی فکر نمی کند وحاضر است به هر بهانه ای ولو مسئله ای صنفی مردم را قتل عام کند.

سالگرد 18 تير؛ پيوند جنبش دانشجويی با اعتصاب بازاريان

یکی از فعالین از تهران: بار ديگر سياستمداران بي خرد جمهوري اسلامي با تصميم اشتباه خود گام ديگري را به سمت پرتگاه سقوط برداشتند و طي اقدامي سركوبگرنه اعتراض صنفي بازاريان را كه سال ها به عنوان پايگاه سنتي حكومت قلمداد مي شدند با كشتن و دستگيري و ضرب و شتم پاسخ دادند و عده كثيري را به صف مخالفان خود افزودند.

در سالگرد قيام دانشجويي 18تير فرصت مناسبي است تا بازاريان و دانشجويان دست در دست يكديگر فرياد اعتراض خود را به گوش دژخيمان برسانند و براي آزادي ايران كارزار مبارزه را سبز نمايند.

18 تير شهرهايمان را سبز مي كنيم