۱۳۹۲ آذر ۳۰, شنبه

رئیس‌ جمهور فرانسه: ژنو ۲ باید به رفتن اسد منتهی شود

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد درصورتی که مذاکرات ژنو ۲ به ادامه حضور اسد در قدرت منتهی شود این مذاکرات فایده‌ای نخواهد داشت.

العربیه به نقل از فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور اولاند گزارش داد درصورتی که نتیجه مذاکرات ژنو 2 درقدرت ماندن اسد باشد این مذاکرات بدون فایده خواهد بود.

فرانسه یکی از حامیان کنار گذاشتن اسد از قدرت در سوریه است.

مصر؛ پرونده مرسی به دادگاه جنایی فرستاده شد


پرونده مرسی و «محمد بدیع» رهبر کل سابق جماعت اخوان المسلمین و تعدادی از رهبران این جماعت به اتهام فرار از زندان وادی نطرون در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ به دادگاه جنایی فرستاده شد.

پرونده «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر به اتهام فرار از زندان «وادی نطرون» به دادگاه جنایی قاهره فرستاده شد.

ورود گردشگران ایرانی به مصر ممنوع شد


وزیر گردشگری مصر اعلام کرد که این کشور پرونده گردشگری ایران را به طور کامل بسته است و گردشگران ایرانی را در لیست "ممنوع الورود" های خود قرار داد.

به گزارش ملیت به نقل از عصر خبر، "هشام زعزوع" در گفتگو با شبکه خبری العربیه اظهار داشت: بستن پرونده گردشگری ایران در راستای مخالفت مردمی با این موضوع و همچنین مواضع دو کشور صورت گرفته است.

وی افزود: پرونده گردشگری ایران را بستیم و پرونده گردشگری ترکیه را باز کردیم. از هر توریستی که تابعیت ترکیه را داشته باشد در خاک مصر به شدت استقبال می کنیم.

افشای جزئیات نمونه ای ديگر از غارت و چپاول


خبرگزاری مهر: مدیرعامل منطقه آزاد قشم از دستور و پیگیری ویژه دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای بازگرداندن اراضی فروخته شده قشم به افراد خاص و سازمان‌های دولتی در دولت گذشته خبرداد و گفت: حجم اموالی که باید به بیت المال برگردد، چندین هزار میلیارد تومان است.

شهریار مشیری از دستور ویژه دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در قشم خبرداد و گفت: متاسفانه در دولت قبل، منطقه آزاد قشم محلی برای فروش زمین، املاک و اراضی به اشخاص خاص بوده و هیچ فکری برای توسعه جزیره صورت نگرفته است، به این معنا که قشم حیات خلوتی برای برخی مقامات و سازمان‌های دولتی بوده است.