۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

مرگ بر اصل ولایت فقیه

مهم و فوری - لطفا اشتراک بگذارید و از راه های ممکن اطلاع رسانی کنید

بي پرده مي گوييم شين آباد......

چهار شنبه 29 آذر 1391 ساعت 10 صبح تجمع سراسری مقابل ادارات آموزش و پرورش مرکزی در سراسر ایران در اعتراض به سوختن دختركان معصوم پيرانشهري

منبع حکومتی: کشف گنجی به ارزش تمام نفت و گاز


 مجری طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی دریای عمان، از شناسایی بخش اعظم منابع هیدرات گازی در آب های عمیق کشور خبر داد.

به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، دکتر ناصر کشاورز، محقق پژوهشگاه صنعت نفت، در نشست خبری دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه افزود: بر اساس مطالعات لرزه‌نگاری که با هدف شناسایی گستره‌ این منابع در آب های عمیق صورت گرفته است، وسعت منابع هیدرات گازی کشور با منابع هیدروکربوری متداول در خشکی و دریا برابری می‌ کند.

به گفته وی، این طرح در دو مرحله شناسایی گستره‌ ی منابع گازی در آب های عمیق با استفاده از مطالعات لرزه‌ نگاری و توسعه‌ تکنولوژی اکتشاف این منابع تعریف شده است.

کشاورز، با اشاره به اینکه فاصله‌ توان فناوری ایران با دیگر کشورها در این حیطه، زیاد نیست، تصریح کرد: کشورهایی مانند کانادا، روسیه و آمریکا نیز بر روی فناوری اکتشاف و بهره‌ برداری این منابع کار می‌ کنند که این موضوع، نشان دهنده اهمیت منابع هیدرات گازی است.

مجری طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی کشور، با اشاره به اینکه فناوری اکتشاف این منابع، به اکتشاف منابع متداول نیز کمک می‌ کند، تصریح کرد: در جریان شناسایی منابع هیدرات گازی کشور موفق به کشف برخی منابع هیدروکربوری متداول نیز در بسترهای آبی کشور شدیم.

به گفته وی با وجود آنکه در سال های اخیر انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر به عنوان جایگزین منابع نفت و گاز معرفی شده‌ است، اما هیچ کدام از اینها نمی‌ تواند جایگزین واقعی منابع هیدروکربوری باشد، چرا که این منابع از یک سو، خوراک فرآیندهای پتروشیمی را فراهم نمی‌ کند و از سوی دیگر، نمی‌ تواند به صورت کامل جایگزین سوخت وسایل نقلیه شود؛ به همین علت است که منابع غیر متعارف هیدروکربوری، به عنوان یکی از راه‌های تامین انرژی در جهان مطرح شده‌ است.

کشاورز تصریح کرد:‌ محتوای هیدروکربوری ذخیره شده‌ در منابع هیدرات گازی، معادل 300 برابر همه‌ منابع متعارف جهانی( نفت، گاز و زغال‌سنگ) است. از سوی دیگر، هر متر مکعب گاز ذخیره شده در منابع هیدرات گازی، معادل 164 متر مکعب گاز برای ما تامین می‌ کند؛ اما به علت قرار گرفتن این منابع در مناطق یخ زده قطبی و در آب‌ های با عمق زیاد در حال حاضر، اکتشاف و بهره‌ برداری از این منابع مقرون به صرفه نیست. این در حالی است که با کاهش میزان تولید نفت و کاهش منابع متعارف، از شناسایی و بهره‌برداری از این منابع در سال های آینده ناگزیر هستیم.

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، طرح شناسایی هیدرات گازی دریای عمان در مقیاس مطالعه‌ موردی در اسفند 1389  برای اجرا به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شد که این پژوهشگاه نیز از اردیبهشت سال 1390 با همکاری برخی شرکت‌های داخلی و خارجی اجرای آن را آغاز کرد. مدت اجرای این طرح 36 ماه است که هم اکنون 18 ماه از آن سپری شده است.

مانور «گردان های ويژه سپاه»،يک کشته و يک زخمی بر جا گذاشت

روزنامه کيهان خبر داده که مانور گردان های ويژه سپاه پاسداران در استان لرستان دستکم «يک کشته و يک زخمی» برجا گذاشته است.

اين روزنامه که تحت نظر نماينده علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی منتشر می شود نوشته «سجاد عباس زاده» از اعضای سپاه استان لرستان در «هنگام تمرينات تاکتيکی گردان های ويژه سپاه لرستان،گردان های امام حسين»در قلعه نصير خرم آباد کشته شده است.
روزنامه کيهان همچنين خبر داده که «سرهنگ پاسدار ديرکوند» از فرماندهان سپاه لرستان نيز در اين مانور زخمی شده و وضعيت جسمی او «وخيم» است.

اين روزنامه اشاره ای به جزئيات رويدادی که منجر به کشته شدن يک عضو و زخمی شدن يکی از فرمانده سپاه لرستان نکرده و از آن با عنوان « حادثه ای» در «هنگام تمرينات تاکتيکی گردان های امام حسين» سپاه پاسداران ياد کرده است.

دوسال پيش در بيستم مهر ماه ۱۳۸۹ بر اثر انفجار در پادگان امام علی متعلق به سپاه پاسداران در خرم آباد لرستان ده ها تن از اعضای سپاه پاسداران کشته و زخمی شدند و فرماندهان سپاه «سرايت آتش به محل نگهداری مهمات» را دليل اين انفجار عنوان کردند

خودسوزی دختر 17 ساله در قم

مهر: مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم ازخودسوزی دختری 17 ساله خبر داد.
عباس جعفری بیان کرد:‌ طی 24 ساعت گذشته یک حریق منزل، ‌2حریق مغازه و یک حریق کارگاه مبل سازی و همچنین یک مورد خود سوزی اتفاق افتاده است.
 
وی ادامه داد:‌ دختری 17 ساله اقدام به خودسوزی کرده بود که نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند. این دختر در پشت بام با بنزین خود را آتش زده بود که نیروهای آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شده و او را تحویل عوامل اورژانس دادند.

تدارک برای اعدام های گسترده و قطع ۴ روزه تمامی تلفنهای زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » تمامی تلفنهای زندان گوهردشت کرج که زندانیان عادی از طریق آن با خانواده های خود تماس داشتند. ۴ روز است که قطع گردیده است
از روز جمعه ۲۴ آذر ماه تمامی تلفنهای زندان گوهردشت کرج قطع می باشد و از آن تاریخ تاکنون خانواده های زندانیان عادی و  از وضعیت و شرایط عزیزانشان در بی خبری مطلق بسر می برند.زندانیان عادی زندان گوهردشت کرج از داشتن ملاقتهای حضوری با خانواده های خود مدتها است که محروم می باشند.
و از آنجایی که تعدادی از زندانیان خانواده های آنها در شهرستانها زندگی می کنند وتنها وسیله ارتباطی آنها با فرزندان، همسرانشان و سایر اعضای خانواده از این طریق صورت می گرفت بیش از ۴ روز است که قطع گردیده است.
از طرفی دیگر رژیم ولی فقیه با مجموعه اظهار نظرهای علنی توسط صادق لاریجانی جنایتکار علیه بشریت که نام وی در لیست بین المللی ناقضین حقوق بشر می باشد و همچنین احمد رضا رادان  قاتل ، شکنجه گرو از مجریان سرکوب خونین  مردم ایران برای توجیه اعدام های گسترده که در پیش رو دارند در روزهای اخیر در رسانه های ولی فقیه علنا بر روی این مسئله تاکید کرده اند.
مجید اسدی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ دست به اعتصاب غذا زد
در اعتراض به برخوردهای اخیر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با زندانیان سیاسی، مجید اسدی دست به اعتصاب غذا زد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در اعتراض به برخوردهای رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با دو تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ بنامهای علی معزی و وحید اصغری که منجر به انتقال ایشان به سلول انفرادی و ممنوعیتشان از ملاقات شده بود، مجید اسدی به مدت یک هفته دست به اعتصاب غذا زد.
مجید اسدی در اعتراض به اینکه همبندیانش با وجود مراجعه خانواده به سالن ملاقات زندان اجازه ملاقات پیدا نکردند، به مدت یک هفته دست به اعتصاب غذا زد و خواهان محکومیت جهانی علیه جنایات حکومت در حق زندانیان گردید.
مجید اسدی، فارغ التحصیل رشته اقتصاد دانشگاه علامه در تاریخ ۱۳ تیر ۸۷ دستگیر و ۸۷ روز را در انفرادی ۲۰۹ اوین سپری کرد.
محکومیت شهروند سقزی به سه سال زندان

یک شهروند سقزی توسط دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به زندان محکوم شد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، یک شهروند سقزی به نام علی امینی از سوی دادگاه تجدید نظر استان کردستان به حبس محکوم شد.
بر اساس همین گزارش، دادگاه انقلاب اسلامی سقز این شهروند را به اتهام همکاری با یکی از گروههای مخالف نظام به 4 سال حبس محکوم نمود که این حکم بعد از اعتراض نامبرده ، به مراجع قضایی در تهران ارسال و پس از رسیدگی به سه سال کاهش یافت
لازم به ذکر است امینی که سال 88 نیز مدتی را در حبس بسر برده و با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود هم اکنون در زندان مرکزی سقز دوران محکومیت خود را سپری می نماید.

آتش‌سوزی در مدرسه این‌بار در خراسان‌جنوبی

پارسینه : صبح امروز مدرسه وحدت واقع در روستای طبسین از توابع شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی طعمه حریق شد. از خسارات جانی و احتمالی این حادثه گزارشی در دسترس نیست.
گفتنی است علت این حادثه بار دیگر آتش گرفتن بخاری نفتی یکی از کلاس های این مدرسه بوده است.
تلاش ها برای تماس با فرمانداری و همچنین آموزش و پرورش شهرستان نهبندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی این خبر نتیجه نداد و هیچ کدام از مسئولان این دو اداره حاضر به ارائه توضیح تکمیلی در خصوص این حادثه نشده اند.
این در حالی است که ساکنان روستای طبسین خبر این آتش سوزی را تائید کرده‌اند