۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

سخنراني اوباما بعد از توافقنامه ژنو

در سال جاری تنها 45 درصد درآمد نفت محقق شد


روزنامه اعتماد: در سال جاري تنها 45 درصد از درآمدهاي نفتي بودجه محقق شده است. سيدحميد حسيني، خزانه‌دار اتاق بازرگاني تهران درباره نتايج تعيين نرخ 3200 تومان ارز براي بودجه سال 93 روي اقتصاد كشور با بيان اينكه دولت نشان داده است كه ثبات اقتصادي و كاهش تورم برايش يك اصل است، اظهار كرد: برهمين اساس اكثريت اعضاي دولت اصرار داشته‌اند كه نرخ سود بانكي اصلاح شود. در همين زمينه كارهاي كارشناسي انجام شده در شوراي پول و اعتبار، دولت را به اين نتيجه رساند كه افزايش نرخ كارمزد بانكي ممكن است خود باعث تورم‌زايي شود. حسيني با بيان اينكه لذا دولت از اين تصميم خود گذشت و آن را موكول به سال‌هاي بعد كرده است، تصريح كرد:

نگرانی اسرائیل و جمهوریخواهان آمریکا از توافقنامه ژنو

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل در واکنش به توافق هسته ‌ای ژنو، آن را معامله‌ای بد دانست و اعلام کرد، این توافقنامه به رژیم تهران اجازه خواهد داد تا برنامه تسلیحات هسته ای خود را ادامه دهد.

  نفتالی بنت، وزیر افتصاد اسرائیل نیز در این باره گفت که تل آویو به توافق گروه با رژیم تهران پایبند نخواهد بود و این حق ماست که از خود دفاع کنیم.

آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل نیز تاکید کرد در توافقنامه ژنو هیچ نکته مثبتی وجود ندارد و اسرائیل را در برابر شرایط جدیدی قرار می دهد.

13 میلیون بیسواد در ایران تحت حاکمیت آخوندها


ایرنا - رییس سازمان سوادآموزی کشورگفت: هم اکنون از جمعیت 75 میلیون نفری کشورمان 14.6 درصد بی سواد هستند.

  علی باقرزاده ، شنبه در کارگاه آموزشی و توجیهی روسای آموزش وپرورش و مسوولان سوادآموزی مناطق هرمزگان در بندرعباس افزود: بیش از 9 میلیون و 715 هزار بی سواد در گروه سنی بالای شش سال و سه میلیون و 456 هزار بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در کشور شناسایی شدند.

معاون وزیرآموزش و پرورش بیان داشت: استان های تهران، مازندران، سمنان و اصفهان کمترین بی سواد و استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان و کرمان بیشترین بی سواد را در کشور دارند.

اوباما و کری: تحریمها تاثیر گذاشتند / ادامه می یابد

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا پس از امضای توافقنامه ژنو گفت: ما تلاش کردیم در این توافقنامه جلوی مسیر رژیم تهران برای دستیابی به سلاح هسته ای را بگیریم و با این توافق در ماههای آینده، برنامه هسته ای آنها پیشرفت نخواهد کرد. در واقع تحریم ها تاثیر گذاشتند.
 

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز بامداد یکشنبه پس از امضای توافقنامه ژنو در یک کنفرانس خبری از جمله گفت:

هدف مذاکرات مشخص بود: رژیم تهران باید ثابت می کرد ماهیت برنامه اش صلح آمیز است.

وزیر خارجه فرانسه: توافق هسته ای ژنو محکم است


خبرگزاری فرانسه: در توافق ژنو حق غنی سازی اورانیوم در ایران به رسمیت شناخته نشده است.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه دقایقی پیش به تلویزیون یورونیوز گفت، مذاکرات چهار روزه ژنو بسیار سخت بود، اما توافق هسته ای که امضا شد، توافق محکمی است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت، توافق بدست آمده در ژنو، توافق خوب و محکمی است.

قرارداد ذلت بار؛ فقط 4.2 میلیارد دلار آزاد خواهد شد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد، در بخشی از توافقنامه با 1+5 مبلغ 4.2 میلیارد به رژیم تهران تعلق خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، یک دیپلمات آمریکایی مدعی شد، رژیم تهران 4.2 میلیارد دلار به عنوان بخشی از توافقنامه هسته ای خود دریافت خواهد کرد.

سخن بزرگان (آنتون چخوف)