۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

باز گرداندن یکی از زندانیان پس از تحمل 15 روز اعتصاب غذا و شرایط غیر انسانی در سلولهای انفرادی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی خالد حردانی پس از تحمل دوهفته شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی و اعتصاب غذا در سلولهای انفرادی بند 1 مجددا به بند 4 زندان گوهردشت کرج بازگردانده شد.
روز پنجشنبه 14 مرداد ماه زندانی خالد حردانی پس از تحمل 15 روز شرایط قرون وسطائی در سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی به بند عمومی 4 بازگردانده شد.زندانی خالد حردانی 5 روز از روزهای اولیه بودن در سلولهای انفرادی را در اعتصاب غذا گذراند و روزهای بعد به خاطر حاد شدن شرایط جسمی اش به اعتصاب غذایش پایان داد.
او در سلولهای انفرادی دچار حمله تنفسی گردید که بدلیل حاد بودن وضعیت جسمی اش به بهداری زندان منتقل گردید.بار دوم بدلیل خونریزی کلیه و درد شدید پس از چندین ساعت تحمل درد او را به بهداری زندان منتقل کردند.
لازم به یاد آوری است زندانی خالد حردانی در 31 تیرماه پس از یورش یکی از اعضای باند مافیایی زندان که مجری دستورات محمود مغنیان رئیس بند 4 می باشد قرار گرفت. در پی این حمله محمود مغنیان رئیس بند 4 او را احضار کرد و مورد ضرب وشتم و توهین قرار داد و سپس به سلولهای انفرادی بند 1 منتقل نمود.هرانا؛ یک فعال سیاسی در شاهین شهر بازداشت شد.

اجرای دهمین حکم اعدام مرداد ماه در بهبهان

تارنمای سایت رسمی دادگستری خوزستان گزارش داده که شنبه ۹ مرداد ماه یک نفر به نام ص.د به اتهام خرید یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و حمل ۶۵۰ گرم از هروئین خریداری شده به صورت انباری، در زندان بهبهان به دار آویخته شد.

به گزارش رهانا، پیش از این رضا مهاجر زندانی زندان رجایی‌شهر بود که به جرم قتل ۱۱ سال در زندان بود، در تاریخ ۱۱ مرداد ماه اعدام شده بود. همچنین دو نفرنیز در زندان دزفول به اتهام حمل و نگه‌داری مواد مخدر در تاریخ نهم مرداد ماه اعدام شده بودند.

در تاریخ دهم مرداد ماه نیز دو نفر در زندان اصفهان اعدام شده بودند. یک نفر به نام «بهنام ـ ج» ۳۲ ساله که به اتهام خرید، حمل و نگهداری یک‌کیلو و ۶۴۵ گرم هروئین و «شهرام ـ الف» به اتهام نگهداری ۱۶۶ گرم کراک(خشک) و فروش ۱۵ گرم دیگر کراک و اعتیاد به مواد مخدر در این روز اعدام شده بودند.

یوسف خمسه نیز دیگر زندانی است که در تاریخ هفتم مرداد ماه در زندان قزوین به اتهام «تجاوز به عنف» اعدام شده بود.

همچنین به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان خوزستان حکم اعدام سه نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر روز شنبه دوم مرداد اجرا شده بود. حکم اعدام سه نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر، از سوی دادگاه انقلاب اهواز صادر شده بود. این حکم توسط دادستانی کشور تایید و به اجرا در آمد.

طبق گزارش‌های ماهانه رهانا سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» در دو ماه گذشته، خردادماه و تیر ماه ۵۹ نفر در شهرهای مختلف ایران اعدام شده‌اند.

بازداشت دو درویش گنابادی دیگر در الشتر(لرستان)

با دستگیری محسن ملک شاهی در روز چهارشنبه مجموعا ۵ تن از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی ساکن در شهرستان الشتر از توابع استان لرستان طی روزهای گذشته به اتهام «تبلیغ علیه نظام» دستگیر و برای تعطیلی مجالس درویشی در این شهرستان تحت فشار قرار دارند .

به گزارش سایت مجذوبان نور، پرویز ملک شاهی از فرهنگیان باسابقه الشتر که مجالس شب‌های جمعه دراویش در منزل وی برگزار می شود به همراه ۴ عضو خانواده اش ، حمزه ملک شاهی ، محمد ملک شاهی ، محسن ملک شاهی و حمید نادری ، از روز شنبه ۹ مردادماه تاکنون به تناوب از سوی مأمورین امنیتی دستگیر و هم اکنون طی اخبار واصله، در انفرادی‌های بازداشتگاه اطلاعات خرم آباد نگ‌هداری شده و برای تعطیلی مجالس درویشی در این شهرستان تحت فشار قرار دارند.

بنابراین گزارش، روز گذشته ۱۳ مردادماه، دادستان الشتر جلسه رسیدگی مقدماتی به اتهام این ۵ درویش گنابادی را محرمانه اعلام و مانع از حضور وکیل مدافع نامبردگان در دادگاه شد و نهایتاً با قرار بازداشت موقت ، دراویش را جهت تکمیل تحقیقات و بازجویی در اختیار اداره کل اطلاعات لرستان قرار داده است.

بازداشت هفت رهبر بهائیان ایران تمدید شد

خبرگزاری هرانا - جامعه بین المللی بهائیان می گوید، بازداشت رهبران این اقلییت مذهبی در ایران به مدت ۲ ماه دیگر تمدید شده است.
به گزارش رادیو فردا، دیان علائی، نماینده بهائیان در مقر سازمان ملل در ژنو، با بیگناه خواندن این افراد گفت، آنها بیش از دو سال است که در بازداشت موقت به سر می برند، در حالی که طبق قوانین خود جمهوری اسلامی این نوع بازداشت نباید بیش از ۲ ماه بدرازا بکشد. بگفته خانم علائی وکلای این افراد به تصمیم قاضی اعتراض کرده اند.
همزمان، ۷ تن از رهبران بهائیان ایران بیش از دو سال است که، از جمله به اتهام جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی، بازداشت شده اند.
دادگاه این متهمان در خردادماه برگزار شد ولی حکم آن ها هنوز اعلام نشده است.

حمله مسلحانه به کروبی در مسجدی در تهران

رادیو آلمان: روز پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت درگذشت یکی از همشهریان مهدی کروبی در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شده بود، گروهی به مهدی کروبی حمله کردند و با پرتاب گاز اشک‌آور مراسم را به هم زدند.

خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت نزدیک است، در گزارشی یک‌سویه نوشت: «گروهی از حاضران در این مراسم قصد داشتند به صورت فیزیکی کروبی را از مسجد بیرون کنند که با مقابله محافظان کروبی روبرو شدند. محافظان کروبی با استفاده از افشانه‌های گاز اشک‌آور و کشیدن سلاح حاضران در مسجد نور را تهدید کردند.»


دخالت مستقیم سپاه

اما تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در همین روز پنجشنبه (۵ اوت / ۱۴ مرداد) در گفت‌وگو با دویچه‌وله نیروهای سپاه پاسداران را به عنوان کسانی که امروز به مهدی کروبی حمله کرده‌اند معرفی کرد.

تقی کروبی گفت: «آقای کروبی برای شرکت در مراسم ختم یکی از دوستان و همشریان‌شان به مسجد نور رفتند. هنگام حضور آقای کروبی در مراسم، افراد سپاه پاسداران که حدود ده نفر بودند، به مسجد آمدند و حتا یکی از آنها از محافظ آقای کروبی به‌خاطر شباهت ظاهری سوال می‌کند، شما هم از سپاه هستید؟ هنگامی که جمعیت به این آقایان نزدیک می‌شوند، این آقایان چون مسلح بودند، اسلحه‌شان را خارج می‌کنند و به سمت جمعیت گاز اشک‌آور پرتاب می‌کنند. این کارها را به خاطر نگرانی از جمعیت خشمگینی که آنجا بودند آنجام دادند.»


خشمگین از مواضع کروبی

در برابر این پرسش که «فکر می‌کنید دلیل حمله امروز به آقای کروبی چیست؟» تقی کروبی گفت: «این نشان‌دهنده‌ی ناراحتی از مسائلی‌ست که در چند روز گذشته اتفاق افتاده، یعنی مواضع پدر درباره عدم شرکت نظامیان در عرصه سیاست و اقتصاد و پاسخی که پدر به ‌آقای احمد جنتی دادند.»

فرزند کروبی افزود:«همزمانی حضور این افراد نظامی در صحنه و استفاده سایت متعلق به سپاه پاسداران، یعنی خبرگزاری فارس، که همواره مقدمه‌چینی برای چنین اقداماتی می‌کند، نشان‌دهنده‌ی یک حرکت سازماندهی شده است.»