۱۳۹۲ آذر ۲۰, چهارشنبه

مخالفت نمايندگان پارلمان اروپا با سفر تعدادي از نمايندگان به ايران تحت حاكميت آخوندها

هشدار نسبت به اعدام دو زندانی سیاسی اهواز

عفو بين الملل برای اقدام فوری نسبت به اعدام دو زندانی سياسی اهوازی هشدار داد.

عفو بين الملل اعلام کرد معلمان زندانی هادی رشيدی و هاشم شعبانی که هر دو اهوازی هستند به يک زندان نامعلوم منتقل شدند که حاکی از اعدام قريب الوقوع آنهاست.

با توجه به اخبار جديد مبنی بر اين که 4 اهوازی ديگر به طور مخفيانه در نوامبر يا دسامبر 2013 اعدام شدند، آنها ممکن است با خطر فوری اعدام مواجه باشند.

سقوط آزاد جایگاه نفتی ایران در اوپک


بیژن زنگنه وزیر نفت هر چند از استقبال اعضای اوپک برای بازگشت ایران به بازار جهانی خبر می‌دهد اما عراق و کشورهای عربی عضو اوپک با کاهش بهای نفت خود در بازارهای آسیایی جنگ قیمت نفت با ایران را آغاز کرده اند.
به گزارش مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران هفته گذشته در حاشیه برگزاری یکصد و شصت و چهارمین اجلاس کشورهای عضو اوپک با بیان اینکه اعضای اوپک فضا را برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت فراهم کنند و به اصطلاح جا را برای بشکه‌های نفت ایران باز کنند، گفته بود: حتی اگر نفت به بشکه‌ای 20 دلار کاهش یابد، تولید نفت ایران به چهار میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

واشنگتن پست: رژیم ایران و واقعیت هسته ‌ای


روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «ایران و واقعیت هسته‌ای» نوشت: رژیم ایران بیشتر کارهای ضروری برای ساخت سلاح هسته‌ای را انجام داده است.

به گزارش مشرق، این روزنامه نوشت: سایت پارچین مجموعه‌ای نظامی است در ۱۸ مایلی جنوب شرقی تهران، که به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۱۱، در آنجا تست‌های هیدرودینامیک و انفجاری انجام شد که می‌توانست با سلاح‌های هسته‌ای مرتبط باشد. بازرسین این سازمان در طول دو سال گذشته به پارچین دست‌رسی نداشته‌اند.

تحریمها؛ هند پول نفت را به دلار پرداخت نمی کند


یک مقام ارشد وزارت دارایی هند با اشاره به سفر هیئت نمایندگی ایران به این کشور برای تعیین نحوه پرداخت اولین پول نفت گفت: دهلی‌نو فعلا پرداخت پول نفت ایران به دلار را آغاز نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، فارس به نقل از رویترز، مقامات ایران و هند در حال مذاکره  در مورد نحوه چگونگی پرداخت اولین پول نفت به ایران پس از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 هستند.

ایران و غرب در سوم آذر به توافق موقتی دست یافتند که بر اساس آن، برخی از تحریم‌های اقتصادی ایران به طور محدود برداشته و راهی برای ازسرگیری برخی از پرداخت‌های پول نفت ایران گشوده خواهد شد.