۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

استفاده از گازهای اشک اور جدید در درگیری های امروز

یکی از دوستانم نوشته که خیلی از شرکت کنندگان 25 بهمن امروز زمینگیر بوده اند چون بدنشان نسبت به گاز اشک آوری که آن روز استفاده شده واکنش عجیبی نشان داده است. آنها دچار استفراغهای خونی، درد شدید در حد فلجی دست و پا و قطعی کامل صدا شده بودند. این دوست خودش رفته دکتر و آزمایش داده و دکتر گفته که موادی ظاهرا به گازاشک آور ها اضافه شده که تعادل و درصد پتاسیم و منیزیم خون رو به هم ریخته که حتی می تونه آثار بلند مدت داشته باشه.
به قول این دوست کم مونده گاز خردل استفاده کنند در خیابونای تهران
می خوام بدونم آیا دیگرانی هم هستند که این علائم را داشته اند؟
آیا امروز هم از چنین گازهایی استفاده شده؟
و کاش می شد یکی حتی پوکه این گازها را با خودش بردارد به عنوان مدرک.

گزارش از رشت در یکم اسفند

حدود ساعت 4 تا 5  خیابان مطهری شلوغ بود…و تجمعاتی شکل گرفت…ولی توسط مزدوران به شدت برخورد شد… و 12 تا 15 نفر را انجا گرفتند…حضور بسیجیان بی شرف و بسیجیان نامحسوس بسیار واضح بود…بعد از تاریکی هوا هم خیابان مطهری شلوغ شد و جمعی از بسیجیان در مقابل مغازه ی “آیس پک” خیابان مطهری شعار : حیدر – حیدر می دادند…و در موازات همان مغازه مردم تجمع کرده بودند…و مردم بسیجیان را “هو” کردند و مزدوران  به سمت مردم حمله بردند…و درگیری شدیدی آنجا اتفاق افتاد و چند نفر هم دستگیر شدند و بقیه فرار کردند…
لازم به ذکر هستش که حرامیان رژیم به مردم عادی و حتی خانم ها مشکل ایجاد می کردند و با بررسی کارت شناسایی و حتی گشتن محتویات موبایل افراد از عبور آنها در پیاده رو های آن خیابان (مطهری – حاجی آباد) جلوگیری می کردند…

میلاد پیامبر رحمت و رهایی و امام جعفر صادق مبارک باد

http://www.mojahedin.org/images/2011/20112201963859192070554751.jpg

بازداشت چند فعال دانشجويی در تهران و بابل

بازداشت سعیده عسگری و فرناز کمالی، دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز

خبرگزاری هرانا - در جریان تجمعات یکم اسفندماه در تهران، سعیده عسگری و فرناز کمالی دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعيده عسگرى دانشجوى رشته ی زبان فرانسه و فرناز كمالى دانشجوى رشته علوم سياسى دانشگاه آزاد واحد تهران مركز، عصر امروز، یکشنبه حوالی چهار راه فلسطین بازداشت شده اند.

بازداشت این دو دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، توسط سرنشینان یک خودروی "سمند نقره ای" که متعلق به نیروهای امنیتی بوده، صورت پذیرفته است.

از محل انتقال و سرنوشت این دو دانشجوی دختر تاکنون اطلاعی در دست نیست.


ايمان صديقی فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - ایمان صدیقی فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

به گزارش دانشجونیوز، ایمان صدیقی ساعاتی قبل در مقابل دانشگاه صنعتی نوشیروانی توسط نهادهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
هنوز از علت بازداشت و اتهام این فعال دانشجویی خبری در دست نمی‌باشد.

ایمان صدیقی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در حوادث پس از انتخابات در خرداد ۸۸ توسط اداره اطلاعات استان مازندران دستگیر و مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد.

این فعال ستاد دانشجویی مهدی کروبی در مازندران از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ۱۰ ماه حبس تعزیری و یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شده بود. صدیقی در اسفند ۸۸ برای گذراندن دوران محکومیت ده ماهه‌اش بازداشت و راهی زندان متی کلای بابل شد. این عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در تیر ماه سال جاری پس از گذراندن نیمی از دوران محکومیتش آزاد شد. چندی پیش ایمان صدیقی به دستور ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (دکتر جانعلیزاده) از دانشگاه اخراج شد.

برپایی اعتراضات گسترده‌ در شهرهای کردستان

کردستان امروز یکشنبه‌، 1 اسفند یکپارچه‌ میدان رویارویی گسترده‌ی مردم  با نیروهای امنیتی و انتظامی بود.
در شهر سقز ادامه‌ی اعتراضات تا جایی پیش رفته‌ بود که‌ بیش از 70% بازار تعطیل و کسبه‌ی بازار علیرغم فشار مامورین حاضر به‌ گشودن مغازه‌های خود نبودند.
این اعتراضات در شهر مهاباد بسیار چشمگیر و گسترده‌ بود. در میدان استقلال این شهر که‌ بعد از قتل شوانه‌ سید قادر از سوی مردم به‌ میدان " شورش" نامگذاری شده‌ است، بیش از هزار نفر از جوانان دور هم گرد آمده‌ و شعارهای ضد حکومتی سر دادند.
نیروهای امنیتی و انتظامی نیز در حالیکه‌ پیوسته‌ به‌ شمار معترضین افزوده‌ میشد، به‌ سوی آنان حمله‌ برده‌ و جمعیت معترضین نیز با سنگ و چوب به‌ دفاع از خود پرداخته‌ و با عقب راندن نیروهای امنیتی یک خودرو نیروی انتظامی را به‌ آتش کشیدند.
نیروهای نظامی برای بازگرداندن کنترل از دست رفته‌ی شهر به‌ سوی مردم آتش گشوده‌ و گزارشها حاکی از آنست که‌ شماری از تظاهرکنندگان با شلیک مستقیم نیروهای نظامی مجروح شده‌ و دهها تن نیز بازداشت شده‌اند. طبق گزارشات رسیده‌ یک زن در میان کشته‌ شده‌ها بوده‌ و شمار مجروحین نیز بیش از 4 نفر بوده‌ است.
در ارتفاعات و مناطق حومه‌ی شهر نیز مردم با افروختن آتش به‌ ابراز نارضایتی علیه‌ حکومت پرداختند.
در بوکان نیز  اعتصابی گسترده شکل گرفت  تا جایی که نزدیک به‌ 90% مغازه های این شهر در روز یکشنبه به طور کامل تعطیل شدند. این در حالی بود که‌ فضای شهر بسیار امنیتی  بوده‌ و نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه‌ با همراهی نیروهای انتظامی مانع از شکلگیری اعتراضات مردمی در سطح خیابانها میشدند.
اعتراضات در شهرهای سنندج و مریوان به‌ شکل دیگری بود.
اعتصاب مردم در سنندج فراگیر بود، ولی از ساعت 2 بعد از ظهر تا شامگاه صدها تن از ماموران امنیتی و انتظامی و گارد ویژه‌ با تهدید و ارعاب مانع از بستن مغازه‌ها و تعطیلی بازار شدند. ولی با این وصف بخشی از بازار که‌ از صبح تعطیل شده‌ بود، کماکان تا غروب بسته‌ و تعطیل باقی ماند و مغازه‌داران خیابان شاپوور، میدان نبوت، 6 نبوت و میدان نمکی علیرغم تهدیدات و فشار نیروهای گارد ویژه‌ اقدام به‌ بستن مغازه‌های خود کرده‌ و به‌ صفوف معترضین پیوستند.
حضور نیروهای ویژه‌ی دولتی با اسلحه‌ها‌ی قناسه‌ی دوربیندار برای ارعاب مردم چشمگیر و اقدامی تازه‌ بود.
در شهر مریوان اعتصاب گسترده‌ای در جریان بود. نیروهای دولتی با‌ برگزاری مراسم تشیع جنازه‌ دو تن از مامورین انتظامی که‌ شب گذشته‌ توسط گروهی مسلح به‌ قتل رسیده‌ بودند، در صدد وانمود کردن این بودند که تعطیلی بازار و تجمعات مردمی جهت همراهی با این اقدام آنان بوده‌ است، ولی سردادن شعارهای ضد حکومتی نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد. نیروهای امنیتی در اقدامی تلافی جویانه‌ اقدام به‌ بازداشت شماری از جوانان و معترضین شهر کرده‌ است.
در کرمانشاه‌ نیز جمعیت بسیاری از معترضین در میدان اصلی شهر و خیابانهای منتهی به‌ آن تجمع کرده‌ بودند، ولی نیروهای امنیتی با مانور قدرت سعی در متفرق کردن مردم و ممانعت از تجمع بیشتر آنان شدند.
هیات دولت نیز دیدار و نشست ویژه‌ی خود را لغو کرد که‌ طبق قرار بود امروز یکشنبه‌ در کرمانشاه برگزار شود.
در شهر کامیاران نیز از صبح حالت فوق العاده‌ برقرار شده‌ بود. نیروهای امنیتی و انتظامی با استقرار در بیشتر نقاط اصلی شهر  و با تهدید و ارعاب مانع از تجمع بیش از چند نفره‌ی مردم در سطح شهر میشدند. از سوی دیگر منزل پدری فرزاد کمانگر که‌ 19 اردیبهشت اعدام شده‌ بود، در محاصره‌ تنگ نیروهای امنیتی قرار داشت.

شامگاه1 اسفند1389

حصر خانگی موسوی - درب آهنی ابتدای کوچه اختر

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در منزل خود در حصر خانگی هستند. در این فیلم که بوسیله جوانان همراه همیشگی جنبش سبز گرفته شده است درب بزرگی آهنی و نرده های در پیاده رو اطراف منزل میرحسین موسوی و زهرا رهنورد مشخص است / تاریخ: اول اسفند ۸۹ / آدرس: خیابان پاستور، کوچه اختر
http://www.youtube.com/watch?v=C4LUHKCQm6E&feature=player_embedded#at=11

بکارگیری شیوۀ جدید اعتراضی توسط جوانان در تهران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" اعتراضات در خیابانهای مرکزی شهر تهران ادامه دارد و مردم بصورت گسترده در خیابانها و میادین مرکزی حضور دارند.
روز یکشنبه اول اسفند ماه حوالی ساعت 20:00 مردم و جوان در نقاط مرکزی گسترده حضور دارند. مردم بصورت دسته های چند صد نفره اقدام به تجمع می کنند و شروع به سر دادن شعار می نمایند شعار ها علیه ولی فقیه علی خامنه ای متمرکز است با گسیل شدن نیروهای سرکوبگر به آن نقطه آنها پراکنده می شوند. همزمان دستۀ دیگری از جوانان در نقطۀ دیگری شروع به اعتراض می نمایند و همچنین اقدام به سر دادن  شعار می کنند.
این شیوۀ اعتراضی با تاریک شدن هوا در نقاط مختلفی ادامه دارد . از جمله نقاطی که این شیوۀ اعتراضی بکار گرفته می شود مسیر انقلاب تا چهار راه ولی عصر و میدان ولی عصر ،میدان انقلاب بسوی آزادی ؛میدان 7 تیر و خیابانهای اطراف آن ،میدان ونک و سایر نقاط تهران می باشد.
شیوۀ جدید اعتراض باعث سر در گمی و کلافگی نیروهای سرکوبگر و همچنین به هم ریختگی سازماندهی آنها شده است. نیروهای سرکوبگر  به موقع قادر به واکنش و سرکوب و دستگیری اعتراض کندگان نیستند.

01 اسفند  1389 برابر با 20 فوریه 2011

شعار امروز در تهران: سیدعلی بمیری، بن‌علی رو ببینی

رادیو آلمان: از تهران گزارش می‌کنند که معترضان شعارهای تندی علیه رهبر ایران می‌دهند. شعارهایی از جمله «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم» و «سیدعلی بمیری، بن‌علی رو ببینی» شنیده شده است.

منابع خبری از تهران گزارش ‌می‌دهند اخلال در سرویس تلفن همراه و اینترنت به صورت منطقه‌ای ایجاد شده است. بنابر این گزارش این مشکلات در مناطق مرکزی شهر تهران بیشتر است.

یک شاهد عینی به دویچه‌وله گفت، میدان ونک و خیابان‌های منتهی به این میدان به صحنه‌ی کشمکش میان نیروهای ضد شورش و لباس شخصی با مردم تبدیل شده است. نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن مردم اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کرده‌اند.

مرگ بر دیکتاتور و آتش زدن عکس خامنه ای زاهدان

مروز اول اسفند هم زمان با سایر نقاط کشور و در گرامی داشت هفتمین روز شهادت صانع ژاله جوان دانشجوی کرد و محمدمختاری دانشجوی دانشگاه شاهرورد در ۲۵ بهمن، صدها نفر از جوانان و مردم زاهدان در حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر از خیابان دانشگاه به طرف میدان امام علی در حال حرکت هستند و با فریاد مرگ بر دیکتاتور خشم و نفرت خود را از حکومت اسلامی نشان دادند ، و به تعداد تجمع تظاهر کنندگان لحظه به لحظه افزوده میشود ، و در این تجمع با شکوه تظاهرکنندگان حمایت خود را از جنبش سراسری مردم ایران با آتش کشیدن عکس خامنه ای نشان دادند.

از مردم غیور زاهدان درخواست میشود که به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم بپیوندند.

کشته و زخمی در مهاباد/حمله با قمه به مردم در رشت


گزارش خوانندگان

اقا این پیام رو با هزار بدبختی از رشت با ایرانسل براتون میفرستم لباس شخصی ها با قمه و زنجیر به مردم رشت تو خیابون مطهری حمله کردن اما جوانان هنوز مقاومت میکنن ساعت 7:40

****

من از مهاباد هستم
امروز عصر در مهاباد در یک جنگ و گریز خیابانی ، نیروهای امنیتی به سوی مردم شلیک مستقیم کردند که در این بین یک زن میانسال کشته و سه نفر دیگر به شدت زخمی شدند .
در حال حاضر خبر دقیقی از حال مصدومان که به بیمارستان منتقل شدند اطلاعی در دسترس نیست

فائزه هاشمی رفسنجانی‌ بازداشت شد

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) نوشت، فائزه هاشمی رفسنجانی دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نطام امروز دستگیر شد.

ایرنا نوشت: فائزه هاشمي در حالي كه قصد داشت با اظهارات تند و سر دادن شعارهاي تحريك آميز، ناآرامي ايجاد كند، در خيابان ولي عصر(عج) بالاتر از تقاطع فاطمي، از سوي نيروهاي انتظامي و امنيتي شناسايي و بازداشت شد. وي در جريان فتنه سال گذشته نيز بارها در تجمع‌هاي غيرقانوني حاضر شده و به تحريك آشوب‌گران پرداخته بود.

مردم در تهران شعار می ‌دهند: سید علی وقت رفتنه

ایمیل خوانندگان: در ولیعصر مردم شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ‌ای می‌ دادند. در پارک ‌وی شلوغ شده بود و مردم درگیر شدند. آنها شعار می‌دادند سید علی وقت رفتنه.

رادیو آلمان: بر خلاف ۲۵ بهمن، لباس‌شخصی‌ها، بسیجی‌ها، یگان‌ویژه و همه ماموران امنیتی به سلاح‌های گرم مسلح هستند. 

سایت کلمه: حضور گسترده اما غیر متمرکز مردم در تمام نقاط تهران موجب سر در گمی نیروهای نطامی، امنیتی و انتظامی شده است.

خوانندگان؛ تیراندزای بسوی مردم در مهاباد

گزارش یکی از خوانندگان: نیروی نظامی برای بدست گرفتن کنترل اوضاع از دست رفته شهر مهاباد،به صورت مستقیم به سمت تضاهرات کندگان آتش گشود. اوضاع بسیار متشنج است.مردم عصبانی تر رو در رو در حال جنگ و گریز با نیروهای سرکوبگر هستند. مهاباد به منطقه جنگی تبدیل شده است.

درگیری شدید در اطراف میدان انقلاب

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نیروهای سرکوبگر ولی فقیه  به سوی مردم و جوانان در اطراف میدان انقلاب یورش بردند آنها را مورد ضرب و جرح  قرار دادند و حداقل یک زن جوان دستگیر شد.
روز یکشنبه اول اسفند ماه  حوالی ساعت 17:55 جوانان و مردم در حوالی میدن انقلاب  در حالی که بسوی میدان انقلاب در حال حرکت بودند  اقدام به سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای  نمودند که با یورش وحشیانۀ لباس شخصیها و نیروهای گارد ویژه مواجه شدند . نیروهای سرکوبگر با باتون بسوی تظاهر کنندگان یورش بردند و آنها را مورد ضرب وجرح قرار دادند. در این یورش حداقل یک زن جوان توسط لباس شخصیها دستگیر شد. مردم سعی داشتند که او را از دست سرکوبگران ولی فقیه نجات دهند که با یورش گسترده نیروهای سرکوبگر مواجه شدند.
در حال حاضر مردم در اکثر نقاط تهران حضور دارند و علیه دیکتاتوری ولی فقیه به اشکال مختلف اقدام به اعتراض میکنند به نظر می آید که شدت اعتراضات با تاریک شدن هوا بیشتر خواهد شد..
نیروهای سرکوبگر خیابانها ومیادین شهر را قرق کرده اند و با گله های 30 الی 40 موتور سوار در خیابانها  مانور وحشت به راه انداخته اند و از این طریق سعی دارند که مردم را مرعوب کنند  آنها همچنین در کوچه و پس کوچه حضور دارند و سعی در دستگیری مردم را دارند. امام مردم به اعمال سرکوبگرانۀ آنها توجه نمی کنند و از هر طریق اقدام به اعتراض می نمایند.
01 اسفند  1389 برابر با 20 فوریه 2011

امشب احتمال زلزله در تهران وجود دارد..در خانه نخوابيد

امشب احتمال زلزله در تهران وجود دارد..در خانه نخوابيد امشب احتمال زلزله هست..به مردم تهران بگوييد بايد شب را در خيابان بخوابند.. و زلزله اي ديگر بيافرينند

یکم اسفند ماه

خبر کشته شدن یک نفر در میدان هفت تیر

اخبارپراکنده : حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان های انقلاب و آزادی مشهود است.گزارش شده که نیروهای ضد شورش در میدان پاستور، چهارراه کارگر، آذربایجان حضور دارند. ماموران نیروی انتظامی در ضلع شرقی میدان انقلاب مستقر شده و ماموران شهرداری سطلهای زباله را جمع می کنند تا از آتش زدن آنها جلوگیری شود.این گزارش افزوده است: “در محدوده صدا و سیما که بخشی از نیروهای سپاه که پادگان آنها در پایین سازمان صدا و سیما قرار دارد، مسئولیت حفاظت از این سازمان را برعهده گرفته اند. گستردگی مسیرهای تظاهرات امروز تمرکز نیروهای امنیتی را برهم ریخته و خودروهای آنان در تمام این مسیرها در حال رفت و آمد هستند.”
*به گزارش شاهدان عینی: یک نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر به… شهادت رسید؛ یک نفر از معترضین در میدان هفت تیر به شهادت رسید.یکی از حاضران در صحنه به دانشجونیوز گفت شدت جراحت وارده بر فردی که مورد هدف گلوله قرار گرفت، به حدی بود که این شهروند پس از دقایقی در میدان هفت تیر جان سپرد. این در حالی است که بی بی سی به نقل از یک شاهد عینی دیگر گزارش کرده است که صدای تیراندازی از حوالی خیابان عباس آباد در تهران شنیده است.

رادیو آلمان: درگیری شدید در خیابان میرداماد و صدای تیراندازی

ر خیابان میرداماد درگیری شدیدی میان مردم  و نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی در جریان است. گاها صدای تیراندازی نیز به گوش می‌رسد.

شاهد عینی به دویچه وله گفت همه‌ی خیابان‌های منتهی به آزادی و انقلاب و ولیعصر نیز در اختیار موتورسوارهای امنیتی و پیاده نظام آنهاست. رفتار مامورها بسیار تحریک‌آمیز است.

کشته شدن دستکم یک نفر در تظاهرات امروز تهران

دانشجونیوز: دقایقی پس از شکل گیری تجمع اعتراضی امروز مامورین نظامی-امنیتی در میدان هفت تیر به سوی مردم تیراندازی کردند. بر اثر شلیک این نیروها که مجهز به سلاح گرم بودند، یک نفر از معترضین در میدان هفت تیر به شهادت رسید. همچنین بر اثر درگیری ها در میدان هفت تیر تعدادی دیگر از مردم نیز مجروح شدند.

خبرنگار ایران پرس نیوز از تهران پیش تر از تیراندازی بسوی تظاهرکنندگان خبر داده بود.

العربیه: تهران به یک پادگان بزرگ تبدیل شده است

العربیه: خبرهای رسیده از تهران پایتخت ایران حاکی از آن است که نیروهای امنیتی، گارد ضد شورش، نیروهای بسیج و افراد موسوم به لباس شخصی برای جلوگیری از شکل گیری هر گونه تجمع و راهپیمایی، از صبح امروز یکشنبه در میادن و خیابان های اصلی شهر مستقر شده اند. این حضور به گونه ای است که شاهدان عینی از تبدیل شدن تهران به یک پادگان بزرگ سخن می گویند و تاکید می کنند نیروهای امنیتی تلاش می کنند تجربه تحصن معترضان در میدان التحریر قاهره تکرار نشود.

تظاهرات 1 اسفند شیراز

شلیک گاز اشک آور و تیرهوایی در اطراف صدا و سیما

گزارش ها حاکی از آن است که در حوالی ساختمان "صدا و سیما" درگیری شدیدی ایجاد شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حوالی ساختمان صدا و سیما بین مردم معترض و نیروهای امنیتی درگیری شدیدی ایجاد شده و نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور و تیر هوایی سعی در متفرق کردن مردم دارند.

شایان ذکر است که کماکان فضا در میادین اصلی شهر تهران به شدت امنیتی است و هزاران تن از ماموران امنیتی با استقرارشان در خیابان ها، از شکل گیری تجمعات ممانعت به عمل می آورند.

خبرگزاری فرانسه: جلوگیری از حضور خبرنگاران خارجی

در حالی که دریافت خبرهای دقیق از شهرهای ایران بسیار دشوار شده است، گزارش‌های مختلف از شکل‌گیری تجمعات پراکنده در تهران، اصفهان، شیراز، مهاباد و چند شهر دیگر خبر می‌دهند. همچنین حضور بسیار سنگین نیروهای ضدشورش از مرکز شهر تهران گزارش شده است. به نظر می‌ رسد که تا حوالی ساعت چهار بعد از ظهر به وقت تهران، درگیری‌هایی در میدان ولیعصر تهران رخ داده باشد.
حوالی ساعت چهار بعد از ظهر به وقت تهران، شاهدان در میدان ولیعصر و بولوار کشاورز از شکل‌گیری تجمعات و پرتاب گاز اشک‌آور خبر دادند.
خبرگزاری فرانسه که از تعداد بسیار زیاد نیروهای امنیتی در مرکز شهر تهران خبر می‌دهد، گوشزد می‌کند که نمایندگان رسانه‌های خارجی حق حضور در محل تظاهرات را ندارند.

بالاتر از میدان ولیعصر(گله های موتور سواران)

سرکرده انتطامی تهران شخصا در چهار راه ولیعصر حضور دارد

یک شاهد عینی به دویچه وله گفت، نیروهای امنیتی مراکز تجازی حدفاصل میدان و چهار راه ولی عصر را تعطیل کرده‌اند. سردار رحیمی ، فرمانده تهران بزرگ شخصا در چهار راه ولی عصر حضور دارد.

جمعیت زیادی از مردم در چهار راه ولی عصر در سکوت به راهپیمایی می‌پرداختند که با حمله نیروهای ضد شورش مواجه شدند. رفتار نیروهای انتظامی با عابرین پیاده در خیابان ولی عصر نسبت به ۲۵ بهمن بسیار خشن تر است. جمعیت امروز در خیابان ولی عصر بیش از ۲۵ بهمن گزارش شده. مغازه‌داران مجبور به تعطیلی کسب وکار خود شده‌اند.

یک شاهد عینی از وضعیت خیابان آزادی به دویچه وله گفت: «ساعت ۲ به بعد جو تهران به شدت امنیتی شده است. تعداد نیروهای امنیتی حاضر در خیابان آزادی حدود دو برابر روز ۲۵ بهمن است. جالب است که برای اولین‌بار نیروهای گارد ویژه در خیابان آذربایجان هم مستقر شده‌اند. در خیابان "اسکندری"، موتورسواران گارد ویژه مدام بالا و پایین می‌روند.

تظاهرکنندگان در مسیر میدان ونک و چهار راه ولیعصر

با پایان یافتن ساعت کاری ادارات و سازمان ها هر لحظه بر تعداد مردم و آزادی خواهان اضافه می شود. حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان های انقلاب و آزادی مشهود است. تعداد زیادی از تظاهرکنندگان در مسیر میدان ونک و چهار راه ولیعصر حضور دارند.

بخشی از نیروهای سپاه که پادگان آنها در پایین سازمان صدا و سیماست مسوول حفاظت از این سازمان شده اند. گستردگی مسیرهای تظاهرات امروز تمرکز نیروهای امنیتی را برهم ریخته و خودروهای آنان در تمام این مسیرها در حال رفت و آمد هستند.

هوای تهران کاملا ابری است و با نسبتا شدیدی می وزد که از جهاتی به نفع تظاهرکنندگان است و کار نیروهای امنیتی را در پرتاب گاز اشک آور سخت می کند.

لباس شخصی ها از کتاب فروشی های حوالی دانشگاه تهران می خواهند تا هرچه سریع تر مغازه های خود را تعطیل کنند. در مقابل دانشگاه تهران و دانشگاه شریف تعداد زیادی از خودروهای انتظامی و موتورهای یگان های ضد شورش مستقر شده اند.

درب پایگاه مقداد کاملا باز است و می نی بوس های لباس شخصی ها و اوباش درحال آماده باش هستند.

میدان آزادی در تصرف کامل نیروهای امنیتی قرار دارد و دورتاور این میدان تبدیل به پارکینگ انواع و اقسام خودروهای امنیتی شده است. میدان ونک نیز در چنین شرایطی به سر می برد. تراکم جمعیت در بخش های شمالی تهران و همینطور برخی نواحی از میدان انقلاب و خیابان جمالزاده بیشتر است.

کافی نت های واقع در مسیرهای اصلی تعطیل شده اند و سرهر چهارراه چنیدن یگان لباس شخصی ها بر روی موتورهای خودنشته منتظر فرمان هستند.

هر لحظه بر تعداد تظاهرکنندگان افزوده می شود و چهره شهر کاملا ملتهب است.

گزارش درگیری در مهاباد


جمعیت بسیار زیادی میدان استقلال و مناطق حوالی شهر مهاباد را در ختیار گرفته و نیروهای نظامی عملا کنترل را از دست داده اند.
مردم در حال شعار دادن به طرف نیروهای نظامی سنگ پرتاب وبه طرف انان هجوم می برند.شعله های اتش از دور دست در مناطق مختلف و کوههای اطراف به چشم می خورد.

حضور بازیگران سینما در تظاهرات ضد حکومتی تهران

«را . پ» در خلال راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن دستگیر شد. وی که در این راهپیمایی غیر قانونی شرکت کرده بود پس از تذکرات متعدد چند مسئول حاضر در صحنه مبنی بر ترک این تجمع، به مخالفت پرداخته و به شعارهای تحریک آمیز خود ادامه داده و مامورین را تهدید به دستگیری خود کرد! این بازیگر نسبتا معروف پس از انتقال به بازداشتگاه اعلام نموده که از حالت تعادل خارج بوده و نفهمیده که چگونه به این تجمع وارد شده است.

رژیم ترسیده به جنگ روانی و پخش شایعه روی آورده


وبلاگ فدايی

نظام از حضور دوباره مردم برای امروز ترسیده که به جنگ روانی و پخش شایعه روی آورده
دیشب اس ام اس هایی از یک شماره متعلق به حکومت برای تعداد زیادی از مردم ارسال شد که محتوای کلی آن لغو برنامه حضور در خیابان بود در روز 1 اسفند بود
لازم است خدمت آقایان عرض کنم مردم به حدی فهمیده هستند که بدانند این پیام که یک شماره عجیب غریب که متعلق به داخل کشور هست و حتما نهادهای امنیتی آنرا کنترل میکنند ارسال شده است و هیچوقت شورای هماهنگی راه سبز امید نمیتواند از داخل کشور اس ام اس برای تبلیغات راهپیمایی بفرستد
نتیجه اینکه حاکمیت از نفوذ گسترده جنبش سبز بسیار آگاه است و همچنین حضور دوباره جمعیت سبز میتواند بازهم آنها را در شوک فرو ببرد لذا در یکی دو روز گذشته از حجم سخنان احمقانه جارچیان رژیم کاسته شده و فقط عده ای بی مغز مثل محسن رضایی همچنان مشغول صحبتهای بیهوده هستند . به نظر میرسد همانطور که در 26 بهمن دستور از بالا رسید که تا میتوانید فحاشی کنید اکنون با این حرکت به جا و مناسب شورای هماهنگی راه سبز امید حاکمیت مجبور شده ارکان تبلیغاتی خود را وادار به سکوت کند و حتی از تهدید سپاه هم خبری نیست فقط نجار وزیر کشور دولت کودتا مقداری شکر اضافه خورده با توجه به پیگیری مستمر مردم نظام میترسد 25 بهمن تکرار شود لذا به آخرین بازی کثیف خود دست زده و آن هم جنگ روانی و پخش شایعه است
لازم است این نکنه را موردتوجه قرار دهیم راهپیمایی با پایه مسالمت آمیز است اما دفاع از جان واجب و ضروری است

گزارش اوضاع تهران تا ساعت 12 ظهر یکشنبه یکم اسنفدماه

ساعتی پیش احمدی نژاد برای ارائه بودجه سال 90 به مجلس رفت که خود این موضوع باعث شد تا بخشی از خیابان های منتهی به میدان بهارستان  پر از ماموران انتظامی شود. نکته مهم افزایش تعداد خودروها و موتورهای اسکورت احمدی نژاد بود که شاید نزدیک 20 اتومبیل و موتور وی را در شدیدترین تدابیر امنیتی از پاستور به بهارستان رساندند.

- پمپ های بنزین خیابان انقلاب تا آزادی در محاصره نیروی انتظامی قراردارند و همچون گذشته به کناب فروشی ها و فروشگاه های نزدیک دانشگاه تهران دستور داده شده است که زودتر از همیشه کار خود را پایان دهند و قبل از تعطیلی ادارات بسته باشند.

- گرچه امروز اعلام  شد که مرحله دوم یارانه ها واریز خواهد شد اما با وجو شلوغی زیاد که در مقابل بانک ها صورت گرفت بسیاری از مردم یارانه ای دریافت نکردند که این باعث اعتراض آنان می شد.- فضای شهر ملتهب است و جوانان خود را برای تظاهرات آماده می کنند. با توجه به آنکه شایعه شده بود که تظاهر کنندگان به ادارات دولتی حمله خواهند کرد نیروی های حراست اکثر ادارت در بخش مرکزی شهر در بیرون ساختمان ها مستقر شده اند.

وبلاگ؛ یک هفته تظاهرات پیاپی، مساوی است با نابودی رژیم

وبلاگ ضد کودتا

طبق بررسی ها و شواهدی که در دست است، با تظاهرات 25 بهمن و شکسته شدن اقتدار پوشالی باند حاکم، پایه های باند شیطانی جمهوری اسلامی بسیار سست شده است و با حدود یک هفته تظاهرات پیاپی، احتمال سقوط سریع جمهوری اسلامی بسیار زیاد است.
عربده کشی ها و توهین های سران باند جمهوری اسلامی و بوق تبلیغاتی شان _ صدا و سیمای کودتا _ به ملت قهرمان ایران نیز حکایت از عمق ترس و وحشت شان از رسیدن به روز های پایانی جمهوری اسلامی دارد.
در این روز های حساس، ما باید ضمن پرهیز از احساساتی شدن، تمام تمرکز مان را بر روی تظاهرات پیاپی و شروع اعتصابات قرار دهیم.
باند حاکم بر ایران، پس از عاشورای 88، با آوردن حدود صد تا دویست هزار مزدوری که به ملت 70 میلیونی ایران فحاشی میکردند و ایجاد حکومت نظامی پس از آن، مقاومت مردم را کم کرده و یک سال دیگر را با شکنجه و تجاوز و اعدام، بر سر کار ماند، اگر ما در روز های پس از فتنه 9 دی، به تظاهرات، قاطعانه ادامه داده بودیم، قطعا الان حکومت سقوط کرده بود.
پس از نمایش مضحک 29 بهمن; که نشان داد طرفداران به اضافه مزدوران جمهوری اسلامی، زیر نیم در صد ملت هفتاد میلیونی ایران را تشکیل میدهند، تظاهرات روز یکشنبه، در صورتی که در روز های بعد نیز تداوم یابد، در واقع آغاز سقوط جمهوری اسلامی خواهد بود.
روز یکشنبه، در کردستان، اعتصاب عمومی خواهد بود، اگر ما بتوانیم که در روز های بعد، این اعتصاب را به شهر های بزرگ تسریع دهیم، بی شک نابودی باند حاکم، شتاب بیشتری خواهد یافت.
البته باید توجه داشت که مردم ایران، افرادی عاطفی هستند و ممکن ست باند حاکم دوباره بخواهد از این مسئله سوء استفاده کرده و گرد یاس بر جامعه بپاشد.
جلوگیری از این مسئله، وظیفه تک تک تمام ما سرباز – رهبران انقلاب ایران ست.
مسئله بسیار مهم در روز یکشنبه این ست که ما باید کمترین هزینه را بپردازیم و بیشترین ضربه را به باند حاکم بزنیم تا امکان تظاهرات در روز های بعد نیز فراهم باشد.
تاکید میشود که اگر میادین اصلی شهر ها در اشغال مزدوران بود، ما در تمام محله های شهر پخش شده و کل شهر ها را تحت کنترل میگیریم.
ما باید با جا به جایی های مداوم مان، امکان سرکوب را از مزدوران بگیریم.
بیرون آوردن خودرو ها و ایجاد ترافیک نیز نقش بسیار تعیین کننده ای خواهد داشت.
در همان تظاهرات روز یکشنبه، قرار تظاهرات روز های بعد را هم خواهیم گذاشت.
همان طور که پیشتر نیز عرض شد، ما به هیچ وجه خشونت به جرج نمیدهیم، اما دفاع از خود نه تنها حق، بلکه وظیفه ما ست.
در موقع شرکت در تظاهرات، چه در روز و چه در شب، حتما صورت های مان را بپوشانیم.
خامنه ای شیطان صفت، در نماز جمعه خونینی که پس از کودتا برگزار کرد، اعلام نمود که حتی یک قدم هم در مقابل ملت قهرمان ایران عقب نشینی نخواهد کرد و دقیقا هم به وعده اش هم عمل کرد، او حتی ذره ای به مردم امتیاز نداده و نخواهد داد، پس او و نظام شیطانی اش به هیچ وجه اصلاح پذیر نیستند، از بین جمهوری اسلامی و ملت ایران، یکی باید نابود شود، که البته ملت بزرگ ایران هرگز نابود شدنی نیست.
ما به چیزی کمتر از نابودی کامل جمهوری اسلامی راضی نخواهیم شد.
یاد مان باشد که اگر الان عقب نشینی کنیم، نه تنها باند حاکم خود را بازسازی کرده و دوباره شروع به دریدن ملت ایران میکند، بلکه احتمال دستگیری و حتی اعدام آقایان موسوی و کروبی و خاتمی هم هست.
پیش به سوی نابودی کامل جمهوری اسلامی…!!!.
با تو یک معجزه سبز
داره اتفاق میوفته
که کسی اونو ندیده
نه تو قصه ها شنفته !

یک دیپلمات دیگر رژیم در اورپا به مردم پیوست


کمپین سفارت سبز

بیانیه کمپین سفارت سبز در خصوص پیوستن دیپلمات ارشد سرکنسولگری ایران در میلان - ایتالیا به جنبش سبز ملت ایران
در اعتراض به کشتار مردم ایران در 25 بهمن و در تداوم همیاری و دمیدن خونی تازه و انرژی مضاعف به جنبش سبز ملت ایران در داخل کشورکه در حال تدارک راهپیمایی های مسالمت آمیز است،و در پی وعده این کمپین به مردم دلیر و شجاع ایران و نیز دعوت از همکاران دیپلمات خود در نمایندگی های کنسولی و سیاسی خارج از کشور،و در آستانه روز ملی اول اسفند روز بزرگداشت شهدای راه آزادی ملت ایران، صانع ژاله و محمد مختاری, خوشوقت است پیوستن همکار محترم جناب آقای احمد ملکی دیپلمات ارشد ایران در سرکنسولگری میلان -ایتالیا را باستحضار شما هموطنان برساند.پیوستن ایشان با پشتوانه شغل و مقام مهم شان و یک سال و نیمی که از ماموریتشان باقی است,نشان دهنده موج نارضایتی و ریزش نیروهای هرم قدرت در سطح مقامات عالی در اعتراض به عملکرد هیات حاکمه بیرحم ایران ، علیه مردم صبوری است که ،ابتدا خواهان رای دزدیده شده خود، در کودتای انتخاباتی 22 خرداد 88 ،بوده و اکنون، بعلت عدم اجابت درخواست مسالمت آمیز خود ،و بالعکس سرکوب بیرحمانه و ضد بشری ,واژگونی کلیت نظام استبداد دینی ولی فقیه را خواهانند.اولین پیام این دیپلمات ارشد به مردم این است:من با میل و اراده خود به شما هموطنان شجاع و آزادیخواه میهنم می پیوندم تا ثابت کنم,فقط این قشر اکثریت قریب به اتفاق مردم عادی ایران نیستند که به حاکمیت معترضند،بلکه در صف بالای هرم قدرت و حاکمیت نیز اکثریت از وضع موجود، و سرکوب بیرحمانه مردم و تعطیل دموکراسی, آزادی ,حقوق بشر در ایران عزیز ما ناراضی بوده,خواهان انحلال و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و جایگزینی آن با نظامی مردم سالار, آزاد و سکولار، بر اساس آرای مردم،طی یک رفراندم عمومی تحت نظارت بین المللی هستند. لازم به یادآوری است که همچون گذشته اخبار تکمیلی در این خصوص در یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت مسئول و سخنگوی کمپین جناب آقای محمد رضا حیدری و سفیر سبز تازه پیوسته به مردم ایران و به این کمپین، جناب آقای احمد ملکی باستحضار عموم میرسد.کمپین سفارت سبز-دفتر مرکزی اسلو.نروژ
شماره تلفن تماس با کمپین
004741287232
Read more

جوانان آماده حضور در تظاهرات اعتراضی یکم اسفندماه

تهران یک نیمه شب یکم اسفندماهاز ایست های بازرسی خبری نیست اما در برخی تقاطع های اصلی در مسیر میدان امام حسین تا آزادی گشت های نیروی انتظامی مستقر شده اند. اوباش و بسیجیانی که امروز (شنبه) در میدان ارگ و بازار تجمع کرده بودند همچنان در خیابان پرسه می زنند و با موتورهای خود در خیابان ها ویراژ می دهند.

سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته است. دسترسی به سایت های غیر دولتی با دشواری روبرو شده است. سایت های اجتماعی پر است از دعوتنامه برای شرکت در تظاهرات اول اسفندماه. پارازیت های ماهواره از غروب افزایش یافت و ارسال ایمیل با مشکل روبرو شده است. هنوز اختلالی در تلفن های مبایل و اس ام اس گزارش نشده است اما به نظر می رسد از ساعاتی دیگر اختلالات تلفن نیز بر این زنجیره سرکوب افزوده شود.

ترس و دلهره از تظاهرات اول اسفند در خبرگزاری های دولتی به ویژه فارس مشهود است. آنها سعی دارند تا با تهدید از حضور مردم جلوگیری کنند اما تاکتیک های شکست خورده آنها توفیقی نداشته است و جوانان خود را برای حضور سبزی دیگر آماده می کنند.

جنبش اجتماعی رو به جلو، حکومت در حال چرخش به دور خود

منصور امان
جامعه مُعترض ایران در تب و تاب وارد آوردن ضربه دیگری به حُکومت، به تلاطُم درآمده است. موج پایان نیافتنی و پُر شور اعلام شرکت در تظاهرات امروز و پُشتیبانی از آن، آرزوها و عزم مُبارزه برای دست یافتن به آن را نزد مردُمی مانیفسته می کند که امروز بیش از هر هنگام دیگر به قُدرت و نفس بُلند خود باور دارند.

جُنبش اجتماعی رو به جلو در حال حرکت است؛ این را فقط خواستهای صریح و بدون سووتفاهُمی که در 25 بهمن فریاد زد، ثابت نمی کند. اراده مُخالفان و مُعترضان به از سر گرفتن مُبارزه از همانجا که در این روز به انجام رساندند، آگاهی آنها به این حقیقت را بر پرچم یک اسفند نوشته است. 

در مُقابل، حُکومت نه فقط نتوانسته پس از یک دوره رویارویی با جُنبش و در حالی که تمام استعداد وحشیگری و بربریت اش را علیه آن به کار گرفته، مواضع خود را تحکیم بخشد، بلکه زیر فشار خُردکننده از پایین در تمام طول این دوره در حال از واگُذاری سنگرهای بیشتر و از دست دادن مواضع حساس تری در بالاترین رده ها و نیز بدنه ی خود بوده است. 

تدارُکات گُسترده برای اعتراضهای امروز نشان می دهد که چگونه جست و خیز مسخره و اغلب چندش آور حُکومت در چند روز گُذشته، به نتایج کاملا باژگونی ختم شده و عُقده گشایی کُلاه مخملیهای دهان دریده بر سر این بازار و آن چارسوق، به جای خالی کردن گود از مُدعیان، آنها را انبوه انبوه برای کوبیدن مُشت بر پوزه شان به خیابانها دعوت کرده است.

نگاهی به اقدام رُسوا و نفرت انگیز گُماشتگان آقای خامنه ای در سرقت هُویت و پیکر دو جان باخته راه آزادی در خیزش روز دوشنبه، این گمانه را تقویت می کند که بیشترین ضربه 25 بهمن را گیجگاه "نظام" دریافت کرده است. ساختن دُروغ در باره موضوعی با دامنه اجتماعی وسیع و ناتوانی از سر پا نگه داشتن آن حتی برای چند ساعت، بهترین نشانه از خونسردی و درایت حُکومتی نیست که زیر حملات بی امان مُخالفانش قرار دارد و به مُتعادل جلوه گر شدن نزد آنها نیاز حیاتی دارد.

نتیجه مادی تاکتیک آدمکُشانی که به جسد قُربانیان شان هم دست درازی می کنند، برانگیختن هر چه بیشتر توده ها علیه حُکومت در کُردستان و به راه انداختن سیل همبستگی در سراسر کشور با خانواده جانباختگان و جُنبشی که صانع ژاله و مُحمد مُختاری بدان تعلُق داشتند، بود.

جایی که رژیم ولایت فقیه در آن بسر می برد، روی چرخه ی بی انتهایی است که بر مدارهای سرکوب، دُروغگویی و دون مایگی آن در حال چرخش به گرد خویش است تا در هر گردش تازه، ضربات مُحکم تری از نیروی بازدارنده اش دریافت کند.

خوانندگان؛ امروز مشهد جو بسیار امنیتی داشت

ایمیل یکی از خوانندگان: امروز مشهد جو بسیار امنیتی داشت. بین خیابان احمد آباد و راهنمایی به فاصله چندین متر مامورین لباس شخصی با بیسیم در ماشینهای شخصی پراید اوضاع را رصد میکردند.به شدت ترسیده اند و بیشترین گیری که به مردم میدادند بخاطر حجاب بود ظاهرا.
مردم مشهد لطفا پشت جوانان مشهدی باشید.

خانواده دانشجوی جان باخته محمد مختاری را تهدید کردند

فردا هفتمین روز شهادت جوانان آزادیخواه جنبش سبز ایران صانع ژاله و محمد مختاری است. ساعاتی پیش گفتگوی تلفنی داشتم با یکی از دوستان نزدیک محمد مختاری که به ضرب گلوله نیروهای لباس شخصی به شهادت رسیده است.

او گفت : پدر محمد کارمند بازنشسته بانک رفاه است و الان در بانک کارآفرین کار می کند. مجید دیگر برادر محمد است و خارج از کشور زندگی می کند. خانواده محمد هم غم از دست دادن او را در دل داشتند و هم اینکه چطور خبر شهادت او را به برادرش که در غربت زندگی می کند برسانند. سهیل و سعید و زهرا دیگر اعضای خانواده مختاری هستند.

او ادامه داد: مراسم تشیع جنازه محمد با حضور ماموران لباس شخصی برگزار شد. اختیار همه چیز دست آنها بود خانواده مختاری فقط نظاره گر بودند و در مراسم ختم عزیزشان اجازه هیچ دخل و تصرفی نداشتند. تلفن منزل آنها کنترل است و پدر و مادر و نزدیکان او را تهدید کردند که در صورت هرگونه مصاحبه به زندان خواهند افتاد.

دوست محمد مختاری در انتها گفت: تیر به پیشانی محمد اصابت کرده و از پشت سرش بیرون زده بود. خیلی دردناک بود. حضور مردم در تظاهرات اول اسفند تسلی بخش دل شکسته خانواده این شهید است.