۱۳۹۲ شهریور ۲۸, پنجشنبه

نامه جان لوئيزهمرزم مارتين لوتركينگ فقيد و عضو رهبري كنگره به وزير خارجه آمريكا : 7 گروگان اشرفي بايد آزاد شوند

ادامه اعتصاب غذا و تظاهرات هموطنان آزاده در كشورهاي مختلف - در اعتراض به قتل عام بزرگ در اشرف

وزارت اطلاعات چشم نظام سرکوبگر اسلامی است

صداوسیمیا رژیم: آیت الله نوری همدانی گفت: وزارت اطلاعات چشم بیدار نظام اسلامی است و باید در حراست از آن به همه جهات توجه و دقت داشته باشد.  

آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر اطلاعات ، خدمت به نظام مقدس اسلامی را از بالاترین عبادت‌ها دانست و گفت: نظام اسلامی نعمتی است که با ایثارگری ها ، تلاش ها و زحمات فراوانی پایه گذاری شد و وزارت اطلاعات می‌بایست با تمام قدرت از آن حفاظت کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات درهنگام  رای اعتمادش در مجلس شورای اسلامی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت:  مطالب شما در مجلس بسیار امیدبخش بود و امیدواریم که ان شاءالله این مطالب در عمل هم  محقق شود.

۷۵ درصد معتادان دارای تحصیلات دیپلم و بالاتر هستند

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۲۲ درصد معتادان در کشور دارای مدرک لیسانس، ۱۵ درصد دارای مدرک فوق دیپلم و ۳۸ درصد دارای مدرک دیپلم هستند. 

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، بابک دین پرست در حاشیه همایش بهبود یافتگان استان زنجان افزود: از این تعداد ۵۰ درصد معتادان در کشور شاغل و متاهل هستند. وی، از وجود یک میلیون و ۳۲۵ نفر معتاد در ایران خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر زن هستند که معادل ۲/۳ درصداست. دین پرست اضافه کرد: میانگین سن معتادان کشور بین ۱۵ تا ۶۴ سال که ۶۵/۲ درصد جمعیت را به خود اختصاص می دهد. 

صنعت نفت؛ روسها به ايران بر می‌گردند

شرکت زاروبژ نفت روسيه آمادگي خود را براي توسعه يک ميدان تازه اکتشاف شده گازي ايران در نزديکي پارس جنوبي به شرکت ملي نفت ايران اعلام کرد. به گزارش مهر، پس از مشارکت شرکت گازپروم در طرح توسعه فاز 2 و 3 پارس جنوبي، شرکت‌هاي نفتي ايران و روسيه در طول يک دهه گذشته تاکنون تجربه مطلوبي در توسعه همکاري‌هاي نفت و گازي ندارند.گزارش موسسه معتبر برتيش پتروليوم انگليس حاکي از آن است که هم اکنون ايران و روسيه در مجموع دارنده بزرگترين ذخاير نفت و گاز طبيعي جهان هستند اما اين دو غول هيدروکربوري جهان تاکنون به توافق قابل توجه‌اي به منظور مشارکت در طرح‌‎هاي نفت و گازي دست نيافته‌اند.

860 هزار شغل يکباره از دست رفت

بي‌اعتمادي دولت‌ها به آمارهاي يکديگر باعث بروز آشفتگي آماري در وضعيت بيکاري و اشتغال زايي شده تا جايي که دولت سابق اشتغال ايجاد شده را ساليانه 875 هزار، رئيس جمهور ساليانه 14هزار و مرکز آمار سالي 57 هزار مي‌دانند. در اين بين وزير کار انگشت اتهام را به سوي همه آمارها مي‌گيرد و مي‌گويد دستکاري و آمارسازي باعث شده که او حتي نداند کشور چقدر بيکار دارد!به گزارش خبرنگار مهر، در سال‌هاي گذشته يکي از بحث برانگيزترين و جنجالي ترين گزارش‌هاي ارائه شده از سوي دولت و مراجع رسمي مربوط به نرخ بيکاري و وضعيت اشتغال در کشور بوده است تا جايي که هربار تحليل‌ها و اظهارنظرهاي مختلفي از سوي مراکز مختلف و حتي مقامات ارشد کشور صورت مي گيرد.