۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

محاکمه یک عضو جبهه ملی در دادگاه انقلاب

 جلسه محاکمه حمیدرضا خادم ،عضو و موسس کمیته همبستگی با دانشجویان زندانی و همچنین عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران صبح امروزسه شنبه دوم آذر در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ،چهره رسانه ای دادگاه انقلاب تهران، برگزار گردید.

 این فعال سیاسی که پیش تر در نخستین ساعات پس از درگیری های عاشورای سال گذشته در منزلش دستگیرشد و به مدت 2 ماه را در سلولهای بند 209 گذرانده بود. وی در این جلسه به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" و "اخلال در نظم عمومی" توسط قاضی صلواتی محاکمه گردید.

لازم به یاد آوری است که محمد اولیایی فرد و نسرین ستوده دو وکیل وی به علت اینکه در زندان هستند در این جلسه شرکت نداشتند و ژینوس شریف راضی وکالت حمید رضا خادم را بر عهده داشت.

در پایان قاضی صلواتی اذعان داشت که در هفته جاری "پس از مشورت و کسب نظر کارشناس (بازجو) پرونده اقدام به صدور رای خواهد نمود.

فشار بر مدافعان حقوق بشر در ایران تشدید شده است

رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای نسبت به تشدید اختناق و سرکوب در ایران، بویژه علیه مدافعان حقوق بشر اظهار نگرانی کرد و به مقامات محوری اسلامی هشدار داد.

خانم ناوی پیلای، رئیس کمیساریا، تصریح کرد که فهرست طویلی ازمدافعان حقوق بشردرایران تهیه کرده است که تحت فشار و سرکوب قرار گرفته اند.

او تصریح می کند که این فشار برمدافعان حقوق بشردرماههای اخیر شدت یافته است.

خانم ناوی پیلای بویژه در مورد فشارهای زیادی که به نسرین ستوده وکیل مدافع زندانی وارد می شود، صحبت کرده و توضیح داده است که من بویژه نگران پرونده نسرین ستوده هستم . او می گوید هر چه وضعیت حقوق بشر در ایران خراب تر می شود، فشارهائی که به مدافعان حقوق بشر وبویژه خانم ستوده اعمال می شود، گسترش بیشتری می یابند.

خانم پیلای در این اعلامیه از مقامات مسئول ایران خواسته است که بطور اضطراری به پرونده خانم ستوده رسیدگی کنند و امکان آزادی او را تسهیل نمایند.

در این حال سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد، راپرت کولد ویل ، امروزدرگفتگو با خبرگزاری فرانسه، تاکید کرد که وضعیت مدافعان حقوق بشر در ایران روز به روز دشوارتر می شود.

او اضافه می کند که از حوادث پس از انتخابات سال گذشته ، که با سرکوب مدافعان حقوق بشر همراه بود، می توان اظهار اطمینان کرد که درماههای اخیر شدت سرکوب افزایش یافته است.

فراخوان سازمان مجاهدین خلق ایران به‌مناسبت ۱۶آذر «روز دانشجو»

یک هفته اعتراض با شعار «مرگ بر اصل ولایت‌ فقیه» - «زنده‌باد آزادی»

هموطنان عزیز!
جوانان قیام‌آفرین ایران!
دانشجویان مبارز و مجاهد!
در آستانه 16آذر، روز دانشجو، سازمان مجاهدین خلق ایران، به روانهای پاک شهیدان دانشجو که در راه آزادی و مبارزه با دو دیکتاتوری شاه و شیخ جان باختند، درود می‌فرستد و دانشجویان و دانش‌آموزان و جوانان اشرف‌نشان و قیام‌آفرین را به یک هفته اعتراض و تظاهرات علیه دیکتاتوری آخوندی فرامی‌خواند.

خامنه‌ای و گماشته هزارتیر او در برابر خشم و نفرت متراکم مردم و وضعیت انفجاری جامعه، در گرداب بحرانهای فزاینده بیرونی و درونی، تنها راه را در تشدید سرکوب و خفقان و انقباض هرچه بیشتر حاکمیت برای جبران طلسم درهم‌شکسته ولایت ‌فقیه یافته و با سیاستهای ضدمردمی مانند طرح حذف یارانه‌ها فشار بر توده مردم را روزبه‌روز بیشتر می‌کند.


در برابر این دشمن ضدبشری، تنها راه رهایی، همانا پایداری اشرف‌نشان و عزم راسخ انقلابی برای سرنگونی فاشیسم مذهبی است.


در آستانه 16آذر، روز دانشجو، بپاخیزید و با شعار «مرگ بر اصل ولایت‌ فقیه» و «مرگ بر خامنه‌ای» فریاد «آزادی» را طنین‌افکن کنید.

با توطئه و اقدامات سرکوبگرانه رژیم برای تعطیل کردن دانشگاهها و تحمیل خواستهای ارتجاعی و سرگوبگرانه مقابله کنید.

در همسبتگی با کارگران، معلمان، پرستاران و پزشکان و دیگر اقشار به‌جان آمده مردم و با حمایت از حرکتهای اعتراضی خانواده‌های شهیدان زندانیان سیاسی، اعتراضهای ضدحکومتی را گسترش دهید.


16 آذر، روز دانشجو، میعادگاه دیگری برای خیزش انقلابی دانشجویان و دانش‌آموزان و همه فرهنگیان و دانشگاهیان و جوانان آزاده و اشرف‌نشان ایران، در برابر دیکتاتوری آخوندی و به زیر کشیدن تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای و دیگر مظاهر پلید ولایت‌ فقیه و فاشیسم مذهبی است
.

هرانا؛ ارژنگ داودی به حفاظت اطلاعات زندان رجایی شهر احضار شد

ارژنگ داودي زندانی سیاسی محبوس در زندان دیروز براي پاره اي توضيحات به حفاظت اطلاعات زندان رجايي شهر كرج منتقل شد و پس از ساعاتي به بند 3 رجايي شهر بازگشت.
ارژنگ داوودی در تاريخ ۱۸ آبان سال ۸۲ تحت عنوان اقدام عليه امنيت ملی و نوشتن مانيفست سکولار ايرانيان دستگير شد و تاکنون در زندان به سر می برد.
لازم به یاد آوریست که وی از سال 82 دو بار به دلیل فشار در زندان و مصادره منزل شخصی خود دست به اعتصاب غذا زده است؛ یکبار به مدت 52 روز و بار دیگر 74 روز بوده است.

در تیراندازی ماموران در بلوچستان یک جوان کشته و دو تن مجروح شدند

در این تیر اندازی یکی از این سه جوان کشته و 2 نفر دیگر به شدت مجروح شدند. نیروهای امنیتی اتهام این سه جوان را حمل موادمخدر اعلام کرده اند.
لازم به ذکر است در طی ماه های اخیر نیروی انتظامی در بلوچستان تحت نام مبارزه با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر دست به کشتار هموطنان بلوچ می زنند.

زن زندانی در آستانه اعدام: من بی ‌گناهم

وکیل مدافع «شهلا جاهد» در آستانه قصاص موکلش به ملاقات وی در زندان اوین رفت.
عبدالصمد خرمشاهی با اعلام این خبر گفت: روز دوشنبه با شهلا ملاقات داشتم و حرف‌های زیادی بین ما رد و بدل شد، به‌نحوی که در عرض چند ساعت، 9 سال گذشته را با هم مرور کردیم.
وی افزود: شهلا همچنان محور حرف‌هایش این است که قاتل نیست و بی‌گناه پای چوبه دار خواهد رفت.
وکیل مدافع شهلا جاهد با بیان اینکه موکلش به اعلام رضایت اولیای دم «لاله سحرخیزان» امیدوار است و از آنها می‌خواهد که از قصاص وی گذشت کنند، خاطرنشان کرد: طبق قانون، زمان اجرای حکم باید به من ابلاغ شود اما هنوز ابلاغ صورت نگرفته است و از زمان اجرا بی‌اطلاعم.
خرمشاهی در عین حال اظهار کرد: از برخی رسانه‌ها و اخبار منتشر شده شنیده‌ام که شهلا 10 آذرماه قصاص می‌شود اما به صورت رسمی چنین تاریخی ابلاغ نشده است.

پنچاه زن و مرد جوان دستگیر شدند


در جریان حمله ماموران حکومت به یک مهمانی، مقاديري مشروبات  الکلي ، تعدادي  تجهيزات  ماهواره اي ، 20 دستگاه تلفن همراه ، سه دستگاه خودروي سواري و تجهيزات نور افشاني و موزيک کشف شد.  بنا به این گزارش، تلفن همراه و خودروی سواری هم به اقلام ممنوعه در مهمانی ها اضافه شده است.  به گزارش آخرین نیوز بيست نفر زن و مرد در يک مهماني مختلط شبانه  در مشهد  دستگير  شدند . اين افراد را که شامل9 مرد و 11 زن هستند  در يک مهماني  مختلط  شبانه در  يک منزل مسکوني دستگير شدند . در ادامه این گزارش آمده است: در بازرسي از اين  محل ، مقاديري مشروبات  الکلي ، تعدادي  تجهيزات  ماهواره اي ، 20 دستگاه تلفن همراه ، سه دستگاه خودروي سواري و تجهيزات نور افشاني و موزيک کشف شد .

همچنین در این هفته 16زن و مرد در يک ميهماني شبانه در شهرستان طرقبه شانديز بازداشت شدند.اين افراد شامل  13 مرد و 3  زن در خانه اي به اتهام مصرف مشروبات الکلي بازداشت شدند .از اين ميهماني مقاديري مشروبات الکلي  و يک دستگاه دريافت امواج ماهواره اي کشف شد . همچنین در یک پارتی دانشجویی در یکی از شهرهای دانشگاهی استان تهران 17 دختر و پسر بازداشت شدند

'آسیب احتمالی' استاکس نت به برنامه هسته ای ایران


image
استاکس نت،عامل تاخیر در برنامه های هسته ای ایران
ایران می گوید کامپیوترهای صنعتی در این کشور که به کرم "استاکس نت" آلوده شده بودند اما آنها را پاکسازی کرده است
اولی هاینونن معاون سابق هیات بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفته است: کرم استاکس احتمالاً عامل تاخیر در برنامه های هسته ای ایران است.
ایران تاثیر این کرم کامپیوتری در عقب افتادن برنامه های هسته ایش را رد کرده است.
هاینونن گفت که از ماه ژوئن تعداد زیادی از سانتریفوژهای غنی سازی اورانیوم در ایران از کار افتاده اند که می تواند به شروع فعالیت استاکس نت ربط داشته باشد.
طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، در طول چند ماه گذشته حدود 160 دستگاه سانتریفوژ ایران از رده خارج شده اند. در این گزارش دلیل خاصی برای از کار افتادن این سانتریفوژها ارائه نشده است.

عمل جنايتكارانه قطع دست در مشهد


عمل جنايتكارانه قطع دست

 حكومت جنايتكار آخوندي بار ديگر دست به يك عمل جنايتكارانه زد , به گزارش روزنامه خراسان، به موجب حکم صادره از سوي قضات شعبه نهم دادگاه تجديدنظر استان خراسان رضوي يک متهم به سرقت که به اتهام دو فقره سرقت از گاو صندوق و منزل دستگير و زنداني و تحت محاکمه قرار گرفته بود به قطع يد محکوم و حکم صادره قبل از ظهر روز گذشته در مورد وي اجرا شد.

تهران در اثر آلودگی شدید هوا تعطیل شد


به دلیل آلودگی شدید هوا، فردا همه ادارات دولتی، بانکها، سازمانها، نهادها، مدارس و دانشگاههای شهر تهران تعطیل است.  خبرگزاری حکومتی مهر در این باره نوشت: کمیته اضطراری آلودگی تهران در نشست دوشنبه شب خود به دلیل پایداری هوای آلوده شهر تهران را در روز چهارشنبه سوم آذر تعطیل اعلام کرد.

مرتضی تمدن استاندار تهران و رئیس کمیته اضطراری آلودگی هوای شهر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به علت تداوم شرایط آلوده هوای تهران و با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر افزایش میزان آلودگی هوا در روز چهارشنبه این کمیته تصمیم گرفت روز چهارشنبه سوم آذر همه ادارات دولتی، بانک‌ها، سازمان‌ها، نهادها و مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران تعطیل شوند.البته سازمان‌های نظامی، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه‌های امدادی دارای کشیک مشمول قوانین خاص خود خواهند بود

اعتصاب سراسری دانشجویان دانشگاه های ایران به مناسبت روز دانشجو

در پی انتشار فراخوان جمعی از فعالان دانشجویی برای اعتصابات سراسری دانشگاهها به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو و استقبال دانشجویان دانشگاههای مختلف سراسر کشور از این موضوع، بیانیه شماره ٢ این فعالان دانشجویی با ارائه پیشنهاداتی جهت اعتصاب و اعتراضات هماهنگ و منسجم، منتشر شد. این فعالان دانشجویی در بیاینه شماره یک خود، که ابتدای هفته جاری آن را منتشر کرده بودند، دانشجویان را به اعتصاب سراسری در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ و ۱٧ آذر امسال فراخواندند. به گزارش سایت اصلاح طلب جرس، متن بیانیه شماره ٢ فعالان دانشجویی برای ایجاد هماهنگی و ارائه پیشنهاداتی جهت اعتصابات دانشجویی به شرح زیر است:

از آنجایی كه اولین بیانیه این گروه در آستانه فرارسیدن ماه آذر و ماه دانشجو و فراخوان برای اعتصابات سراسری دانشجویی در سراسر دانشگاه های تهران و شهرستان ؛با استقبال زیادی در سایت های خبری و اجتماعی و در محافل دانشجویی روبه رو شد؛ ما جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران در راستای تحقق هر چه بهتر این اعتصاب و منسجم بودن و هماهنگ بودن آن در پوشش یك اعتصاب واقعی سراسری دانشجویی برنامه های خود را پیشنهاد می دهیم :

۱- در روز ۱۵ آذر ماه همه دانشجویان بایدبا حضور در دانشگاه از رفتن به كلاس درس خود داری كرده و در مقابل دا نشكده های مربوطه تجمع نمایند. دانشجویان در این روز می توانند با در دست داشتن پلاكارد یا عكسهایی با مضمون دانشجو و ۱۶ آذر برای فردای آن روز كه ۱۶ آذر ماه می باشد برنامه ریزی كنند.ما از همه دانشجویان می خواهیم تا رفتن به كلاس درس را در این روز و روز های بعد تعطیل كنند.در دانشگاه هایی كه چند دانشكده نزدیك به هم دارند دانشجویان می توانند با به هم پیوستن به هم فریاد اعتراضات خود را در صحن دانشگاه طنین انداز كنند.همچنین با دادن پیام هایی در قالب بیانیه و اطلاعیه از دانشجویان سایر دانشگاه های كشور از دولتی و ازاد گرفته تا پیام نور و هر دانشگاه دیگری بخواهند كه به جمع اعتصابیون بپیونندند. برای جلوگیری از اتفاقات به دور از شان فعالیت مدنی كه ممكن است مثل هر زمان دیگری نیروهای خودسر به راه بیندازند دانشجویان باید هوشیار و آگاه باشند.

عزیزان دانشجو نیاز به گفتن نیست كه اگر در این روز بتوانیم به این شیوه و با اعتماد و شجاعت كامل عمل نمائیم قطعا نه تنها برای روزهای بعد منسجم تر و هماهنگ تر شده ایم بلكه با برد خبری آن می توانیم دانشجویان بیشتری را با خود همراه كنیم.