۱۳۹۳ خرداد ۱, پنجشنبه

سفر سركرده پليس ديالي و فرمانده قتل عام 10 شهريور به ايران براي دريافت دستورالعملهاي جديد

رژيم آخوندي گامهای دیگری در مسیر عقب نشینی از برنامه اتمی خود برداشت

رژیم آخوندی با امضای توافقی ۵ ماده یی با آژانس بین المللی انرژی اتمی گامهای دیگری در مسیر عقب نشینی از برنامه اتمی خود برداشت. این توافق در جریان سفر هیأت آژانس به تهران صورت گرفت.
خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: بر اساس یک نسخه از بیانیه ایران و آژانس که روز چهارشنبه در وین منتشر شد، پنج اقدام که دو اقدام آن مربوط به فعالیتهای گذشته و سه اقدام مربوط به فعالیتهای هسته یی فعلی ایران است به شرح زیر خواهد بود:

مقایسه پوتین و هیتلر؛ واکنش هراس آلود روسیه

یک منبع دولت انگلیس اعلام کرد: روسیه یکی از دیپلمات‌های ارشد خود را برای گفتگو با مقام‌های وزارت امور خارجه انگلیس در خصوص اظهارات ولیعهد این کشور اعزام کرده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های روسیه در خصوص اظهارات پرنس چارلز، ولیعهد انگلیس که در جریان سفرش به کانادا، پوتین را با هیتلر مقایسه کرد، اعلام کرده‌اند که این اظهارات می‌تواند روابط میان روسیه و انگلیس را که هم اکنون به خاطر بحران اوکراین تنش دار شده، بدتر کند. 

اتباع آمريکايی به کره شمالی و ایران سفر نکنند

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر به شهروندان خود درباره سفر به کره شمالی هشدار داد و اعلام کرد احتمال بازداشت شدن اتباع آمریکایی در این کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از واشنگتن، جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری بار دیگر هشدار درباره سفر شهروندان آمریکایی را به کره شمالی - که روز سه شنبه توسط وزارت امور خارجه آمریکا صادر شده بود - تکرار کرد.

۱۲۱کشته و زخمی در انفجارهای اورمچی چین

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اثر انفجاری که صبح امروز در بازار شهر ارومچی، مرکز منطقه سین کیانگ در غرب چین روی داد، ۳۱ تن کشته و حدود ۹۰ تن نیز زخمی شدند. این انفجار ساعت هشت صبح به وقت محلی روی داد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: خودروهای حامل مواد منفجره عامل انفجارهای امروز چین هستند.

براثر وقوع این انفجارها، آتش سوزی بزرگی هم در این منطقه روی داد. البته مقامات دولتی چین هنوز این مسئله را تایید نکرده اند.

نیروگاه اتمی بوشهر در 8 ساعت 20 بار لرزید

درکمتر از 8 ساعت 20 زمین لرزه بزرگ و کوچک حوالی بندر ریگ در استان بوشهر را لرزاند.

به گزارش ایرنا، از ساعت 12 و47 دقیقه ظهر چهارشنبه تا ساعت 19 و57 دقیقه، 20 زمین لرزه حوالی بند ریگ در شهرستان گناوه را لرزاند.

بزرگترین این زمین لرزه ها با قدرت 5.4 ریشتر در ساعت 14 و 16 دقیقه و 29 ثانیه روز چهارشنبه دراین منطقه بوقوع پیوست.