۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

تاکید خامنه ای بر ادامه حرکت بی دنده و ترمز رژیم

پایگاه اطلاع رسانی دفتر خامنه ای: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار مسئولان و کارکنان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، با اشاره به قطعی بودن وعده الهی در یاری صابران و متوکلین و یاری کنندگان دین خدا، تأکید کردند: مصداق عینی تحقق وعده الهی، نظام جمهوری اسلامی است که به رغم همه فشارها و طراحی های دشمن، بعد از گذشت 34 سال اکنون یک نظام محترم، مقتدر، اثرگذار در مسائل منطقه ای و جهانی، دارای ملتی بزرگ، فهیم، دشمن شناس و لحظه شناس، و دارای پیشرفتهای بزرگ علمی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید به خداوند متعال توکل کرد و به یاری خداوند نیز خوشبین بود، افزودند: جبهه استکبار تمام تلاش و توان خود را بکار گرفته است تا از طریق تحریم ها و فشارها، ملت ایران را وادار به تسلیم کند اما این ملت سختی ها را تحمل می کنند زیرا نقشه و تاکتیک دشمن و هدف راهبردی او را متوجه شده و براساس فهم و تشخیص صحیح، عمل می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: همانگونه که پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط ناباورانه سال 57، مصداق تحقق وعده الهی بود، ادامه انقلاب اسلامی و توانمندی و قدرتمندی و پیشرفت افزایش یابنده آن نیز، به رغم همه تندبادها و فشارهای سنگین و دشمنی عمیق دنیای استکبار، مصداق عملی شدن وعده الهی است.

ایشان فهم، دشمن شناسی و لحظه شناسی ملت ایران را یکی از مسائل اعجاب انگیز خواندند و افزودند: در قضایای سال 88 که دشمن تصور می کرد، طراحی ده ساله او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است، ملت ایران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بین المللی زد، چه برسد به مزدوران داخلی آنها که در مقابل عظمت ملت ایران به حساب نمی آیند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ملت ایران بار دیگر در روز 22 بهمن، قدرت، شادابی و فهم خود را در مقابل جهانیان، به رخ خواهد کشید.

کمک یک میلیارد یورويِی رژیم تهران به رژیم دمشق

صدا و سیمای رژیم: معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر سوریه دو قرارداد اقتصادی در بخش مهندسی و تأمین تجهیزات برقی سوریه و همچنین مبادلات بانکی جمعاً به ارزش یک میلیارد و 50 میلیون یورو امضا کردند.

نخستین قراردادی که در این مراسم به امضای وزیر برق سوریه و مدیرعامل شرکت انرژی ایران رسید قرارداد مهندسی و تأمین تجهیزات خطوط انتقال برق سوریه به ارزش حدودی 50 میلیون یورو بود که مدت این قرارداد 20 ماه اعلام شد.

دومین قرارداد، که میان مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و مدیرعامل تجارت بانک سوریه در حضور معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر سوریه امضا شد، ایجاد خط اعتباری یک میلیارد یورویی بین این دو بانک بود.

مقام حکومتی: درآمد زیر یک میلیون یعنی خط فقر

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه تورم جامعه پزشکی به 54 درصد رسیده است، گفت: درآمد زیر یک میلیون تومان در تهران یعنی خط فقر که در حال حاضر بیشتر پزشکان عمومی در این مرحله هستند.

به گزارش تسنیم، سید شهاب‌الدین صدر در دوازدهمین همایش علمی و کاربردی پزشکان عمومی کشور اظهار داشت: در کنار توسعه کمی و کیفی پزشکی متأسفانه اعتبارات حوزه سلامت این رشد را پیدا نکرده یا اگر رشدی یافته تخصیص‌ها به موقع نبوده است.

وی افزود: نظام پزشکی را متهم می‌کنند که به دنبال افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی است که اینگونه نیست چرا که اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود مشکلات موجود ادامه خواهد یافت.

صدر ادامه داد: در تهران اعلام شده که درآمد زیر یک میلیون تومان یعنی خط فقر و در حال حاضر بیشتر پزشکان عمومی در این مرحله هستند.

وی تصریح کرد: تورم در حوزه سلامت 2 برابر رسمی کشور است یعنی تورم در آبان ماه 27 درصد بوده است ولی تورم جامعه پزشکی به حداقل 54 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد هزینه‌های سلامت بر دوش مردم است، خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم گذشته یک صد هزار پروانه نیز تمدید شده است.

محاکمه ارژنگ داودی در دادسرای انقلاب بندرعباس

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»، زندانی سیاسی ارژنگ داودی با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات به شعبه ۵ دادیاری دادسرای انقلاب  بندر عباس منتقل گردید و توسط فردی بنام پناهی از بازجویان سابق وزارت اطلاعات مورد بازجویی وعلیه وی  پرونده تشکیل داده شد.
اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه وی بکار برده اندعبارتند از:۱ـاقدام به برهم زدن نظم در بند ۲۰۹ زندان اوین ۲ـ سخنرانی برای سلولهای همجوار و گزارش وضعیت خود و تحریک آنها به استقامت ۳ـ نوشتن شعار علیه رهبری روی سرویس بهداشتی(توالت فرهنگی )سلول انفرادی شماره ۴۵ بند ۲۰۹ زندان اوین.
پناهی رئیس شعبه ۵ دادیاری دادسرای انقلاب بندر عباس در پایان بازجویی و تشکیل پرونده بر علیه معلم زندانی  ۱۵ میلیون تومان قرار صادر نمود.
ولی فقیه آخوند علی خامنه ای از طریق دستگیری، شکنجه ، اتهام سازی و جریمه های نقدی می خواهد خود را رهبر جای بزند.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی از سال ۱۳۸۲ در زندانهای ولی فقیه تحت شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی بسر می برد. بدستور دفترآخوند  علی خامنه ای منزل شخصی او  مصادره شد،همسر وی را بدون هیچ دلیل به مدت ۴ ماه در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ مورد شکنجه و ازیت و آزار قرار دادند و تا به حال چندین بار وی را به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در سلولها انفرادی بند ۲۰۹ و هر بار علیرغم بودن در زندان اقدام به پرونده سازی علیه وی نمودند. زندانی سیاسی ارژنگ داودی چند ماهی است که به زندان مخوف بندرعباس منتقل شده است و در شرایط غیر انسانی و ممنوع تماس و ملاقات با خانواده اش می باشد. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی جدید و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی و محروم کردن او از حقوق اولیه انسانی اش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ دیماه ۹۱ برابر با ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

اعتراض باند لاریجانی پس از سخنرانی احمدی‌نژاد در مجلس


علی لاریجانی در شکایت از احمدی‌نژاد به رهبر جمهوری اسلامی نامه نوشت.

به گزارش رادیو فرانسه، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز چهارشنبه، برای دفاع از برنامه‌های دولت به ویژه اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها و موضوع استخدام‌های اخیر در دولت، در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.

وی با دفاع از اجرای مرحله اول هدفمندسازی یارانه ها، گفت که باید این طرح به صورت «کامل» اجرا شود.

احمدی نژاد برخی از اتهام ها در این زمینه را رد کرد و گفت: «چه در دفعه قبل و چه در حال حاضر برای اجرای این طرح هدف انتخاباتی نداریم.»

وی اضافه کرد: «برخی گفتند دولت مخفیانه ارز فروخته و پول آن را برای یارانه‌ها پنهان کرده است. آقای ابوترابی شما را به جدت مگر ما با هم صحبت نکردیم که اجرای طرح هدفمندی بدون تفاهم دولت و مجلس ناممکن است؟ گفتم یا نگفتم؟ آیا این اتهام کوچکی است؟»

همچنین احمدی نژاد درباره موضوع جنجالی استخدام کارمند از سوی دولت که مورد انتقاد مجلس است، به اصل 126 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: «در این اصل آمده است رئیس جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیما بر عهده دارد و می‌تواند اداره‌ی آن را به عهده‌ی دیگری بگذارد، پس اگر این موضوع از عهده‌ی رئیس جمهور خارج شود، چطور می‌تواند برنامه و بودجه را اداره کند.»

رییس دولت ایران، در بخش دیگری از سخنرانی خود از دخالت قوه قضاییه و مجلس در امور دولت انتقاد کرد و گفت: «اینکه دیگر قوا تلاش کنند در حوزه اجرا وارد شوند آسیب می‌زند، توسعه مرز اختیارات یک قوه به سایر قوا به ضرر کشور است و به ضرر همه ماست.»

وی همچنین از فشارهایی که از سوی نهادهای حکومتی زیر نظر آیت الله خامنه ای، به دولتش وارد می شود انتقاد کرد و گفت: «نهادهای نظارتی نباید دو سوم وقت وزرای اقتصادی و رییس کل بانک مرکزی را صرف کنند.»

اعتراض نمایندگان به احمدی نژاد

اما احمدی نژاد پس از سخنرانی خود بلافاصله مجلس را ترک کرد. ترک مجلس از سوی رییس جمهوری ایران، اعتراض رییس و نمایندگان مجلس را برانگیخت.

علی لاریجانی رییس مجلس، در واکنش به این رفتار احمدی نژاد گفت: «ای کاش آقای رئیس جمهور و اعضای دولت حضور داشتند تا نکاتی را که قصد طرح آن را دارم گوش می‌کردند.»

وی درباره اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: «ایراد نمایندگان به نفس هدفمند‌کردن یارانه‌ها نیست؛ چرا که مجلس قانون هدفمندی را با قواعدی تصویب کرد؛ ایراد این است که بخش مربوط به تولید در قانون هدفمندی به درستی اجرا نشد و مشکلات مربوط به تولید و صنعت و کشاورزی در کشور به وجود آمده است.»

همچنین محمد جواد نظری مهر عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در نطق خود در صحن علنی مجلس گفت که رئیس جمهور باید در مجلس می‌ماند و صحبت‌های نمایندگان گوش می‌کرد.

نامه لاریجانی به رهبر

رئیس مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ خود به آیت الله خامنه‌ای، در خصوص تأخیر دولت در لایحه ارائه بودجه 1392 کل کشور خبر داده است.

لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: «در این نامه عرض کردم که تأخیر در ارائه بودجه سال آینده ضررهای زیادی دارد و به کشور آسیب می‌رساند.»

وی همچنین گفت که آیت الله خامنه‌ای به دولت تذکر داده است.

نوجوان زندانی در زندان گوهردشت به دار آویخته شد

بنا به گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران » صبح امروز حکم ضد بشری اعدام نوجوان زندانی  در زندان گوهردشت کرج به اجرا گذاشته شد.
بامداد روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه از ۱۰ زندانی که روز گذشته  به سلولهای انفرادی بند ۵ زندان گوهردشت کرج منتقل شده بودند حداق ۲ نفر از آنها به دار آویخته شدند. یکی از اعدام شدگان امروز زندانی بود که در سنین نوجوانی دستگیر شده بود.این ۲ زندانی از سالن ۳ بند ۱ زندان گوهردشت کرج بودند.
اسامی ۲ زندانی که صبح امروز در زندان گوهردشت کرج اعدام شدند به قرار زیر می باشد:
۱ـ علی (کیانوش) نادری متولد سال ۱۳۷۰ که از سال ۸۷ در  زندانهای قزل حصار و  گوهردشت کرج زندانی بود. وی قبل از انتقال به زندان  به دلیل سن پایین در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شد.
۲ـ ابراهیم احمدی متولد ۱۳۶۲ که از سال ۸۶ در سالن ۳  بند ۱ زندان گوهردشت کرج زندانی بود.
از طرفی دیگر صبح امروز زندانی دیگری به نام سیاوش بابائی ۳۰ ساله از سالن ۳ بند ۱ زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی بند ۵ منتقل شد. گفته می شود که این زندانی قرار است در روزهای آینده در شهر ستان پاکدشت تهران در ملا عام به دار آویخته شود.
اطلاعات موثق حاکی از آن است که آخوند صادق لاریجانی رئیس منصوب قوه قضاییه  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای دستور اجرای حکم اعدام ۴۰ نفر را تنها در زندان گوهردشت کرج به اجرای احکام این زندان ابلاغ نموده است که قرار است در روزهای آینده به اجرا گذاشته شود.
آخوند صادق لاریجانی که از جنایتکاران علیه بشریت و نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد و مردم ایران در تظاهرات میلیونی خود در سال ۸۸ شعارهایی مانند «صادق لاریجانی قاتل جانی»  علیه وی سر می دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج جدید اعدام های  گروهی که  به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی جهت محاکمه این جنایتکاران علیه بشریت می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ دیماه ۹۱ برابر با ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

افزایش ایرانیان پناهجو در آلمان در سال 2012

سایت انتگراسیون، 15.01.2013:  وزارت کشور آلمان روز سه شنبه پانزدهم ژانویه 2013 گزارش سالیانه مربوط به آمار متقاضیان پناهندگی در آلمان در سال 2012 را منتشر نمود. بر اساس این گزارش در سال 2012، 4.348  نفر (سال 2011 ، 3.352 نفر) ایرانی در آلمان متقاضی پناهندگی بوده اند. به این ترتیب شمار ایرانیان پناهجو در آلمان در سال 2012 با افزایشی برابر 996 نفر، رشدی برابر 29.7% را نشان می دهد. با در نظر گرفتن انواع قبولی پناهندگی، در مجموع 51.9 % ایرانیان پناهجو در سال 2012 موفق به کسب پناهندگی یا دریافت اقامت به دلایل انسانی در آلمان شده اند.

یک نگاه کلی به آمار پناه جویان در آلمان در سال 2012
در سال 2012 در مجموع 64.539 درخواست جدید پناهندگی در اداره فدرال برای امور مهاجرت و پناهندگی آلمان به ثبت رسیده است (سال 2011، 45.471 درخواست). این رقم با 18.798 نفر افزایش نسبت به سال 2011 ، یک رشد تقریبا 41 درصدی را نشان می دهد. دلیل این افزایش در درجه اول به افزایش شمار متقاضیان پناه جو از بوسنی هرزه گوئین، مقدونیه، سوریه و صربستان بر می گردد. یک سوم مجموع  پناهندگان در سال 2012 از سه کشور بوسنی هرزه گوئین، مقدونیه و صربستان می باشند. بدین ترتیب آمار متقاضیان پناهندگی در آلمان برای پنجمین سال پیاپی روند صعودی داشته است. در سال 2007 آمار متقاضیان پناهندگی در آلمان به پائین ترین حد خود یعنی 19.164 نفر رسیده بود.

احکام صادره در مورد درخواست پناهندگی
اداره فدرال در امور مهاجرت و پناهندگی در سال 2012 جمعا 61.826 درخواست پناهندگی (با احتساب پرونده های سال های گذشته) را مورد رسیدگی قرار داده و برای آنها رأی صادر کرده است. از این تعداد؛
- 8.764  نفر (14.2%) قبولی حمایت از پناه جو بر اساس بند یک ماده 60 قانون اقامت دریافت کرده اند. این قبولی بر اساس کنوانسیون 28 جولای 1951 ژنو می باشد.
- از میان دارندگان قبولی فوق 740 نفر (1.2 %) قبولی پناهندگی سیاسی بر اساس ماده 16آ قانون اساسی آلمان دریافت نموده اند.
- به تعداد 8.024 نفر (13.0%) نیز موقعیت حمایت از پناه جو داده شده است. (بر اساس ماده 3 قانون دادرسی پناهندگی در پیوند با بند یک ماده 60 قانون اقامت).
- تعداد 8.376 نفر (13.5 %) نیز موقعیت حمایت از پناه جو، اقامت به دلایل انسانی دریافت نموده اند. (بر اساس بند 2، 3، 5 ، 7 از ماده 60 قانون اقامت).
- از بین پرونده های مورد بررسی قرار گرفته در سال 2012 (با احتساب پرونده های سال های گذشته)، تعداد 30.700 نفر (49.7 %) جواب منفی دریافت کرده اند.
- در پایان دسامبر سال 2012 در مورد 49.811 پرونده هنوز تصمیم گیری به عمل نیامده بوده است. از این تعداد  45.462 مورد، درخواست اولیه پناهندگی و تعداد  4.349 پرونده نیز مربوط به درخواست مجدد می باشد.

ایرانیان پناه جو
در سال 2012،  4.348 نفر (سال 2011 ، 3.352 نفر) ایرانی در آلمان متقاضی پناهندگی بوده اند. به این ترتیب شمار ایرانیان پناه جو در آلمان در سال 2012 افزایشی برابر 29.7% را نشان می دهد. پناه جویان ایرانی بعد از صربستان، افغانستان، سوریه، عراق و مقدونیه در ردیف ششم کشورهای اصلی ای قرار دارند که آلمان را برای پناهندگی انتخاب کرده اند.
از ایرانیان متقاضی پناهندگی در آلمان در سال 2012 میزان 9.6%  موفق به دریافت موقعیت پناهندگی سیاسی بر اساس ماده 16آ  قانون اساسی آلمان شده اند که با یک فاصله زیاد بالاترین رقم نسبت به بقیه کشورها می باشد.

در همین حال با در نظر گرفتن انواع قبولی ای که فوقا به آن اشاره شد، ایرانیان پناه جو با مجموع 51.9% قبولی، بعد از عراق (57.5%) در ردیف دوم جدول کل قبولی پناه جویان در آلمان قرار دارند.

حنیف حیدرنژاد، مددکار اجتماعی و مشاور در امور پناهندگی و مهاجرین