۱۳۸۹ مهر ۲۳, جمعه

بزرگترين تونل قطار جهان امروز تکميل می شود

ساخت طولانی ترین تونل قطار جهان امروز در سوئیس به پایان می رسد. تلویزیون بی بی سی در گزارشی اعلام کرد، این تونل، انقلابی در حمل و نقل از شمال به جنوب اروپا بوجود خواهد آورد.
با تکمیل این تونل، محموله های باری به جای جاده از طریق قطار حمل خواهد شد. انتقال محموله های باری از شمال به جنوب اروپا و بالعکس در حال حاضر از طریق جاده صورت می گیرد و در این میان، کوههای آلپ بزرگترین مانع است.
هر روز سه هزار وسیله نقلیه سنگین باری از سوئیس عبور می کنند. مردم سوئیس از این همه تردد پر سر و صدا که از میان دره های آلپ صورت می گیرد خسته شده اند و راه حل اینست که حمل و نقل ریلی از قلب کوهستان، جایگزین خودروهای باری، به خصوص کامیونها شود.
تونلی که قرار است امروز احداث آن در سوئیس به پایان برسد، پنجاه و شش کیلومتر طول داشته و یکی از بزرگترین طرح های مهندسی در جهان محسوب می شود. قطارهایی که قرار است در آینده از طریق این تونل به جابجایی کالا بپردازند حد اکثر تا دویست و چهل کیلومتر در ساعت سرعت خواهند داشت. این امر باعث خواهد شد زمان سفر از زوریخ تا میلان از حدود چهار ساعت به دو نیم ساعت کاهش یابد.
گفتنی است دو هزار پرسنل به مدت چهارده سال به صورت شبانه روزی برای ساخت این تونل مشغول به کار بوده اند و هشت نفر نیز در جریان این طرح جان خود را از دست داده اند. میزان سنگ استخراج شده از این محل نیز برای ساخت پنج هرم مصر کافی است.





عروس منصور اسانلو را به مرگ تهدید کردند

بنابه بر گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تهدیدات و جنگ روانی بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانم زویا صمدی عروی منصور اسالو در هفته های اخیر به شکل جنون آمیزی شدت گرفته است.
بازجویان وزارت اطلاعات تماسهای تلفنی متعددی در طی روز با خانم زویا صمدی برقرار می نمایند و او را علنا تهدید به مرگ می کنند.این تهدیدات در هفته های اخیر به شکل جنون آمیزی علیه او ادامه دارد.بازجویان وزارت اطلاعات در مکالمات تلفنی خود با خانم صمدی به او گفته اند:« سری قبل را تجربه کردی. این بار دیگر مطمئن باش که زنده باقی نخواهی ماند.»
مامورین وزارت اطلاعات که همانند باندهای مافیایی و تبهکار عمل می کنند. مدتی قبل با یک عدد پژو و 2 موتور سوار به منزل خانم صمدی مراجعه کرده بودند. در آن زمان خانم صمدی و همسرش در منزل نبودند و وقتی که همسایه ها متوجه حضور مامورین وزارت اطلاعات می شوند سعی می کنند که تهدیدات خود را از طریق همسایه ها به گوش خانم صمدی و همسرش برسانند.این جنگ روانی و غیر انسانی بصورت روزانه علیه این خانواده ادامه دارد.
هدف از این اعمال پلید و ضد بشری بازجویان وزارت اطلاعات که رفتارهای باندهای مافیایی به خود گرفته اند این است که فشارهای روحی علیه خانواده اسالو و بخصوص علیه آقای منصور اسالو شدت بخشند.
خانم زویا صمدی پیش از این توسط بازجویان وزارت اطلاعات در خیابان ربوده شد و مورد شکنجه های وحشیانه آنها قرار گرفت که در اثر این شکنجه ها دچار صدمات جدی جسمی و روحی گردید و هنوز از آثار آن رنج می برد.خانم صمدی پس از ربوده شدن ناچار به ترک کار خود شد و برای ادامه درمان خویش در منزل باقی ماند.
لازم به یادآوری است که تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی و خانواده های آنها توسط علی خامنه ای ولی فقیه گرفته می شود و اجرای آن تصمیمات به عهده دادستان تهران و بازجویان وزارت اطلاعات گذاشته شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تهدیدات و جنگ روانی بازجویان وزارت اطلاعات که همانند باندهای تبهکار مافیایی علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها عمل می کنند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه زنان و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمان لازم اجرا می باشد.



دستگیری وسیع هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی

 بهنام نورمحمدي، ولي روشني، كريم تيري، رحيم گلابي، مهدي گلابي، رحيم فوري، حسين پور فياض، سعيد حسين زاده، حسن رنجبر، حسن خوی اوشاغی، حمید هاشمی٬ نوجوان و عده ای دیگر از هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی ۱۸ مهر ۸۹ توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.
در جریان مسابقه فوتبال تیمهای فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران در ورزشگاه سهند تبریز ماموران امنیتی روز یکشنبه ۱۸ مهر ۸۹ بیش از بیست تن از هوادارن تیم فوتبال تراکتورسازی را بازداشت کردند که از این میان عده ای بازداشت شدگان ۲۰ مهر ۸۹ از سوی رئیس شعبه چهارم بازپرسی دادسرای تبریز به قید وثیقه و ضمانت آزاد شدند.

بهنام نورمحمدي دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز، ولي روشني، كريم تيري، رحيم گلابي، مهدي گلابي، رحيم فوري، حسين پور فياض، سعيد حسين زاده، حسن رنجبر، حسن خوی اوشاغی، حمید هاشمی و نوجوان که در جریان این مسابقه فوتبال بازداشت شده بودند پس از دو روز بازداشت در اداره حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تبریز در خیابان صائب برای تحقیقات بیشتر به بند قرنطینه زندان تبریز منتقل شده اند.

در جریان مسابقه فوتبال تیمهای تراکتورسازی تبریز و نفت تهران فعالین آذربایجانی و طرفداران تیم فوتبال تراکتورسازی با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی همچون «یاشاسین آذربایجان»٬(زنده باد آذربایجان) و «تورک دیلینده مدرسه»(مدرسه به زبان ترکی) اقدام به طرح مطالبات ملی آذربایجانیها نمودند.
ماموران امنیتی در حین ورود تماشاگران به استادیوم سهند آنها را مورد تفتیش بدنی قرار داده و پلاکاردها و پارچه نوشته های هواداران را ضبط و آنها را بازداشت می نموده اند.
بازیهای تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به محلی برای طرح مطالبات ملی آذربایجانیها تبدیل شده است و این امر موجب شده است حکومت ایران هواداران تیم فوتبال را بازداشت و مورد آزار و اذیت قرار دهد.

محکومیت یک راننده آژانس به شلاق و اعدام


 مرد جواني به نام میلاد از سوی شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدسلطان همتيار، به قصاص محكوم شد. این شهروند تهرانی به اتهام قتل "رحمت" همکار سابق خود در آژانس، به اعدام محکوم شده است.گفته می شود متهم در دادگاه نیز به اتهامات خود اعتراف کرده است.

در دادگاه رسیدگی به اتهامات این راننده آژانس بعد از اظهارات متهم، قاضي همتيار ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه،‌ متهم را به 10 سال حبس،‌ تحمل 100 ضربه شلاق و قصاص محكوم كرد.

حبس در تبعید خشونتی مضاعف است


 جمعی از فعالان حقوق زنان و حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ی به صدور احکام حبس طولانی‌مدت برای دستگیرشدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری و تلفیق زندان با تبعید اعتراض کرده‌اند.

در این بیانیه‌ ضمن اشاره به مختصری از پرونده‌ی زندانیان تبعیدی به جرم‌تراشی دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات برای دستگیرشدگان از قبیل اقدام علیه امنیت ملی، معاند، و عضویت در سازمان‌های سیاسی اشاره شده و آمده است که جهت دشوارکردن شرایط برای این زندانیان، آنان به زندان‌های شهرهای دوردست تبعید شده‌اند.

بیانیه اسامی تعدادی از دانشجویان، فعالان حقوق زنان، زندانیان سیاسی و عقیدتی، زندانیان کرد، زندانیان بهایی و زندانیان آذری را که به تحمل زندان در تبعید محکوم شده‌اند ذکر کرده و افزوده‌ است: "تبعید زندانیان به مناطق دوردست تنها به صدور حکم تبعید خلاصه نمی شود. در حال حاضر بسیاری از زندانیان بدون دریافت حکم تبعید به زندان های دیگری منتقل شده اند وهمین امر نه تنها امکان دسترسی آنان به همشهری ها و همزبانانشان را محدود کرده است بلکه امکان دیدار خانواده ها را با فرزندانشان تقریبا نا ممکن کرده است.

ما امضا کنندگان این بیانیه نهادهای حقوق بشری، دولت ها و مجامع بین المللی را به اعمال فشار بر دولت ایران برای توقف رفتار خشونت طلبانه علیه زندانیان ایران فرا می خوانیم و خواهان پایان دادن به اقدام غیرانسانی علیه زندانیان، توقف و لغو صدور و اجرای حکم تبعید برای زندانیان هستیم."