۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

شکنجه دو زندانی با شلاق در ملاء عام

خبرگزاری حکومتی ایسنا : یکی از این زندانیان که به اتهام « سرقت» دستگیر شده بود طبق حکم صادره از دادگاه عمومی و جزایی و دادگاه انقلاب اسلامی طبس به تحمل سه سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در ملاعام و در میدان امام خمینی طبس و سه سال ممنوعیت از اقامت اجباری در حوزه قضایی شهرستان طبس محکوم شده بود.

زندانی دیگر نیز به اتهام «نگهداری مواد مخدر و اعتیاد به آن» به تحمل هفت سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق تعزیری در ملاعام در میدان امام خمینی و پرداخت ۳٫۵ میلیون ریال جریمه محکوم شده بود که محکومیت شلاق هر دو، در شهرستان طبس انجام شد.

استقرار ماموران اطلاعاتی در بند ۳۵۰ اوین پس از نصب دوربین و دستگاه شنود

دو مامور اطلاعات در یکی از اتاق های بند ۳۵۰ اوین مستقر شده اند.به گزارش  سایت کلمه وابسته به موسوی، دو تن از ماموران امنیتی وزارت اطلاعات که بر اساس خبرها از مدتی قبل اتاقی برایشان مهیا شده بود، در بند ۳۵۰ زندان اوین که محل نگهداری زندانیان سیاسی است استقرار یافته اند.

این اتاق در فاصله ی کمی از اتاق های زندانیان سیاسی واقع شده است و نیروهای امنیتی دائم در حال کنترل و مراقبت از رفتارهای آنان هستند. تا آنجا که کوچکترین جمعی و صحبت های جدی و گروهی حساسیت آنان را بر می انگیزد.
گفتنی ست این اقدام مدتی پس از نصب دوربین و شنود های مجهز در این بند عملی شده است.

اعزام نیروهای هوايی و دریايی آمریکا به اطراف لیبی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز از اعزام نیروهای هوايی و دریايی این کشور به اطراف لیبی خبر داد.

سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران گفت، هم اکنون طرح های متعددی در دست بررسی است و پس از صدور دستور از سوی مقامات، نیروهای نظامی در اطراف لیبی مستقر خواهند شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، این خبر در حالی اعلام می شود که کشورهای غربی در حال بررسی احتمال حمله نظامی به پایگاههای رژیم قذافی در لیبی هستند.

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری: بازداشت موسوی و کروبی

خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش در خبری فوری از تهران اعلام کرد، مهدی کروبی و میرحسین موسوی و همسران آنها بازداشت و به زندانی در تهران منتقل شده اند.
سایت کلمه: میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به همراه همسران خود زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، دستگیر شده و به زندان حشمتیه تهران منتقل شده‌اند.

طبق آخرین اطلاعات رسیده از منابع موثق به کلمه، بازداشت و انتقال آنها به زندان قطعی است اما زمان دقیق انتقال آنها همچنان مبهم است.

پیش از این و در دو هفته گذشته، مقامات کشور در مورد محدودیتها و نحوه‌ی حصر همراهان جنبش سبز سکوت اختیار کرده بودند. این مساله به مبهم شدن فضا و گمانه‌زنی‌ها دامن زده بود.

امروز و پس از اظهارات متناقض و مبهم دادستان کل کشور در مورد حصر و اعمال محدودیت بر آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان، آنچه مشخص شده، این است است که: نخست‌وزیر هشت سال دفاع مقدس و رییس دو دوره مجلس شورای اسلامی به همراه همسرانشان و به دستور مقامات عالی کشور بازداشت و به زندان حشمتیه تهران منتقل شده اند.

موسوی و کروبی به زندان حشمتیه منتقل شده اند

سایت کلمه: میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به همراه همسران خود زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، دستگیر شده و به زندان حشمتیه تهران منتقل شده‌اند.

طبق آخرین اطلاعات رسیده از منابع موثق به کلمه، بازداشت و انتقال آنها به زندان قطعی است اما زمان دقیق انتقال آنها همچنان مبهم است.

پیش از این و در دو هفته گذشته، مقامات کشور در مورد محدودیتها و نحوه‌ی حصر همراهان جنبش سبز سکوت اختیار کرده بودند. این مساله به مبهم شدن فضا و گمانه‌زنی‌ها دامن زده بود.

در این حال امروز و پس از اظهارات متناقض و مبهم دادستان کل کشور در مورد حصر و اعمال محدودیت بر آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان، آنچه مشخص شده، این است است که: نخست‌وزیر هشت سال دفاع مقدس و رییس دو دوره مجلس شورای اسلامی به همراه همسرانشان و به دستور مقامات عالی کشور بازداشت و به زندان حشمتیه تهران منتقل شده اند.

موسوی و کروبی در اختیار سپاه پاسداران قرار دارند

العربیه: تمامی شواهد و اخبار رسمی و غیر رسمی رسیده از تهران پایتخت ایران، از انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی دوتن از رهبران معترضان ایران به همراه همسرانشان از منازل محل سکونت آنها به محلی نا معلوم حکایت دارد، اقدامی که به گفته یک منبع مطلع به "العربیه " همان روزی صورت گرفت که تهران شاهد حضور پر شمار نیروهای امنیتی بود بی آنکه مناسبتی در آن روز وجود داشته باشد. این حضور برای بسیاری از ناظران اوضاع در ایران عجیب می نمود.

در همین حال منبعی مطلع روز پنجشنبه درگفتگو با " العربیه. نت " از وجود اختلاف میان سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات ایران درباره برخورد با میر حسین موسوی و مهدی کروبی پرده برداشت.

به گفته او درباره نحوه برخورد با موسوی و کروبی وزارت اطلاعات و سپاه با یکدیگر اختلاف داشتند. وزارت اطلاعات خواستار بازداشت خانگی موسوی و کروبی است و معتقد است که باید آن ها را در خانه نگاه داشت و ارتباط های آن ها را قطع کرد، بدین ترتیب دیگر امکان ارتباط گیری با معترضان را نخواهند داشت و می توان جلوی واکنش های احتمالی معترضان به بازداشت آن ها گرفت.

اما این منبع مطلع می گوید که سپاه پاسداران این شیوه را مناسب نمی داند و از ابتدا خواستار برخورد شدید با سران معترضان بوده ، سپاه معتقد است که موسوی و کروبی باید بازداشت و به زندان افکنده شوند و سپس محاکمه و مجازات شوند. اما درباره احتمال واکنش شدید از سوی معترضان می گوید که هر اعتراضی هر چند شدید باشد بیش از دو یا سه هفته طول نخواهد کشید و پس از سرکوب آن دیگر شاهد تحرکی از سوی معترضان نخواهیم بود.

اکنون با توجه با اینکه شواهد از انتقال موسوی و کروبی از منزل به محلی نا معلوم حکایت می کند، به نظر می رسد آن ها در اختیار سپاه پاسداران قرار دارند و فشار بر آن ها بیشتر خواهد شد.

اعتصاب کارگران کارخانه پتروشیمی تبریز

سایت عصر نو: خبر دریافتی: از روز دوشنبه ۸۹/۱۲/۷ بیش از هزار و چهارصد نفر از کارگران قراردادی کارخانه پتروشیمی تبریز در اعتراض به بی توجهی مدیران و مسئولین و نهادهای دولتی از جمله معاون رئیس جمهور و وزیر نفت به درخواست های برحق خویش دست به اعتصاب یکپارچه زده و در مقابل درب ورودی کارخانه - که هم اکنون نیزادامه دارد - تجمع کرده اند.
خواست های کارگران کارخانه پتروشیمی تبریز که بیش از سه سال است برای تحقق آن دست به مبارزه پی گیر زده و تا به حال چندین بار نیز اعتصاب کرده اند،عبارتند از: ۱) انعقاد قرارداد دسته جمعی و حذف پیمانکار خصوصی ۲) افزایش دست مزد متناسب با رشد تورم و افزایش قیمت کالاها و خدمات ۳) عدم تبعیض با کارکنان رسمی کارخانه و برخورداری از امکانات رفاهی و بیمه.

3تن از سربازان زندان اوین بازداشت شدند

سایت تحول سبز :سه تن از سربازانی که دوران خدمت خود را در زندان اوین می گذراندند به جرم همکاری با تاجزاده ونوری زاد بازداشت و در بند دو الف سپاه نگهداری می شوند.

این سه سرباز که شاهین عطار، سهیل روحنده و حمیدرضا محمدی نام دارند در بخش حفاظت اطلاعات اوین خدمت می کردند و علی الظاهر به جرم مودت و مهربانی با زندانیان قرنطینه این بخش محمد نوری زاد و سید مصطفی تاجزاده که از حقوق اولیه زندانیان عادی نیز محروم بودند، بازداشت شده اند.

در حال حاضر سه سرباز وظیفه در بازداشت گاه غیرقانونی دو الف متعلق به سپاه پاسداران، معلوم نیست تاوان کدامین جرم و گناه را می پردازند و این گونه اقدامات ناجوانمردانه فقط بغض و نفرت را از کودتاگران که از هر راه غیرشرعی و غیرقانونی برای ایجاد خفقان بهره می برند افزایش می دهد.

کلاه بی پشم جمهوری اسلامی در اوپک

خبرنگار ما از تهران: ریاست اجلاس وزیران اوپک از اول ژانویه امسال در حالی به جمهوری اسلامی رسید که تبلیغات گسترده ای از سوی رسانه های حکومتی صورت گرفت و دولت احمدی نژاد سعی کرد تا به هر نحوی این اتفاق را وابسته به عملکرد مثبت دولت نشان دهد و از آن به عنوان راهی برای قدرتنمایی و مشروعیت سیاسی در بین کشورهای تولید کننده نفت بهره گیرد.

اما با گذشت کمتر از سه ماه، قضایا به گونه ای رقم خورد که مشخص شد این کشورها ذره ای برای جمهوری اسلامی و نماینده آن به عنوان رئیس این سازمان ارزش قائل نیستند.

در همین راستا عربستان سعودی در تصمیمی یک جانبه بدون در نظر گرفتن نظر جمهوری اسلامی تصمیم به افزایش تولید و صادرات نفت خام خود گرفت که با انتقاد زیادی از سوی رژیم روبرو شد.

مسعود میرکاظمی وزیر نفت رژیم تصمیم عربستان را شتابزده و غیرقانونی خوانده و گفته است که کشورهای عضو اوپک باید از اتخاذ تصمیمات فردی پرهیز کنند.


میرکاظمی گفت، عرضه نفت مازاد عربستان به بازار منجر به افزایش حجم ذخایر و در نتیجه سودجویی برخی افراد و سفته بازی در بازارهای جهانی می شود.

این اقدام عربستان درحالی صورت گرفت که ناآرامی های لیبی در قیمت نفت تاثیر زیادی گذاشته است.

یک مقام ناتو در کابل: رژیم تهران به طالبان کمک می رساند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، یک مقام ارشد ناتو امروز اعلام کرد، رژیم تهران کمکهای مالی و لجستیکی در اختیار نیروهای شبه نظامی طالبان در افغانستان قرار می دهد.

ژنرال اسمیت، معاون فرمانده نیروهای چند ملیتی ناتو در افغانستان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت، شواهد نشان می دهد که رژیم تهران از طریق شبکه هايی که در اطراف مرز ایران و افغانستان ایجاد کرده است، به نیروهای طالبان کمک می رساند.

به گفته این مقام ارشد ناتو، کمکهای رژیم تهران به طالبان شامل از جمله راکت، راکت انداز و تجهیزات برای ساخت بمب های کنار جاده ای است.

معاون فرمانده نیروهای چند ملیتی ناتو در افغانستان افزود، ما تحرکات رژیم تهران را بویژه در مرزهای افغانستان از نزدیک زیر نظر داریم .

اژه ای جنایتکار ایرانیان خارج از کشور را هم تهدید کرد

سایت صدا و سیمای رژیم: در نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضائیه، خبرنگار روزنامه کیهان پرسید: هم اکنون عده ای در خارج از مرزها با جریان فتنه همکاری تنگاتنگ دارند و هر روز در رسانه های ضدانقلاب به مقامات ارشد جمهوری اسلامی اتهام پراکنی می کنند. آیا دستگاه قضایی برنامه ای برای محاکمه آنان ندارد؟
 
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای پاسخ داد: بسیار بدیهی است ایرانیانی که مرتکب جرمی در خارج از کشور می شوند و یا حتی کسانی که تبعه ایران نباشند و علیه ایران اقدام کنند و در خارج از کشور باشند قابل تعقیب و پیگیری هستند.

وی افزود: هم اکنون کسانی در خارج از کشور هستند که روزی در این کشور ادعایی داشتند اما هم اکنون خیلی ذلیلانه در حال همکاری با آمریکایی ها و انگلیسی ها هستند و علیه مردم و کشورشان اقدام می کنند و این روسیاهی برای آنهاست.

محسنی اژه ای با تأکید بر اینکه مدعی العموم حتماً برای آنها پرونده تشکیل می دهد گفت: آنها باید حتماً تعقیب شوند و اگر روزی به ایران بیایند در داخل مجازات شوند و اگر هم در خارج از کشور باشند مدعی العموم باید از طریق مراجع بین المللی آنها را تعقیب کند که حتماً دادستان ها این کار را خواهند کرد.

فردا سه شنبه دهم اسفند؛ روز خشم ملت ایران

ساسان کردستانی
روز خشم ملت ایران در راه است
در نقطه بسیار مهم و حساسی از تاریخ ایران زمین قرار داریم . لحظاتی سرنوشت ساز برای رهائی یک ملت زجر کشیده و دردمند در روند مبارزات خود علیه استیلای حکومت اوباشی که 32 سال است با قساوت و درنده خوئیِ اشغالگران مغول و تحقیر سازمان یافته ضد ایران و ایرانی ، می کشد ، اسیر می کند و از کار برد پلیدترین ابزار ارعاب و شکنجه تا ترویج زبان و ادبیاتی مستهجن علیه یکایک مردم ایران ، ابائی ندارد .
توجه به زبان بازجویان همسر سعید امامی و لات الهی های پارکینگ شاه عبدالاعظیم نسبت به فایزه دختر هاشمی رفسنجانی به حد کافی گویای ارمغان این ادبیات فاسد به میهن غارت شده مان است.
پایداری در کف خیابان ها و سماجت خستگی ناپذیر برای خواستن آزادی و رهائی از این ننگ و بدنامی که دامن ملت ایران را آلوده ، اینک فراتر از یک ضرورت بلکه خواستی حیاتی شده است .
در سه دهه اخیر در میان همه جهانیان کمتر ملتی به سرافرازی ملت ایران بتوان یافت که این چنین بی سلاح و دست تنها در برابر حاکمیتی سراپا فاسد و تا به دندان مسلح این گونه در اسارتی مرگبار و ننگین در دام اوباشانی گرفتار آمده باشد که دین 1400 ساله مردم را خرج دزدی ها و فساد و شرارت خود کرده باشد .
مشتی کودتاگر که در پناه و سنگر دین اسلام ، ملتی 75 ملیونی و جهانی را به تمسخر گرفته ، به حقارت و اسارت کشانده و جز زبان گلوله و باتوم در خیابان و شکنجه و ارعاب در سیاه چال های بد نام اوین و رجائی شهر، حربه و زبان دیگری نمی شناسد .
در خلال روزهای تاریخی تظاهرات 25 بهمن و اول اسفند 89 در حقیقت جان تازه ای در روح و روان وجدان آسیب دیده ملت ایران دمیده شد .ملت ایران پس از سرکوب ددمنشانه اعتراضات و راه پیمائی های سال 88 ، بیش از یک سال و نیم را زیر خاکستر به سر برد تا بار دیگر فوران آتش فشانی خود را آغاز کند.
حرکت سراسری و خروش خیابانی اش این بار حکومت نظامی- امنیتی خامنه ای را چنان شگفت زده کرد و چنان لرزه ای در خیمه اهریمنی نظام پدید آورد که حاکمیت را به سکوت مرگ و انزوا وادار کرده است. تو گوئی هنوز نتوانسته اند بر شکست و تشتت خود فائق آیند و مانند گذشته بلبل زبانی کنند .
فردا سه شنبه باز همان روز موعود ماست . ادامه جنبش سبز ایران و خروش سراسری یک ملت اسیر و گرفتار در تنگنای حقارت یک زندگی مصیب بار 32 ساله و زیر سرنیزه و چماق و زندان و اعدام و ترس و هراس . ملتی که 32 سال است در اسارت مشتی دزد و جانی و قاتل در گرسنگی و فقر و بی کاری شب را صبح می کند . ملتی که وطن اش به معنای واقعی کلمه اشغال شده و بر سرنوشت خود و فرزندان بی فردایش ، امیدی ندارد .
دزدان و راهزنان امروز کلید دار خزانه بیت المال ایران اند . روزی یک میلیارد دلار گم می شود و روزی دیگر 12 میلیارد دلار به همان خزانه – آبکش ایران بر نمی گردد و عجبا که گرسنه ای در ایران یافت نمی شود !
رئیس جمهور خامنه ای روز یک شنبه 8 اسفند بشارت داد که کسی به نان شب خود محتاج نیست و کسی سر گرسنه بر بالین نمی نهد ! در شرایطی که همگان می دانند هرگز این چنین نیست .
موسی الرضا ثروتی عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس در روز 23 دیماه اعلام کرد که : "جاب تأسف دارد که بگویم 10 ملیون نفر که زیر خط فقر بودند در حال حاضر به 14 ملیون نفر افزایش یافته است."
این در حالی است که بسیاری از آگاهان اقتصادی ، این رقم را بالای 20 ملیون نفر تخمین می زنند . و این در شرایطی است که پس از آن همه تبلیغ هیستریک نظام برای "اهدا پول توجیبی" به مردم ایران و وعده های بی پایه ، اینک تهی بودن خزانه دولت سبب شد تا مبلغ یارانه ها از 44 هزار تومان در ماه به رقم 27 هزار تومان کاهش یابد . و این هنوز از نتایج سحر است و از صبح دولت ایرانیان خبری نیست .
کلام آخر این که امروزه آقایان مهندس موسوی و مهدی کروبی و همسران شان، این همراهان با غیرت جنبش سبز در اسارت ناجوانمردانه اشقیا گرفتار آمده اند و می دانیم ملت ایران دوستان دربند خود را تنها نخواهد گذاشت و فردا سه شنبه، آزادی آنان و آزادی همه زندانیان سیاسی ایران را فریاد خواهند زد و زمین و زمان را زیر پای کودتاگران و زندان بانان 75 میلیون ایرانی ، به لرزه خواهند انداخت .

حذف یارانه ها؛ کمبود داروهای یارانه ای


رئیس اتحادیه وارد کنندگان دارو نسبت به کمبود داروهای یارانه ای در کشور به دلیل پرداخت نشدن مطالبات شرکتهای تامین کننده این داروها از سوی وزارت بهداشت و دولت هشدار داد.

دکتر علی سبحانیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: حدود 8 ماه است که یارانه دارو به شرکتهای تامین کننده داروهای یارانه ای پرداخت نشده و همین مسئله باعث شده که این شرکتها در تامین داروهای حیاتی و مورد نیاز بیماران خاص دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به طلب 170 میلیارد تومانی شرکتهای تامین کننده داروهای یارانه ای از وزارت بهداشت، افزود: متاسفانه شرکتهای تامین کننده این قبیل داروها در حال حاضر پولی برای تامین داروهای یارانه ای ندارند و همین مسئله می تواند منجر به کمبود داروهای یارانه ای شود.

سبحانیان تاکید کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند بزودی بیمارانی که از این داروها استفاده می کنند، دچار مشکل خواهند شد. زیرا اگر داروهای یارانه ای موجود نباشد مجبور خواهند شد برایتهیه داروهای مورد نیاز خود آنها را به قیمت آزاد بخرند که چنین کاری به لحاظ گران بودن قیمت داروها غیرممکن است.

رئیس اتحادیه وارد کنندگان دارو، مصرف کنندگان داروهای یارانه ای را بیماران هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه و... دانست و افزود: البته این احتمال وجود داردکه شرکتهای تامین کننده داروهای یارانه ای بخواهند این داروها وارد کنند ولی با قیمت آزاد در اختیار بیماران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم، ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطلبات شرکتهای تامین کننده داروهای یارانه ای، باعث خواهد شد که در تامین این داروها برای بیماران دچار مشکل شویم.

سبحانیان با تاکید بر اینکه پولداروهای یارانه ای همواره در بودجه سالیانه وزارت بهداشتدیده می شود، افزود:شنیده می شود که این پول به مصارف دیگر می رسد.

رئیس اتحادیه وارد کنندگان دارو گفت:چندی قبل نامه ایبه رئیس جمهور نوشتیم و ایشان را در جریان قرار دادیم و رونوشت نامه را نیز برای وزیر بهداشت ارسال کردیم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی در ارتباط با تبعات کمبود داروهای یارانه ای و مشکلاتی که برای بیماران به وجود می آید، افزود: هم اکنون یک بیمار پیوند کلیه برای تهیه داروهای یارانه ای هر ماه 30 تا 40 هزار تومان پرداخت می کند اما اگر قرار باشد داروها را آزاد تهیه کند باید حدود 2.5 میلیون تومان پل بدهدکه غیرممکن است. همچنین هزینه ای که بابت مصرفشیرهای ضد آلرژی برای کودکانی که نمی توانند شیر مادر و شیر خشک بخورند،هر ماه حدود 2 میلیون است.

ساختمان آلومینیوم در آتش سوخت

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران با اعلام وقوع آتش‌سوزی در ساختمان آلومینیوم گفت: این آتش‌سوزی تلفات جانی در پی نداشت.

جمشید شفیعی در گفت‌و گو با ایسنا، درباره جزییات آتش‌سوزی در ساختمان آلومینیوم اظهار کرد: وقوع آتش‌سوزی در ساختمان آلومینیوم واقع در خیابان جمهوری در ساعت ۲۴ دقیقه بامداد دوشنبه به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی گزارش شد و ماموران ایستگاه‌های ۴۶ و یک به همراه یک خودروی نردبان‌دار به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از دو دقیقه در این محل حضور یافتند، افزود: این آتش‌سوزی از ضلع شمالی طبقه پنجم این ساختمان که دفتر و انبار فروش لوازم جارو برقی بود، آغاز و شعله‌ها آن به طبقه ششم نیز رسیده بود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهرانبه ایسنا گفت: آتش‌نشانان با انجام عملیات اطفای حریق شعله‌های این حادثه را مهار و دود این آتش‌سوزی را تخلیه کردند.

به گفته وی این آتش‌سوزی تلفات جانی در پی نداشت، اما خسارت مالی بر جای گذاشت.

شفیعی اضافه کرد: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی علت وقوع این حادثه هستند.

AFP: زلزله حقوقی در سازمان ملل، هشداری به تمام دیکتاتورها

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از نیویورک با عنوان "زلزله حقوقی در سازمان ملل، هشداری به تمام دیکتاتورها"، نوشت، قطعنامه شورای امنیت در باره لیبی،‌ قذافی را در طرابلس به دام انداخته است و درعین‌ حال به تمام دیکتاتورها هشدار می دهد که عدالت بین ‌المللی در تعقیب آنهاست.

سفیر فرانسه در سازمان ملل می گوید، یک نسیم آزادی و تغییر در سراسر منطقه در حال وزیدن است و شورای امنیت در پاسخ به این دوران جدید از روابط بین ‌المللی، موفق عمل کرده است.

وی افزود، هنگامی ‌که حکومتی از مردم خود حفاظت نمی ‌کند، جامعه بین ‌المللی وظیفه دارد وارد شود.

سفیر فرانسه در سازمان ملل گفت، واضح است که ارجاع پرونده قذافی به دادگاه کیفری بین المللی، خیلی فراتر از لیبی خواهد رفت. این یک هشدار به تمام رهبرانی است که از سرکوب علیه آنانی که خواهان تغییرند، استفاده می کنند.

سفیر آلمان نیز در مورد قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم قذافی گفت، این یک هشدار روشن به کسانی است که علیه بشریت مرتکب جنایت شده و خواهند شد. این پیامی است که هدفش رژیم قذافی بود، اما در فراتر از لیبی، شنیده خواهد شد.

فرزند کروبی از انتقال پدر و مادرش به محلی نامعلوم خبر داد

خبرگزاری هرانا - بدنبال انتشار اخبار ضد و نقیض مبنی بر انتقال مهدی کروبی و فاطمه کروبی، یکی از فرزندانشان از انتقال قطعی پدر و مادرش توسط نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم خبر داد.

فرزند کروبی با اعلام این خبر به سحام نیوز گفت: "دقایقی قبل توانستیم با یکی از همسایگان که شاهد انتقال پدر و مادرمان به خارج از منزل بوده است صحبت کنیم. وی به ما اطلاع داد که نیمه شب پنج شنبه شاهد حضور هشت ماشین ون نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان و ورودی پارکینگ منزل آقای کروبی بوده که پس از دقایقی همگی به همراه یک ماشین که از داخل پارکینگ درآمده محل را ترک کرده‌اند."

به گزارش این شاهد عینی پس از آن، ساختمان به طور کامل تخلیه و چراغ‌های منزل ایشان خاموش شده است.

گفتنی است این اتفاق که در روز پنج شنبه رخ داده است، درست هم زمان با‌‌ همان روزی بوده است که جوی به شدت امنیتی در تهران حاکم بود و از صبح آن روز نیز اعلام شده بود که وزیر اطلاعات در گفتگویی تلویزیونی اطلاعات جدید و مهمی را با مخاطبان در میان خواهد گذاشت.

نگرانی جدی نسبت به وضع سلامتی یک زندانی سیاسی

کمیته گزارشگران حقوق بشر - وضعیت جسمی مهدی کوهکن، زندانی سیاسی در بند 350 زندان اوین نگران کننده گزارش شده است. بنابر گزارش‌های متعدد این فعال مدنی که از بهمن ماه گذشته در بازداشت بسر می‌برد دچار پارگی شدید مینیسک زانوست و ماه‌هاست که ازین ناراحتی رنج می‌‌برد.

در حالی که بنابر آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مسئولیت حفظ سلامتی زندانیان بر عهده سازمان است مهدی کوهکن تاکنون از دسترسی به اقدامات درمانی موثر محروم مانده است. بنا به گفته همبندیان وی شدت ناراحتی مینیسک او به حدی است که به دفعات زمین خورده و سپس از درد بخود می‌پیچد. پارگی مینیسک از جمله ناراحتی‌های مربوط به مفصل زانوست که تنها راه معالجه آن عمل جراحی‌ست. علی‌رغم چندین بار بستری شدن مهدی کوهکن در بیمارستان مسئولان زندان از انجام عمل جراحی بر روی وی ممانعت بعمل می‌آورند.

مهدی (کوروش) کوهکن یکی از بنیانگذاران انجمن آشویی ایران است که 18 بهمن ماه سال 88 همراه با دو تن دیگر به نام‌های محسن صادقی نور و ابراهیم بابایی به همین اتهام بازداشت شدند.

دادگاه این سه فعال مدنی با گذشت قریب به ده ماه از زمان بازداشت آن‌ها سه بار در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به تعویق افتاد، تا سرانجام از سوی دادگاه برای آنان قرار وثیقه صادر شد. با وجود آزادی دو تن دیگر مهدی کوهکن به دلیل عدم توانایی تٱمین وثیقه‌ی 350 میلیون تومانی کماکان در بند 350 زندان اوین بسر برده و از هر گونه امکانات درمانی محروم است.

منبع مطلع در سپاه: رژیم چند پایگاه نظامی در لیبی دارد

العربیه: یك منبع موثق در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در گفتگو با العربیه اعلام کرد رژیم ایران چند پایگاه نظامی در جنوب لیبی دارد.

این منبع كه نخواست نامش فاش شود با اشاره به همکاری نظامی بین رژیم ایران و رژیم قذافی در لیبی تاکید کرد اغلب این پایگاه ها در مناطق هم مرز با چاد و نیجریه قرار دارند.

بر اساس اظهارات این عضو سپاه هدف از فعالیت این پایگاه ها " قاچاق اسلحه و ارسال كمك لوجستیكی به شورشیان در كشورهای غرب و مركز آفریقا است."

به گفته او : " اعضای سپاه تحت پوشش شركت های نفتی وارد لیبی می شوند و اغلب شركت هایی که در این کشور فعالیت می کنند وابسته به سپاه هستند."

این منبع که با درجه سرهنگی در سپاه مشغول به كار است می افزاید :" دولت لیبی از این فعالیت ها آگاه است وبه درخواست رژیم ایران قراردادهای صوری در زمینه پروژه های مرتبط با نفت امضا نموده تا افراد سپاه به آسانی و بدون هیچ مشکلی وارد لیبی شوند."

او افزود :" تاکنون بیش از پانصد عضو سپاه به دلیل نا آرامی های اخیر درلیبی گرفتار شده اند و راهی برای خروج از كشورندارند و سپاه پاسداران در حال بررسی چگونگی انتقال آنها به ایران است."

بر اساس اظهارات این عضو سپاه :" این افراد هم اكنون مشغول از بین بردن تمامی مداركی هستند که بیانگر فعالیت سپاه در لیبی است تا هنگام خروج هیچ مدرکی برجای نماند."

او تاکید کرد همكاری نظامی بین رژیم قذافی و جمهوری اسلامی از سال 2006 میلادی آغاز شده است.

فریب خانوادهٔ زندانی سیاسی از سوی دادستانی تهران

در حالی که دادستانی پیشتر به خانوادهٔ حسین رونقی ملکی گفته بود که وی در بیمارستانی خارج از زندان تحت عمل جراحی قرار گرفته است، این زندانی سیاسی در ملاقات با خانواده اش این مهم را تکذیب کرده است.
صبح امروز حسین رونقی ملکی در ملاقات با خانواده اش از ادامهٔ درد شدید کلیه اش خبر داد و انجام هرگونه درمان و انتقال به بیمارستان از سوی مسئولان را تکذیب کرد.

این در حالیست که دادستانی پیشتر به خانواده ی این زندانی سیاسی گفته بود که نگران وضعیت جسمی پسرتان نباشید چرا که ما وی را به بیمارستانی خارج از زندان منتقل نموده ایم و حتی عمل وی را موفقیت آمیز خوانده بود.

حسین رونقی ملکی که پیش از بازداشت به بیماری خاصی مبتلا نبوده، طی ماه های اخیر به نارسایی کلیوی مبتلا شده است و در وضعیت وخیمی به سر می برد.

گفته می شود وزارت اطلاعات و دادستانی در درمان وی کارشکنی می کنند.

این وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر از آذرماه سال گذشته تاکنون بدون حتی یک ساعت مرخصی در زندان به سر می برد.