۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

پسر کوچک قذافی به مردم پیوست/فرستاده قذافی پناهنده شد

به گزارش شبکه تلویزیونی عرب زبان "الحرة" متعلق به آمریکا، کوچکترین پسر قذافی بنام "سیف العرب" که برای سرکوب مردم به منطقه شرق لیبی اعزام شده بود به مردم پیوست.

وی که با امکانات کامل نظامی از طرف پدرش به شهر "بنغازی" فرستاده شده بود، ساعاتی پیش به نیروهای مردمی پیوست و از پدرش برائت جست.

بنابراین گزارش، سیف العرب سرنوشت پدرش را اینگونه توصیف کرد، پدرم یا خودکشی خواهد کرد یا به آمریکای لاتین فرار خواهد کرد.

معمر قذافی دارای 7 فرزند، 6 پسر و یک دختر است که هرکدام از آنها بخشی از امور کشور را در دست دارند.

قیام مردم لیبی با وجود کشتار بیرحمانه بدست مزدوران قذافی همچنان ادامه دارد و آنها توانسته اند شهرهای شرقی لیبی را از عوامل قذافی پاکسازی کنند.


فرستاده قذافی از مصر درخواست پناهندگی کرد 

منابع خبری در قاهره خبر دادند که احمد قذاف الدم فرستاده شخصی قذافی در مصر از مقام خود استعفا کرد و خواستار پناهندگی سیاسی در این کشور شد. 


توقيف دارايی های قذافی در سوئیس

به گزارش آسوشیتدپرس، دولت سوییس دستور توقیف همه دارایی های متعلق به قذافی را در این کشور صادر کرد.

دولت سوییس اعلام کرد با توجه به اوضاع و تحولات اخیر در لیبی و با توجه به سرکوب خشونت آمیز تظاهرکنندگان ضد دولتی در این کشور دستور توقیف همه دارایی های متعلق به لیبی صادر شده است.

دولت سوییس هدف از این اقدام را تلاش برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از دارایی های متعلق به لیبی در سوییس اعلام کرد .



مشاور کروبی : مردم را به تجمع دعوت می کنیم

سایت سحام نيوز: اراذل حکومتی – که نام سربازان امام زمان را بر خود گذارده اند – با تصرف کامل منزل کروبی و قطع کلیه ارتباطات وی و همسرش با خارج از منزل ، نگرانی ها در خصوص اجرای نقشه شوم مربوط به حذف فیزیکی این پیشاهنگ شجاع جنبش سبز را به بالاترین حد خود رسانده اند به طوری که هم اکنون نگرانی ها از احتمال به خطر افتادن جان آنها از طریق ارسال مواد غذایی مشکوک ـ توسط عوامل امنیتی ـ هر لحظه افزایش یافته ومتأسفانه نزدیک ترین اعضای خانواده ، قادر نیستند از نزدیک آقای کروبی و همسرایشان سرکار خانم کروبی راملاقات و از سلامت آنها کسب اطمینان نمایند که همین نگرانی در خصوص خانواده شجاع موسوی نیز وجود دارد. وحشی گری نامحدود برخی عناصر حکومتی در سرکوب مردم ، همواره موجب نگرانی آقای کروبی برای سلامت وامنیت هموطنانش بوده وهست . اینجانب و همفکرانم نیز به احترام این نگرانی «شیخ شجاع » تاکنون به خود اجازه نداده ایم که تحرکی فوری برای رفع حصر اقایان را تدارک ببینیم .اما از سوی دیگر ، بر این باوریم که محدود سازی اخیر و حصر خانگی نسبت به رهبران نمادین جنبش سبز ، مقابله رسمی حاکمیت با حقوق مشروعی است که طی بیست ماه گذشته ، مورد مطالبه اکثریت مردم ایران بوده و آقایان کروبی و موسوی بر تحقق آنها پافشاری کرده اند. لذا ضمن تأکید بر رفع فوری و بی قید وشرط محدودیت های اعمال شده علیه خانواده های کروبی و موسوی، به کسانی که هنوز پیام حق جویی مردم ایران و فریاد عمومی آزادیخواهی در منطقه را نشنیده اند هشدار می دهیم که مردم وفادار ایران ، یاران خویش را تنها نخواهند گذاشت ونزدیکان ومشاوران آقای کروبی نیز در اولین فرصت وظیفه خویش را انجام و با اجابت خواسته میلیونها هموطن نگران، برنامه مناسب برای اعتراض به وحشی گری و قانون شکنی بیسابقه حکومت در حصر غیر انسانی آقایان کروبی و موسوی تدارک خواهند دید. این برنامه ها در اولین فرصت از طریق رسانه ها ی عمومی وشبکه های اجتماعی ، به اطلاع عموم خواهد رسید .
……و به زودی ظالمان خواهند دانست که چه سرانجامی در انتظار آنهاست
سید مجتبی واحدی – مشاور مهدی کروبی

هجوم مزدوران رژیم برای جمع آوری دیشهای ماهواره

دیروز مأمورین نیروی انتظامی با هجوم به تعدادی از ساختمانهای شهرک آپادانا در غرب تهران اقدام به جمع آوری و معدوم سازی دیش‌ها ماهواره در این ساختمانها کردند.

احتمال تظاهرات در تهران و آشفتگی نیروهای سرکوب رژیم

گزارش خبرنگار ما از تهران: از حدود ساعت 14:30 امروز بوقت تهران تعداد بیشتری از نیروی های امنیتی و پلیس ضد شورش در نقاط مرکزی تهران مستقر شدند. در برخی خیابان ها همچون تخت طاووس، میدان ولیعصر تا تقاطع جمهوری و در میدان انقلاب و نزدیک دانشگاه هر لحظه بر تعداد این نیروها افزوده می شود.
فضای شهر تهران همچون روزهای 25 بهمن و 1 اسفند ملتهب است و در این فاصله مردم نیز خود را به بخش های مرکزی شهر رسانده اند.
شنیده ها حکایت از آن دارد که امروز از  ساعت 17 در تهران تظاهرات برپا می شود. گرچه برپایی این تظاهرات نسبت به تظاهرات گذشته چندان با فراخوان های گسترده ای روبرو نبوده است اما آنچنان باعث ترس و دلهره مسئولان حکومتی شده که چندین یگان پیاده و سواره در خیابان ها مستقر و حکومت نظامی برقرار کرده اند.
گزارش پیش از ظهر
امروز تردد نیروهای امنیتی و ضد شورش در خیابانهای مرکزی تهران و اطراف دانشگاه بیش از روزهای گذشته بود. در برخی نقاط شهر به ویژه میادینی چون هفت تیر، ولیعصر و پارک دانشجو بیش از همیشه نیروهای ضد شورش و موتورسوار مستقر شده است.
فضای سایت های اجتماعی نظیر فیس بوک و تویتر گویای بسیاری از موضوعات مهم جامعه امروز ایران است. سقوط دیکتاتوری های منطقه، روحیه جوانان ایران برای ادامه اعتراضات را بیش از پیش بالا برده و به همین میزان در بین مسئولان حکومتی ترس و دلهره و در نتیجه یاوه گویی به همراه داشته است.
پاسدار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) از افزایش نیروهای این سازمان در سطح شهر تهران در ایام عید خبر داده و دلیل آن را تامین امنیت مردم برای خرید عید بیان کرده است.

افزایش گرانی انواع مواد خوراکی در آستانه عید نوروز

گزارش از تهران: در آستانه عید نوروز قیمت انواع مواد خوراکی در بازار تهران افزایش شدیدی داشته است. امروز قیمت هرشانه تخم مرغ در تهران به 5هزار تومان رسید که بسیاری از مردم را متعجب کرد و حتی برخی از خریدن آن منصرف شدند.

همچنین افزایش قیمت سوخت باعث گران شدن کرایه تاکسی ها شده است. با توجه به این موضوع میزان مسافرین تاکسی ها به شدت کاهش پیدا کرده است و از طرفی سرویس حمل و نقل عمومی نیز ظرفیت این حجم مسافر را ندارد.

یک راننده تاکسی در شرق تهران می گفت، کم شدن درآمد او طی هفته های اخیر سبب شده بود تا تصمیم بگیرد تاکسی خود را واگذار نماید. وی هنگامی که برای واگذاری تاکسی به سازمان تاکسیرانی مراجعه کرده بود متوجه شده که حدود 4هزار نفر در لیست واگذاری تاکسی های خود هستند.

ایمیل های خوانندگان از حضور گسترده نیروهای رژیم در تهران

امروز در خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب نیروهای گارد و پلیس مستقر شده اند....همان نیروهایی که در روزهای تظاهرات مستقر میشوند. خبری در پیش است

****

تهران ساعت 5
در خيابان انقلاب چهار راه انقلاب تقاطع جمهوري خيابان وليعصر، بلوار كشاورز، تقاطع ججاب ميدان فاطمي و خيابانهاي اطراف تعداد بي شماري نيروي انتظامي و سگهاي هار ولايت فقيه با صورتهاي ماسك زده و وحشت زده مستقر شده اند و تعداد زيادي نيروي لباس شخصي در كنار مسجد نور واقع در ميدان فاطمي در حال عرض اندام هستند با باتوم در پياده رو در حال رفت آمد هستند تعداد نيرو ها در اين ساعات خيلي زياد در تمام كوچه ها يفرعي هم ونهاي نيروي انتظامي مستقر شده است با اين حال مردم بي يكديگر مي گويند:عيد بدون خامنه اي مبارك! مردم

****

تمام مسير آزادی تا فردوسی پر از گارد شده.تمام ميدان آزادی تا سر استاد معيين و جلوی درب اصلی دانشگاه شريف صدها نيروی ويژه مستقرشده.اين نيروها در صادقيه ابتدای تهران نو ميدان عشرت آباد ميدان ژاله ميدان جمهوری ميدان ارگ و سر بازار هم هستند. احتمالا ميخواهند موسوی و كروبی را دستگير كنند شايد هم اتفاق خطرناكی مثل مرگ برای كروبی و همسرش افتاده

****

ظهر که از هفت تیر رد میشدم شاهد حضور انبوهی از نیروهای انتظامی و موتورسوار بودم که بعضا مستقر وبعضی دیگر درتردد بودند و حضور متعجب مردم هم در این بین دیدنی بود.

****

اين ها مى ترسند که دوستشان قذافى در ليبى سقوط کند و مردم ايران به خيابان هاى ايران بياىند و شادى کنند.

ممنوع التدریس شدن عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم

دانشجونیوز: سید حسین جاودانی عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم خراسان و از فعالان سابق دانشجویی، از تدریس در دانشگاه پیام نور مشهد محروم شد.

حسین جاودانی دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ از دانشگاه تهران است که در چند سال اخیر در این دانشگاه مشغول به تدریس بوده است.

بنابر بر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، این اقدام غیر قانونی بنابر دستور حراست دانشگاه و با فشار نهادهای امنیتی رخ داده است.

حراست دانشگاه این اقدام را درخواست اداره اطلاعات مشهد دانسته و علت آن را انتشار مقالات این فعال سیاسی اعلام نموده است.

این اقدام در حالی رخ داده است که هیچ حکم قضایی برای این فعال سیاسی و جود نداشته است و مسئولان وزارت علوم همواره فشار سیاسی بر دانشجویان و اساتید دانشگاه را رد کرده اند.

شایان ذکر است که این محرومیت در حالی رخ می دهد که ایشان هنوز چندین واحد برای تدریس در ترم جاری داشته است.

لیبی، افزایش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری رویتر از لندن، با ادامه ناآرامیها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و نگرانی ناشی از احتمال کاهش چشمگیر عرضه نفت، بهای نفت برنت دریای شمال امروز هشت دلار و پنجاه و چهار سنت افزایش یافت و به یکصد و نوزده دلار و هفتاد و نه سنت در هر بشکه رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که در پی قیام مردمی لیبی تولید نفت این کشور به یک چهارم کاهش یافته است.

شبکه خبری العربیه به نقل از کارشناسان اعلام کرد که در صورت قطع صادرات نفت الجزایر و لیبی بهای نفت ممکن است به 220 دلار برسد .

ممنوعیت ورود بیست دانشجو به خوابگاه و ۲۵ دانشجو به دانشگاه شریف

کمیته گزارشگران حقوق بشر - رضا روستا آزاد، سرپرست موقت دانشگاه صنعتی شریف هفته گذشته و طی اقدامی غیرقانونی ورود 20 دانشجوی شریف را به دانشگاه و نیز ورود 25 تن را به خوابگاه ممنوع اعلام کرد. این اقدام بنا به گفته‌ی مسئولان دانشگاه تا روشن شدن وضعیت دانشجویان احضار شده به کمیته انضباطی و صدور حکم محرومیت از تحصیل برای آنان صورت می‌پذیرد.
متذکر می‌گردد در پی تجمع 25 بهمن ماه امسال در دانشگاه شریف دست‌کم 18 نفر از دانشجویان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. امين مهدوي، شقايق حيراني، فرزانه کرمي، پوريا نادري، سامان فرحت، محمد نراقي، محمد سلحشور، عارف بلندنظر و سياوش جباريان نه نفر از دانشجويان دانشگاه شريف شامگاه ۲۵ بهمن دستگير شدند. شيما وزوايي، 26 بهمن‌ماه و در پی مراجعه ماموران امنيتی به محل کارش، دستگير و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

همچنین در روز 26 بهمن ماه ماموران حراست در هماهنگی کامل با نیروهای امنیتی اقدام به بستن تمامی درهای دانشگاه نموده و دانشجویان را مجبور به خروج از در اصلی نمودند. در پی این اقدام نیروهای امنیتی / شبه نظامی مستقر در جلوی در اصلی اقدام به بازداشت علی اکبر محمد زاده، جواد سوهانکار، امير هوشنگ نوايی، بهزاد عالی‌پور و محمد افخمی اعضای انجمن اسلامی دانشگاه، نادر رضایی، عضو شورای صنفی دانشگاه و علی مرشدلو دیگر دانشجوی شریف نمودند. بنابر گزارش شاهدان عینی بازداشت علی اکبر محمدزاده، دبیر و جواد سوهانکار عضو هیٱت رئیسه انجمن اسلامی دانشجویان با اعمال خشونت و ضرب و شتم همراه بوده است. این دو طی ماه‌های گذشته بارها به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد تهدید واقع شده‌ بودند.
حسین سالمکار دانشجوی ورودی سال 83 دانشگاه خواجه نصیر در رشته ی مهندسی مکانیک و دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی سال 89 دانشگاه صنعتی شریف در رشته هوافضا نیز 26 بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. از محل نگهداری و وضعیت اتهامات هیچ کدام از دستگیرشدگان اطلاعی در دست نیست.
قابل ذکر است در پی اقدام سرپرست موقت دانشگاه در خصوص ممنوعیت ورود دانشجویان به خوابگاه و دانشگاه شورای صنفی دانشجویان صنعتی شریف طی بیانیه‌ای از این اقدام فراقانونی انتقاد و نسبت به آن اعتراض کرده است.

تعطیلی کلاس های درس در دانشگاه امیرکبیر

حداقل از چهار تن از دانشجویان و یک نفر از اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تظاهرات اعتراضی روزهای بیست و پنجم بهمن و یکم اسفند بازداشت شده اند.
دانشجو نیوز در این مورد می نویسد: مهندس عبدالله صدری استاد و عضو هیئت علمی دانشکده معدن و متالورژی در روز ۲۵ بهمن و فرشاد موسوی، فوژان شفائی، محمد احسان معزی (دانشجویان دانشکده معدن و متالورژی) و مهرداد فرنوش (دانشجوی دانشکده کامپیوتر) در روز ۱ اسفند بازداشت شده اند. از محل نگهداری و وضعیت این دانشجویان هیچ اطلاعی در دست نیست. تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز در این دو روز بازداشت و پس از مدتی آزاد شده اند.

دانشجویان و اساتید دانشکده معدن و متالورژی در اعتراض به این بازداشت ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعدادی از کلاس های درس را تعطیل کردند. دانشجویان اعلام کرده اند در صورت ادامه بازداشت استاد و همکلاسی هایشان، تعطیلی کلاس ها را در هفته آینده گسترش خواهند داد.

گفتنی است از چند روز پیش از تظاهرات اعتراضی مردم در ۲۵ بهمن ماه، دور جدید بازداشت دانشجویان در ایران آغاز شد. اکثر این دانشجویان بازداشتی در فاصله بین دو تظاهرات ۲۵ بهمن و اول اسفند ماه بازداشت شده اند.
در گزارشی که پیشتر در سایت دانشجو نیوز درج شد تعداد دانشجویان بازداشتی در این چند هفته بیش از ۸۰ نفر برآورد شده است که البته بنابر برخی گزارشات آمار واقعی بیش از این تعداد است.


احتمال حذف قریب ‌الوقوع رفسنجانی از ریاست خبرگان

رييس دفتر رفسنجانی گفته است که وی تصمیم دارد در انتخابات رياست اين دوره مجلس خبرگان شرکت کند، اما از سوی دیگر مشاور سرکرده سپاه پاسداران از حذف قریب ‌الوقوع رفسنجانی از ریاست خبرگان خبر داده است.

پاسدار صفار هرندی گفت، آقای هاشمی مرحله به مرحله از دور مسئولیتهایی که داشته خارج می ‏شود و در انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبرگان هم شاهد خواهیم بود که هاشمی حذف خواهد شد و این همان چیزی است که اطرافیان هاشمی از آن ترس دارند و می ‏خواهند نگذارند این اتفاق رخ بدهد.
اين در حالی است که علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس، می گويد مخالفان رفسنجانی قادر به حذف وی نيستند.

کلینتون سرکوب مخالفان در ایران را محکوم کرد

آمریکا سرکوب بی‌رحمانه‌ مخالفان در ایران  را شدیدا محکوم کرد و تن تن دیگر از مسئولان دستگاه سرکوب در جمهوری اسلامی را به اتهام نقض جدی حقوق بشر مردم ایران تحریم کرده و هشدار داده است که امکان تحریم مقام های دیگر جمهوری اسلامی بر اساس این اتهام وجود دارد.
به گزارش رادیو آلمان، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا، سرکوب بی‌رحمانه‌ی مخالفان توسط حکومت جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم کرد و شجاعت تظاهرکنندگان ایرانی را ستود. وی خواهان آزادی زندانیان سیاسی در ایران شد.

در این بیانیه آمده: «در ده روز گذشته شاهد شجاعت ده‌ها هزار ایرانی بودیم که بار دیگر برای دستیابی به حقوق اساسی برای آزادی اجتماعات و بیان به خیابان‌ها رفتند».

به گفته‌ی وزیر خارجه‌ی آمریکا: «برای جهان آشکار شد که ایران همان حقوق بنیادینی را از شهروندان خود دریغ می‌کند که دستیابی به آن‌ها را در دیگر مناطق خاورمیانه تشویق می‌کند».

دولت جمهوری اسلامی در روزهای گذشته با به کارگیری گسترده‌ی نیروهای امنیتی و سرکوب شدید، مانع از برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز مخالفان شد. در پی آن، فشار بر مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو تن از رهبران مخالفان افزایش یافت. این دو تن به همراه خانواده‌هایشان عملا به حصر خانگی افتاده‌اند و ارتباطشان با جهان خارج قطع شده است.

در بیانیه هیلاری کلینتون آمده که تضییقات و فشارها، از ایجاد مزاحمت برای رهبران مخالفان دولت بسی فراتر رفته است. خانم کلینتون از «ضرب و شتم و بازداشت تظاهرکنندگان» و «سه مورد کشته» یاد کرده است.

وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در بیانیه‌ی خود همچنین از بازداشت گسترده‌ی فعالان حقوق بشر، فعالان سیاسی، مقام‌های سابق دولتی، نمایندگان سابق پارلمان، استادان دانشگاه‌ و نیز روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان انتقاد کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده که دولت ایران با ایجاد اختلال در ماهواره‌ها و مسدود کردن سایت‌های اینترنتی، تلاش می‌کند مانع از دستیابی شهروندان به اطلاعات ‌شود.

خانم کلینتون ضمن اشاره به پیگرد اقلیت‌های مذهبی و قومی در ایران، از دولت جمهوری اسلامی خواسته که همه‌ی زندانیان سیاسی را آزاد کند. به گفته‌ی وی، وضعیت حقوق بشر در ایران بطور مستمر وخیم‌تر شده است.

وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در پیام خود خاطر نشان ساخته که: «جهان همچنان رویدادهای ایران را زیر نظر دارد و مسئولان چنین اقداماتی را پاسخگو می‌داند».

سناتورهای آمریکایی خواهان ناظر ویژه حقوق بشر در ایران

در آستانه برگزاری ششمین اجلاس حقوق بشر سازمان ملل، 24 سناتور آمریکایی با ارسال نامه ای به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ضمن انتقاد از بی عملی و بی تاثیری شورای حقوق بشر سازمان ملل در بررسی و پی گیری حقوق بشر در ایران، خواستار ایجاد نهادی جدید برای نظارت مستقیم بر وضعیت حقوق بشر در ایران شدند.

در این نامه به آمار اعدام های اخیر در ایران اشاره شده و از وزیر امور خارجه ایران خواسته شده است تا این پیشنهاد را در اجلاس آتی سازمان ملل عنوان نماید، زیرا تشکیل چنین نهادی موجب خواهد شد که (نقض) حقوق بشر در ایران پی گیری و نظارت شود تا درصورت نیاز در اسرع وقت بتوان واکنش لازم را نشان داد.

لازم به ذکر است که از سال 1984 تا 2002 نیز ناظر مستقلی حقوق بشر در ایران را تحت نظر داشت. موریس کاپیتورن، فرستاده ویژه حقوق بشر سازمان ملل، با سفر به ایران و دیدار از برخی زندان ها تلاش هایی برای آزادی زندانیان سیاسی کرد.

جان باختن یکی دیگر از معترضان در روز 25 بهمن

سایت ندای سیز آزادی: امیر حسین تهرانچی یکی دیگر از هموطنانی هست که در روز 25 بهمن ماه براثر اصابت گلوله به شهادت رسیده است و خبر شهادت وی از سوی اقوام و دوستان وی مورد تایید قرار گرفته است. همچنین مسئولین مرکز پیش دانشگاهی صالح واقع در منطقه دروس تهران این خبر را مورد تایید قرار داده اند. خبر شهادت ایشان از طریق دوستان وی اطلاع رسانی شده چراکه گفته میشود خانواده وی تحت فشار نیروهای امنیتی بوده وتحویل جنازه فرزندشان را منوط به اخذ تعهد کتبی از خانواده وی دانسته اند. اما آنچه مسلم هست شهادت این جوان و فعال جنبش سبز در روز 25 بهمن به دست نیروهای امنیتی است. بعد از شهادت صانع ژاله، محمد مختاری وحامد نور محمدی نام امیرحسین تهرانچی را نیز باید در لیست شهدای جنبش سبز قرار داد.

نسرین ستوده از ملاقات هفتگی با خانواده اش محروم شد


نسرین ستوده ، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر از ملاقات هفتگی با خانواده اش محروم شد .

به گزارش خبرنگار کلمه ، این وکیل دادگستری که بیش از شش ماه است در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و وکالت محکوم شده است.

او در تماس تلفنی با خانواده اش گفته است : «ماموران زندان وقتی می خواستند من را برای ملاقات هفتگی بیاورند مجبورم کردند ، مسیر بند ۲۰۹ تا سالن ملاقات را نیز با چشم بند طی کنم .موضوعی که موجب اعتراضم شد اما ماموران زندان به جای توجه به این اعتراض اعلام کردند که از ملاقات محروم شده ام و دوباره مرا به سلولم بازگرداندند .»

نسرین ستوده دو فرزند خردسال دارد که یکی از آنها سه ساله و دیگری ده ساله است اما با این وجود مقامات دادستانی در این مدت به نسرین و فرزندانش امکان ملاقات حضوری نداده اند و فرزندان او بیش از شش ماه است که از دیدن مادر خود محروم هستند .

نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر با وجود چندین بار اعتصاب غذا در اعتراض به اتهامات غیرقانونی خود و فشارهای بین المللی برای آزادیش همچنان در زندان اوین و دریکی از سلول های چند نفره بند ۲۰۹ به سر می برد. وی روز ۱۳ شهریورماه سال جاری بازداشت شد و با حکم قاضی شعبه ۲۶ قاضی پیر عباسی به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و وکالت محکوم شده است. او هفته گذشته بار دیگر در شعبه ۲۶ دادگاهی شد .


فرزند وزير اطلاعات دولت خاتمی بازداشت شد

دانشجو نیوز: حسن يونسي فرزند علي يونسي وزير اطلاعات دولت خاتمي بازداشت شد.

سایت "رجا نیوز" وابسته به نیروهای امنیتی، علت بازداشت وی را "رفتارهاي تحريک آميز در حاشيه فرخوان ضدانقلاب براي يکم اسفند" عنوان کرده است.

پیش از این فائزه هاشمي رفسنجانی نیز به دلیل مشابه بازداشت شده بود که ساعتی بعد آزاد شد.