۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

تجمع اعتراضی معلمان خریدخدمتی در مقابل مجلس

جمعی از معلمان خرید خدمتی، بعدازظهر روز یکشنبه برای پیگیری مطالبات صنفی خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این معلمان عنوان می‌کردند که خواهان استخدام خود و یا استمرار فعالیت خود به‌صورت شرکتی هستند. این چندین بار طی ماه‌های اخیر است که این معلمان با مطالبه‌ی مذکور جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند.

رضا شهابی فعال کارگری آزاد شد


رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره‌ی سندیکای اتوبوس‌رانی تهران و حومه، پس از ۱۲۰ روز بازداشت موقت از زندان آزاد شد. به گزارش اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران در ایران، این فعال کارگری با قرار وثیقه‌ی ۶۰۰ میلیون ریالی از زندان آزاد شده است. رضا شهابی به جرم دفاع از سندیکای شرکت واحد و حمایت از منافع کارگران شرکت واحد و در واقع پشتیبانی از کارگران، مطالبات و حق تشکل دستگیر و مورد شکنجه جسمی و روحی قرارگرفته است. وی به‌رغم بیماری دردکمر و گردن و… در زندان نگهداری می‌شد.

محکومیت دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به ۴ ترم محرومیت از تحصیل

به دنبال برگزاری چندین تجمع بزرگ دانشجویی بعد از انتخابات سال ۸۸ در دانشگاه علم و صنعت، کمیته انضباطی دانشگاه علم و صنعت هر یک از آقایان «حمید بیدار» دانشجوی سال پنجم رشته مهندسی کامپیوتر و «نوید عطائی» دانشجوی سال پنجم رشته مهندسی عمران و مدیر مسئول نشریه توقیف شده «موج نو»، را با صدور شدیدترین حکم ممکن به ۲ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم کرد و این حکم توسط شورای تجدید نظر کمیته مرکزی وزارت علوم نیز تأیید شد.

به گزارش دانشجو نیوز، مواردی از فعالیت های این ۲ دانشجو که منجر به صدور احکام مذکور شد عبارتند از:
*سازماندهی و شرکت در تجمع بزرگ دانشجویی ۱۶ آذر (روز دانشجو) و گرامیداشت یاد شهید کیانوش آسا
*سازماندهی و شرکت در تجمع بزرگ دانشجویی ۲۴ آذر برای آزادی کامران آسا برادر شهید کیانوش آسا که در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه علم و صنعت قبل از ورود به دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود
*سازماندهی و شرکت در تجمع بزرگ دانشجویی ۲۹ آذر برای گرامی داشت رحلت آیت الله العظمی منتظری
هم چنین کمیته انضباطی با وارد نمودن اتهامات زیر این احکام سنگین را برای این دانشجویان صادر نمود:
توهین، فحاشی ، هتک حرمت – اخلال و ایجاد وقفه در برنامه ها و نظم دانشگاه – عدم رعایت مقررات دانشگاه – توهین به شعائر و مقدّسات اسلامی  – عدم رعایت شئون دانشجویی
شایان ذکر است دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت سال گذشته و پس از "کودتای انتخاباتی" ۲۲ خرداد، بیش از ۱۵ تجمع بزرگ دانشجویی برگزار کردند که طی آن ها ده ها تن از فعالین دانشگاه یک یا ۲ ترم از تحصیل محروم شدند و تعدادی نیز از دانشگاه اخراج شده یا به شهرهای دیگر تبعید شدند.
لازم به ذکر است که پس از برگزاری تجمع باشکوه دانشجویی در روز ۸ دی سال گذشته و در اعتراض به کشتار بی رحمانه ی مردم در روز عاشورای ۸۸، حراست دانشگاه با موافقت ریاست انتصابی درب های دانشگاه را به روی لباس شخصی ها و اوباش حکومتی گشودند؛ که در پی حمله وحشیانه آنها به وسیله ی باتوم به دهها تن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، این دانشجویان پس از ضرب و شتم به بیمارستان منتقل شده و دهها نفر نیز بازداشت شدند. پس از سرکوب موقت دانشجویان، کمیته ی انضباطی دانشگاه علم و صنعت اقدام به احضار ده ها تن از فعالین دانشگاه کرد که از میان آن ها سنگین ترین حکم دانشگاه (۲ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات) برای آقایان نوید عطایی و حمید بیدار صادر شد.
گفتنی است در جریان این پرونده ها جبل عاملی ریاست انتصابی دانشگاه علم و صنعت شخصاً پیگیر پرونده های مذکور بوده و مصرّ به تأیید و تشدید این احکام بوده است.

فرزانه جلالی، رتبه ۶ کنکور کارشناسی ارشد از ادامه تحصیل محروم شد

فرزانه جلالی، دانشجوی رشته مردم شناسی دانشگاه تهران با وجود کسب رتبه 6 در آزمون کارشناسی ارشد از ادامه تحصیل محروم شد و تلاش‌هایش برای بازنگری و تجدید نظر بی‌نتیجه ماند.
به گزارش جرس، وی در دوران تحصیل خود از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران و عضو انجمن اسلامی دانشجویان بوده و به مدت یک سال به عنوان مدیر مسئول روزنامه صبح دانشگاه تهران فعالیت کرده است.
جلالی در حوادث حمله به کوی دانشگاه و وقایع پس از انتخابات به دادگاه انقلاب و دفتر پیگیری وزارت اطلاعات فراخوانده شد. او سپس در آزمون کارشناسی ارشد سال 89 شرکت کرده و با وجود اخذ کارنامه و موفقیت در کسب رتبه ۶، از ادامه تحصیل محروم شده است. نکته قابل توجه این است که او هیچ گونه سابقه احضار به کمیته انضباطی و حکم انضباطی در پرونده خود ندارد. در پاسخ به مراجعات مکرر وی به واحد گزینش در سازمان سنجش، تنها عنوان شده که نتیجه استعلام از وزارت اطلاعات برای صلاحیت عمومی او منفی بوده و حق ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را ندارد. پیگیری های وی با وجود شروع سال تحصیلی راه به جایی نبرده است.
این در حالی است که رئیس سازمان سنجش شهریور ماه اعلام کرد "محرومیت از تحصیل به دلیل فعالیت سیاسی نداریم."
از زمان روی کار آمدن دولت نهم روند ستاره‌دار کردن دانشجویان منتقد و هم چنین عدم ارائه کارنامه به آن ها در مقطع کارشناسی ارشد به شدت گسترش یافته و تا کنون بسیاری از فعالان دانشجویی با پدیده محرومیت از تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مواجه شده‌اند. این روند امسال نیز در ادامه اتفاقات پس از انتخابات، دامن تعدادی از دانشجویان را گرفت به طوری که عده ای پیش از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد سال 89 به سازمان سنجش فراخوانده شدند. پس از اعلام نتایج اولیه برای عده ای کارنامه صادر نشد. در ادامه این روند و در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در شهریور امسال برخی از دانشجویان که کارنامه اولیه آنها صادر شده بود و رتبه ممتاز را کسب کرده بودند با کمال ناباوری با کلمه مردود روبرو شدند.
هم اکنون ضیا نبوی، مجید دری و مهدیه گلرو از دانشجویان محروم از تحصیل در زندان به سر می‌برند

افزایش محکومیت حامد روحی نژاد در حین پیشرفت بیماری ام اس


محکومیت حامد روحی نژاد زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی زنجان افزایش یافت.
یکی از اعضای خانواده حامد روحی نژاد در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کرد دادگاه عمومی تهران به دلیل خروج غیر قانونی حامد روحی نژاد از کشور وی را به یکسال حبس و جریمه نقدی محکوم کرده است.
بدین ترتیب محکومیت حامد روحی نژاد که پیشتر در دادگاه بدوی به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به 10 سال حبس تعزیری و تبعید به زندان زنجان محکوم شده بود به 11 سال حبس تعزیری افزایش یافت.
این حکم در حالی برای این زندانی صادر شده است که تلاش ها برای مرخصی استعلاجی به دلیل ابتلای نامبرده به بیماری ام اس ادامه دارد.
از سوی دیگر حامد روحی نژاد از دو هفته پیش به دلیل نامعلوم به بازداشتگاهی در نزدیکی زندان زنجان منتقل شده و ممنوع الملاقات است، وی به دلیل عدم توجه مسئولین قضایی به پیشرفت بیماری ام اس تهدید به اعتصاب غذا نموده است.
شایان ذکر است، پدر نامبرده که در حال حاضر برای دیدار با دادستان زنجان در این شهر بسر می برد و تا کنون موفق به دیدار با دادستانی نشده است.
حامد روحی نژاد به همراه 3 تن از پناهندگان در شمال عراق – اربیل چند ماه پس از بازگشت هماهنگ شده به کشور و در اردی بهشت ماه سال 88 توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدند و پس از بازداشت های گسترده شهروندان معترض به نتیجه انتخابات این بازداشت شدگان به عنوان افرادی که قصد بمب گذاری و ایجاد آشوب در کشور را داشته اند در دادگاه های جمعی محاکمه شدند.
دو تن از بازداشت شدگان به نامهای علی زمانی و آرش رحمانی پور در بهمن ماه سال گذشته و در کمال ناباوری افکار عمومی و در نزدیکی اعتراضات 22 بهمن ماه در تهران اعدام شدند و سپس محکومیت دو تن دیگر به نام های حامد روحی نژاد و احمد کریمی به حبس تعزیری تقلیل یافت.

دستگیری 3 نفر در شهر پاوه‌ توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم

امروز دوشنبه‌ 11/10/2010 نیروهای اطلاعاتی رژیم در شهر پاوه‌ 3 نفر از شهروندان بنامهای 1) امیر حاتمی معلم بازنشسته‌ و عضو شورای حل اختلاف این شهر 2) محمد عرفان صالحی روزنامه‌نگار و وبلاگنویس و عضو پیسین شورای شهر پاوه‌ 3) محمد ابراهیمی عضو کنونی شورای شهر پاوه‌ و دبیر تاریخ دبیرستانهای شهر را دستگیر و به‌ بازداشتگاههای اداره‌ اطلاعات پاوه‌ منتقل نمودند.در چند سال اخیر رژیم با حمایت از تعدادی مهره‌های دست نشانده‌ خود در منطقه‌ اورامان مبادرت به‌ ایجاد آتش سوزی در جنگلها و مراتع منطقه‌ نموده‌ و زمینها و مراتع را حصارکشی و بعنوان پاداش به‌ مهره‌های خود که‌ مجری این آتش سوزیها میباشند داده‌، 3 دستگیر شده‌ نامبرده‌ سالهاست با نوشتن مطالبی در این زمینه‌ و افشای اسناد مرتبط و تشریح این سیاستهای پلید رژیم و روشنگری در این زمینه‌ و انجام مصاحبه‌ با سایتهای خبری و تلاش برای جلوگیری از بسط و گسترش این پدیده‌ ضدانسانی و ضد محیط زیست مورد خشم و نفرت رژیم قرار گرفته‌ و بارها از جانب اداره‌ اطلاعات و عوامل و مجریان این آتش سوزیها و متصرفین اموال عمومی و مراتع مورد تهدید قرار گرفته‌اند.
تا زمان تنظیم این گزارش هیچ گونه‌ خبری از وضعیت دستگیرشدگان در دست نیست.