۱۳۹۳ فروردین ۲۱, پنجشنبه

كنفرانس بين‌المللي در رابطه با ايران در پارلمان اروپا

حمایت گزارشگران بدون مرز ازقطعنامه پارلمان اروپا

پارلمان اروپا در تاریخ ٣ اوریل ٢٠١٤ قعطنامه‌ای راهبردی در باره‌ی مناسبات با ایران تصویب کرد. برای نخستین بار اتحادیه اروپا در این قطعنامه به شکلی روشن بر خواست رعایت حقوق بشر در مناسبات میان ٢٨ کشور اروپایی و ایران تأکید کرده است.
گزارشگران بدون مرز در ادامه بیانیه خود، ضمن محکومیت ادامه بازداشت روزنامه نگاران در ایران، از وضعیت سلامت بسیاری از فعالان رسانه‌ای که به شدت بیمار و در وضعیت خطرناک هستند ابراز نگرانی کرد.

نقض حقوق بشر؛ سخنان کم سابقه مقام انگلیسی

صدا و سیمای رژیم: وزیر خارجه دولت انگلیس در اظهاراتی مدعی شد که حکومت ایران سابقه اسفناکی در وضعیت حقوق بشر دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دولت انگلیس؛‌ ویلیام هیگ ‌وزیر خارجه انگلیس در تازه ترین اظهارات خود درباره ایران مدعی شد : سابقه حکومت ایران در زمینه حقوق بشر تیره و تار است.

دفاع ظريف از گروگانگير سابق برای نمايندگی رژيم ایران

جواد ظريف وزير خارجه رژیم از انتخاب حميد ابوطالبي برای نمايندگی جمهو ری اسلامی در سازمان ملل دفاع کرد و گفت: اجازه نمی دهيم گروهی تندرو دستور کار حضور ما در سازمان ملل را تعيين کنند.

حميد ابوطالبی در جريان گروگانگيری 52 ديپلومات سفارت آمريکا در تهران در سال 1358 دست داشته است.

مرزبان ربوده شده؛ درخواست کمک از مجامع بین المللی

همسر جمشید دانایی فر، مرزبان ربوده شده ایرانی توسط جیش العدل از مجامع بین المللی خواست تا برای روشن شدن وضعیت همسرش کمک کنند. مقام‌های رژیم  ایران می‌گویند نمی‌توان مرگ این مرزبان را تایید کرد. 

به گزارش رادیو آلمان، الهام نظردوست، همسر جمشید دانایی‌فر، مرزبان ربوده شده ایرانی روز چهارشنبه (۲۰ فروردین/ ۹ آوریل) از مجامع بین المللی خواست تا برای روشن شدن وضعیت همسرش کمک کنند.

آخوندها خاک ایران را هم به تاراج می برند

روزنامه شرق: نفت تنها کالایی نیست که عنوان طلای سیاه را دارد؛ در میان بازارهای غیرنفتی، بازار خاک را از پرسودترین بازارهای دنیا و ارزش آن را بیش از هر کالای اقتصادی می‌دانند. این طلای سیاه که تولید یک سانتیمترمربع آن، بیش از 500 سال زمان می‌برد، در بازار منطقه خاورمیانه مشتریان زیادی دارد. 

با این حال، تنها صادرات خاک صنعتی، آن هم با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت آزاد است و براساس قانون، صادرات خاک کشاورزی و خاک حاصلخیز ممنوع است و فروش و خروج آن از کشور قاچاق محسوب می‌شود. اما با وجود منع قانونی برای صادرات این منبع  و ثروت ملی، مافیای خاک همچنان از محل صادرات خاک کشاورزی سود خوبی عایدشان می‌شود. 

هلاکت سرکرده سپاه بدر در سوریه

به گزارش مشرق، منابع خبری سوری به نقل از یک منبع پزشکی در بیمارستان نظامی "تشرین" واقع در دمشق، از به شهادت رسیدن یکی از فرماندهان سپاه "بدر" عراق در درگیری با تروریست‌های تکفیری خبر دادند.
براساس این گزارش، «قصی غازی فیصل التمیمی» که در راه دفاع از مقدسات اسلامی و حرم مطهر حضرت زینب(س) زخمی شده بود به بیمارستان تشرین دمشق منتقل شده و برخی از منابع خبری از عیادت «فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه از وی خبر داده بودند.