۱۳۹۱ مهر ۲۱, جمعه

جلوگیری از اعزام زندانیان زن به بهداری

سحام نیوز: طی روزهای اخیر مامورین زندان از اعزام زندانیان به بهداری و درمان آنان جلوگیری به عمل آوردند.

در آخرین مورد هانیه فرشی پس از دو بار اعزام به بهداری زندان از دریافت دارو محروم و احتمال داده می شود که با برداشت ارز دولتی از داروها، تحویل دارو به زندانیان با مشکل روبرو شده است.

بنا به گزارش های رسیده به سحام نیوز ، هانیه فرشی در اعتراض به این رفتار از رفتن به بهداری خودداری نموده و اعزام به بهداری زندان را بدون دریافت دارو غیر مفید اعلام نموده است. از سوی دیگر عده ای از زندانیان، از درمان محروم شده و مامورین از اعزام آنان به بهداری خودداری می نمایند.

هانیه فرشی پس از بازداشت در زندان به بیماری کلیوی مبتلا و در حال حاضر با مشکلات شدید ادراری مواجه است و کلیه های وی عفونت نموده است.

بیماری کلیوی در اکثر زندانیان مشهود است و عده زیادی از زندانیان بند نسوان و ۲۰۹ به این بیماری مبتلا گردیده اند. هانیه (شراه) فرشی ۳۸ ساله در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام توهین به مقدسات و توهین به رهبری به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده و مبنای صدور این حکم، ارسال چند ای-میل و فعالیت اینترنتی و نیز اعترافاتی بوده که در شرایط زندان انفرادی و تحت فشار شکنجه‌های روحی و جسمی بازجویان صورت گرفته است.

اتحادیه اروپا تحریمهای رژیم تهران را تشدید میکند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز بر سر تشدید تحریمها علیه رژیم تهران توافق کردند.

به گفته منابع اروپايی، تحریمهای جدید بویژه بخش مالی و بانکی و همچنین بخش انرژی رژیم تهران را هدف قرار می دهد.

تحریمهای جدید روز دوشنبه آینده در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا نهايی خواهد شد.

از حدود یکماه پیش منابع غربی خبر می دادند که روز دوشنبه 15 اکتبر (24 مهرماه) و در جریان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا تحریمهای جدیدی علیه رژیم تهران در چهار حوزه تجارت، حمل و نقل، انرژی و مالی اعمال خواهد شد. 

روزنامه فایننشال تایمز در این باره نوشته است که تحریمهای جدید عمدتا بر کشتیرانی جمهوری اسلامی، جلوگیری از اینکه رژیم تهران تحریم فروش نفت به اروپا را دور بزند و همچنین تحریم بانکی بیشتر (با توجه به اینکه همچنان 12 بانک جمهوری اسلامی هست که آمریکا آنها را تحریم کرده ولی نام آنها در تحریم‌های اروپا نیست) متمرکز است.

تصمیم به اعمال تحریمهای جدید از سوی اتحادیه اروپا در حالیست که خبرگزاری فرانسه امروز در یک گزارش تحلیلی از تهران نوشته که به دلیل تحریمهای بین المللی، وضعیت اقتصادی ایران بهم ریخته است.