۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه

محکومیت خانواده یک روحانی منتقد به حبس و تبعید

عضای خانواده یک زندانی سیاسی سابق در یک بازداشت جمعی مجموعا به هجده و نیم سال حبس تعزیری و 10 سال تبعید به خلخال محکوم شدند.
 حجت السلام علی عبادی جامخانه 61 ساله و از زندانیان سیاسی دهه 50 که پیشتر سابقه بازداشت در دهه 60 را نیز داراست به همراه دو فرزند و دامادش مجموعا به هجده و نیم سال حبس تعزیری و 10 سال تبعید به زندان خلخال محکوم شدند.

این روحانی منتقد حکومت در 20 فروردین ماه سال 88 توسط ماموران وزارت اطلاعات مشهد به همراه دختر، پسر و دامادش بازداشت و به اداره اطلاعات منتقل شد.

نامبرده پس از تحمل 300 روز انفرادی توام با شکنجه های روحی و جسمی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

دادگاه انقلاب مشهد در تیرماه سالجاری وی را به 6 سال حبس تعزیری و 10 سال تبعید به شهرستان خلخال محکوم کرد و حکم مذکور در آبان ماه 89 به وی در زندان ابلاغ شده است.

دختر، پسر و داماد نامبرده نیز به ترتیب با تحمل یک، دو و سه ماه انفرادی به ترتیب به سه سال و نیم، سه سال و شش سال حبس تعزیری محکوم شدند که پس از تودیع وثیقه سنگین به صورت موقت از زندان آزاد شدند.

شاخ گاو

16نفر در اهواز اعدام شدند

در روزهاي گذشته 16 قاچاقچي مواد مخدر در خوزستان اعدام شده‌اند.

بر اساس قانون جديد مبارزه با مواد مخدر كه از روز 14 دي اجرايي مي‌شود، قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي، به‌ويژه شيشه اعدام مي‌شوند.
به نوشته «تهران امروز»، معاون دادستان اهواز در جمع خبرنگاران گفت: قانون جديد مبارزه با مواد مخدر كه به تازگي ابلاغ شده، از روز ـ 14 دي‌ ـ لازم‌الاجراست و بر اساس اين قانون، تهيه و توزيع مواد مخدر شيشه مجازات اعدام دارد.

فرهادي‌راد افزود: در روزهاي گذشته 16 قاچاقچي مواد مخدر در خوزستان اعدام شده‌اند و بعد از اين نيز با قاچاقچيان برخورد جدي خواهد شد.

رقص دوپا لري

Lori Music (Madar) ترانه لری دی

ساعت طغيان

گفتگوهای اتمی در ژنو

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiIzhWEB50gLFb5Jl2G5_FPkrD0PjknLZ9xOIeDgBGE2y-j7kyI6rs0Carj3twGgizJuOzqLNRqYe6GR-o67rFBDnf1v-A0RKVeV_zUlCZRf7TVDE0bsjN4iymTCZTvqGfqsHRuprbExb5a/s1600/mozakereye+jeneva.JPG

بی خبری از وضعیت حسن جولانی، دانشجوی نخبه دانشگاه تهران

حسن جولانی نابغه ریاضی و شاگرد اول دانشگاه دانشکده ریاضی دانشگاه تهران که تاکنون ١٢ مقاله بین المللی نوشته است، از روز ١١ آبان ماه امسال که توسط ماموران لباس شخصی درخیابان ١۶آذر (درب غربی دانشگاه) ربوده شده، تا کنون در وضعیت نامشخصی به سر می برد.
به گزارش دانشجو نیوز، این دانشجوی نخبه که از ۴ دانشگاه برتر ریاضی جهان دعوت نامه دارد، پیش از این یک بار در تاریخ ۱۶ آذر سال ۸۸ دستگیر و بعداز ۴ ماه اسارت آزاد شده بود.
گفتنی است که حسن جولانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل میکرد، تاکنون بارها از طرف وزارت اطلاعات مورد تهدید وآزار قرار گرفته بطوریکه مانع امتحان او برای ادامه تحصیل در رشته دکترای ریاضی شدند.

یورش به دفتر پایگاه خبررسانی سقز

بنابر یک گزارش رسیده، روز سه‌شنبه ماموران اداره اطلاعات شهرستان سقز به دفتر سایت كردی مركز خبررسانی سقز، كه یكی از معدود رسانه‌‌های آزاد مناطق كردنشین ایران است یورش بردند و كامپیوتر و كتابها و وسایل شخصی سردبیر سایت (عطاالله حامدی) را با خود بردند و همزمان سایت نامبرده را فیلتر كردند و هم اكنون دسترسی به این سایت در داخل كشور امكان‌پذیر نمی‌باشد. شایان ذكر است كه سایت مركز خبررسانی سقز در مدت 3 سال گذشته، به منبع موثق بسیاری از خبرگزاریهای خارج از كشور و تلویزیونهای اپوزیسیون تبدیل شده بود و هر از چند گاهی اخباری را از نقض مداوم حقوق هموطنان كرد در آن منطقه گزارش می‌داد.

دستگیری گسترده رهبران مسیحی در تهران

مرتضی تمدن، استاندار رژیم در تهران گفته است که اخیرا تعدادی از رهبران مسیحیان تبشیری در تهران دستگیر شده اند و عده دیگری هم در آینده نزدیک دستگیر خواهند شد. تمدن روز سه شنبه ۱۴ دی (۴ ژانویه) در یک سخنرانی در تهران، مسیحیان تبشیری را که در ایران فعالیت می کنند جریانی "فاسد و منحرف" خواند که افکار خود را "از طریق محافل فرهنگی که در انگلیس دایر است" ترویج می کند. تمدن توضیح بیشتری در مورد تعداد بازداشت شدگان و هویت آنها نداد، اما اقدامات آنها را مصداق "تهاجم فرهنگی دشمن" خواند.

بی بی سی در ایند باره می نویسد: ماه گذشته گزارش هایی از محکومیت دو کشیش مسیحی که از اسلام به مسیحیت گرویده بودند در شهرهای رشت و شیراز منتشر شده بود، اما مقامات ایران این گزارش ها را تأیید یا تکذیب نکردند.
مسیحیان تبشیری یا اوانجلیست، گروهی از مسیحیان هستند که عقاید مذهبی خود را بین غیرمسیحیان تبلیغ می کنند.
آقای تمدن همچنین گفت که در داخل ایران فعالیت هایی صورت می گیرد که به منزله افتادن در دام "تهاجم فرهنگی" است.

او به عنوان نمونه به بیلبوردی اشاره کرد که در نقاط مختلف شهر تهران نصب شده و روی آن این شعار به چشم می خورد: "مهم نیست کجا زندگی می کنید، مهم این است که خوب زندگی کنید".
استاندار تهران اشاره نکرد که این بیلبورد به چه شرکت یا نهادی تعلق دارد، اما گفت که این گونه فعالیت ها با استفاده از "پول بیت المال" انجام می شود. آقای تمدن شعار مذکور را دارای "ریشه اومانیستی و ماتریالیستی" دانست و گفت که باید معلوم شود که این جملات از کجا آمده و معنایش چیست.

او در مورد وجود "رگه های انحرافی" در بعضی فعالیت های هنری هشدار داد و گفت: "جریان منحرف و رانده شده اصلاح طلبان که نهم دی از مردم انقلابی ایران سیلی خوردند، در برخی از مراکز فرهنگی تهران لانه کرده اند که باید مراقب این موضوع بود".

نيروگاه حرارتی شازند مهم ترين منبع آلاينده هوای اراک

بر اساس آمار ارائه شده از سوي محيط زيست استان ،شهر اراک در 8 ماه ابتداي سال جاري ،98 روز را در وضعيت ناسالم و پرخطر سپري کرده است که در مقايسه با 31 روز ناسالم در سال گذشته سه برابر افزايش روزهاي آلوده را نشان مي دهد. در اين شرايط شهر اراک آذرماه امسال 15 روز مداوم را در شرايط هشدار آلودگي هوا سپري کرد که طبق گزارش هاي محيط زيست همچنان از دي اکسيد گوگرد ناشي از سوخت مازوت در نيروگاه حرارتي شازند به عنوان مهم ترين منبع آلاينده هواي اراک نام برده مي شود بي آن که حتي در شرايط هشدار، جايگزيني سوخت گاز در اين واحد صنعتي ، اندکي از تيرگي آسمان اين شهر بکاهد. اين در حالي است که بر اساس مصوبه دور اول سفر هيئت دولت قرار بود تغيير سوخت نيروگاه حرارتي شازند و کاهش حداقلي زمان استفاده از سوخت مازوت در دستور کار مسئولان و مديران اين واحد صنعتي قرار گيرد اما امروزهمچنان مشکل آلايندگي و استفاده از سوخت مازوت در نيروگاه هرازگاهي به بحثي داغ تبديل مي شود بدون آن که راهکار و تدبيري از سوي مسئولان و مدير ارشد استان براي رفع اين مشکل اتخاذ شود اين در حالي است که ظاهرا در مصوبات سفر سوم هيئت دولت نيز توسعه صنايع و احداث نيروگاه هاي جديد (شايد باز هم با سوخت مازوت) براي دولتمردان بيش از سرنوشت اجراي طرح کاهش آلودگي هوا و رفع معضل آلايندگي نيروگاه اهميت داشته است!

فقط همت مسئولان
مدير کل محيط زيست استان با بيان اين که طبق اصل پنجاهم قانون اساسي بارها نسبت به آلايندگي نيروگاه شازند اخطار و تذکر داده شده و حتي کار به شکايت به دستگاه قضايي هم رسيده است مي افزايد:حل معضل آلايندگي نيروگاه نيازمند حساسيت بيشتر مسئولان ارشد استان است و محيط زيست تنها در راستاي وظيفه قانوني خود مي تواند هشدارهاي لازم را به مديران نيروگاه دهد اما بدون حمايت همه جانبه مسئولان ، قطعا نتيجه اي به همراه نخواهد داشت.البته با توجه به اين که نيروگاه شازند وظيفه تامين برق استان را به عهده دارد تعطيلي اين واحد صنعتي نمي تواند راهکار موثري باشد و بايد پي گيري لازم براي اختصاص سهميه گاز نيروگاه صورت گيرد. انصاري با بيان اين که مطابق قانون نيروگاه بايد 9 ماه از سال از سوخت گاز استفاده کند مي افزايد:اما معمولا با توجه به پيک مصرف گاز به ويژه در پاييز و زمستان،عملا اين اتفاق نمي افتد و به گفته مسئولان نيروگاه در اين شرايط آن ها مجبور به استفاده از مازوت مي شوند.البته طبق استانداردهاي زيست محيطي ،استفاده از مازوت نيز تنها در شرايطي که از تجهيزات فيلتراسيون استفاده شود قابل قبول است. وي مي گويد:به دنبال اخطارهاي محيط زيست ، اخيرا مسئولان نيروگاه از نهايي شدن بحث نصب تجهيزات فيلتراسيون هنگام استفاده از مازوت خبر داده اند ضمن اين که قرار است با ساخت مخازن ذخيره گاز،در زمان هاي مورد نياز به ويژه شرايط هشدار آلودگي هوا از سوخت ذخيره شده در اين مخازن استفاده شود .

استفاده از گاز در 60 درصد روزهاي سال
عباس رجايي هم مي گويد: حدود 60 درصد ايام سال در نيروگاه از سوخت گاز استفاده مي شود و 40 درصد باقي مانده به دليل ممکن نبودن اختصاص سهميه گاز مجبور به استفاده از سوخت مازوت مي‌شوند . نماينده مردم اراک تصريح مي کند: با پي گيري هايي که در سفر سوم هيئت دولت داشتيم وزير نفت قول اختصاص سهميه گاز نيروگاه را در صورت اجراي طرح توليد گاز شيرين به ميزان لازم در پالايشگاه هاي عسلويه داد که تنها در اين صورت نيروگاه مي تواند از سوخت مازوت در 40 درصد ايام سال در شرايط فعلي استفاده نکند.

آلايندگي نيروگاه تنها مربوط به شهر شازند
نماينده شازند در حاشيه بهره برداري از پروژه هاي سفر سوم هيئت دولت درخصوص معضل آلايندگي نيروگاه شازند ضمن تکرار موضع‌گيري‌هاي قبلي خود مي گويد: نيروگاه شازند به شکلي که ديگران مطرح مي کنند آلودگي ندارد و تنها مختصري آلايندگي دارد که آن هم مربوط به شهر شازند است و ارتباطي به شهر اراک ندارد چرا که در شهر اراک بيش از دوهزار واحد صنعتي وجود دارد و بايد مشکل آلايندگي آن ها را حل کرد. احمدي بيغش مي گويد: ظرفيت پايين توليد گاز در کشور دليل اختصاص نيافتن سهميه گاز کافي نيست بلکه استفاده از اين سوخت در نيروگاه ها نيازمند طي فرآيندي براي تصفيه است. ضمن اين که در جلسه هيئت دولت در سفر سوم مصوب شد که وزارت نفت ترتيبي دهد استفاده از سوخت مازوت متوقف شود و سهميه گاز کافي به نيروگاه اختصاص يابد.

شرکت گاز در سهميه نيروگاه ها نمي تواند اعمال نظر کند
مدير روابط عمومي شرکت گاز استان با اشاره به اين که سهميه گاز نيروگاه ها توسط ديسپاچينگ وزارت نيرو که کميته اي متشکل از کارشناسان وزارت خانه هاي نفت و نيرو است مشخص مي شود مي افزايد:شرکت گاز استان بر اساس سهميه اعلام شده که روزانه يا چند روز يک بار اعلام مي شود نسبت به اختصاص سهميه گاز به نيروگاه اقدام مي کند و در ميزان سهميه گاز يا کاهش آن در زمان پيک مصرف نمي تواند اعمال نظر کند. صيادي با بيان اين که به طور مثال همين امروز سهميه گاز نيروگاه به صورت نامحدود و به هر ميزان مورد نياز در نيروگاه به ما اعلام شده تصريح مي کند:تنها در فصل پاييز و زمستان با سرد شدن هوا ممکن است وزارت نفت در ميزان سهميه محدوديت اعمال کند ولي در ساير ايام سال مشکلي به لحاظ استفاده از سوخت گاز در نيروگاه وجود ندارد. وي ادامه مي‌دهد : در حال حاضر مصرف گاز نيروگاه حدود 6 ميليون مترمکعب در روز است و اگر سهميه کافي به نيروگاه داده نمي شود اين موضوع بايد توسط مديران نيروگاه پي گيري شود و به شرکت گاز استان که تنها وظيفه ارائه خدمات را به مشترکان به عهده دارد مرتبط نيست . اما پس از دو هفته پي گيري خبرنگار ما براي گفت وگو با مدير عامل نيروگاه حرارتي شازند ، مسئولان اين واحد صنعتي حاضر به مصاحبه در اين خصوص نشدند و تلاش ما براي درج پاسخ مدير عامل نيروگاه در اين گزارش بي‌نتيجه ماند .

مازوت به صرفه است؟
هر چند بحث آلايندگي نيروگاه شازند نيز همچون معضل آلودگي ناشي از فعاليت ساير واحدهاي صنعتي به قصه‌اي تکراري تبديل شده است و چرا حتي با وجود اخطارهاي مراجع قضايي در خصوص صدور حکم تعطيلي نيروگاه در صورت رعايت نکردن ضوابط زيست محيطي ، همچنان بايد شاهد استفاده از سوخت مازوت حتي در نگاه خوشبينانه تنها در 40 درصد ايام سال بود سؤالي است که قطعا مديريت ارشد استان بايد پاسخ گوي آن باشد. البته شايد اين سخن برخي منابع آگاه که نزديکي نيروگاه به پالايشگاه شازند را سبب دسترسي آسان و سريع به استفاده از سوخت مازوت که احتمالا مقرون به صرفه‌تر از استفاده از سوخت گاز در اين واحد صنعتي است عنوان مي‌کنند خود پاسخي روشن به ابهامات موجود در خصوص رفع نشدن معضل آلايندگي نيروگاه تا به امروز باشد و در اين ميان سلامت مردم اين شهر نيز سهمي فراموش شده در اين سناريوي تکراري است.



وضعيت فعلی اينترنت پرسرعت در ايران

 ارائه دهندگان اينترنت پرسرعت که پيش از اين عدم همکاري شرکت مخابرات براي در اختيار گذاشتن فضا و امکانات لازم را مانع توسعه ADSL عنوان مي‌کردند اين بار اعلام مي‌کنند که به دليل عدم تخصيص پهناي باند اينترنت توسعه اينترنت پرسرعت متوقف شده است.
مشکل عدم همکاري شرکت مخابرات ايران براي در اختيار گذاشتن فضا و امکانات مخابراتي طبق قرارداد في مابين شرکتهاي PAP و شرکت مخابرات ايران و به تبع آن شرکتهاي مخابرات استاني با تصويب و ابلاغ مصوبه 97 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات که به آئين نامه تعاملي مخابرات و شرکتهاي ندا نيز موسوم است در حال حل و فصل بوده اما مديران شرکتهاي ندا همچنان مانع اصلي توسعه ADSL در کشور را عدم تخصيص پهناي باند مورد نياز براي ادامه کار و توسعه و دستيابي به آن چه که اهداف برنامه پنجم توسعه تعيين کرده عنوان مي‌کنند.طبق اهداف درنظر گرفته شده براي برنامه پنجم توسعه کشور بايد تا سال 95 بيش از 50 درصد خانوارهاي ايراني از اينترنت پرسرعت برخوردار باشند.به گزارش مهر شمار کاربران اينترنت پرسرعت در کشور طبق آخرين آمار ارائه شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تا پايان آبان ماه به حدود 700 هزار نفر رسيده و اين در حالي است که شرکتهاي بخش خصوصي داراي پروانه خدمات انتقال داده‌ها حدود يک ميليون و 250 هزار و 818 پورت پرسرعت اينترنت در کل کشور نصب کرده اند که به دليل آنچه که عدم تامين پهناي باند مورد نياز از سوي مخابرات عنوان مي‌کنند حدود 560 هزار پورت پرسرعت مورد بهره برداري قرار نگرفته است چرا که اين شرکتها معتقدند در شرايط فعلي اضافه شدن کاربر جديد باعث افت کيفيت ارائه خدمات اينترنت ADSL خواهد شد. براين اساس تعداد پورت‌هاي منصوبه در استان تهران از سوي شرکتهاي PAP تا آخر آبان امسال حدود 448 هزار و 994 پورت بوده که از اين تعداد حدود 260 هزار و 850 پورت داير شده است. اين در حالي است که شرکت مخابرات استان تهران نيز به صورت جداگانه به واگذاري اينترنت پرسرعت اقدام مي‌کند که طبق آخرين اخبار حدود 60 هزار مشترک دارد.در صورت مقايسه اين آمار با مهرماه سال جاري مشخص مي‌شود که شرکتهاي PAP در مجموع 38 هزار و 749 پورت جديد ADSL در 426 شهر کشور در يک ماه نصب کرده‌اند که از اين تعداد تنها 19 هزار و 720 پورت به بهره‌برداري رسيده و تحويل کاربر شده است.شرکتهاي PAP معتقدند که عدم تخصيص پهناي باند اينترنت به قدري بر فعاليت آنها تاثير گذاشته که اين شرکتها با وجود در اختيار داشتن تعداد زيادي پورت‌هاي منصوبه – پورت‌هايي که در مراکز مخابراتي نصب شده اما هنوز به کاربر واگذار نشده – بي استفاده مانده است.اين شرکتها اعلام مي‌کنند جذب کاربر جديد و اضافه نشدن پهناي باند مورد نياز براي عمليات توسعه اي باعث مي‌شود تا همان ظرفيت ميان کاربران جديد و کاربران فعلي تقسيم شود و کيفيت ارائه خدمات به مشتري‌ها پائين آيد. به همين دليل شرکتهاي ندا براي اين که مشتري‌هاي ثابت خود را از دست ندهند، سعي مي‌کنند تا زماني که پهناي باند مورد نظر براي توسعه تامين نشود بسيار محتاطانه عمل کرده و از جذب مشترک جديد خودداري کنند و به نوعي توسعه ADSL را متوقف کنند.مدير روابط عمومي گروه شرکت‌هاي ندا با بيان اينکه در گذشته عمده مشکل شرکتهاي PAP مربوط به عدم در اختيار قراردادن امکان نصب تجهيزات در مراکز مخابراتي بود گفت: هم اکنون و با تحول جديدي که نتيجه آئين نامه تعاملي رگولاتوري است و نيز تعامل با شرکت مخابراتي وضعيت به مراتب بهتر شده به نحوي که تغييراتي در مواضع شرکتهاي مخابراتي ايجاد شده است. بزرگر با اشاره به نگراني شرکتهاي PAP از اينکه در بسياري از مناطق پورت نصب کرده اند اما به دليل نبود پهناي باند اينترنت مجبور شده اند جلوي فروش را بگيرند تا کيفيت ارائه خدمات به مشتري‌هاي موجود خراب نشود ادامه داد: شرکت ارتباطات زيرساخت ظرفيت ندارد که پهناي باند مورد نياز را تامين کند و از طرفي شرکتهاي مخابرات استاني انتظار دارند PAP‌ها از داخل استانها پهناي باند خريداري کنند.

اتحادیه اروپا قصد تحریم بانک مرکزی رژیم را دارد

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی که پیشنهاد انتخاب رئیس کل بانک مرکزی با رای مجلس را ارائه داده بود، در دفاع از پیشنهادش به افشاگری درباره اموال بانک مرکزی در اتحادیه اروپا پرداخت.
مصباحی مقدم از تریبون علنی مجلس گفت: «اطلاعاتی به بنده رسیده که از جای دوری نیست، این اطلاعات از بانک مرکزی به من رسیده که جهت استحضار نمایندگان اعلام می​کنم.»

وی با اشاره به اینکه که اتحادیه اروپا قصد تحریم بانک مرکزی را دارد، ادامه داد: «منابع ما مبلغ 3 میلیارد دلار اوراق قرضه در اتحادیه اروپا است که آنها قصد داشتند آن را بلوکه کنند. اما ما با آنها مذاکره کردیم و اثبات کردیم که بانک مرکزی، بانک دولت نیست و اموال آن حاکمیتی است و دولتی نیست.»

به گفته وی با ابقای شیوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی از سوی رئیس جمهور، تمامی آن مذاکرات نقش برآب خواهند شد. حتی اگر مجلس نقشی در مجمع عمومی بانک مرکزی و یا انتخاب رئیس کل بانک مرکزی نداشته باشد، می​توانند بانک مرکزی را تحریم کنند.

مصباحی​مقدم گفت: «آقایان! حالیمان است یا نه؟ که اگر بانک مرکزی را تحریم کنند چه می​شود؟

عامل قتل سعادت آباد اعدام شد

يعقوب جوان ۳۲ ساله كه مرد جواني را در يك درگيري خونين در جلوي چشم ده‌ها نفر از شهروندان به قتل رسانده بود سحرگاه امروز ساعت ۶:۱۶ دقيقه با حضور جمعي از مردم براساس حكم دادگاه به دار مجازات آويخته شد.

زلزله فارس؛ تخریب 100 درصدی برخی روستاها

مقارن ساعت 9 و 25 دقیقه امروز چهارشنبه زلزله ای به بزرگی 5.3 ریشتر منطقه اردکان در شهرستان سپیدان فارس را لرزاند.

به گزارش مهر دبیر ستاد حوادث پیش بینی نشده استانداری فارس از حدود 16 مصدوم زلزله امروز اردکان فارس خبر داد.

حمید تقی زاده افزود: مجروحان به بیمارستان منتقل شده اند و تیمهای جستجو نیز عملیات خود را آغاز کرده اند.

وی اعلام کرد: تاکنون 17 روستا در منطقه آسیب دیده که برخی از آنها که شاید حدود شش یا هفت روستا باشد 100 درصد تخریب شده اند.

مقارن ساعت 9 و 25 دقیقه امروز چهارشنبه زلزله ای به بزرگی 5.3 ریشتر منطقه اردکان در شهرستان سپیدان فارس را لرزاند.

علاوه بر این پنج پس لرزه نیز در منطقه روی داده است.

اردکان در 80 کیلومتری شیراز قرار دارد.