۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

زمین لرزه شش ریشتری در اطراف کازرون

معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تأیید وقوع زلزله در کازرون گفت: پنج کیلومتری شرق کازرون در استان فارس ساعت 14:52 امروز دوشنبه لرزید.
مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: برآورد اولیه درباره بزرگای این زلزله 9/5 ریشتر است اما موسسه ژئوفیزیک بزرگای این زلزله را 1/6 ریشتر گزارش کرده است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه زلزله امروز کازرون زلزله ای مهم، متوسط و کم عمق بوده است درباره موضع وقوع این زلزله گفت: این زلزله در ساعت 14:52 به وقت ایران در 5 کیلومتری شرق کازرون رخ داده است.

زمين لرزه نسبتا شديدبخش كنارتخته فارس را لرزاند

 زمين لرزه اي به قدرت شش و يك دهم ريشتر ساعت 14 و52 دقيقه و40 ثانيه روز دوشنبه بخش كنارتخته از توابع شهرستان كازرون استان فارس را لرزاند.

شبكه لرزه نگاري شيراز وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران با اعلام اين خبر افزود:‌ عرض جغرافيايي اين زلزله 60/29 و طول جغرافيايي آن 45/51 است.

با بروز اين زمين لرزه برخي از شهروندان شيرازي كه شدت آن را كاملا احساس كرده بودنداز منازل خود بيرون ريختند.
هنوز از تلفات و خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه گزارشي نرسيده است.
شهرستان كازرون در فاصله تقريبي 120كيلومتري غرب شيراز در استان فارس قرار دارد.



زلزله مرز ايران و ترکیه را لرزاند

زلزله‌اي به بزرگي 4.1 ريشتر ساعتي پيش در تركيه رخ داد كه مرز ايران در آذربايجان غربي را لرزاند.
به گزارش فارس، در ساعت 7 و 56 صبح امروز دوشنبه 5 مهر زلزله‌اي به بزرگي 4.1 ريشتر در تركيه و شمال غربي ايران رخ داد.
اين زمين لرزه در موقعيت جغرافيايي 37.60 درجه شمالي و 43.99 درجه شرقي و در عمق 5 كيلومتري زمين اتفاق افتاده است.
اين زلزله در 21 كيلومتري Hakkari تركيه و 59 كيلومتري سرو آذربايجان غربي رخ داده است.

دهها کشته و زخمی در تصادف سنگین کرج


 فرمانده پلیس راه کشور گفت: تصادف یک دستگاه تریلی اسکانیا با اتوبوس مسافربری در عوارضی کرج 10 کشته و 29 زخمی بر جای گذاشت.
بامداد دوشنبه یک دستگاه تریلی اسکانیا در برخورد با یک دستگاه اتوبوس مسافربری موجب کشته شدن 10 نفر و مجروحیت 29 نفر شد.
ساعت شش صبح دوشنبه یک دستگاه تریلی اسکانیا در حوالی عوارضی اتوبان کرج از پشت به یک اتوبوس مسافربری برخورد کرد و موجب بروز تصادف سنگین شد.
فرمانده پلیس راه کشور اظهار داشت: اتوبوس مسافربری از مبدا بانه به سمت تهران در حرکت بوده که خودروی اسکانیا از پشت با آن برخورد می کند.
سردار محسن بیگی ادامه داد: فرسوده بودن تریلی و ناتوانی راننده در کنترل، عامل حادثه فوق بوده است.
مسئول امداد و نجات استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در محل حادثه اظهار داشت: 29 مجروح این حادثه به چهار بیمارستان کرج منتقل شده اند.

آمار کشته شدگان تصادف کرج به 13 نفر رسید

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران گفت: آمار کشته شدگان تصادف سنگین در عوارضی کرج به 13 نفر رسید.
این مسئول امداد حال چند نفر از مجروحین را وخیم اعلام کرد و گفت: مجروحان بد حال با یک دستگاه بالگرد به بیمارستانهای تهران منتقل شده اند.





اعتصاب صنف طلافروشان در قزوین

از صبح امروز اكثر طلافروشي هاي شهر قزوين تعطيل بودند و مردم در مراجعه به مغازه ها و پاساژهاي مركزي شهر در خيابان طالقاني و بازار با كركره هاي بسته مواجه شدند.
به گزارش ايلنا، اين واكنش اعتراضي طلافروشان قزويني همگام با طلافروشان ساير شهرهاي كشور صورت گرفت و طلافروشان با مراجعه به اتحاديه طلافروشان و حركت به سمت سازمان امور مالياتي استان قزوين اعتراض خود را نسبت به اجراي قانون ماليات برارزش افزوده اعلام كردند.
براساس قانون ماليات بر ارزش افزوده كه از اول مهر ماه 87 آغازشده و اجراي آن تاكنون به تعويق افتاده است ،اخذ ماليات بر ارزش افزوده 3درصد از كل مبلغ هرگرم طلا خواهد بود كه بر اين اساس قيمت هر گرم طلا 31 تا 32 هزار تومان و قيمت اجرت و كارهاي ديگر 10 تا 11 هزار تومان مي شود كه جمعاً قيمت هر گرم طلا 42 هزار تومان محاسبه خواهد شد و 3 درصد مورد نظر دولت 1500 تومان براي هر گرم طلا خواهد بود، در حالي كه طلا فروشان معتقدند 3 درصد ماليات بايد از اجرت و سود طلا كه 10 تا 11 هزار تومان است محاسبه و اخذ شود و رقم پيشنهادي آنها، 330 تومان براي هر گرم طلا است.

یورش لباس شخصی ها با منزل معترضان

 ماموران لباس شخصی بدون مجوز وارد منزل شهید باکری شده و میهمانان خانواده باکری را مورد بازجویی قرار دادند.
جمعی از خانواده زندانیان سیاسی پس از انتخابات برای دلجویی از همسر شهید باکری به منزل ایشان رفته بودند که نیروهای امنیتی با هجوم به خانه آنها وارد شده و میهمانان را مورد بازخواست و بازجویی قرار دادند.
گزارش سایت سحام نیوز: ماموران لباس شخصی برای دومین بار به منزل شهید باکری هجوم بردند و موجب آزار خانواده این شهید شدند.
به گزارش جرس، این حمله در حالی صورت می‌گیرد که گروهی از اعضای حزب مشارکت و خانواده زندانیان سیاسی برای دلجویی از خانواده باکری پس از حمله به آنان در مقابل منزل مهدی کروبی، به دیدار آن‌ها رفته بودند.
آسیه باکری فرزند حمید باکری توضیح می‌دهد: ساعاتی پیش از این دیدار که همراه با برپایی جلسه ختم قرآن بود، ماموران در مقابل منزل جمع شده بودند و مهمانانی که از راه می‌رسیدند را به داخل ون برده و سوال و جواب‌هایی نظیر بازجویی انجام می دادند.
او در ادامه می‌گوید: ماموران لباس شخصی بدون مجوز و به زور وارد ساختمان شدند و باز هم از مهمانان‌ ما بازجویی کردند.
وی ادامه می‌دهد: رفتار توهین آمیز این ماموران به نحوی بود که یکی از مهمانان از حال رفت و بقیه افراد نیز از برخورد بد ماموران به شدت عصبی شده بودند.

گفتنی است روز ۳۱ شهریور ماه، بعد از ممانعت نیروهای امنیتی از دیدار خانواده شهیدان باکری و همت با میرحسین موسوی و حضور این خانواده‌ها در مقابل منزل مهدی کروبی، نیروهای لباس شخصی با گاز اشک‌آور به آنان حمله‌ور شدند و احسان باکری، فرزند حمید باکری را برای ساعاتی بازداشت کردند.
این عمل نیروهای لباس شخصی با واکنش‌های بسیاری مواجه شد