۱۳۹۲ شهریور ۲۰, چهارشنبه

نامه شخصيتهاي برجسته آمريكا به جان كري وزيرخارجه - حمله وحشيانه به اشرف را كه توسط دولت عراق و به دستور رژيم ايران انجام شده است به شدت محكوم مي كنيم

اعدام 10زنداني در شاهرود، اروميه و كرمانشاه ظرف دو روز

درگیری مسلحانه با ماموران رژیم در چند نقطه تهران

صدا و سیمای رژیم: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای چهارمین مرحله طرح مبارزه با اخلالگران نظم و امنیت جامعه در سطح شهر تهران خبر داد.  

سردار سرتیپ ساجدی نیا در جمع خبرنگاران افزود: در این مرحله ، در 24 ساعت گذشته حدود 57 نفر از اخلالگران که قبلا شناسایی شده بودند با حکم قضایی ، دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه هنگام دستگیری، این افراد در چند محل حتی با پلیس مسلحانه درگیر شدند ، گفت: خوشبختانه در این درگیری ها به ماموران پلیس آسیبی نرسید اما تعدادی از افراد شرور زخمی شدند که تحت درمان هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پرونده افراد دستگیر شده به مراجع قضایی ارسال شده است و تا با آنان برخورد قضایی شود.

فرانسه: سوریه ۱۵ روزه سلاح شیمایی اش را تحویل دهد

فرانسه برای خلع سلاح شیمیایی رژیم سوریه، پیش نویس قطعنامه ای را در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داد. 

به گزارش سایت عصر ایران به نقل از رویترز، در این پیش نویس آمده است: سوریه باید در مدت 15 روز با صدور بیانیه ای تمامی اطلاعات مربوط به برنامه سلاح شیمیایی خود را اعلام کند و به صورت فوری همه مراکز مربوط سلاح شیمیایی خود را در اختیار بازرسان سازمان ملل قرار دهد در غیر این صورت سوریه با اقدام نظامی روبه رو خواهد شد.

در این قطعنامه پیشنهادی اضافه شده است: شورای امنیت قصد دارد در صورت عدم پایبندی مقامات سوریه به بندهای قطعنامه، اقدامات ضروری را در قالب فصل هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه در پیش بگیرد.

مذاکره پوتین و روحانی درباره همکاریهای نظامی

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تایید کرد که در دیدار روز جمعه روسای جمهور ایران و روسیه درباره همکاری‌های نظامی میان ۲ کشور گفت وگو و مذاکره خواهد شد.

به نقل از فارس، صدای روسیه اظهار کرد: «دیمتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تایید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران قرار است در دیدار خود که روز جمعه ۱۳ سپتامبر برگزار می‌شود درباره همکاری‌های نظامی و تکنولوژیک میان دو طرف گفت‌وگو و مذاکره کنند.

احضار، بازجویی و تهدید همسر آیت الله بروجردی

بنابه گزارشات ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» به منظور تشدید فشارهای روحی علیه آقای کاظمینی بروجردی، خانم اکرم ولی دوستی  همسر وی به دادگاه ویژه روحانیت احضار و او را ساعتها تحت بازجویی،تهدید و فشارهای روحی قرار دادند.

روز دوشنبه ۱۸ شهریور ماه خانم اکرم ولی دوستی همسر زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی  به دادگاه ویژه  روحانیت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای احضار شد و ساعتها مورد بازجویی، تهدید و فشارهای روحی آنها قرار داشت.

هدف از این اعمال وحشیانه و غیر انسانی علیه خانواده آقای کاظمینی بروجردی ایجاد فشارهای روانی علیه ایشان می باشد.