۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

حركتهاي اعتراضي مردم عليه ديكتاتوري آخوندي در كرج، همدان، سنندج، اصفهان و تهران

جان یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی بندرعباس در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اردشیر سهراب زاده ۲۶ ساله در اثر شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات دچار خونریزی شدید داخلی گردیده است شرایط وی به حدی وخیم بود که بازجویان وزارت اطلاعات مجبور شدند او را به بیمارستان ارتش سنندج منتقل کنند و مدت طولانی تحت درمان قرار گیرد.

اقدام آمریکا نه علیه اسد که علیه رژیم تهران است

سایت امنیتی مشرق: اکنون مبرهن است که مفاهمه امنیتیِ مورد نظر استراتژیست های آمریکایی نه علیه «اسد» و «پوتین» که علیه جمهوری اسلامی ایران شروع شده است. الآن ما درست وسط یک "تنبیه کوچک نظامی"  - لفظی که «انستیتو واشنگتن در سیاست خاور نزدیک» به کار بُرد- هستیم و اگر قرار است، جوابی برای یک تنبیه بی مورد داشته باشیم؛ باید کاملاً پُرصلابت، قاطعانه و مقتدر باشد.

«اوباما»، «نتانیاهو» و مشاورین شان چند ماهی می شود که مدام تکرار می کنند: "همه گزینه ها روی میز است"، این مسئله مهم نیست زیرا آنها هم باید بدانند که برای «حیفا»، «تل آویو»، «عَمّان» و همه هدف های ثابت و متحرّک آمریکایی- عربی در «آسیای غربی» (خاورمیانه) و «خلیج فارس» نیز؛ "همه گزینه ها روی میز است".

احتمال تاخیر چند روزه در حمله به سوریه و دلیل آن

 وب سایت دبکا فایل وابسته به نهادهای امنیتی اسرائیل در تحلیلی دلیل به تاخیر افتادن حمله آمریکا به سوریه را تشریح کرد. 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت دبکا فایل دلیل اصلی این تاخیر رسیدن توافقی معنی دار با روسیه در خصوص این حمله بوده است

براساس این گزارش رئیس‌جمهور آمریکا از آن رو اقدام نظامی علیه سوریه را به تاخیر انداخته است که به‌دنبال توافقی پشت پرده با روس‌ها است.

اعزام ناوهای روسیه و فرانسه به دریای مدیترانه

خبرگزاری اینترفاکس روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد یک کشتی ضد زیردریایی و همچنین یک ناو مجهز به موشک‌های کروز خود را به شرق دریای مدیترانه اعزام کند.

به گزارش ایسنا به نقل از این خبرگزاری، یک منبع خبری در ارتش روسیه استقرار این کشتی‌های جنگی را تایید کرد.

این در حالی است که روسیه مخالفت قاطع خود را با هرگونه مداخله نظامی در سوریه اعلام کرده و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور معتقد است چنین اقدامی شدیدا ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.

آمریکا: رژیم تهران گروگانهای آمریکايی را آزاد کند

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، از رژیم ایران خواست امیر حکمتی و سعید عابدینی‌‌‌، دو شهروند بازداشت‌شده آمریکا در ایران، و همچنین رابرت لوینسون، شهروند ناپدیدشده آمریکا در ایران را آزاد کند.

به گزارش رادیو آلمان، وزیر امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای با ابراز "نگرانی عمیق" در مورد سرنوشت امیر حکمتی و سعید عابدینی، دو شهروند زندانی آمریکا در ایران، خواستار همکاری جمهوری اسلامی برای آزادی و بازگرداندن آنها شد. 

سلسله موی دوست - سپیده رئیس دانا