۱۳۹۲ آذر ۲۵, دوشنبه

اعتراضات و تجمع جوانان و كارگران در شهرهاي ميهن

مدارس تهران به حوزه علمیه وابسته می‌شود



سایت استانبان: تفاهم نامه‌ای میان آموزش‌ و پرورش شهر تهران و حوزه علمیه به امضا رسیده که بر اساس آن مدارس دولتی تهران به مدارس وابسته به حوزه علمیه تبدیل می‌شوند.

مهران مجیدی نماینده ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش این مطلب را روز یک‌شنبه (۲۴ آذر) در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» بیان کرده است.

آمریکا: رژیم تهران در باتلاق فرو خواهد رفت


فردانیوز: دیوید کوهن معاون مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی در وزارت خزانه داری آمریکا در مقاله ای از افزایش فشار و تحریم علیه جمهوری اسلامی خبر داد و نوشت:

فشار شدید تحریمهای بین المللی با رهبری ایالات متحده آمریکا ایران را پای میز مذاکرات در ژنو کشاند. در این مذاکرات که در 24 نوامبر گذشته برگزار شد شش قدرت اصلی دنیا و ایران بر سر یک طرح اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران توافق کردند. از آنجا که مقامات رسمی آمریکا متهم به حیله گری و پیشبری تحریمهای برنامه هسته ای هستند، من مطمئن هستم که فشار تحریمها علیه ایران افزایش خواهد یافت. ایران پس از شش ماه آینده بیشتر از شرایطی که امروز در آن قرار دارد، در باتلاق فرو خواهد رفت.

اوباما قادر به وتوی تحریم های کنگره نیست

سایت فرارو - یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: «اگر اوباما بتواند کنگره را مجاب کند که تحریم های جدید علیه ایران را تصویب نکند، کاخ سفید در قبال تعهد خود به ایران در توافق ژنو پایبند خواهد ماند؛ در غیر این صورت و با تصویب تحریم ها توسط سنا خیلی بعید است که اوباما چنین توانی داشته باشد و چنین ریسکی بکند که اقدام به وتوی تحریم ها نماید؛ چرا که تاثیرات داخلی بسیار بدی برای وی در بر خواهد داشت.»

بانک ترکیه: قادر به انتقال پول نفت ایران نیستیم


بانک ترکیه ای هالک اعلام کرد تنها در صورتیکه تحریم‌های غرب علیه رژیم ایران به طور رسمی لغو شود قادر به انتقال پرداخت‌های نفتی هند به ایران است. این در حالیست که رئیس دفتر روحانی پیش تر با اشاره به توافق ژنو گفته بود، تحریم‌های بانکی شکسته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هاکان آیدوغان رئیس دپارتمان عملیاتهای خارجی هالک بانک ترکیه به خبرنگاران گفت: اگر توافق ایران و پنج+یک که در ژنو امضا شد، رسمی شود ما میتوانیم انتقال پرداختهای هند به ایران را به انجام دهیم.