۱۳۹۲ خرداد ۲۰, دوشنبه

ارائه كتاب طاهر بومدرا تحت عنوان «داستان ناگفته اشرف» در كنفرانسي درمقر اروپايي ملل متحد

تظاهرات فوري در برلين همزمان با حضور مارتين كوبلر در برلين

معتدل، افراطی؛ باند حاکم در همه نقشها

منصور امان

با آنکه کارگردانان نمایش انتخابات ریاست جمهوری، بازیگران آن را از زیاده روی در ارایه نقش و  "سیاه نمایی" پرهیز می دهند، اما چنین می نماید که دستکم در مورد بُحران و تنش در روابط خارجی، اضطرار فرار از مسوولیت و سفید شویی بر این تشویش تقدُم داشته باشد.  

کلمه اهانت آميز اردوغان به يک نماد تبديل شده

کلمه "سارق" که نخست وزیر اسلامگرای ترکیه درباره معترضان به کار برده به یک نماد تبدیل شده است. 

در حالی که اردوغان اصرار می کند تظاهرکنندگان معترض را "سارق" بنامد، محبوبیت این کلمه در میان مردم افزایش پیدا کرده تا جایی که این کلمه به یک نماد "حق" و کسانی که به دنبال حق خود هستند تبدیل شده است. 

روسها: نقص فنی در ژنراتور اصلی راکتور بوشهر

سایت دیپلماسی ایرانی: خبرگزاری فرانسه در گزارشی فوری به نقل از رسانه دولتی روسیه اعلام کرد که ژنراتور اصلی راکتور اتمی بوشهر دچار نقص فنی شده است. 

بنابراین گزارش، سفیر جمهوری اسلامی در مسکو می گوید راکتور بوشهر واقع در فاصله هزار و 200 کیلومتری تهران با نقص فنی مواجه شده است. البته به گفته وی این آسیب دیدگی بر اثر زلزله اخیر در بوشهر نیست. 

رضا سجادی همچنین اضافه کرده است که کارشناسان روسی در حال رسیدگی به این مشکل هستند. 

رژیم تهران پیشنهاد جایگزین اس ۳۰۰ را رد کرد

درحالیکه تهران از یک شرکت تسلیحاتی روسیه به دلیل لغو قرارداد فروش سامانه اس 300 به ایران شکایت کرده است، سفیر جمهوری اسلامی در روسیه، از مخالفت تهران با پیشنهاد مسکو برای تامین تهران به سیستم ضد هوایی به جای سامانه اس 300 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ریانووستی»، «سید محمود رضا سجادی» سفیر ایران در روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که سامانه ضد هوایی «تور» که روسیه به جای فروش موشک‌های «اس 300» به تهران پیشنهاد کرده است، قابلیت ادغام در سامانه دفاعی ایران را ندارد.

در اعتراضات کرمانشاه ٢ شهروند بازداشت شدند

کردستان میدیا: پس از اعتراضات چند روز اخیر در شهرهای مختلف کرمانشاه، روز گذشته ٢ شهروند کُرد یارسان در منازل شخصی خود بازداشت شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، عصر روز یکشنبه نوزدهم خردادماه میثم حیدری و رسول کرمی ٢ نفر از شهروندان کرمانشاهی در منازل شخصی خود، توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت شدند.

کشف اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی در بنیاد شهید

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، سوء مدیریت، اهمال کاری در درمان ایثارگران و جانبازان، انتصاب افراد غیر‌صلاحیت دار را از مهمترین محورهای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید خواند. 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، امیر خجسته در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی، به عنوان طراح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: پس از تشکیل مجلس نهم برای پیگیری مطالبات جامعه ایثارگران جلساتی با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتیم و خواستار رسیدگی به مسائل امور ایثارگران شدیم اما متأسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

خشونت پليس ترکيه عليه تظاهرکنندگان در آنکارا + فیلم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس ترکیه شامگاه یکشنبه برای متفرق کردن شرکت کنندگان در تظاهراتی بزرگ در مرکز آنکارا پایتخت این کشور از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرد.


بازداشت یک فعال دانشجویی در مراسم انتخاباتی روحانی

به گزارش  دانشجونیوز، امین وطانی٬ فعال دانشجویی دیروز در مراسم انتخاباتی حسن روحانی در ورزشگاه شیرودی تهران مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفت و بازداشت شد.

امین وطانی در سال ۸۸ نیز عضو ستاد میرحسین موسوی بود که بازداشت شد و ۲۰ روز را در زندان به سر برد.

کشته شدن یک تظاهرکننده در مقابل سفارت رژیم در بیروت

یک تظاهرکننده در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در بیروت به ضرب گلوله فردی ناشناس کشته شد. تظاهرات در مخالفت با حمایت رژیم ایران از رژیم بشار اسد در جنگ داخلی سوریه برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز این حادثه روز یکشنبه (۱۹ خرداد/۹ ژوئن) رخ داده است.